Neler yeni
İslami Forum, Dini Forum, islami site, islami sohbet, radyo, islami bilgiler

İslam-tr.org'a hoş geldiniz! Hemen üye olun ve kendi konularınızı, düşüncelerinizi paylaşarak bu platforma katılın. Oturum açtıktan sonra, İslam dini, tarih ve güncel konularla ilgili paylaşımlarda bulunabilirsiniz.

Çözüldü Ruhul Furkan ? Nedir Ne Değildir ?

Muhammed Yusuf Çevrimdışı

Muhammed Yusuf

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Esselamu aleykum ve rahmetullah

Şu sofilerin ruhul furkanıyla(sözde tefsir kitabı) ilgili ne dersinizı ?Geçenler de annem bi yere sohbete gitmiş hocahanımın! biri acaib şeyler söylemiş annem kaynağını sormuş ruhul fukan demiş anneminde bu kitabla ilgili bilgisi olmadığından bi şey diyememiş yani Ruhul Furkan ? Nedir ne değildir ?
 
Abdulmuizz Fida Çevrimdışı

Abdulmuizz Fida

فَاسْتَقِمْ كَمَا أُمِرْتَ
Admin
İsmailağa Tarikatinin Batıni hocalarının (Mahmud Ustaosmanoğlu, Cübbeli Bayraklı Ahmed vs) tefsire benzetmeye çalıştıkları Kuranı tasavvufa göre yorumlamadır. İçerisinde uydurma ve zayıf hadisler mevcut olduğu gibi, sahih hadislerin de manasını tahrif ederek kendi sapık vesilelerine delil almaya çalıştıkları mevcuttur.

Başımdan geçen bir hadise :

Arkadaşımın hanımı, eskiden ismailağa cemaatinden olan bir bayandı. Bu yüzden evinde başta Mahmud hoca'nın (ustaosmanoğlu) ve Cübbeli Ahmedin hazırladığı Ruhul furkan tefsiri vardı. Kitaplığından hatırladığım kadarıyla 5 cildini aldım ve maide 35. ayetinin (35- Ey inananlar, Allah'tan korkun, O'na yaklaşmaya yol (vesile ) arayın ve O'nun yolunda cihad edin ki, kurtuluşa eresiniz.) tefsirine bir bakayım nasıl açıklamışlar diye düşündüm.

Malum olduğu üzere ayette de renklendirdiğim üzere, tasavvuf ehli bu ayetten bahsederken genelde nasıl vesile aranması gerektiğini açıklayacak olan ayetteki kırmızı renkli kısımı okumazlar.
Neyse yukarıdaki çarpıtmaya benzer bir çarpıtmayı da bu bölümde de ben görmüştüm onu aktarayım:

Malum ayetin açıklamasına yaklaşık 20 sayfa ayrılmıştı ve delil olarak sunulan hadislerden biri şu manada idi :

Rasulullahın hastalığının arttığı dönemlerde bir kaba (şişe gibi) idrarını yapardı. Ziyaretine gelen bir bedevi su zannederek yanlışlıkla bu kabdaki idrarı içti. Rasulullah bu kabdaki idrar ne oldu diye sorunca O bedevi "ben içtim ya Rasulullah" diye cevap verince Rasulullah s.a.v. de sen daha hasta olmazsın dedi . (Ahmed bin hanbel hadisi )


Şimdi dikkat ;

Bahsi geçen hadisin ve nosunun bulunduğu sayfanın fotokopisini çektirdim ve araştırma sonunda Rasulullah'ın "Sen daha hasta olmazsın" değil , "Pis şeyi içtin, inşeAllah hasta olmazsın" dediğini görmüş olduk.

(Bu sapkın cemaat, Rasulullahın (s.a.v.) idrarını içerek vesile yapmayı delillendirmiş(!), böylece vesilenin her türlü halinin caiz olduğunu kanıtlamışlardır!)
Bu da Allahın ayetlerini çarpıtanların, Rasulullahın hadislerini çarpıtmalarının daha basitçe yaptıklarının göstergesidir.




*************

Diğer bir misale geçersek; Ruhul Furkandan şirk ürün Rabıta savunması


3. Reddiye

1. BÖLÜM

images
2567407489.jpg


Fatih - İsmailağa cemaatinin şeyhi Mahmud Ustaosmanoğlunun (Nakşi) önderliğinde yazılan (Cübbeli Ahmed , Mehmed Talu vs.) Ruh'ul furkan isimli tefsirin Bakara 152. ayetin açıklamasında Kur'an-ı Kerim ve Sunnet-i Şerifle aykırı itikadi yorumlarına rastlanmıştır.

