Neler yeni
İslami Forum, Dini Forum, islami site, islami sohbet, radyo, islami bilgiler

İslam-tr.org'a hoş geldiniz! Hemen üye olun ve kendi konularınızı, düşüncelerinizi paylaşarak bu platforma katılın. Oturum açtıktan sonra, İslam dini, tarih ve güncel konularla ilgili paylaşımlarda bulunabilirsiniz.

Duyuru Tarikatlerden Beraatimi Bildiririm

Ahıskalı Çevrimdışı

Ahıskalı

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
بسم الله الرحمن الرحيم
و به نستعين

Uzun zamandan beri muvahhid kardeşlerlerin muarızı ve muhalifi oldum. Son zamanlarda yaşanan süreç beni birtakım şeyleri sorgulamaya cebretti ve nihai olarak tarikatlerden teberri ettiğimi bildirmek isterim.

Bu mücrim kardeşiniz geçmişinden tevbe etmiştir ve herhangi muasır tarikatlerle ilişiğinin kalmadığını sizlere duyurmak istemiştir. Beni aranıza kabul edin. İnşaallah beni sabredenlerden ve şükredenlerden bulacaksınız.


الْحَمْدُ لِلّٰهِ الَّذ۪ي هَدٰينَا لِهٰذَا وَمَا كُنَّا لِنَهْتَدِيَ لَوْلَٓا اَنْ هَدٰينَا اللّٰهُۚ
Allah'a hamd olsun ki, bizi, hidayeti ile buna kavuşturdu. Eğer Allah bize hidayet vermeseydi, kendiliğimizden bunun yolunu bulamazdık.

Tarikatlerle ilişiğimi kesme sebeblerimi şu maddelerle açıklayabilirim;

  • Uzun zamandır -tarikate intisaplı olduğum halde- psikolojik rahatsızlıklar çekmekteydim ve tarikat çevresinden hiçbir kimse bana senin rahatsızlığın şudur şunları yapman gerekir demediler, bilakis beni bu konuda yanlız bırakmayı tercih ettiler. Meğer ki benim rahatsızlığım büyü ve cin musallatından ibaretmiş ki ehil kimseler rukye ilmi sayesinde benim şifama vesile oldular.
  • Karısını şeyhe sunan kimsenin kıssasına tatmin edici bir te'vil bulamamam (!) ve bu kıssayı mollalara sorduğumda tatmin edici bir cevap alamamam...
  • Allah'ı şu zamana kadar hep ma'bud bildim. Meğer ki Mahmud Efendi'ye göre Allah hem abid (!) hem de ma'bud imiş...
  • Sekr ehline aid olduğu iddia edilen her bir kelamın bir mutasavvıftan zuhur etmesi.

Bu saymış olduğum sebebler beni muasır tasavvuf anlayışından soğuttu ve onları terketmeme sebeb oldu. Allah ayağımı İslam dini üzere sabit kılsın.. es-Selamu aleykum ve Rahmetullahi ve Berakatüh..
 
eL_Muhacir Çevrimdışı

eL_Muhacir

İlimsiz Mucâhid, kâtil; Cihâdsız âlim, belâm olur
Frm. Yöneticisi
Aleykumselam rahmatullahi ve berekad güzel kardeşim

Rabbim islam üzere ayaklarını sabit kılsın amin

Tek aramızda değil,başımızın üstünde yerin var. :)
 
Hutve Çevrimdışı

Hutve

Cihadın farz oldğu yerde gözyaşı dğl ter dkmk grkr
İslam-TR Üyesi
Tarikatten yolu geçmiş eski birisi olarak aramıza hoşgeldin ahi. Müridlerini kendilerine bağlamak için cinleri kullandıklarını bende düşünüyorum. Mesela menzilde içilen çorba hiç masum bir çorba değil! Allahu Teala ayağımızı sabit kılsın, bize tevhid akidesi üzerineyken canımızı alsın.
 
M Çevrimdışı

Müfteri Pezdevi

ÜYE
Banned
بسم الله الرحمن الرحيم
و به نستعين

Uzun zamandan beri muvahhid kardeşlerlerin muarızı ve muhalifi oldum. Son zamanlarda yaşanan süreç beni birtakım şeyleri sorgulamaya cebretti ve nihai olarak tarikatlerden teberri ettiğimi bildirmek isterim.

Bu mücrim kardeşiniz geçmişinden tevbe etmiştir ve herhangi muasır tarikatlerle ilişiğinin kalmadığını sizlere duyurmak istemiştir. Beni aranıza kabul edin. İnşaallah beni sabredenlerden ve şükredenlerden bulacaksınız.


الْحَمْدُ لِلّٰهِ الَّذ۪ي هَدٰينَا لِهٰذَا وَمَا كُنَّا لِنَهْتَدِيَ لَوْلَٓا اَنْ هَدٰينَا اللّٰهُۚ
Allah'a hamd olsun ki, bizi, hidayeti ile buna kavuşturdu. Eğer Allah bize hidayet vermeseydi, kendiliğimizden bunun yolunu bulamazdık.

