Neler yeni
İslami Forum, Dini Forum, islami site, islami sohbet, radyo, islami bilgiler

İslam-tr.org'a hoş geldiniz! Hemen üye olun ve kendi konularınızı, düşüncelerinizi paylaşarak bu platforma katılın. Oturum açtıktan sonra, İslam dini, tarih ve güncel konularla ilgili paylaşımlarda bulunabilirsiniz.

Sözde İslami Ülkelerde, İslami Hicab Hiç Kimsenin Zorlaması Olmadan Kaldırılmıştır

E Çevrimdışı

ebu abdullah

Yeni Üye
İslam-TR Üyesi
Esselamu aleykum
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَـنِ الرَّحِيمِ

الحمد لله نحمده ونستعينه ونستغفره، ونعوذ به من شرور أنفسنا وسيئات أعمالنا، من يهده الله فلا مضل له ومن يضلل فلا هادي له. ونشهد أن لا إله إلا الله وحده لا شريك له، وأن محمداً عبده ورسوله صلى الله عليه وعلى آله وأصحابه ومن تبعهم بإحسان وسلم تسليماً كثيراً .

أما بعد،

Ne acıdır ki bugün islam alemi dedigimiz 10 larca ülkede islami hicab hiç kimsenin zorlaması olmadan kaldırılmıştır. Kadınlar sözde müslüman kadınlar allahın emrettiği kuranı kerim ve hadisi şeriflerde geçen veya nenelerinin bildiği örtünmeyi beğenmemektedirler. Onlar müslümanların birliğini bozan günahlar içinde yaşayan avrupalı kadınlarını örnek almaktadırlar

Müslüman alimler allahın emrini yüceltmek ve müslümanları hidayete davet etmek için hicabın vucubiyetine dair kitaplar risaleler yazmışlardır. Bunlardan biride çok istifade ettigimiz faziletli şeyh muhammed ahmed islamil el mukaddem dir. Risalemizi yazarken onun kitabından faydalandık. Gene merhum büyük alim muhammed bin salih el useymininde risaletul hicab adı altında bir risalesi vardır.

Gene gariptir ki hanımları kapanması için erkekler risale yazmaktadır. Kadınların ise kapanmaya hiç gonlu yoktur. Allah bir konuda kuranı kerimde hüküm verdikten sonra hadisi şeriflerde hazreti muhammed sallahu aleyhi ve sellem de kuranı açıklar mahiyette kelam ettikten sonra hiçbir müslümana bu hükümden başkasına uymak caiz olmaz

müslümanım diyen bir hanımın islamın emrettigi şekilde kuran hadis sahabe kavlleri ve mezheb kitapları çerçevesinde örtünmesi farzdır. Eger bunu yapmazsa gunahkar bir insan olur. Hattı zatında örtünmemek hırsızlıktan ve yalandan da büyük bir günahtır. Çünki insan yalanı günde 1-2 kez söyler veya hırsızlığı haftada ayda bir yapar. Tabiki bunlarda günahtır. Ancak yapildigi anda haramdırlar. Ancak açıklık saçıklık, o kadın dışarı çıktıgı andan itibaren başlar. Yani okuyan veya çalışan açık bir bayan gunde 10 saat durmadan günah işlemekte allaha isyan etmektedir. Bu çeşmeden akan suya devamlı akan suya benzemektedir

işte bizde halkımızı allahın emirlerine davet etmek için allahın emirlerini onlara hatırlatmak için bu yazıyı kaleme aldık. Gücümüz yettigince kuran ve sünnetteki gerçek hicabı açıklayacağız. Ben inanıyorumki pekçok hanım allahın emirlerni yapmak istemekte ancak onları çevreleri veya cemaatleri tarikatleri yuzunu elini açsanda olur peçeye luzum yok diyerek yoldan çıkarmaktalar. İşte bu kardeşlerimizede inşallah yazımız bir rehber olacaktır

işleyecegimiz meseleleri madde madde işlemeye allahdan yardım isteyerek başlıyoruz

1 – seddi zerai

islamiyet bir takım günahları haram kıldığı gibi o günahlara giden yollarıda haram kılmıştır. Yani şu haramdır demiştir ancak onun işlenmesi için yapilacak yaklaşımlarıda yasalamıştır. İşte buna seddi zerai diyoruz. Mesela, içki içmek haramdır. Ancak onu satmak, almak, taşımak, servisini yapmakta haram kılınmıştır.

