Neler yeni
İslami Forum, Dini Forum, islami site, islami sohbet, radyo, islami bilgiler

İslam-tr.org'a hoş geldiniz! Hemen üye olun ve kendi konularınızı, düşüncelerinizi paylaşarak bu platforma katılın. Oturum açtıktan sonra, İslam dini, tarih ve güncel konularla ilgili paylaşımlarda bulunabilirsiniz.

Putlar (Elfazı Küfür İçermektedir/ İndirmeyiniz) [Deleted]

I Çevrimdışı

imtina

Allah var, gam yok
İslam-TR Üyesi
imtina adli kardeşimiz yeni bir kitap ekledi:

Putlar Kitabı (Kitabü'l Esnâm) ve Çağdaş Putlar - Cahiliyye devri putları hakkında eski ve müstakil bir eser.

İnsanlık tarihi boyunca kesintisiz bir şekilde varlığını sürdürmüş olan putların bir kısmı çok eskilere kadar uzanmakta olup nesilden nesile miras kalmakta, diğer bir kısmı ise konjonktür icabı ortaya çıkarılmaktadır. Bunlardan bazılarına hemen hemen bütün insanlık kulluk ederken bazılarına ise yalnızca bir grup insan kulluk etmektedir. Putların, parçalanıp darmadağın edildikleri ve tozlarının havaya savrulduğu dönemlerde ve tozlarının havaya savrulduğu dönemlerde putperestlik düşüncesinin...

Bu kitap hakkında daha fazla bilgi almak için tıkla ...
 
B Çevrimdışı

burak12

Üye
İslam-TR Üyesi
Bir soru sorucam. Diliyle Allah a inanıyorum ve şükrediyorum diyen fakat islam konusunda şüphelerim var diyen , emir ve yasaklarına uymayan birisi putperest ve müşrik midir ?
 
B Çevrimdışı

burak12

Üye
İslam-TR Üyesi
Benim kanaatimce putperest ve müşriktir. Çünkü Allah tan başkasından en çok korkup rızasını istiyor demektir. İlla helvadan put yapıp ona saygı göstermesine gerek olurmu bu durumda birinin putperest olması için
 
B Çevrimdışı

burak12

Üye
İslam-TR Üyesi
Sonuçta sırf çağa ayak uydurmak için , para kazanmak için , başkalarına güzel gözükmek için hareket ediyor ve bunların kaybolmasından korkuyor harekete geçiren şeyler bunlar bi kişiyi. Bana herşeyimi veren Allah beni güzel görmicek yada onun merhametinin sevgisinin azalmasının azabını çekicem korkusundan ziyade bu 2.plana atarak. Nasıl 2. plan ? en başta islam olmayarak müslümanlığı kabul etmeyerek
 
B Çevrimdışı

burak12

Üye
İslam-TR Üyesi
Fakat birazcık sorgulayınca kendince haklı sebepler sayıyor. Benim kendimle Allah arasında diyor , o beni affeder inanıyorum diyor , afedersiniz müslüman birisi olarak birazcık dinleyince bunları bende hak veriyorum kendimi sorgulamaya başilıyorum. Ya diyorum cidden ben kendimi bazı şeylerden mahrum koyuyorum çağa ayak uydurmayıp , ben çokmu güvensizim acaba Allah ın merhametine. BU düşünce benim mertebe olarak bundan düşük olma düşünceme kadar varıyor heralde Allah bana haşa daha ağır bi ilaç şeriat verdi bunlara daha hafifini verdi ben daha kötü olduğumdan.
 
A Çevrimdışı

Azeribirmuvahhid

Üye
İslam-TR Üyesi
Fakat birazcık sorgulayınca kendince haklı sebepler sayıyor. Benim kendimle Allah arasında diyor , o beni affeder inanıyorum diyor , afedersiniz müslüman birisi olarak birazcık dinleyince bunları bende hak veriyorum kendimi sorgulamaya başilıyorum. Ya diyorum cidden ben kendimi bazı şeylerden mahrum koyuyorum çağa ayak uydurmayıp , ben çokmu güvensizim acaba Allah ın merhametine. BU düşünce benim mertebe olarak bundan düşük olma düşünceme kadar varıyor heralde Allah bana haşa daha ağır bi ilaç şeriat verdi bunlara daha hafifini verdi ben daha kötü olduğumdan.
Hocam çağa ayak uydurmak dediğiniz şeyler genel olarak nefis ve hevanın gereksiz istekleri🙂
 
Mustafa bin Yılmaz Çevrimdışı

Mustafa bin Yılmaz

''Selef,selef ve selef...''
İslam-TR Üyesi
Bir soru sorucam. Diliyle Allah a inanıyorum ve şükrediyorum diyen fakat islam konusunda şüphelerim var diyen , emir ve yasaklarına uymayan birisi putperest ve müşrik midir ?
Kardeşim İslam'ın bazı şartları vardır. Aynı zamanda imanın da bazı şartları vardır. Çocukken bizlere öğretip sordukları ilk şeyler genelde bunlar olurdu. Ehli sünnete göre iman sadece dil ile ikrar ve kalb ile tasdik değil, bunların yanına bir de azalar ile amel ekleniyor.

Yani imanın 6 şartı; Allah'a, meleklerine, kitablarına, peygamberlerine, ahiret gününe, kaza ve kadere imandır.

Bunları dil ile ikrar etmen gerekiyor, zaten bunları kalbin ile tasdik etmediğin mütteççe iman etmiş olmazsın. Bunların dışında bir de bu şartları amele dökmen gerekiyor.

Allah'a iman nasıl olur? Meleklere iman nasıl olur? Gibi sorular sorarak, azaların ile amel etmek zorundasın.

Senin sorundan ben şunu anlıyorum; Allah'a inanan ama ibadet etmeyen kişinin durumu nedir?

Allahu alem, yanlış hatırlamıyorsam bu Allah'a şirk koşmaktan daha kötü bir amel. Allah'a şirk koşan Allah'a ibadet etmekle beraber putlara ibadet ediyor. Bahşettiğimiz bu kişi ise iman ettiğini, iman ettiğini söylüyor ama ibadet etmiyor.

Böyle birisinin nasıl bir savunma yaparsa yapsın nasıl müslüman olduğunu düşünüyorsün. Ona müslüman damgası nasıl vurursun? Bu bir nevi Allah ile dalga geçmek değil midir?


Sevginin bazı alametleri vardır. Sen inandığını, iman ettiğini söyleyerek bir nevi onu sevdiğini söylüyorsun. Peki sen birisine seni seviyorum desen, ancak amellerinde ona bu sevgiyi göstermezsen bu sevgin hakiki olurmu?

Kitabları sevdiğini söyleyen birisinin gerçekten sevip sevmediğini nereden anlarız? Parasını sürekli kitablara harcar, yazarları bilir, kitab isimlerini bilir, sürekli elinde kitab görürüz..

Peki Allah'a inanan, iman ettiğini söyleyen bir kişi bir nevi Allah'ı sevdiğini söylüyorsa bu kişinin sevgisinin hakiki olup olmadığını nereden biliriz? Bunu amellerinde görüyor muyuz, ibadet ediyor mu? Gibi sorular ile bu kişinin sevgisinin hakiki mi yoksa değilmi olduğunu anlarız.

"Sakın Allah'ın merhametine güvenip de ibadetlerinizi ve taatlerinizi eksiltmeyin. Çünkü Allah'ın merhameti, O'na itaati artırmak için bir teşviktir, gevşekliğe sebep olmamalıdır." (İbn-i Mace, Fiten, 22)

"Sakın Allah'ın merhametine güvenip de ibadetlerinizi ve taatlerinizi eksiltmeyin. Çünkü Allah'ın merhameti, O'na itaati artırmak için bir teşviktir, gevşekliğe sebep olmamalıdır."

( Buhari, Rikak 24, Müslim, Zühd 1 )
 
B Çevrimdışı

burak12

Üye
İslam-TR Üyesi
Kardeşim İslam'ın bazı şartları vardır. Aynı zamanda imanın da bazı şartları vardır. Çocukken bizlere öğretip sordukları ilk şeyler genelde bunlar olurdu. Ehli sünnete göre iman sadece dil ile ikrar ve kalb ile tasdik değil, bunların yanına bir de azalar ile amel ekleniyor.

Yani imanın 6 şartı; Allah'a, meleklerine, kitablarına, peygamberlerine, ahiret gününe, kaza ve kadere imandır.

Bunları dil ile ikrar etmen gerekiyor, zaten bunları kalbin ile tasdik etmediğin mütteççe iman etmiş olmazsın. Bunların dışında bir de bu şartları amele dökmen gerekiyor.

Allah'a iman nasıl olur? Meleklere iman nasıl olur? Gibi sorular sorarak, azaların ile amel etmek zorundasın.

Senin sorundan ben şunu anlıyorum; Allah'a inanan ama ibadet etmeyen kişinin durumu nedir?

Allahu alem, yanlış hatırlamıyorsam bu Allah'a şirk koşmaktan daha kötü bir amel. Allah'a şirk koşan Allah'a ibadet etmekle beraber putlara ibadet ediyor. Bahşettiğimiz bu kişi ise iman ettiğini, iman ettiğini söylüyor ama ibadet etmiyor.

Böyle birisinin nasıl bir savunma yaparsa yapsın nasıl müslüman olduğunu düşünüyorsün. Ona müslüman damgası nasıl vurursun? Bu bir nevi Allah ile dalga geçmek değil midir?


Sevginin bazı alametleri vardır. Sen inandığını, iman ettiğini söyleyerek bir nevi onu sevdiğini söylüyorsun. Peki sen birisine seni seviyorum desen, ancak amellerinde ona bu sevgiyi göstermezsen bu sevgin hakiki olurmu?

Kitabları sevdiğini söyleyen birisinin gerçekten sevip sevmediğini nereden anlarız? Parasını sürekli kitablara harcar, yazarları bilir, kitab isimlerini bilir, sürekli elinde kitab görürüz..

Peki Allah'a inanan, iman ettiğini söyleyen bir kişi bir nevi Allah'ı sevdiğini söylüyorsa bu kişinin sevgisinin hakiki olup olmadığını nereden biliriz? Bunu amellerinde görüyor muyuz, ibadet ediyor mu? Gibi sorular ile bu kişinin sevgisinin hakiki mi yoksa değilmi olduğunu anlarız.

"Sakın Allah'ın merhametine güvenip de ibadetlerinizi ve taatlerinizi eksiltmeyin. Çünkü Allah'ın merhameti, O'na itaati artırmak için bir teşviktir, gevşekliğe sebep olmamalıdır." (İbn-i Mace, Fiten, 22)

"Sakın Allah'ın merhametine güvenip de ibadetlerinizi ve taatlerinizi eksiltmeyin. Çünkü Allah'ın merhameti, O'na itaati artırmak için bir teşviktir, gevşekliğe sebep olmamalıdır."

( Buhari, Rikak 24, Müslim, Zühd 1 )
Bende önceden bi önceki abinin düşündüğü gibi deist olduğunu düşünüyordum hatta müslüman olarak bile görebiliyordum. Fakat bu aşırı hoşgörü hüsnüzan benim dinime zarar vermeye başladığını gördüm. Bir kediye nasıl kedi diyorsak bir putperestede putperest demek lazım , sağlıklı birine nasıl sağlıklı ismi veriyorsak cinli olana cinli demek lazım. Bu aşırı hoşgörüde tabi ne olursan ol gel mantığı spritüalist yaklaşım ın arkaplanında da sanırım maddi kaygılar var suizan edip dine karşı hata yapma korkusundan daha çok. Güzel görünme kaygısı , toplumsal kabul görme , sosyal bağlar veya maddi ihtiyaçlardan kaynaklanan sebepler. Sonuçta birinin dini senden ayrıysa ve bunu ifade ediyorsan onu kendinden birey olarak ayırmış oluyorsun , onu ayırırsanda kendinde ayrımcılığı göze almış oluyorsun "bunun dini bizden farklı" denmesine. Ama gerçekten farklıysa yapacak birşey kalmıyor. Herkes kafirse ve tekfircilikten kaçıncaksan ya insanlara yaklaşmaktan kaçıncan yada yaklaşırsan bu kafir diceksin. 3. bi yol yaratmaya çalışmak dinden edebilir. Acizhane düşüncelerimde ne kadar haklıyım bilmiyorum
 
