Tabiin Alimlerin "Kufr duna kufr" sözü Emevi Haliferler hakkında mi?
Tabiin alimleri Maide 44 hakkında sual edilerken, cevap verdikleri "Bu Kufr duna Kufr" sözü Emevi Haliferler hakkında mi verilmiş fetva mıdır?
Çünkü bazı şüpheciler bu Ibni Abbas'tan rivayet edilen hadisi tüm şeriatın kanunlarını değiştiren veya inandıkları halde kaldıran idareciler özür olarak getiriyorlar.
Ama benim bilmek istediğim :
Tabiin alimleri benim üste anlatigim şekilde mi anladılar, yani bir Emevi halifesi bir konuda akrabasindan olan bir kişiye Allah'in hükmünü uygulanmadığı için mi bu hadis kullaniyor...
Bir çok alimin görüşü budur, delilleri nedir?
2. Soru :
Sheikh Elbani görüşünü sonunda değiştirdi mi ölüm yatağında? Çünkü Ebu Sümeyye (Nakilkürsü) Sheikh Elbaninin sonunda görüşünü değiştirdini söylemişti...
3. Soru : Eğer değiştirmediyse, Sheikh Elbaninin alım olarak hükmü nedir?
ALLAH RAZI OLSUN, BAYRAMINIZ MÜBAREK OLSUN.
Şu videodu galiba Elbanin tövbesini açıkladığı galiba... Biraz daha bakarım. Bununda buldum :
Tabiin alimleri Maide 44 hakkında sual edilerken, cevap verdikleri "Bu Kufr duna Kufr" sözü Emevi Haliferler hakkında mi verilmiş fetva mıdır?
Çünkü bazı şüpheciler bu Ibni Abbas'tan rivayet edilen hadisi tüm şeriatın kanunlarını değiştiren veya inandıkları halde kaldıran idareciler özür olarak getiriyorlar.
Ama benim bilmek istediğim :
Tabiin alimleri benim üste anlatigim şekilde mi anladılar, yani bir Emevi halifesi bir konuda akrabasindan olan bir kişiye Allah'in hükmünü uygulanmadığı için mi bu hadis kullaniyor...
Bir çok alimin görüşü budur, delilleri nedir?
2. Soru :
Sheikh Elbani görüşünü sonunda değiştirdi mi ölüm yatağında? Çünkü Ebu Sümeyye (Nakilkürsü) Sheikh Elbaninin sonunda görüşünü değiştirdini söylemişti...
3. Soru : Eğer değiştirmediyse, Sheikh Elbaninin alım olarak hükmü nedir?
ALLAH RAZI OLSUN, BAYRAMINIZ MÜBAREK OLSUN.
Şu videodu galiba Elbanin tövbesini açıkladığı galiba... Biraz daha bakarım. Bununda buldum :