Ve gene faiz yemek haramdır ancak resulullah sallahu aleyhi ve sellem faizin katipligini yapana şahidligini yapanada lanet etmek sureti ile, hiçbir şekilde ona ortak olmayı hoş karşılamamıştır.işte bunun gibi zinada büyük haramlardan biridir. İsra suresinde şöyle buyurulmaktadır : وَلاَ تَقْرَبُواْ الزِّنَى إِنَّهُ كَانَ فَاحِشَةً وَسَاء سَبِيلاً '' zinayada yaklaşmayın çünki çok kötü bir yoldur

evet zina kötüdür ancak ona yaklaşmayında deniliyor. Bu minvalden olarak efendimiz sallahu aleyhi ve sellem namahrem kadınlarla baş başa kalmayı aynı oda ev içinde kalmayı nehyetmiştir. İki kadının arasına oturmayı ve aralarında yürümeyi nehy etmiştir. Bunun gibi yabancı hanımlara gayri ihtiyari bakmak müstesna bakmayıda nehy etmiştir.

İşte bunun gibi takdir edersiniz ki zinaya giden yollardan biriside karşı cinsten birisine bakmaktır. Kadında güzel bir canlıdır. Yüzü elleri vucudu olsun erkekleri kendisine çekmektedir. Ve bir bakma iki bakma sonucu akla ona yaklaşmak gelir. Sonra adam gidip ona yaklaşır konuşur. Samimi olurlar belki bir yerlere giderler ve çok büyük günahlar işleyebilirler.

İşte islamiyet bunun önünü kesmek için toplumda nikah harici ilişki olmaması için tecavüzler ırza geçmeler olmaması için kadının güzelligi olan yüzü elleri dahil tüm vücudunu kapatmayı ve örtmeyi farz kılmıştır.

Çünki islamın esas emrettigi örtünme olan hicab yani peçey veya çarşaf giyen bir hanım cinsel olarak kimseyi çekmez. Ve böylece o cemiyette kötülük olmaz.

2 – kadının evinde oturması esastır

allah teala kuranı kerimde söyle buyurmaktadır :

وَقَرْنَ فِي بُيُوتِكُنَّ وَلَا تَبَرَّجْنَ تَبَرُّجَ الْجَاهِلِيَّةِ الْأُولَى evlerinizde oturun/karar kılın/ cahiliye kadınları gibi sokaklarda dolaşmayın – ahzab 33 -

çünki kadının evinde oturması esastır. Onun rabbine en yakın olduğu yer evidir. O evinde her türlü kötülüklerden korunmuştur. Evinde kıldığı namaz dışarda mescidde kıldığı namazdan daha hayırlıdır. Osmanlı kültürünü muhafaza eden memleketimizin bazı kazalarında hağlen hanımlar evlerinde oturmakta zaruret harici evin haricine çıkmamaktalar.

Hazreti peygamber sallahu aleyhi ve sellem hazreti fatımaya evin içinde olan işleri yani yemek temizlik gibi işleri, hazreti aliyede kazanç gibi dış işleri yapmalarını tavsiye ederek hayatı ikisi arasında taksim etmiştir – metalibu aliye -

müslüman hanımın esas yeri evidir. Dışarı pek çıkmamalıdır. Ancak çıktığındada islami örtü ile örtünmelidir. Daha detaylı bilgi için ihtilat hakkındaki risalemize bakılabilir

evet tüm bunlardan sonr yazımızda devamlı geçen HİCAB kelimesine gelebiliriz hicab nedir?

3 – hicabın lugattaki manası :

birşeyi örtmek kapatmak birşeyden gizlenmek iki şey arasında perde rolü görmek dış tehlikelere karşı birşeyi kapatmak bir şeyi örtmek manasına gelir kısaca – bkz : lisanul arab tacul arus el mufredat el mesabih el munir -

4 – şer'en hicabın manası :

kadınların örtmeleri farz olan yerlerini örtmelerine hicab denilmektedir. İmam ahmedin şu sözü meşhurdur : kadının tırnağı dahi avrettir yani kadın tüm vücudunu kapatmalıdır. Dışarı çıktıgında veya yabancı erkekler onu gördügünde.

5 – ehli kitab indinde hicab :

peçenin ( bir hicaba cilbaba islamın emrettigi örtüyü bu isimle zikredeceğiz ) sadece müslümanlar tarafından bilindiği ilk olarak onu islamın ve hazreti muhammedin vaaz ettiğini düşünmek tarihi hakikatlere aykırıdır. O ne bazı arapların sandığı gibi osmanlı icadıdır nede zamanla ortaya çıkmıştır. Dua etmek gibi oda bütün temelde allah tarafından gönderilen kitaplara bağlı olan dinlerin ortak düsturlarındandır

bugün bile hristiyan rahibeler bizim peçeye benzeyen bir örtü kullanmaktadırlar. Ancak onlarda zamanla şeytana uymuş ve yüzlerini açmışlardır. Ancak onların bol giyinmeleri dikkat çekicidir. Ayrıca bugün yunanistanda romanyada eski katoliklik ve ortadoksluguna baglı olan kavimlerde aynı bizim nenelerimizin kullandıgı ve islamında emrettigi peçe kullanımı görülmektedir.

Bu bize şunu göstermektedir ki peçe kullanımını ilk kuranı kerim getirmemiş o yahudi ve hristiyanlar tarafındanda bilinmekte idi.

6 – hicab kullanmak allah ve resulune itaattir

birazdan nakledecegimiz ayet ve hadislerde görecegiz ki cenabı allah ve onun resulü – sallahu aleyhi ve sellem – hanımların hicab kullanmalarını emretmişler. O ayet ve hadislere uymak allah ve resulune itaattir. Müslüman hanıma düşen cemaatinin çevresinin ne dedigine bakmadan kuranda hadiste ne yazıyorsa ona bakmasıdır. Ayrıca memleketimizde yaşanan inkilab hareketleri ve memleketi dinden çıkartma hamlesinden önce tüm osmanlı memleketinde kadınlar peçe giyerdi bu yeni çıkmış bir icad değil ki

hicab giyen hanımlar temizliği iffeti ve imanı simgelemektedirler. Ancak iffet sahibi bir hanım bu şekilde örtünebilir. İffetsizlik ve hayasızlık ise açılıp saçılmaktan ibarettir.

Ayrıca şunuda belirtmek gerekir ki namus duygusu kıskanma duygusu gayret duygusu islamın temellerindedir. Hanımını kızını akrabalarını kıskanmayan bir erkek islama göre büyük gunah işlemektedir. Buna deyyusluk deniliyor. Yani bir kimse namusunu kıskanmıyorsa o deyyustur

ayrıca islamiyetten ziyade kıskanma duygusu insanın yaratılışltan gelen bir duygusudur. Bugün dunyanın neresinde olursa olsun küçük bir erkek çocugu yabancı bir erkegin ablasına veya annesine bakmasından rahatsız olur. Ve o bakana karşı düşmanca hareketler sergiler.

Peki ben soruyorum müslüman oldugunu söyledigi halde hanımını açık saçık sokaklara yollayan erkeklerde bu kıskanma duygusu yokmudur namus tamamenmi yok olmuştur? Evet bunun cevabını onlar vermelidir

hanımlara düşende kendi ahlak ve namuslarını koruyabilecek erkeklerle evlenmeleridir

bundan 80 sene kadar evvel türkiyede bir tane bile açık saçık dolaşan kadın yoktu. Saçı yüzü açık bir kadın sokağa çıkamazdı. Bu hem devletin hemde toplumun hoş görmediği birşeydi. Namussuzluk olarak addedilirdi. Ancak ne olduysa toplum şartları birileri tarafından degiştirildi. Ve bizim osmanlı devletimizi yıkan milyonlarca türk evladını birinci cihan harbinde katleden avrupanın hayasız kadınlarının kıyafeti olan açık saçıklık türkiyede ve islam aleminde yayılmaya başladı

avrupalı kadınları taklid etmek gerçekten bir müslüman ve türk kadınına yakışmaz. Bize düşen kuran ve sünnette gördügümüz gibi osmanlı ve selcuklu atalarımız gibi giyinmektir. Avrupada bir güzellik yarışması yapiliyor 1934 senesinde. Ve türkiyeden ilk defa o yarışmaya bir türk kızı mayolarla bikinilerle açık saçık kıyafetlerle katılıyor

ve avrupalılar bu kızı birinci seçiyorlar. Ve alkışlar ve gülüşmeler arasında jüriden bazıları şu sözleri söylüyor : osmanlı kızlarından birinide sonunda bu halde görebildik. Bu bizim için en büyük bir başarıdır diyorlar

işte sanmayın ki açık saçıklık çağdaşlıktır. Avrupalılar bizim onlara benzememizden dolayı gülmekte ve bizi aşağalamaktadır. Her milletin kendisine has bir kıyafeti milliyesi vardır. Müslüman kadının milli kıyafeti ise peçesidir feracesidir. Mini etekler o dar ve kısa ahlaksız kıyafetler her türlü dinden çıkmış avrupa kadınının kıyafetidir

günümüz türkiyesinde insanlar tesettürün farz olduğunu sanmaktadırlar. Onların farz oldugunu inandıgı tesettür de ise yüz ve eller açıktır. Halbuki gerçekler çok farklı. Kuran ve hadiste yüzü ve elleri kapatmanında farz oldugunu görüyoruz. Simdi delillerini nakledecegiz :

1- kuranı kerimden deliller

a - يَا أَيُّهَا النَّبِيُّ قُل لِّأَزْوَاجِكَ وَبَنَاتِكَ وَنِسَاء الْمُؤْمِنِينَ يُدْنِينَ عَلَيْهِنَّ مِن جَلَابِيبِهِنَّ ذَلِكَ أَدْنَى أَن يُعْرَفْنَ فَلَا يُؤْذَيْنَ وَكَانَ اللَّهُ غَفُوراً رَّحِيماً

Ey peygamber! Hanımlarına, kızlarına ve müminlerin kadınlarına hep söyle de cilbablarından (dış elbiselerinden) üzerlerini sımsıkı örtsünler. Bu onların tanınmalarına, tanınıp da eziyet edilmemelerine en elverişli olandır. Bununla beraber Allah çok bağışlayıcıdır, çok merhamet edicidir. - ahzab 59 -

elmalılı hamdi yazır meşhur tefsiri hak dini kuran dilinde bu ayetin tefsirinde sunları yazmaktadır :

CİLBAB: Baştan aşağı örten çarşaf, ferace, câr gibi dış elbisenin adıdır. (كل ثوب لمرأة تلبسه فوق ثيابها) , "Kadınların elbiselerinin üstüne giydikleri her çeşit giysidir." " الذي يستر من فوق ا لى اسفل " Tepeden tırnağa örten giysidir . " ا لملحفة"كل ما تستربه من كساء او غيره "Kadınların tesettür ettikleri her türlü elbise ve başka şeylerdir." "Çarşaf ve peçedir".

İDNÂ: Yaklaştırmak demek ise de, âyette ( على ) ile kullanılması, kapsamak suretiyle sarkıtmak mânâsını da ifade ettiğinden üzerinden sıkı örtmek demek olur. Cilbabdan örtmek tabirinde de iki şekil vardır. Birisi cilbablarından birisiyle bütün bedenini sıkıca örtmek, birisi de bir cilbabın bir tarafıyla başından yüzünü örtmek demek olur. Bu beyanda da iki suret vardır. Birisi kaşlarına kadar başını örttükten sonra büküp yüzünü de örtmek ve yalnız tek bir gözünü açık bırakmak. ikincisi de alnının üzerinden sıkıca sardıktan sonra, burnunun üzerinden dolayıp gözlerini ikisi de açık kalsa bile, yüzün büyük bir kısmını ve göğsü tamamen örtmüş bulunmaktır. Rivayet olunduğu üzere Ümmü Seleme ( r.a.) demiştir ki: (يُدْنِينَ عَلَيْهِنَّ مِن جَلابِيبِهِنََّ) "Cilbablarından üzerlerini sıkı örtsünler' âyeti nazil olduğu zaman Ensar kadınları üzerlerine siyah elbiseler giyerek öyle bir ağırbaşlılık ile çıkmışlardı ki, başları üstünde kuşlar varmış gibi idi."

allah kendisinden razı olsun ve rahmet eylesin. O memleketin zor şartlarına rağmen islamdaki örtünmeyi tüm gerçekliği ile nakletti.

Memleketimizde tanınan ve sevilen bir alim olduğu için merhumun tefsirini buraya aldık. Simdide tefsir ilminde en muteber tefsir olan taberi tefsirinde ibni cerir et taberinin bu ayetin tefsiri hakkında ki yazılarını nakledeceğiz :

bu ayetlerden kasıt hanımlar dışarı çıktıklarında yüzlerini açmamaları vücudlarını örtmeleri ve böylece kendilerine fasıkların takıntılık etmemesidir. Ancak ehli ilim bu ayette geçen idna hakkında ihtilafa düşmüşlerdir. Onlardan bir kısmı şöyle demiştir : hanımlar dışarı çıktıklarında tüm vücudlarını örtecekler ve yüzlerinide örtecekler ancak bir gözleri açık kalacak

ve ibni abbas radiyallahu anhın senediyle şöyle dedigini nakleder : allah mümin hanımlara ihtiyacları için dışarı çıktıklarında başlarının üzerinden cilbabları ile yüzlerini örtmelerini ve bir gözlerini açık bırakmalarını emretti

ve senedi ile ubeydeden bu ayetin tefsiri hakkında şunu nakletti : hanımlar ağızlarını ve yüzlerini kapatacaklar ancak sol gözlerini açık bırakacaklar

ve ibni sirinden senedi ile onun bu ayet hakkındaki tefsirini nakleder : başın yüzün örtülmesi ve bir gözün açık bırakılmasıdır

diğerleri ise şöyle dediler : belki emir yüzün tamamının örtülmesidir

ibni abbas radiyallahu anh den senedi ile bu ayetin tefsirinde şunu nakletti : yani yüzün örtülmesinde şiddetli olmak

ve gene ibni cerir mucahid ve katadeden de yüzün tamamını örtmenin farz olduguna dair tefsirler nakletti – tefsiri taberi –

bilinmelidir ki bu yüzün örtülmesi hususunda ihtilaf yoktur. Ancak tek gözmü açık kalsın yoksa tamamımı örtülsün ihtilaf buradadır. Bizim osmanlı memleketinde ise halk daha çok yüzün tamamını örtme kavli ile amel etmiştir. Gözü kapalı nasıl görebilir deeyenlere ise ince siyah tül olursa eger yuzde hem dışardan birisi göremez hemde o gözden dışarısı rahat gorulebilir.