H Çevrimdışı

hutbetussahra

Hayat, İman ve Cihad...
İslam-TR Üyesi
Bende önceden bi önceki abinin düşündüğü gibi deist olduğunu düşünüyordum hatta müslüman olarak bile görebiliyordum. Fakat bu aşırı hoşgörü hüsnüzan benim dinime zarar vermeye başladığını gördüm. Bir kediye nasıl kedi diyorsak bir putperestede putperest demek lazım , sağlıklı birine nasıl sağlıklı ismi veriyorsak cinli olana cinli demek lazım. Bu aşırı hoşgörüde tabi ne olursan ol gel mantığı spritüalist yaklaşım ın arkaplanında da sanırım maddi kaygılar var suizan edip dine karşı hata yapma korkusundan daha çok. Güzel görünme kaygısı , toplumsal kabul görme , sosyal bağlar veya maddi ihtiyaçlardan kaynaklanan sebepler. Sonuçta birinin dini senden ayrıysa ve bunu ifade ediyorsan onu kendinden birey olarak ayırmış oluyorsun , onu ayırırsanda kendinde ayrımcılığı göze almış oluyorsun "bunun dini bizden farklı" denmesine. Ama gerçekten farklıysa yapacak birşey kalmıyor. Herkes kafirse ve tekfircilikten kaçıncaksan ya insanlara yaklaşmaktan kaçıncan yada yaklaşırsan bu kafir diceksin. 3. bi yol yaratmaya çalışmak dinden edebilir. Acizhane düşüncelerimde ne kadar haklıyım bilmiyorum
*yapmaya
 
I Çevrimdışı

imtina

Allah var, gam yok
İslam-TR Üyesi
Ehli sünnete göre iman sadece dil ile ikrar ve kalb ile tasdik değil, bunların yanına bir de azalar ile amel ekleniyor
Ebu Hanife (rahimehullah) ehli sünnet değil midir? Bu yazdığından sanki ehli sünnetin hepsi bu konuda aynı görüşteymiş gibi bir anlam çıkıyor.

Senin sorundan ben şunu anlıyorum; Allah'a inanan ama ibadet etmeyen kişinin durumu nedir?

Allahu alem, yanlış hatırlamıyorsam bu Allah'a şirk koşmaktan daha kötü bir amel. Allah'a şirk koşan Allah'a ibadet etmekle beraber putlara ibadet ediyor. Bahşettiğimiz bu kişi ise iman ettiğini, iman ettiğini söylüyor ama ibadet etmiyor.
Burası tam bir facia. Nasıl Allah'a iman eden birisi bir müşrikten daha kötü olabilir? Allah svt bu konuda herhangi bir delil indirmemiştir. Aksine onun indirdikleri tembel de olsa iman eden birisinin kafirlerden üstün olduğudur. Günahları müddetince cezasını görüp ardından cennete gideceğidir. Bu nasıl ebediyyen cehennemde kalacak bir müşrikten daha kötü olabilir?
"Allah, kendisine şirk koşanları bağışlamaz. Bunun dışında ise dilediğini bağışlar. Kim Allah'a şirk koşarsa, derin bir sapkınlıkla sapmış olur.
اِنَّ اللّٰهَ لَا يَغْفِرُ اَنْ يُشْرَكَ بِه۪ وَيَغْفِرُ مَا دُونَ ذٰلِكَ لِمَنْ يَشَٓاءُۜ وَمَنْ يُشْرِكْ بِاللّٰهِ فَقَدْ ضَلَّ ضَلَالاً بَع۪يداً" (Nisa 116)

Kur'an'da bu ayeti görmek bile iddianın çürümesine yeterlidir.

“Celalim hakkı için, biz Nûh’u resul olarak halkına gönderdik. 'Ey halkım!' dedi, 'Yalnız Allah’a ibadet edin. Ondan başka tanrınız yoktur. Bunu yapmazsanız, korkarım ki müthiş bir günün azabı tepenize inecektir.” (A'raf, 7/59)

Ümmetin tamamına 1400 yıldır gelmiş geçmiş mü'minlere sorsan desen ki "en kötü amel nedir?" diyecekler ki "vallahi Allah'a şirk koşmaktır."
Yoksa
"Allah'a inanan ama ibadet etmeyen kimsenin yaptığıdır" mı diyecekler?
"Neden?"
"Allah'la dalga geçiyor."

Estağfirullah! Estağfirullah! Ben sana haricîsin demiyorum ama haricîlerin sloganlarından birisini paylaşıyorsun. Zira Haricilerin zehirlerinden bir zehirdir bu! Nasslarla bu yazı uzadıkça uzar. @Abdulmuizz Fida
 
Son düzenleme:
H Çevrimdışı

hutbetussahra

Hayat, İman ve Cihad...
İslam-TR Üyesi
Bir soru sorucam. Diliyle Allah a inanıyorum ve şükrediyorum diyen fakat islam konusunda şüphelerim var diyen , emir ve yasaklarına uymayan birisi putperest ve müşrik midir ?
Buradaki asıl nokta bence ALLAH'a iman ettiği halde onun dininden şüphe eden kişinin müslüman olup olmadığıdır. İslam'a mensup olmadığına göre bu kişi müslüman değildir. Çünkü müşrikler, yahudiler, hristiyanlar ve deistler'de ALLAH'a iman ediyorlar lakin müslüman değiller.
 
H Çevrimdışı

hutbetussahra

Hayat, İman ve Cihad...
İslam-TR Üyesi
Ebu Hanife (rahimehullah) ehli sünnet değil midir? Bu yazdığından sanki ehli sünnetin hepsi bu konuda aynı görüşteymiş gibi bir anlam çıkıyor.


Burası tam bir facia. Nasıl Allah'a iman eden birisi bir müşrikten daha kötü olabilir? Allah svt bu konuda herhangi bir delil indirmemiştir. Aksine onun indirdikleri tembel de olsa iman eden birisinin kafirlerden üstün olduğudur. Günahları müddetince cezasını görüp ardından cennete gideceğidir. Bu nasıl ebediyyen cehennemde kalacak bir müşrikten daha kötü olabilir?
"Allah, kendisine şirk koşanları bağışlamaz. Bunun dışında ise dilediğini bağışlar. Kim Allah'a şirk koşarsa, derin bir sapkınlıkla sapmış olur.
اِنَّ اللّٰهَ لَا يَغْفِرُ اَنْ يُشْرَكَ بِه۪ وَيَغْفِرُ مَا دُونَ ذٰلِكَ لِمَنْ يَشَٓاءُۜ وَمَنْ يُشْرِكْ بِاللّٰهِ فَقَدْ ضَلَّ ضَلَالاً بَع۪يداً" (Nisa 116)

Kur'an'da bu ayeti görmek bile iddianın çürümesine yeterlidir.

“Celalim hakkı için, biz Nûh’u resul olarak halkına gönderdik. 'Ey halkım!' dedi, 'Yalnız Allah’a ibadet edin. Ondan başka tanrınız yoktur. Bunu yapmazsanız, korkarım ki müthiş bir günün azabı tepenize inecektir.” (A'raf, 7/59)

Ümmetin tamamına 1400 yıldır gelmiş geçmiş mü'minlere sorsan desen ki "en kötü amel nedir?" diyecekler ki "vallahi Allah'a şirk koşmaktır."
Yoksa
"Allah'a inanan ama ibadet etmeyen kimsenin yaptığıdır" mı diyecekler?
"Neden?"
"Allah'la dalga geçiyor."

Estağfirullah! Estağfirullah! Ben sana haricîsin demiyorum ama haricîlerin sloganlarından birisini paylaşıyorsun. Zira Haricilerin zehirlerinden bir zehirdir bu! Forumda ismi bile yasaklanan birçok tekfircinin aklından bile geçirmediği bir sapık düşünce... Nasslarla bu yazı uzadıkça uzar. @Abdulmuizz Fida
bu noktada inanan, imanına şirk bulaştırmayan fakat ibadet etmeyen bir insana müşrikten daha aşağıdır demek doğru değil.
 
I Çevrimdışı

imtina

Allah var, gam yok
İslam-TR Üyesi
Buradaki asıl nokta bence ALLAH'a iman ettiği halde onun dininden şüphe eden kişinin müslüman olup olmadığıdır. İslam'a mensup olmadığına göre bu kişi müslüman değildir. Çünkü müşrikler, yahudiler, hristiyanlar ve deistler'de ALLAH'a iman ediyorlar lakin müslüman değiller.
Şüphenin küfür olduğuna dair bir rivayet görmüştüm. Buna karşı çıkmadım. Zaten "iman"la "şüphe" birbirine zıt kavramlar. Her Allah'a inanan müslüman da demedim.
Senin sorundan ben şunu anlıyorum; Allah'a inanan ama ibadet etmeyen kişinin durumu nedir?

Allahu alem, yanlış hatırlamıyorsam bu Allah'a şirk koşmaktan daha kötü bir amel. Allah'a şirk koşan Allah'a ibadet etmekle beraber putlara ibadet ediyor. Bahşettiğimiz bu kişi ise iman ettiğini, iman ettiğini söylüyor ama ibadet etmiyor.
Burada iman ettiğini söyleyen birisine karşı bu ifadeler kullanılmış

Üsâme ibni Zeyd radıyallahu anhümâ şöyle demiştir:
Resûlullah sallallahu aleyhi ve sellem, bizi Cüheyne kabilesinin Huraka kolu üzerine göndermişti. Sabahleyin onlar sularının başında iken üzerlerine hücum ettik. Ben ve ensardan bir kişi onlardan bir adama ulaştık. Biz onun üzerine yürüyünce, adam: “Lâ ilâhe illallah: Allah’tan başka ilâh yoktur” dedi. Bunun üzerine ensardan olan arkadaşım ona hücumdan vazgeçti; ben ise mızrağımı ona sapladım ve adamı öldürdüm. Biz Medine’ye gelince bu olay Peygamber sallallahu aleyhi ve sellem’in kulağına gitti ve bana:
– “Ey Üsâme! Lâ ilâhe illallah dedikten sonra adamı öldürdün mü?” buyurdu. Ben:
– Yâ Resûlallah! O, bu sözü sadece canını kurtarmak için söyledi, dedim. Peygamber Efendimiz tekrar:

– “Lâ ilâhe illallah dedikten sonra adamı öldürdün mü?” diye yine sordu ve bu sözü o kadar çok tekrarladı ki, ben, daha önce Müslüman olmamış olmayı bile temenni ettim. (Buhârî, Diyât 2, Meğâzî 45; Müslim, Îmân 158-159. Ayrıca bk. Tirmizî, Tefsîru sûre, 11)
 
Mustafa bin Yılmaz Çevrimdışı

Mustafa bin Yılmaz

''Selef,selef ve selef...''
İslam-TR Üyesi
Ebu Hanife (rahimehullah) ehli sünnet değil midir? Bu yazdığından sanki ehli sünnetin hepsi bu konuda aynı görüşteymiş gibi bir anlam çıkıyor.
İmam Ebu Hanife 'nın mürcie olduğu bile söyleniyor. Bundan Allah'a sığınırım. İmam Ebu Hanife ve mezhebinin bazı görüşleri zaten ehli sünnete uymuyor. Fıkıh konusunda da bazı görüşleri uymuyor.

