Batı'nın analitik zekası ve doğunun mistik yapısı.
Şu kitaplar hadis formundadır. Senedsiz şekilde yüzlerce yıl sonra nakledilmiş sözlerden oluşmaktadır.
Yüzlerce Herakleitos ve Parmenides hadisi var burada.
Eğer Muhammed as'ın fragmanlar diye bir eseri basılsaydı içindeki her bir fragmanın şöyle senedleri olduğunu görecektiniz.
Yani burada sadece 3 fragmanın senedi var.
Şimdi tersinden düşünelim. O senedler Herakleitos ve Parmenides Fragmanlarına ait olsaydı,
Muhammed as'a ait olanlar senedsiz yüzlerce yıl sonrasına ait olsaydı, ne denirdi ;
''Batı her zaman kaynaklarına analitik yaklaştı. Rasyonel kriterler kullandı. Doğu ise mistik kaldı''
Oysa şimdi asla tersi söylenmemektedir.
Bin yıldan fazla süre yazarları dahi belli olmayan incillerin kutsal onaylar aldığına inandıkları için doğru olduğunu kabul ettiler.
İncil yazarları o hadis senedlerindeki uzak ravilerden herhangi biri kadar dahi tanınmamaktadır.
Oysa Oryantalizmin özcü yaklaşımı ''Analitik düşünme, rasyonel olma''yı her daim kendilerine alırken, bizi irrasyonel olmakla itham etti.
Bunu büyük ölçüde kabul ettirdi.
Vallahi tarih boyunca hadis ilmi onlara, onların inançları bize ait olsaydı bugün bize ağzımızı bile açtırmazlardı.
Bakınız mesela Antik Yunan filozofları hakkındaki en önemli kaynaklardan birisidir. O fragmanların bir kısmı bu eserden alıntıdır.
Ms 3. yy da yaşayan bir yazar. Kimseye nispet etmeden M.Ö 6-5-4. yy filozoflarının hayatını anlatır.
Arada yaklaşık 900-800-700 yıl vardır.
Biz 900 yıl evveline nispet eden bir raviyi kezzab(çok yalancı) diye ele alırız.
Bakınız İbn İshak, Mukatil vb yazarlar Muhammed as'dan yaklaşık 70 yıl sonra doğmuşlardır.
Senedsiz nakilde bulundukları için hadiste zayıf görülmüşlerdir. Hadislerine itibar edilmemiştir.
Şimdi tarihe analitik yaklaşan kimdir ? Kim rasyonel ? Kim irrasyonel ?
Altay Cem Meriç/ tw hesabindan paylaşmış.
Şu kitaplar hadis formundadır. Senedsiz şekilde yüzlerce yıl sonra nakledilmiş sözlerden oluşmaktadır.
Yüzlerce Herakleitos ve Parmenides hadisi var burada.
Eğer Muhammed as'ın fragmanlar diye bir eseri basılsaydı içindeki her bir fragmanın şöyle senedleri olduğunu görecektiniz.
Yani burada sadece 3 fragmanın senedi var.
Şimdi tersinden düşünelim. O senedler Herakleitos ve Parmenides Fragmanlarına ait olsaydı,
Muhammed as'a ait olanlar senedsiz yüzlerce yıl sonrasına ait olsaydı, ne denirdi ;
''Batı her zaman kaynaklarına analitik yaklaştı. Rasyonel kriterler kullandı. Doğu ise mistik kaldı''
Oysa şimdi asla tersi söylenmemektedir.
Bin yıldan fazla süre yazarları dahi belli olmayan incillerin kutsal onaylar aldığına inandıkları için doğru olduğunu kabul ettiler.
İncil yazarları o hadis senedlerindeki uzak ravilerden herhangi biri kadar dahi tanınmamaktadır.
Oysa Oryantalizmin özcü yaklaşımı ''Analitik düşünme, rasyonel olma''yı her daim kendilerine alırken, bizi irrasyonel olmakla itham etti.
Bunu büyük ölçüde kabul ettirdi.
Vallahi tarih boyunca hadis ilmi onlara, onların inançları bize ait olsaydı bugün bize ağzımızı bile açtırmazlardı.
Bakınız mesela Antik Yunan filozofları hakkındaki en önemli kaynaklardan birisidir. O fragmanların bir kısmı bu eserden alıntıdır.
Ms 3. yy da yaşayan bir yazar. Kimseye nispet etmeden M.Ö 6-5-4. yy filozoflarının hayatını anlatır.
Arada yaklaşık 900-800-700 yıl vardır.
Biz 900 yıl evveline nispet eden bir raviyi kezzab(çok yalancı) diye ele alırız.
Bakınız İbn İshak, Mukatil vb yazarlar Muhammed as'dan yaklaşık 70 yıl sonra doğmuşlardır.
Senedsiz nakilde bulundukları için hadiste zayıf görülmüşlerdir. Hadislerine itibar edilmemiştir.
Şimdi tarihe analitik yaklaşan kimdir ? Kim rasyonel ? Kim irrasyonel ?
Altay Cem Meriç/ tw hesabindan paylaşmış.