Afganistan pakistan gibi yerlerde ise tek göz açıktır genelde

tefsiri begavi sahibi imam begavi ise bu ayetin tefsirinde şu yazıyı yazmaktadır : idna hususunda ibni abbas ve ubeydenin tefsirleri kafidir. Baskalarının sözlerine iltifata luzum yoktur. Ben hazin tefsirinde bu yazdıklarımdan başka bişey gormedim ( ibni abbas ve katade kavilleri taberi kısmında nakledilmişti. Hazin tefsiri ise osmanlıda meşhur guzel bir tefsirdir )

sözü fazla uzatmak istemeidiğimizden ve akıl sahibine her ayet hakkında 1-2 tefsirden nakil yeteceği için diğer mufessirlerin bu ayet hakkındaki yorumlarını nakletmedik. Ancak onların hepside yüzü kapatmak farzdır demektedir. Kitabından istifade ettiğimiz el mukaddem o ulemanın hepsinden kaynaklı olarak bu konudaki yazılarını eserinde nakletmiştir. İsteyen oraya bakabilir. İşte eserinde yuzu kapatmak farzdır diyen müfessirlerden bazıları : er razi , zemahşeri , kadı ebu bekir , ibnul cevzi , beyzavi , nesefi , ibni teymiyye , ibni kayyım , ibni hayyan , ve yaklaşık 40 kadar müfessirler

b- وَقَرْنَ فِي بُيُوتِكُنَّ وَلَا تَبَرَّجْنَ تَبَرُّجَ الْجَاهِلِيَّةِ الْأُولَى وَأَقِمْنَ الصَّلَاةَ وَآتِينَ الزَّكَاةَ وَأَطِعْنَ اللَّهَ وَرَسُولَهُ إِنَّمَا يُرِيدُ اللَّهُ لِيُذْهِبَ عَنكُمُ الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَيْتِ وَيُطَهِّرَكُمْ تَطْهِيراً

Hem vakarınızla evlerinizde durun da önceki cahiliyet devrinde olduğu gibi süslenip çıkmayın. Namazı kılın, zekatı verin. Allah ve Resulü'ne itaat edin. Ey ehli beyt! Allah sizden kiri gidermek ve sizi tertemiz, pampak yapmak istiyor. - ahzab 33 -

ayette ehli beyt dese de hitab hususi isede hüküm umumidir. Yani deminden beri aktardıgımıza gore bu hitap evinde otur emri sadece ezvacı tahirata has degil tum musluman hanımlara emirdir

imam ebu bekir el cessas rahimehullah tefsirinde şöyle yazmakta: evlerinizde oturun kavli : sevda binti zimaa ya şöyle denildi : kadınların evden çıkması hakkında ne dersin? vallahi haccetseydim umre yapsaydım sonra allah bana evimde oturmayı emretseydi vallahi oradan sadece cenazem çıkardı

evinizde oturun kavli hanımların zaruret haricinde evlerinde oturmalarına dalalet etmektedir

mucahidden şu rivayet edilmiştir ilk cahiliye kadınları gibi dolaşmayın sokaklarda kavli hakkında : cahiliye kadınları sokaklarda kırıtarak cilveli olarak yürüyorlardı.

bütün bu emirler ezvacı tahirata hitab gibi gorunsede esasta tüm mümin hanımlara yoneliktir - ahkamul kur'an 3/359 -

mevdudi rahimehullah hicab isimli eserinde soyle yazmaktadır : musluman kadının makeanı ve oturacagı yer evidir. zarurat haricinde dışarı çıkmamalıdır. bu zaruret halinde çıktıgında ise erkeklerle mecburiyet haricinde konuşmamalı sesini yukseltmemeli ve guzelleştirmemeli ve islami ortunmeye riayet etmelidir. guzelliklerini zinetlerini gizlemelidir

eski mısır müftüsü muhammed mahluf merhum ise bu ayet hakkında söyle demektedir. yani kadının akraba ziyareti ilaç alımı ana baba ziyareti dışında dışarı çıkmamasıdır - safvetul beyan -

demekki islamda asl olan kadınların evlerinde oturmaları zaruret harici dışarı çıkmamaları çıktıklarında ise islami ortunme ile örtünmeleridir