Burası tam bir facia. Nasıl Allah'a iman eden birisi bir müşrikten daha kötü olabilir?
Müşrikler de Allah'a iman etmiyorlarmı? Günümüz de şirk işleyen de Allah'a iman ettiğini söylemiyormu? Cahiliyye devrinin müşrikleri Allah'a iman etmiyorlarmı? Onlara göklerin, yeryüzünün yaratıcı kim diye sorsan onlar Allah'dır diye cevap verirler diye ayetler yokmu?

Müşrikler Allah'ı inkar etmiyorlar. Müşrikler Allah'a iman ediyorlar. Cahilleye devrindeki müşrikler hem putlara ibadet ediyorlar ama bu yaptıkları ibadetleri Allah emretmiş gibi yapıyorlar. Kendilerini Allah'a daha çok yaklaştıracak diye inanıyorlar. Onu geçtim, müşrikler cahiliyye devrinde bile İbrahim a.s'ın dininden olan bazı ibadetleri Allah'a yapmaya devam ediyorlar. Hac gibi ibadetleri yapıyorlar. Tavaf gibi ibadetleri vs yapiyorlar.

Müşrikler Allah'a ibadet ettiğini sanıyor, putlara tapmalarının, onlara saygı göstermenin ve tazim de bulunmanın Kişiyi Allah'a daha çok yaklaştıracağına inanıyorlar. Onlarda Allah inancı var ama yanlış bir inanış var ve şirke giriyorlar. İbadet etmeye çalışıyor ama bu ibadeti yanlış yapıyorlar.

Ben orada şunu belirtmek istedim. Allah'a iman ettiğini söyleyen ve ibadet etmeyen kişi bile bile ibadet etmiyor. Farz olduğunu bildiği halde bunu yapmıyor. Ama müşrik Allah'a daha çok yaklaştığında inandığı için araya aracılar koyuyor. Benim değindiğim nokta burası.

Bu konuyu haricilik ile bağdaştırmanızı anlayamadım. Yanlışım var ise bu kendi nefsimdendir. Ayrıca oraya hatırladığım kadarı ile yazdım. Kesin olarak iman ettiğini söyleyen ama ibadet etmeyen müşrikten daha kötü bir amel içindedir demiyorum. Hatırladığım kadarı ile öyle yazdım. Hatam var ise uyarın lütfen. Cezekallahu hayr
 
Mustafa bin Yılmaz Çevrimdışı

Mustafa bin Yılmaz

''Selef,selef ve selef...''
İslam-TR Üyesi
Şunu da eklemek istiyorum. Elbette iman ettiğini söyleyip, ibadet etmeyen herkes için bu yazdıklarım geçerli değil. Yeni iman etmiş birisine nasıl olurda bunları söyleyebilirim? Bundan Allah'a sığınırım. Nasıl ki tekfirin engel ve şartları var ise bu konuda bu şekilde.

Allah'a iman ettiğini söyleyip, ibadet etmeyen bir kişiye hüccet ikame edildikten sonra bile, ibadeti inkar etmese dahi bu ibadeti yapmıyorsa bu kişinin durumu nedir? Galiba sorun bu kısımda çıktı. Ben bu kişinin yanlış hatırlamak ile beraber müşrikten daha beter olduğunu yazdım. Ama dediğim gibi yanlış hatırlamakla beraber.

Örneğin tevbe'nin bazı şartları vardır. Tevbe ettikten sonra o günahı birdaha işlememek gibi. Eğer kişi Allah merhametlilerin en merhametlisidir diyerek bu günahı yapar ve Tevbe ederse bu kişinin bu yaptığı nedir? Bu kişi tekfir edilir demiyorum. Allah elbette merhametlilerin en merhametlisidir. Ancak bu kişiye bir günahı bir çok kez yapıp Tevbe etme imkanı sunmaz. Burda benim değinmek istediğim nokta bu idi.


