Bayrama yakın olduğu için Ramazan Bayramı ayı olarak kullanılmıştır. Bir şeyin bir şeye yakınlığı sebebiyle onu Atıf edilmesi sünnette çokça kullanılmıştır. Bazen Kur'an ve sünnette bir şey sebep olacağı hüküm hakkında kullanılır. Allah'ın Rasulü'nün "Allah ve sen dilersen" diyen adama "Beni Allah'a denk mi tutuyorsun? Allah tek başına dilerse diye söyle" sözü gibi. Malumdur ki "Allah ve sen dilersen" sözü küçük şirktir. Kim Allah'a denk tutarsa büyük şirk koşmuştur. Allah'ın Rasulü (sallalahu aleyhi ve sellem) burda küçük şirke değil ona sebep olacak büyük şirke hükmetti. Bu sünnette çoktur. Ramazan da Bayram ayı diye isimlendirilmiştir. Çünkü bayrama yakındır. Bayram günlerinde oruç tutmanın haramlığı ile alakalı hadisler mütevatir derecesindedir. Ümmet Ramazan bayramı ve Kurban Bayramı günlerinde oruç tutmanın haramlılığında icma etmiştir. İbni Munzir ve başkaları rivayet etmiştir. Bugün ramazan bayramını 3 gün sayan (bu kesinlikle hatalıdır) avamın hilafına Ramazan Bayramı sadece bir gündür. Ramazan Bayramı sadece bir gündür, o da Ramazan'ın peşinden gelen gündür. Sonrasında bayramla alakası yoktur. Bunun üzerine Ümmet Ramazan bayramının birinci gününden sonra nafile ya da herhangi bir oruç tutulabileceği üzerine icma etmiştir. Bunda İmam Malik (rahimehullah)'ın mezhebi istisnadır.
Oruç Fetvaları, 21-22
ALLÂME SÜLEYMAN B. NÂSIR
EL-ULVAN
ALLÂME SÜLEYMAN B. NÂSIR
EL-ULVAN