Neler yeni
İslami Forum, Dini Forum, islami site, islami sohbet, radyo, islami bilgiler

İslam-tr.org'a hoş geldiniz! Hemen üye olun ve kendi konularınızı, düşüncelerinizi paylaşarak bu platforma katılın. Oturum açtıktan sonra, İslam dini, tarih ve güncel konularla ilgili paylaşımlarda bulunabilirsiniz.

Çözüldü Rabbine Yönelen Kul

İ Çevrimdışı

İKRA

Üye
İslam-TR Üyesi
Ebu Hureyre8r.anh)`den rivayete göre Resulullah (s.a.v)Efendimiz yüce Rabbinden naklettiği bir Hadis-i Şerifinde buyururki:
''Bir kul günah işledi ve 'Ey Allah`ım!Benim günahımı bağışlayıver'.diye dua etti.Allah Tebareke ve Teala 'Kulum bir günah işledi,fakat günahını bağışlayan ve o günah sebebiyle cezalandıran bir Rabbi bulunduğunu bildi.'buyurdu.
Sonra kul tekrar o günahı işledi ve 'Ey Rabbim!Benim günahımı bağışlayıver.'dedi.Allah Tebareke ve Teala 'kulum bir günah işledi.Fakat günahını bağışlayan ve o günah sebebiyle cezalandıran bir Rabbi olduğunu bildi.'buyurdu.
Sonra o kul yine günaha döndü ve yine 'Ey Rabbim!Benim günahımı bağışlayıver.'diye niyaz etti.Bunun üzerine Allah Tebareke ve Teala buyurdu ki 'Kulum bir günah işledi,fakat günahını bağışlayan ve o günah sebebiyle cezalandıran bir Rabbi olduğunu bildi.Şüphesiz ki ben kulumu bağışladım,dilediğini yapsın.''(Buhari-Muslim)....Bu hadisi açıklayabilirmisiniz...Burda anlatılmak istenen nedir?Haşa böyle bir insan dalga geçer gibi bir duruma düşmezmi...veya bukadar rahatmıdır bu konu???
 
M Çevrimdışı

moon

Üye
İslam-TR Üyesi
S.a menbasini hatirlamiyorum ama ben de buna benzer bi hadis duymushdum
"Biri Hz Ali(r.a)a gelip ne yapayim ya Ali ben gunah isliyorum Tevbe ediyorum am yine o gunahi ishliyorum "Hz Ali "tevbe et" demish.Adam ya yine yaparsam .Hz Alli yine tevbe et demish. Adam nereye kadar demish.Hz Ali "tevbe etdigin sheyi birakana kadar" demish :doktorbune :doktorbune :doktorbune
 
S Çevrimdışı

saliha merve

Üye
İslam-TR Üyesi
yÜZ BİN KERE TÖVBE ETSEN YİNEDE SÖZÜNDEN DÖNSEN UZAK KALMA GEL RABBİNE GEL GEL NE OLURSAN OL YİNE GEL
SANIRIM BU DİZELER EN GÜZEL ŞEKİLDE AÇIKLAR
 
K Çevrimdışı

kadirtuna

Üye
İslam-TR Üyesi
bu hadiste anlatılmak istenen sanırım Allahuy teala hadiste demiyorki umarsızca tevbe eden veya umarsızca günah işşleyen bir kul . kul demek Allaha ibadet eden demektir. kullar elbette güğnaha meyillidir önemli ollan tevbedir. Allahu teala teveb demişse ondasn hakkıyla edilen teveb anlaşılmalıdırkiş rabbişmiz kabul eylesinm. ve o kimse o günahı birdaha işlerde fakat umrunda olkmadan ilşler nede olsa rabbim affeder diye işlerse ozman tehlikededir. burda bahsi geçen kul günah işleyen ama tevbesindse sahih olandır. demiyorki günahı bilerek işliyor. inş. dogru anlamışımdır. selametle inş. güzel insanlar
 
X Çevrimdışı

xx_laz_müslüman_xx

Üye
İslam-TR Üyesi
çok güzel bir konuya değindin mümin kardeşim RABBİMİZ ne kadar rahmetli öyle değil mi bizi günahkar halimizle bağışlıyor bu kadar kim merhametli olabilir
 
ABDULHAK Çevrimdışı

ABDULHAK

الإذلال هو بعيد عنا
Admin
Can Boğazdan Çıkmadığı Sürece, Günahları Tekrar İşlese De Çokça Günah İşleyenin Tevbesinin Kabul Edilmesi


30) Ebû Hureyre (r.a.)’dan gelen bir rivayette, şöyle dedi: “Nebî (s.a.v.)’in şöyle buyurduğunu işittim:
Bir kula (bilmeden) bir günah isabet edip veyahut bir günah işleyip de:
Ya Rabbi! Ben bir günah işledim. Yahut bilmeyerek ben bir günaha duçar oldum, kusuruma af ve mağfiret et.” diye (günahını itiraf ve) niyaz ederse, o kulun Rabbi:
Demek ki kulum, (dilediği zaman) günahını affedecek ve (dilediği zaman da) cezalandıracak bir Rabbin olduğunu bildi. Öyleyse Ben de kulumu mağfiret ettim” diye buyurur.
Sonra bu kul Allah’ın dilediği zamana kadar (günah işlemeden) yaşar. Sonra bir günaha daha duçar olur veya bir günah daha işler ve:
Ya Rabbi! Ben (bilerek) bir günah daha işledim veya (bilmeyerek) bir günaha duçar oldum. Kusurumu af ve mağfiret et” diye niyaz ederse, o kulun Rabbi:

Demek ki kulum, kendisinin günahını bağışlayacak veya kendisini cezalandıracak bir Rabbi bulunduğunu gereği gibi bildi, öyleyse Ben de bu kulumu mağfiret ettim.” diye buyurur.
Sonra bu kul Allah’ın dilediği zamana kadar (günahsız) yaşar. Sonra (yine) bir günaha duçar olup veya bir günah işlese ve:
Ya Rabbi! Ben bir günah işledim veya bir günaha duçar oldum, kusurumu bağışla” diye Allahu Teâlâ’ya yalvarsa, o kulun Rabbi:

Demek ki, kulum günahını affedecek veya (kendisini) cezalandıracak bir Rabbi olduğunu bildi. Ben de kendisini üç defa bağışladım. Artık (kul günah işlediğinde tevbe etmesini bilen) bu kulum istediği işi yapsın” diye buyurdu.” (Muttefekun aleyh: Lafız ise Buhârî’ye aittir -7507.)


Muslim’in (2758) lafzı ise şöyledir:
Bir kul bir günah işleyip de:
Ya Rabbi! Günahımı bağışla!” dese, bunun üzerine Yüce Allah:
Kulum bir günah işledi ve günahını bağışlayacak veyahut da günahından dolayı kendisini cezalandıracak bir Rabbin olduğunu bildidiye buyurur.
Sonra (bu) kul yine günah işlese ve:
Allah’ım! günahımı bağışla” dese, bunun üzerine Allahu Teâlâ:
Kulum bir günah işledi ve günahını bağışlayacak veyahut da günahından dolayı kendisini cezalandıracak bir Rabbi olduğunu bildidiye buyurur. Sonra kul tekrar bir günah işlese ve:
Rabbim! Günahımı bağışla!dese, bunun üzerine Allah (c.c.):
Kulum bir günah işledi ve günahını bağışlayacak veyahut da kendisini cezalandıracak bir Rabbin olduğunu bildi. Artık (kul günahını işlediğinde tevbe etmesini bilen bu kulum): “İstediğini işle Ben seni bağışladımdiye buyurur.”


Hadis ravilerinden birisi olan Abdu’l-Ala şöyle dedi:
İstediğini işle” kavlini üçüncüsünde mi yoksa dördüncüsünde mi buyurduklarını bilmiyorum.”
Muslim’de geçen benzer bir rivayet lafzında:
“.... Dolayısıyla Ben kulumu bağışladım. Dilediğini işlesin” ibaresi mevcuttur.


Kudsi hadis
 

Benzer konular

Üst Ana Sayfa Alt