Kişi iman ettiğini söylese, ibadetleri yapmasa ve bu kişiye hüccet ikame edilse, buna rağmen bu kişi ibadetleri yerine getirmez ve Allah merhametlilerin en merhametlisidir dese, bu o kişiyi haklı çıkarmaz. Değinmek istediğim kısım bu idi. Yine yanlışım varsa düzeltmenizi bekliyorum. Hata yapmaktan Allah'a sığınırım.
 
B Çevrimdışı

burak12

Üye
İslam-TR Üyesi
İmam Ebu Hanife 'nın mürcie olduğu bile söyleniyor. Bundan Allah'a sığınırım. İmam Ebu Hanife ve mezhebinin bazı görüşleri zaten ehli sünnete uymuyor. Fıkıh konusunda da bazı görüşleri uymuyor.


Müşrikler de Allah'a iman etmiyorlarmı? Günümüz de şirk işleyen de Allah'a iman ettiğini söylemiyormu? Cahiliyye devrinin müşrikleri Allah'a iman etmiyorlarmı? Onlara göklerin, yeryüzünün yaratıcı kim diye sorsan onlar Allah'dır diye cevap verirler diye ayetler yokmu?

Müşrikler Allah'ı inkar etmiyorlar. Müşrikler Allah'a iman ediyorlar. Cahilleye devrindeki müşrikler hem putlara ibadet ediyorlar ama bu yaptıkları ibadetleri Allah emretmiş gibi yapıyorlar. Kendilerini Allah'a daha çok yaklaştıracak diye inanıyorlar. Onu geçtim, müşrikler cahiliyye devrinde bile İbrahim a.s'ın dininden olan bazı ibadetleri Allah'a yapmaya devam ediyorlar. Hac gibi ibadetleri yapıyorlar. Tavaf gibi ibadetleri vs yapiyorlar.

Müşrikler Allah'a ibadet ettiğini sanıyor, putlara tapmalarının, onlara saygı göstermenin ve tazim de bulunmanın Kişiyi Allah'a daha çok yaklaştıracağına inanıyorlar. Onlarda Allah inancı var ama yanlış bir inanış var ve şirke giriyorlar. İbadet etmeye çalışıyor ama bu ibadeti yanlış yapıyorlar.

Ben orada şunu belirtmek istedim. Allah'a iman ettiğini söyleyen ve ibadet etmeyen kişi bile bile ibadet etmiyor. Farz olduğunu bildiği halde bunu yapmıyor. Ama müşrik Allah'a daha çok yaklaştığında inandığı için araya aracılar koyuyor. Benim değindiğim nokta burası.

Bu konuyu haricilik ile bağdaştırmanızı anlayamadım. Yanlışım var ise bu kendi nefsimdendir. Ayrıca oraya hatırladığım kadarı ile yazdım. Kesin olarak iman ettiğini söyleyen ama ibadet etmeyen müşrikten daha kötü bir amel içindedir demiyorum. Hatırladığım kadarı ile öyle yazdım. Hatam var ise uyarın lütfen. Cezekallahu hayr
Mesela bazı hocalarada diyorki bugün putlar dünki gibi helvadan değil , ilah sen ne için hareket ediyorsan o senin ilahındır illa ibadete gerek yok diyorlar. Bu mantıklada islamın kurallarını 2.plana atan birisi zahirde putperest ve müşrik değilmidir bu mantık doğruysa ? Yoksa müşrik ve putperestliği sadece herhangi şeyhi şıhı alimi idealisti düşünürü vs kural koyucu olarak öne alan kişi mi sadece , hani bazı örnek tiplerde derler ya biz yakınlaşmak için çu şeyhe şıha tarikata bağlıyız
 
Üst Ana Sayfa Alt