Abdu’l Aziz El Tarifi
……………………………….
Allah subhanehu ve teala tevhidi ilk dava olarak belirledi .. Niçin..?
Çünkü tevhid nefsi terbiye eder ve onu kibir’den temizler.
Bir insan Allah'a şirk koşamaz ve bir zalim mazlumu ezerek haddı aşamaz eğer ki biraz kibir barındırmıyorsa.
Bu sebeple çok namaz kılan ve Allah'a çok ibadet eden bir insanın mutekebbir olması düşünülemez. Allah aziz kitabında şöyle buyuruyor: (Onların simalarında secdenin eserini görürsün.)
ibn cerir el Tabari Mücahid ibn Cebr den şöyle dediğini rivayet eder:
“Sücud’un çokluğu ve allah subhanehu ve teala için namaz kılmak”.
Bu yüzden, bir İnsan Allah’a secdesini arttırdığı miktarca kalbi kibirden temizlenir. Ve Allah'a boyun eğmekten uzaklaşır ise kalbinde ki kibir artar, Buda onu zulmetmeye ve büyüklenmeye sürükler.
Allah Azze ve Cel, Allahın kudreti ve ona olan imanın karşınıda insanın ne kadar zayıf olduğunu, hakiki değerinin ve halinin ne olduğunu beyan etmeyi murad ediyor ki böylece kişi diğer mahlukatlara karşı tevazuyu sağlayabilsin.
ubudiyyet ve Allah'ın tevhidi noktasından insan ne kadar kamil noktaya ulaşırsa o kadar diğer mahlukatlara karşı mutevazı olur.
Işte o yüzden Nebi sallallahu aleyhi ve sellem tevazu noktasında bir imam idi. Çünkü o, Rububiyet ve Ubudiyet (Uluhuyet) tevhidini nefsinde kamil anlamda tahakkuk ettirmişti.
Adiy ibn Haten radiyallahu anhu Nebi -sallallahu aleyhi ve sellem- e geldiğinde ki O bundan önce Nasrani (Hristiyan) idi, bazı insanlar kendi kavminin önderi olma konusunda tartışıyorlardı. O kavminin reisi ve babası Hatim ibn Abdullah ed Day da o kavmin reisi idi. izin alıp Nebi salallahu aleyhi vesselmin huzuruna girip onu gördüğünde şöyle dedi onun yanında sadece bir lif dolu minder gördüm onu bana Verdi ve üzerine otur dedi bende geri ona verdim tekrar bana Verdi sonra onun üzerine oturdum. sonra ezan okunda ve beraber çıktık. Çıktığımızda bir kadın gelip yanında durdu ve ona hacetini dile getirdi. Onu dinledi. Ben kavmimin lideriyim ve vallahi bu gördüğüm kralların yapacağı birşey değil. Peki o adamı temizleyen şey ne.. Buna vesile olan şey ubudiyyetin tahakkuk etmesidir.
Eğer Allah'a ibadet ve tevhid zayıflaşırsa, insan büyüklenir, zulmeder ve baği olur. Bu sebeple yeryüzündeki firavun ve diğer zalimler gibi tüm haddi aşmış tağutlara bir bakarsanız Allah onları hep kibirle vasfeder. Yaratana kibirlendiler sonra da kendi tebaalarına kibirlenirler. Bu sebeple Allah'u teala ubudiyyet’ini kullara bağladı ki kulların durumu ıslah olsun.. Bu sebeple diyoruz ki Allah'a tevhidin sağlam gerçekleşmesi adaleti ikame eder ve nefisleri temizler. Işte bu yüzden o (tevhid) en büyük dava idi.
Son düzenleme: