Neler yeni
İslami Forum, Dini Forum, islami site, islami sohbet, radyo, islami bilgiler

İslam-tr.org'a hoş geldiniz! Hemen üye olun ve kendi konularınızı, düşüncelerinizi paylaşarak bu platforma katılın. Oturum açtıktan sonra, İslam dini, tarih ve güncel konularla ilgili paylaşımlarda bulunabilirsiniz.

Çözüldü Peygamber Efendimiz (s.a.v.) Hüküm Koyma Yetkisi Var mı?

keşmiri Çevrimdışı

keşmiri

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Selamun Aleykum Abdulmuizz Fida abi.

1-)Kuranda ki birçok ayette Hüküm verenin/koyanın Allah'a ait olduğu yazıyor.(Yusuf 40,Enam 57,Rad 41).Bu ayetlerden yola çıkılarak Peygamber bile dini hüküm koyamaz deniliyor. Enam Suresi 50,Ahkaf Suresi 9 ve Araf Suresi 203. ayetlerini gösterip Peygamber sadece tebliğ eder o yüzden sadece Kurana uygun hadisler alıp Hadisleri Kurana arz edelim deyip Kuran dışında Peygamber dahi dini hüküm koyamaz diyorlar. Tevbe 31 e göre de kim Peygamber hüküm koyar derse müşrik olur diye itham ediyorlar.Bu konuda Ehli Sünnetin düşüncesi nedir?

2-)Acaba Hüküm koymak ve Hüküm çıkarmak farklı şeyler mi? Peygamber Efendimiz(Sav) sadece hüküm mü çıkarır.

Hadisler hakkında hala küçük vesveseler yaşıyorum.Hakkınızı helal edin.Bunlarla ilgili çok soru sordum.Rabbim ilminiz arttırsın.
 
Abdulmuizz Fida Çevrimdışı

Abdulmuizz Fida

فَاسْتَقِمْ كَمَا أُمِرْتَ
Admin
keşmiri Çevrimdışı

keşmiri

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Âleykum selam we rahmetullahi we berakatuh Keşmiri kardeşim;
Sorunuzun cevabı aşağıdaki konuda bulacaksınızdır. Hayr üzere kalın

Peygamberin Helal - Haram Koyma Yetkisi Var mıdır?
https://www.islam-tr.org/konu/peygamberin-helal-haram-koyma-yetkisi-var-midir.47114/

Abi zaten burayı daha önce de okumuştum.Şimdi benim anladıklarım şu şekilde;

-Peygamber Allah nezdinde vahiy alarak Kuran dışı dini hüküm koyabilir.

-Eğer hata yaparsa Allahu Teala onu düzeltir.(Ey Resûlüm! Allah’ın sana helâl kıldığı şeyi, kadınlarının rızasını arayarak sen ne diye kendine haram edersin? Bununla birlikte üzülme! Allah, Gafûr’dur, Rahîm’dir.)

-Tevbe 31 de ki durum Ehli Kitap olan İncili ve Tevratı bırakıp din adamlarının koyduğu helal ve harama bulaşan gayri müslimler içindir.

Doğru mudur?
 
Abdulmuizz Fida Çevrimdışı

Abdulmuizz Fida

فَاسْتَقِمْ كَمَا أُمِرْتَ
Admin
Abi zaten burayı daha önce de okumuştum.Şimdi benim anladıklarım şu şekilde;

-Peygamber Allah nezdinde vahiy alarak Kuran dışı dini hüküm koyabilir.
Peygamber Kur'an dışında vahy alır, ve hüküm koyar. Misal erkeğe altın, ipek haram oluşu hadisle sabittir.


-Eğer hata yaparsa Allahu Teala onu düzeltir.(Ey Resûlüm! Allah’ın sana helâl kıldığı şeyi, kadınlarının rızasını arayarak sen ne diye kendine haram edersin? Bununla birlikte üzülme! Allah, Gafûr’dur, Rahîm’dir.)
Rasulullah bu ayetin nuzul sebebinde helal olan hanımı kendine haram kılması helal haram koyma hükmü gibi anlaşılamaz. Nitekim mutezili sapkınlar, bu ayeti göstererek 'bak, peygamber helale haram dediği zaman uyarılmış, kendine bile haram koyamıyor' demektedirler. Oysa fehimden kıt olan bu sapkınlar meseleyi kavrayamıyor, Rasulullah kendisine aslen helal olan hanımı hakkında, sen benim nikahlı helal olan hanımım olsan da seninle bir daha birlikte olmayacağım diyerek kendine bir yasak koymaktadır. Bu tıpkı kişinin helal olan patates yemeğini, çeşitli sebeblerden dolayı bir daha yemeyeceğim demesi gibidir. Yoksa onu aslen helal iken bundan sonra haram olması gibi değildir. Allah'ın helal koyduğu bir hükmü haram diyerek tenakkuza düşülme gibi bir şey yoktur! Hadis inkarcısı mutezili sapkınlar ayetin içeriğini anlayamadıkları için ayetin zahiri metnine göre hatalı anlamaktadırlar.

-Tevbe 31 de ki durum Ehli Kitap olan İncili ve Tevratı bırakıp din adamlarının koyduğu helal ve harama bulaşan gayri müslimler içindir.

Doğru mudur?

Hayır doğru değildir. Allah'ın haram dediği bir hükmü kimse helal veya tam tersi hüküm diyemez, aksi taktirde Tevbe 31 ayeti mûcibince yaptığı Rabb'lik iddia etmek olur. Bu akide tüm şeriatlerin akidesidir. Peygamber; Allah'ın bir konuda hüküm bildirmediği konuda hüküm bildirebilir. Nitekim tüm bildirdikleri bu şekildedir.
 
keşmiri Çevrimdışı

keşmiri

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Peygamber Kur'an dışında vahy alır, ve hüküm koyar. Misal erkeğe altın, ipek haram oluşu hadisle sabittir.



Rasulullah bu ayetin nuzul sebebinde helal olan hanımı kendine haram kılması helal haram koyma hükmü gibi anlaşılamaz. Nitekim mutezili sapkınlar, bu ayeti göstererek 'bak, peygamber helale haram dediği zaman uyarılmış, kendine bile haram koyamıyor' demektedirler. Oysa fehimden kıt olan bu sapkınlar meseleyi kavrayamıyor, Rasulullah kendisine aslen helal olan hanımı hakkında, sen benim nikahlı helal olan hanımım olsan da seninle bir daha birlikte olmayacağım diyerek kendine bir yasak koymaktadır. Bu tıpkı kişinin helal olan patates yemeğini, çeşitli sebeblerden dolayı bir daha yemeyeceğim demesi gibidir. Yoksa onu aslen helal iken bundan sonra haram olması gibi değildir. Allah'ın helal koyduğu bir hükmü haram diyerek tenakkuza düşülme gibi bir şey yoktur! Hadis inkarcısı mutezili sapkınlar ayetin içeriğini anlayamadıkları için ayetin zahiri metnine göre hatalı anlamaktadırlar.



Hayır doğru değildir. Allah'ın haram dediği bir hükmü kimse helal veya tam tersi hüküm diyemez, aksi taktirde Tevbe 31 ayeti mûcibince yaptığı Rabb'lik iddia etmek olur. Bu akide tüm şeriatlerin akidesidir. Peygamber; Allah'ın bir konuda hüküm bildirmediği konuda hüküm bildirebilir. Nitekim tüm bildirdikleri bu şekildedir.

Cezakallahu hayran abi.Rabbim sizden razı olsun.
 
Üst Ana Sayfa Alt