2 - hadisi şeriflerden deliller

ثبت في السنة من حديث عبد الله بن مسعود رضي الله عنه عن النبي صلى الله عليه وسلم قال : " المرأة عورة فإذا خرجت استشرفها الشيطان..."رواه الترمذي(117) وابن خزيمة(1685) وابن حبان (5598،5599 ) وغيرهم.

efendimiz şöyle buyuruyor : kadın avrettir - ibni hibban , tirmizi

bu hadis bize kadının bütün vücudunun avret oldugunu yani yabancılara karşı açılmasının haram oldugunu gösterir. kadının saçı yüzü her yeri avrettir.

Mü'minlerin annesi Âişe radıyallahu anha'dan dedi ki: "Bizler Rasulullah sallallahu aleyhi vesellem ile birlikte ihramda bulunuyor iken kafileler yanımızdan geçip giderdi. Bizim hizamıza geldiklerinde bizden herhangi bir kadın cilbâbını başından yüzü üzerine sarkıtırdı, yanımızdan geçip gittiler mi onu açardık."

Bu hadisi Ahmed, Ebu Davud, İbn Mace, Darakutnî ve Beyhakî rivayet etmiştir.

Ebu Bekr'in kızı Esmâ radıyallahu anha'dan dedi ki: "Bizler erkeklere karşı yüzlerimizi örterdik. Bundan önce de ihramlı iken saçlarımızı tarardık."

Hadisi İbn Huzeyme ve Hakim rivayet etmiş olup, Hakim: Bu Buhari ve Müslim'in şartına göre sahih bir hadistir demiş, Zehebi de bu hususta ona muvafakat etmiştir.

Mü'minlerin annesi Âişe radıyallahu anha'dan dedi ki: "Allah ilk muhacir hanımlarına rahmetini ihsan etsin! "Başörtülerini yakalarının üstüne salsınlar" buyruğu nâzil olunca onlar çarşaflarını yardılar ve onunla örtündüler."

Bu hadisi Buhari, Ebu Davud, Tirmizi, Tefsir'inde İbn Cerir, Hakim, Beyhakî ve başkaları rivayet etmiştir.

Hafız İbn Hacer -Allah'ın rahmeti üzerine olsun- Fethu'l-Bâri, (VIII,490) da şunları söylemektedir: "onunla örtündüler" lafzı yüzlerini örttüler anlamındadır.

Aişe radıyallahu anha'nın İfk hadisesi ile ilgili hadisinde şu ifadeler yer almaktadır: "Safvan hicab emrinden önce beni görüyordu, ben onun beni teşhis etmesi üzerine, istircâı (innâ lillah ve innâ ileyhi râciûn demesi) üzerine uyandım. Hemen ona karşı cilbâbımla yüzümü örttüm."

Bu hadisin sahih olduğu üzerinde ittifak vardır (Buhari ve Müslim tarafından rivayet edilmiştir.)

İbn Ömer radıyallahu anhuma'dan; dedi ki: Resûlullah sallallahu aleyhi vesellem şöyle buyurdu:

"Her kim büyüklenerek elbisesini sürükleyecek olursa kıyamet gününde Allah ona bakmayacaktır." Umm Seleme bunun üzerine şöyle sordu:

"Peki, ya kadınlar elbiselerinin alt taraflarını ne yapacaklar?" Peygamber sallallahu aleyhi vesellem şöyle buyurdu:


"Bir karış gevşek tutarlar." Umm Seleme:

"O vakit ayakları görünür", deyince Peygamber şöyle buyurdu:

"Bu sefer bir zîra kadar gevşek tutarlar ve bundan fazla gevşetmezler"

Hadisi Ahmed, Sünen sahipleri ve başkaları rivayet etmiş olup Tirmizi: Hasen sahih bir hadistir, demiştir.

