Soru Süleyman el Ulvan'ın Almanya ile Alakalı Konuşmasını Nasıl Anlamalıyız?

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

Sorulu

Yeni Üye
İslam-TR Üyesi


Bu videonun içeregini nasıl anlayabiliriz? Almanya'da küçük şerri seçmek küfür (al akbar) olmuyor mu veyahut bu video montaj olabilir mi veyahut yanlış bir anlamda yansitabilinmis olabilir mi?


Eğer Fitne olursa, Adminler close yapabilir.

Her türlü ilim için teşekkürler.
 

Abdullah el Hanbeli

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Şeyh Suleyman el Alvan bazılarının (benim de önceden küfür zannettiğim gibi) küfür gördüğü meseleleri fıkhi bir mesele olarak ele alıyor, bunu daha önce ben de fark etmiştim, örneğin düşmana karşı Saddam ordusunda yer alınabilir dediği de biliniyor, bir yazısında küfür bayrağı altında küfür ordusunda bir müslümanın bulunması ile alakalı yazısı vardı, bunun ihtilaflı (haram, mekruh, zarurette caiz) olduğunu selef alimlerinden nakiller getirerek ispat etti.
 
Son düzenleme:

Sorulu

Yeni Üye
İslam-TR Üyesi
Şeyh Suleyman el Alvan bazılarının (benim de önceden küfür zannettiğim gibi) küfür gördüğü meseleleri fıkhi bir mesele olarak ele alıyor, bunu daha önce ben de fark etmiştim, örneğin düşmana karşı Saddam ordusunda yer alınabilir dediği de biliniyor, bir yazısında küfür bayrağı altında küfür ordusunda bir müslümanın bulunması ile alakalı yazısı vardı, bunun ihtilaflı (haram, mekruh, zarurette caiz) olduğunu selef alimlerinden nakiller getirerek ispat etti.

Yani doğru anladım, Şeyh, akidevi bir meseleyi fıkıh mesele olarak görüyor. Yani bu konuda ihtilal olması mümkündür manası ortaya çıkıyor.

Kardeşim, eğer bu doğru ise, bizlerimizin bir kaç büyük hatası var :

- TSK paralı olarak katılan kafir olmaz. Veyahut Niyeti onu kafir yapar veya yapmaz.

- Şeyh Abdullah Yolcu dedigimiz şahıs doğru konuşuyor ozaman, çünkü Ehveni şer kaidesi doğru olur bu mantığa göre ve Erdoğanı seçen kişi (cehalet giderildikten sonra) kafir olmaz.

- Bu doğru ise, yani Romanları, Perslere tercih etmek olarak değerlendirilirse, bu teoriye göre, biz Amerika'da iki şahıs seçme hakkımız vardı : Hillary Clinton adındaki fırıldak fahişesi veya Trump adındaki kadın tacizci. Eğer seçim olursa 2022, hangisini seçmeniz lazım?


Yani ben gerçekten hayal kırıklığı yaşıyorum şimdi.
 

Abdullah el Hanbeli

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Yani doğru anladım, Şeyh, akidevi bir meseleyi fıkıh mesele olarak görüyor. Yani bu konuda ihtilal olması mümkündür manası ortaya çıkıyor.

Kardeşim, eğer bu doğru ise, bizlerimizin bir kaç büyük hatası var :

- TSK paralı olarak katılan kafir olmaz. Veyahut Niyeti onu kafir yapar veya yapmaz.

- Şeyh Abdullah Yolcu dedigimiz şahıs doğru konuşuyor ozaman, çünkü Ehveni şer kaidesi doğru olur bu mantığa göre ve Erdoğanı seçen kişi (cehalet giderildikten sonra) kafir olmaz.

- Bu doğru ise, yani Romanları, Perslere tercih etmek olarak değerlendirilirse, bu teoriye göre, biz Amerika'da iki şahıs seçme hakkımız vardı : Hillary Clinton adındaki fırıldak fahişesi veya Trump adındaki kadın tacizci. Eğer seçim olursa 2022, hangisini seçmeniz lazım?


Yani ben gerçekten hayal kırıklığı yaşıyorum şimdi.
Vallah akhi oy meselesiyle kıyas edilir mi bilmiyorum ama ben bu ve bunun gibi şüpheli bulduğum şeylerden uzak dururum ama bana kesin ilim gelmeden de birseye küfür demem, caizdir de demem, işin icinde ihtimal varsa dikkatli davranırım. Allah hatalarımızı affetsin. Ya Şeyh Suleyman El Alvanın ve onun gibi bunu fıkhi bir mesele olarak görenlerin görüşü şazdır ya da Şeyh Ebu Muhammed el Makdisi gibi buna küfür diyenlerin görüşü şazdır, Allah en iyisini bilir.
 

Sorulu

Yeni Üye
İslam-TR Üyesi
Akhi, biliyorum, ama ben çok şaşırdım.

Ama ben şuanda son zamanda bir çok konuyu araştırarken, çok başka bir resim çıkıyor.

Mesela:

- Ölülere Kur'an okumak ihtilafli konusu, haram değil.

-Tevessül ihtilafen caiz'dir çünkü Ahmet bin Hanbel bunun caiz olduğunu söylüyor.

-Allah'tan gayrı birisinden yardım dilemek mustehap (Heysemiye ve onun talebesine göre) (yani Şirk değil, yani şirk nedir????)