Tarikatlerle ilişiğimi kesme sebeblerimi şu maddelerle açıklayabilirim;

  • Uzun zamandır -tarikate intisaplı olduğum halde- psikolojik rahatsızlıklar çekmekteydim ve tarikat çevresinden hiçbir kimse bana senin rahatsızlığın şudur şunları yapman gerekir demediler, bilakis beni bu konuda yanlız bırakmayı tercih ettiler. Meğer ki benim rahatsızlığım büyü ve cin musallatından ibaretmiş ki ehil kimseler rukye ilmi sayesinde benim şifama vesile oldular.
  • Karısını şeyhe sunan kimsenin kıssasına tatmin edici bir te'vil bulamamam (!) ve bu kıssayı mollalara sorduğumda tatmin edici bir cevap alamamam...
  • Allah'ı şu zamana kadar hep ma'bud bildim. Meğer ki Mahmud Efendi'ye göre Allah hem abid (!) hem de ma'bud imiş...
  • Sekr ehline aid olduğu iddia edilen her bir kelamın bir mutasavvıftan zuhur etmesi.

Bu saymış olduğum sebebler beni muasır tasavvuf anlayışından soğuttu ve onları terketmeme sebeb oldu. Allah ayağımı İslam dini üzere sabit kılsın.. es-Selamu aleykum ve Rahmetullahi ve Berakatüh..
BEN MEKTUBAT OKUDUM BU ADAMLARIN TEK GAYRETİ KENDİ TARİKATI OLAN NAKŞİBENDİ KORUMAK YANİ BİDATLERDEN KORRURKEN BİLE TARİKATA BULAŞTIRMAMAYA ÇALIŞMŞLAR YANİ İSLAMI KORUMA PEK GÖRMEDİM TARİKATI KORUMA VAR AMA
 
Abdulmuizz Fida Çevrimiçi

Abdulmuizz Fida

فَاسْتَقِمْ كَمَا أُمِرْتَ
Admin
بسم الله الرحمن الرحيم
و به نستعين

Uzun zamandan beri muvahhid kardeşlerlerin muarızı ve muhalifi oldum. Son zamanlarda yaşanan süreç beni birtakım şeyleri sorgulamaya cebretti ve nihai olarak tarikatlerden teberri ettiğimi bildirmek isterim.

Bu mücrim kardeşiniz geçmişinden tevbe etmiştir ve herhangi muasır tarikatlerle ilişiğinin kalmadığını sizlere duyurmak istemiştir. Beni aranıza kabul edin. İnşaallah beni sabredenlerden ve şükredenlerden bulacaksınız.


الْحَمْدُ لِلّٰهِ الَّذ۪ي هَدٰينَا لِهٰذَا وَمَا كُنَّا لِنَهْتَدِيَ لَوْلَٓا اَنْ هَدٰينَا اللّٰهُۚ
Allah'a hamd olsun ki, bizi, hidayeti ile buna kavuşturdu. Eğer Allah bize hidayet vermeseydi, kendiliğimizden bunun yolunu bulamazdık.

Tarikatlerle ilişiğimi kesme sebeblerimi şu maddelerle açıklayabilirim;

  • Uzun zamandır -tarikate intisaplı olduğum halde- psikolojik rahatsızlıklar çekmekteydim ve tarikat çevresinden hiçbir kimse bana senin rahatsızlığın şudur şunları yapman gerekir demediler, bilakis beni bu konuda yanlız bırakmayı tercih ettiler. Meğer ki benim rahatsızlığım büyü ve cin musallatından ibaretmiş ki ehil kimseler rukye ilmi sayesinde benim şifama vesile oldular.
  • Karısını şeyhe sunan kimsenin kıssasına tatmin edici bir te'vil bulamamam (!) ve bu kıssayı mollalara sorduğumda tatmin edici bir cevap alamamam...
  • Allah'ı şu zamana kadar hep ma'bud bildim. Meğer ki Mahmud Efendi'ye göre Allah hem abid (!) hem de ma'bud imiş...
  • Sekr ehline aid olduğu iddia edilen her bir kelamın bir mutasavvıftan zuhur etmesi.

Bu saymış olduğum sebebler beni muasır tasavvuf anlayışından soğuttu ve onları terketmeme sebeb oldu. Allah ayağımı İslam dini üzere sabit kılsın.. es-Selamu aleykum ve Rahmetullahi ve Berakatüh..
Âleykum selam we rahmetullahi we berakatuh
Elhamdulillah, sana hidayeti nasib ederek bizleri kardeş kılan Rabb'ime hamd ediyorum.
Seninde bahsettiğin gibi ilk dönemin aksine günümüzde tasavvuf, mâalesef şirk, fâsid tevil ve gaybiyat yorum ve zanlarla menheci yoğrulan itikadi yapısı ve mevcud ve her dönemim tağuti hükümranlarının destekçileri haline dönmüşlerdir. Rabb'im içlerinde Hakk'ı arayan tüm mâsum kardeşlere hidayet eylesin.