Bu hadis iki bakımdan delil olarak gösterilebilir:

a- Kadın kendisine yabancı olan kimseye karşı bütünüyle avrettir. Buna delil Peygamber Efendimizin ayakların örtülmesini emretmesi ve bu önemli maksat dolayısıyla elbiselerini ve cilbâblarını sürüklemelerinin haram oluşundan, kadınların istisna edilmesidir.

b- Bedenin tamamının örtülmesinin vacib oluşunun delâleti ise kıyasa göre öncelikle (kıyas-ı evlâ) sözkonusudur. Mesela, yüzün çekiciliği ayaklardan daha ileridir. O halde yüzün örtülmesi ayakların örtülmesine göre daha bir vaciptir. Daha önemsiz olanın örtülmesi emredilirken daha çekici ve fitneye düşürücü olan bölümün açık bırakılmasını istemek, herşeyi bilen herşeyden haberdar olan Allah'ın hikmetine uygun değildir.

bunca hadisten anlaşılan şey sahabiye hanımların yüzlerini örttükleridir

islamiyet kemale ermiş bir dindir. Mükemmeldir. Hakkında ayet hadis bulunan ulemanın sözleri belli olan mezheblerin görüşleri belli olan meseleler hakkında artık kadının tüm vucudunu ve yuzunu kapatmasının farz oldugu belli olmuştur. Bu saatten sonra buna itiraz eden insanların müslüman oldugu düşünülemez. Yüzü açmak vücudu açmak helaldir diyen insan bukadar ayet ve hadisi inkar ettiginden kafir olmuştur.


Mecellede bir kaide var mevaridi nasda içtihada mesağ yoktur – madde 14 – yani bize kadar gelen ve hükmü bariz olan ayet ve hadisler hakkında artık içithada luzum yoktur. Oyuzden lutfen bu yazımızı okuyanlarda artık ellerini vicdanlarına koysunlar ve allah ve resulunun hukmettigi şeyde semi'na ve ata'na işittik itaat ettik desinler

şimdi gelelim hicab ile alakalı bazı meselelere :

bukadar ayet ve hadise rağmen her yerini açıp ta okula gidenler mutlak surette haram işliyor ve sathı arzda fuhuş işliyorlar. Bu insanların kadın erkek karışık ögretim kurumlarında yarı çıplak okumalarına 114 kitapta cevaz yok. Siz açılın okula girin bu caizdir diyen bazı hocalar ise islam hakkında delilsiz konuşan cahillerdir. Onlara uyanlar dahada cahildir. Cunku islamın kaynakları ne diyor naklettik. Bunları okumayan arastırmayan insan gerçekten cahildir

gene kadın erkek karısık okumak ve bir kadının sacını yuzunu açarak islami tesettüre aykırı okumasıda haramdır.

Yazımızı okuyan bayanlardan rica ediyorum lütfen islamın emrettiği şekilde örtünün. Dünyanın üç günlük menfaatleri için allahın emirlerine isyan etmeyin.
ve şunu söylemek isterimki bazı insanlarda hiç ilmi bir araştırmaya girmeden nur
suresi 31. ayeti gösterip başörtüsü bu ayette geçiyo deyipte başörtüsüne islam tesettürü diyenler ilk önce tefsir kitabı eline alıp ayetlerin iniş zamanlarını öğrensinler tesettür hakkın en son inen ayet ahzab suresi 59.ayeti dir tesettürün en son şekli bu ayettedir
Ve ahirud daveana en elhamdulillahi rabbil alemin
 
DAVA Çevrimdışı

DAVA

İyi Bilinen Üye
Site Emektarı
Suanda Hicab ile Tesetürün arasinda dünyalar kadar fark var :(
ALLAH razi olsun önemli bir Konu
 
!sLaM4eVeR Çevrimdışı

!sLaM4eVeR

لا اله الا الله
Admin
Aleykum selam.
Hoş geldiniz.

Kızlarımızda moda illeti olduğu müddetçe bu sorun bitmez gibi görünüyor. Rabbim basiret versin.
 
Üst Ana Sayfa Alt