YEDİNCİ ŞART:
Teslimiyet ve muhabbet (tam bir bağlılık ve sevgi ) üzere itikad ve istimdad (inanıp yardım bekleme ) suretiyle kalbi devamlı şeyhe bağlamaktır buyurdu. (sahife 70)

Ledünne ilimleri vasıtasız bizzat Hayyül Baki (diri ve daimi olan ALLAH-u Teala hazretlerin) den alan Es-Seyyid Muhyiddin İbn-i Arabi futahatın 30. babında bunu açıklmaıştır. (sahife 71)

İmam Hatibi şirbinin bir Cuma günü kırk mescidde Cuma namazı kıldırıp hutpe okuduğu Mısır alimleri katında meşhur ve mütevatir (yalan ihtimali bırakmayacak şekilde dilden dile yayılmış ve anılmış)dir. (sahife 73)
Velhasıl ne kütüb-i münzelede (ALLAH tarafından indirilen kitaplardan ) ne ahadisi nebeviyyede nede muteber kitapların hiç birinde tasavvuf ehli katında muteber olan rabıtanın haram olduğunu ne açıkça nede delalet yoluyla ifade eden hiçbir ibare bulunmamaktadadır. Bilakis bunların hepsindede rabıtanın mübah ( serbest) hatta müstehap (sevgili ve makbul ) olduğu hem açıkça hemde delalet yoluyla mevcuttur. (sahife 78)

İkinci edep rabıta edebidir bunun kemali (en üstün derecesi ) iki gözün arasında olan hayal hazinesi ile mürşidin ruhaniyetinin yüzüne hatta iki gözünün arasına bakmandır. Zira orası feyiz kaynağıdır. Ondan sonra mürşide karşı kendini alçaltarak, son derece tevazu ile yalvarmak ve onu Mevla ile kendi arana vesile kılmak üzere ,mürşidin ruhaniyetinin hayal hazinsine girip oradan kalbine ve derinliklerine yavaş yavaş indiğini düşünüp, seninde peşinden yavaş yavaş oraya aktığını ve indiğini hayal ederek, şeyhimi, kendi nefsinden geçinceye kafdar hayal gözünden kaybetmeyesin. Zira kalbin derinliğine son yoktur ve seyr-i ilallah (Arşın üstüne kadar olan manevi yürüyüş ) kalpten hasıl olur. Eğer cemii vukuf (kalbin bütün yönelişleri )bu rabıta ile olsa kalbin derinliklerine inmek daha suratli olur. Zira maksut ALLAH’u talanın zatıdır rabıta ise senin ALLAH’u Teale hazretlerine manevi bir şekilde yürümene bir vesiledir. (sahife 79)

Ebu Hasen El Harkani hazretleri Ebu Yezid El Bestami hazretlerini görmemiş ancak kabri şeriflerinde bulunarak, onun ruhaniyetinden aldığı feyizlerle yetişmiştir. Ben bunları biri bir açıklamıştım.Bu yolda feyiz , ölüdende diridende gelir. Nasihat anla. Ruhani feyizlere set ve bent yoktur hepsinden feyiz alınır. (sahife 80)

Eğer sen bir şeyhe bağlanmadan bin sene kendi başına ALLAH’a kavuşmak için inleyip dursan, böylece o Mevla Teala yı bulman mümkün değilidir.Sen o padişahlar padişahı Mevla Tealayı onun aynası mesabesinde olan kamil insanda gözet. O kamil insanın gönlüne girerek, Mevlaya varan yolu bul. Hemen onlara gönül bağlayıp (rabıta edip) hakka gidelim. (sahife 81)


Mürid içini şeyhine bağlamasa (ona rabıta yapmasa) geçmiş asırlardaki büyüklerin erdiği fena sırrına asırlarca çalışsada asla kavuşamaz ve onun içine(kalbine) zati paki subhaniye, sıfat ve şuunatı ilahiyyeye ait feyizler tecelli etmez. Aziz evladım ,sen şeyhini tanı hakka gidelim kemali ba kemale seyredelim. (sahife 83)

Lakin bütün meşayihdan istiane (yardım istemek)vardır. Bütün piran (şeyhlar) den feyiz ve nurlar iste , özellikle Rasulullah'a s.a.v. yalvarki , sana feyiz parlasın hemen yardım ederler hakka gidelim cemali bakemale seyredelim. (sahife 83)
Ey dost mürşid müridin fenafillah olmasına vesiledir. O sevgili zat müridin bekabillah olması için elinden tutar. Eğer derya gibi sırlar deniz gibi nurlar kalbine akıyorsa ,onların mürşidinden aktığını bil. Hemen mürşide gönül bağlayıp rabıta edip hakka gidelim cemali bakemale seyredelim.(sahife 84)

Ruh'ul furkan tefsiri - Bakara 152. açıklaması

https://www.islam-tr.org/konu/rabitanin-ic-yuzu-fecr-i-sadik-dogdu-maske-goruldu-kitap.8042/


Bu tür sapıkların, insanları zehirlemek için şeytanın fısıltılarını yazıya döktüklerinden Aslandan kaçar gibi kaçmak lazım.
 
Üst Ana Sayfa Alt