İslami Forum, Dini Forum, islami site, islami sohbet, radyo, islami bilgiler
İslam-tr.org'a hoş geldiniz! Hemen üye olun ve kendi konularınızı, düşüncelerinizi paylaşarak bu platforma katılın. Oturum açtıktan sonra, İslam dini, tarih ve güncel konularla ilgili paylaşımlarda bulunabilirsiniz.
Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz.. Tarayıcınızı güncellemeli veya alternatif bir tarayıcı kullanmalısınız.
Kelam ilmi bazı insanlarda maraz doğuruyor. Allah rahmet etsin İmam Ebu Hanife kelam/mantık ilimlerinde çok ilerlemişti. Lakin talebelerine yasaklamıştı.
Kelam ilmi bazı insanlarda maraz doğuruyor. Allah rahmet etsin İmam Ebu Hanife kelam/mantık ilimlerinde çok ilerlemişti. Lakin talebelerine yasaklamıştı.
Hem mantık, hemde kelam okumuşluğum var. Hatta İmam Maturidi'nin(r.aleyh), Kitab ut-Tevhid isimli eserinide okudum.
Kelamcıların tevillerinin pek çoğu lugavi açıdan problemli, isim sıfat meselesinde Seleften, Ahmed bin Hanbel'inde(r.aleyh) tevil yaptığı Abdullah Azzam tarafındanda kabul edilen bir gerçek. Tevilinde şartları var elbette. Ame ben bu şartları karşılasa bile tevili çok doğru bulmuyorum, hz Aişe'nin yaşı meselesinde bir kardeş yazmıştı "hz Aişe 19 yaşında dersek, bu sefer 'elli küsür yaşındaki adam ile 19 yaşındaki kızı evlendirmişsiniz' derler" diye. İsim-sıfat vb kelami meselelerdede durum çok farklı değildir. İtiraz etmek isteyen yine bir itiraz buluyor.
Ama bu karikatürün amacı farklı, eski bir yeşilçam klasiğine atıf var...
CARİYE HUKUKUNU ELEŞTİRİDEN İRTİDA'DA MI ?
(Hangi armağan irdidada değiyor muş?)
Subhanallah bu nasıl bir akıl?
İslam'ın hükümleri, her zaman taabbudi değildir. Bazen aslen ibadettir bazen de netice ve hukuk olarak ibadettir.
Dünyada hangi savaş hukukunda esirlere merhametle davranmak, yediğinden onlara yedirmek ve giydiğinden onlara da giydirmek ibadettir?
İslam'ın stratejik, siyasî ve yeryüzünde örflerin karşılığı olan hükümleri de vardır.
Şimdi cariye hukukunu eleştirdiniz din diye; sen akıllı ve en doğru iman üzere olan birisi mi oldun?
Neden bu rejimde kadınlar genelevlerde ticari bir meta olarak satılır, namus ve ırzları lanetli erkeklerin foseptik çukuruna döndürülürken Neredeydiniz?
Deöek ki siz dün de Allah'a iman etmemiştiniz.
Sizin zannınızca - şimdi- uydurma fıkıh diye baktığınız bu dinin fıkhını ahlaksızlar değil, Muhammed'in Allah'ın vahyinin terbiyesinden geçmiş Sünneti belirlemiştir.
Cariye hukukunun -harp esiri kadınları- erkeklerin odalığı ve kapatması olarak adlandırabilmek için önce bu alemin ahlâkı ve deneyimine sahip olmadan bu nitelemeleri kimse kullanamaz.
Milyonlarca kadın bedenlerini ne ye erkeklere gösterirler.. sizin odalı dediğiniz harp hukuku mucibince koruma altına alınan kadınlardır.
Şimdi haydi Helen kadınlarına bemzemiş günümüz kadını eleştir bakalım.
Madem şüpheleriniz ahlakîdîr: o zaman sizi çıplaklığı, zinaya ve fuhuşa devlet eliyle izin verilmesini eleştirmeye davet ediyorum.
İslam'da iffeti ve haysiyeti korunan cariye, vesikalık - günde belki onlarca erkekle fuhuş yapan- fahişelerden daha temiz ve daha insanca bir hayata sahiptir.
Şüphelerinizi akıl ve ahlak zannedip Allah'ın dininin ahkamını küöümseyip ona savaş alamazsınız.
O zaman ne ahlâkınız kalır ne de aklınız. Zira sadece İslam'a karşı eleştirel aklı kullanmak ahlâktan değildir.
Şüphelerin "akl"dan olduğunu kim ispat etmiş ki?
Şimdi siz materyalizme sapmayı hangi kutsala dayanarak "şüphe dışı" gördürdünüz?.İnsan kafir de olsa dürüst olmalı.
Önce insan aklı denen hevanın nasıl ilahlaşrırıldığını görün. Sonra İslam'ın hukukî meselelerine sıra gelsin.
(Madem ki- özgürce de (!) olsa- cinselliği ahkahî görebiliyorsunuz, o halde hangi akıl ve mantıkla İslam'da müstakil hukuku olan harp esiri kadınlarla mübaşereti ahlaksızlık olarak niteleyebilirsiniz ki?
İslam'da nikah cinselliği içerse de ahlakidir.Ahlaki olmayan cinselliği savunan bu özgürlüğü önce en yakını kadın ve erkeklere de tanımalıdır.
Yani LGBT akidesine (!) sahip olmalıdır)