- Muhammed bin Abdulvahap tekfirci mi değil mi, ilk Suud kralı Salih bir insan miydi, değil mi?

-Necd ulemasi Heysemiyi kafir görmüyor, çünkü o "başka bir zamanda" yaşıyordu, ama şirk'ta cehalet yoktur diyorlar..

-Osmanlı Paşalar Suleman bin Muhammed torunlarını müzik ve sarab içerek mi şehit etmiş????



Vallahi binlerce konu... Aklım almıyor, herşey böyle karışmış, sanki hiç bir konuda sabit bir görüş yok. Evet icma olan konular var, ama birisi icmaya uymazsa nasıl kafir olmuyor? Ben gerçekten bir çok "bildiğim" konular "bilmemiș" çıkıyor.


Evet, Allah bize ilim versin ve bizi İmanla bu dünyadan ahirette göç etmeyi Nasib eylesin bu fitne zamanda.
 

JuNDuLLAH

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
bakın kardesler bır konuyu ıncelerken suna dıkkat etmelısınız
Bir soru var ve o soruya karsı verılmıs cevaplar var.Bu sorunun cevabını o soru cercevesınde degerlendırın aksı takdırde yanılır ve yanlısa yonelırsınız.

Durduk yere tagut ordusuna gırıp savasın dıye kımse fetva vermez.

Ortada bır savas olur kafir orduları bulundugunuz yasadıgınız yere saldırırsa eger,Elbette sende ona gore hareket edeceksın.

Onun ıcın bu fetvaların verıldıgı soruyuda durumu ve olayıda ıyı ıdrak edebılmek gerekmektedir.
 

Abdullah el Hanbeli

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
bakın kardesler bır konuyu ıncelerken suna dıkkat etmelısınız
Bir soru var ve o soruya karsı verılmıs cevaplar var.Bu sorunun cevabını o soru cercevesınde degerlendırın aksı takdırde yanılır ve yanlısa yonelırsınız.

Durduk yere tagut ordusuna gırıp savasın dıye kımse fetva vermez.

Ortada bır savas olur kafir orduları bulundugunuz yasadıgınız yere saldırırsa eger,Elbette sende ona gore hareket edeceksın.

Onun ıcın bu fetvaların verıldıgı soruyuda durumu ve olayıda ıyı ıdrak edebılmek gerekmektedir.
Öyledir akhi, orduya katılmada asıl hükmün en azından mekruh olduğu kesindir (zaruret,ikrah,takiyye, islamın ve ümmetin maslahat ve mefsedet durumu hariç) ancak iman ve küfür meselesi olmaması lazım, küfür olması için itikad, niyet, bizatihi küfre bulaşıp bulaşmama gibi faktörler önemlidir. Bir de neyin ve hangi ordunun daha yararlı ve daha zararlı olduğunu herkes kendi kafasına göre değil, vak'adan haberdar olan fıkıh ve akidede sağlam olan alimler belirler.
 

JuNDuLLAH

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Öyledir akhi, orduya katılmada asıl hükmün en azından mekruh olduğu kesindir (zaruret,ikrah,takiyye, islamın ve ümmetin maslahat ve mefsedet durumu hariç) ancak iman ve küfür meselesi olmaması lazım, küfür olması için itikad, niyet, bizatihi küfre bulaşıp bulaşmama gibi faktörler önemlidir. Bir de neyin ve hangi ordunun daha yararlı ve daha zararlı olduğunu herkes kendi kafasına göre değil, vak'adan haberdar olan fıkıh ve akidede sağlam olan alimler belirler.
aynen bende onu dıyorum ortada bır durum var ve soru buna gore sorulmus.
Yasanan bır olay bu sonucunda alım boyle boyle demıs.
LAkın her olay farklıdır.Yanı onun orada verdıgı fetvayı genele yaymak ve yorum yapmak ancak fıtne cıkarır.

bunun ıcın bır olay oldugumu vakıt ısın aslını o ısı bılen bır kımseye danısıp yol almak ehlınden bır kımse ıle ıstısare etmek daha ısabetlıdır.
 

Şamil Basayew

Sabret nefsim Allah bizimle beraberdir..
İslam-TR Üyesi
Şeyh Suleyman el Alvan bazılarının (benim de önceden küfür zannettiğim gibi) küfür gördüğü meseleleri fıkhi bir mesele olarak ele alıyor, bunu daha önce ben de fark etmiştim, örneğin düşmana karşı Saddam ordusunda yer alınabilir dediği de biliniyor, bir yazısında küfür bayrağı altında küfür ordusunda bir müslümanın bulunması ile alakalı yazısı vardı, bunun ihtilaflı (haram, mekruh, zarurette caiz) olduğunu selef alimlerinden nakiller getirerek ispat etti.

Askerlik meselesinin yazısı var mı?
 

Abdullah el Hanbeli

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Askerlik meselesinin yazısı var mı?
İngilizcesi var:
Yeniden Yönlendirme Bildirimi

Bu da Saddam fetvası:

Bu da Ebu Katade'nin bir öğrencisinden:
Ebu Katade'nin öğrencisinden Tahriru'ş Şam hakkındaki 'şüphelere' cevap
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

Şu an bu konuyu görüntüleyenler (Kullanıcı: 0, Ziyaretçi: 1)

Üst Alt