Selamun aleykum . Şöyle bir fıkhi bilgi var :
"Namazda kıraatte fahiş hata yaptıktan sonra dönüp onu doğru okuyan kimsenin namazı bozulmaz. İ'rablarda da hatâ yapıp sonra bunu düzeltenin de namazı caizdir.»
(bk. Celal Yıldırım, Kaynaklarıyla İslam Fıkhı, Uysal Kitabevi: 1/275-286.)
Fakat birde şu var :
"Şâfiî ve Hanbelîlere göre, Fâtiha dışındaki okuyuşlarda meydana gelen hata namazı bozmaz.Ancak böyle bir kimse bilerek manayı bozacak şekilde yanlış okursa kendisinin de, kendisine uyan cemaatin de namazı bozulur."
2. görüşteki Fatihada yapılan yanlışın namazı bozması , eğer dönüp doğru okunmazsa bozulur anlamında mı? Yoksa zaten bozuldu tekrar kılmalı anlamında mı ? Yada sünnette olan nedir ? Yanlış yaptığımızda hemen bozup tekrar mı kılmalıyız yoksa FATİHA veya zammı sure diye ayırt etmeyip düzeltip namaza devam mı etmeliyiz ?
Hakkınızı helal edin Abdulmuiz kardeş , tatmin edici cevaplar verdiğiniz için ve benim çevremde sorabileceğim kimse olmadığı için size baya soru sordum :/
"Namazda kıraatte fahiş hata yaptıktan sonra dönüp onu doğru okuyan kimsenin namazı bozulmaz. İ'rablarda da hatâ yapıp sonra bunu düzeltenin de namazı caizdir.»
(bk. Celal Yıldırım, Kaynaklarıyla İslam Fıkhı, Uysal Kitabevi: 1/275-286.)
Fakat birde şu var :
"Şâfiî ve Hanbelîlere göre, Fâtiha dışındaki okuyuşlarda meydana gelen hata namazı bozmaz.Ancak böyle bir kimse bilerek manayı bozacak şekilde yanlış okursa kendisinin de, kendisine uyan cemaatin de namazı bozulur."
2. görüşteki Fatihada yapılan yanlışın namazı bozması , eğer dönüp doğru okunmazsa bozulur anlamında mı? Yoksa zaten bozuldu tekrar kılmalı anlamında mı ? Yada sünnette olan nedir ? Yanlış yaptığımızda hemen bozup tekrar mı kılmalıyız yoksa FATİHA veya zammı sure diye ayırt etmeyip düzeltip namaza devam mı etmeliyiz ?
Hakkınızı helal edin Abdulmuiz kardeş , tatmin edici cevaplar verdiğiniz için ve benim çevremde sorabileceğim kimse olmadığı için size baya soru sordum :/