SELAMUNALEYKÜM İSLAMİ BAKIŞ AÇISI: KURAN MERKEZLİ VE TEVHİD ŞUURUNA İNŞA EDİLMİŞ OLUP;KURANIN HÜKÜMLERİNİ TEFSİR VE İÇTİHATTA MÜTEŞABİHLEŞTİREREK TAHRİF EDEN VE MUHKEM AYETTEN ZİYADE DİN ANLAYIŞINDA FİTNE ÇIKARMAK İÇİN MÜTEŞABİH AYETLERİN PEŞİNE DÜŞEN FİKİR VE GURUPLARA KARŞI OLUP;HADİS,SÜNNET,İCMA,TEFSİR,İÇTİHAT,İLMİHAL VE SİYER GİBİ İSLAMIN YARDIMCI KAYNAKLARININ KONULARINA İSLAMIN BELİRLEYİCİ KAYNAĞI OLAN KURANI KERİM GÖZLÜĞÜ İLE BAKIP KURANIN DESTEKLEDİĞİ,ÇELİŞMEDİĞİ VE TEVHİD ŞUURUYLA UYUŞTUĞU TAKDİRDE KABUL EDİP;İSLAMA DUYGUSAL BAKIŞ AÇISINI İSLAMA AKLİ BAKIŞ AÇISI OLUŞTUKTAN SONRA DESTEKLEYEN VE ZAHİRİ İLMİ BATINİ İLMİN ÖNÜNDE TUTUP AYNI ZAMANDA BATINİ İLMİ GAYB-KEŞİF-VAHİY-İLHAM GİBİ SAPIK İDDİALAR DEĞİL OLAYLAR ÜZERİNDE BASİRET VE FERASET GÖSTEREBİLMEK OLARAK TANIMLAYAN ,DİNE HER TÜRLÜ KÖRÜ KÖRÜNE ANLAYIŞLA YAKLAŞMAYI REDDEDEN;DİN İÇİNDE SİYASET,TARİKAT VE CEMAATLER GİBİ AYRILIKLARI REDDEDİP DİNİ BELİRLİ KİŞİLERİN TEKELLERİNDE GÖREN ANLAYIŞI KABULLENMEYEREK RUHBANLIKTAN SAKINAN;GELENEKÇİ İSLAMCILIĞI,HURAFELERİ,BİDATLARI,HİKAYECİ İSLAMCILIĞI İSLAM ANLAYIŞINDA BULUNDURMAYAN; İLMİ ZANNA DEGİL VAHYE DAYANARAK İCRA EDİP İSLAMI YAŞAMAYA ÇALIŞAN;AYETLERLE AYETLERİ NESHEDEN,HADİSLERLE AYETLERİ NESHEDEN,HADİSLERİ VAHİYLE EŞDEĞERDE TUTAN,TEFSİRLERİ VE DİĞER DİNİN YARDIMCI KAYNAKLARINI VAHİYLE EŞDEGERDE TUTAN FİKİR VE GÖRÜŞLERDEN UZAK OLUP; KURANI KERİM DIŞINDAKİ HERŞEYİ TAHKİKE VE TENKİDE TABİ TUTUP KURANLA ÇELİŞMEDİĞİ KURAN DESTEKLEDİĞİ TAKDİRDE KABUL EDEN; VAHYİN VE AKLIN İŞLEVSELLİĞİNİ ORTADAN KALDIRAN HER TÜRLÜ GÖRÜŞÜ REDDEDEN; İNSANLARIN ÇOĞUNLUĞUNA DEĞİL VAHYE UYAN; İHTİLAFLI KONULARA BİAT ETMEYEN VE İHTİLAFA DÜŞÜLEN MEVZULARI KURANI KERİME ARZ EDİP ÇÖZÜM ARAYAN;KURANDAN FİKİRLERİNİ VE GURUPLARINI DESTEKLESİN DİYE AYET ARAYANLARA, KURANA UYMAKTAN ZİYADE KURANI KENDİNE UYDURMAK İSTEYENLERE, AYETLERİN BİR KISMINI KABUL BİR KISMINI REDDEDENLERE KARŞI OLUP; KURANA SADECE DOĞRU YOLU BULMAK İÇİN YÖNELENLERE KARDEŞ OLAN VE KARDEŞ GÖREN BİR MÜSLÜMANIM.