Bu arada Kahtalı Kara Molla kardeşim, bir isteğin veya yardım etmemizi istediğin bir mesele var ise haber vermeniz yeterlidir inşeAllah.
Fi emanillah
 
İmam Malik Çevrimdışı

İmam Malik

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Tarikatten yolu geçmiş eski birisi olarak aramıza hoşgeldin ahi. Müridlerini kendilerine bağlamak için cinleri kullandıklarını bende düşünüyorum. Mesela menzilde içilen çorba hiç masum bir çorba değil! Allahu Teala ayağımızı sabit kılsın, bize tevhid akidesi üzerineyken canımızı alsın.

Masumiyetini bilmem ama bana bir sefer nasib olmuştu. Orada yaşadıklarım ve o çorbadan olarak şunu söyleyebilirim; o çorbada tılsım varmıdır bilemem ama oradaki insanların akli ve ruhi dengesi yerinde değil. Orası şeri olduğu kadarda psikiyatrik problemler içeren bir ortam. Daha tam bir tevhid bilinci dahi oluşmamış olan bende dahi uyandırmıştı bu kanaatleri
 
İmam Malik Çevrimdışı

İmam Malik

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
BEN MEKTUBAT OKUDUM BU ADAMLARIN TEK GAYRETİ KENDİ TARİKATI OLAN NAKŞİBENDİ KORUMAK YANİ BİDATLERDEN KORRURKEN BİLE TARİKATA BULAŞTIRMAMAYA ÇALIŞMŞLAR YANİ İSLAMI KORUMA PEK GÖRMEDİM TARİKATI KORUMA VAR AMA

Kitap şu an yanımda yok. O sebepten tam yerini gösteremeyeceğim ama Mektubatta şöyle ifadeler yer alıyor:
"Bize gereken Muhammedi Arabinin sözlerine uymaktır, Muyhiddini Arabinin değil"(Mektubat)
"Soru: Sadık talebelerin keşiflerine şeytanın karışması mümkünmüdür? Eğer Şeytanın bir katkısı varsa bu nasıl bilinebilir? Eğer Şeytanın karıştırması yoksa ilhama dayalı bazı yanlışların nedeni nedir?
Cevap: Her şeyin doğrusunu yanlız Allah azze ve celle bilebilir. Hiç kimse Şeytanın katmasından ve karıştırmasından korunmuş değildir. Peygamberlerde dahi böyle şeyler olabiliyorken, Evliyalar için böyle bir şey zaten tasavvur edilir. Kaldıki talebeye neden olmasın"(Mektubat)
"Şeriatın suskun kaldığı ve kesin hüküm vermediği durumlarda hakkı batıldan kesin olarak ayırmak hakikatten çok güçtür. Zira ilham zanna dayalıdır, şübhelidir. Doğru ilhamları eyrilerinden ayırmak veliler için asla kusur sayılamaz. Şeriatın ve Hz Peygamberin izinden gitmek ile dünya ve ahiret saadetine ulaşılır. Şeriatın sessiz kaldığı yerler luzumsuzdur. Bizler luzumsuz şeylerden sorumlu değildir. Bir diğer mesele ise keşiflerdeki hatalar sadece şeytanın karıştırmasına bağlanmaz. Öoğu sefer şeytan hiç karışmadanda hayalde yanlış olan şeyler olur. Hz Peygamberi rüyasında görüpte ondan bir takım hükümler çıkartanların yaptıkların doğru olamasıda bu kabildendir. Halbuki şeytanların bu rüylarda şeytanın karışmadığı bilinir. Zira ulemanın ittifakı ile şeytan kainatın efendisinin şekine girmez. Ona ve ailesine selam olsun"(Mektubat)
Mektubarın pek çok yerinde yine ibni Arabinin sözlerinin küfür olduğunu velakin onun bir nevi şerhoşluk içinde bunları söylemesi ile mazur olabileceğini ve bununda bir eksiklik olduğunu söylüyor. Aynı şeyleri İbni Teymiye(r.aleyh) Eba Yezidi bestami için söylüyor.
Her alimde olabileceği gibi İmam Rabbani'ninde(r.aleyh) elbet hataları vardır. Velakin tasavvuf ehlinden olan bir imamın bunları söylemesini birde o günün şartlarını düşünerek ele alırsanız daha faydalı sonuçlar elde edersiniz diye düşünüyorum
 
M Çevrimdışı

Müfteri Pezdevi

ÜYE
Banned
Kitap şu an yanımda yok. O sebepten tam yerini gösteremeyeceğim ama Mektubatta şöyle ifadeler yer alıyor:
"Bize gereken Muhammedi Arabinin sözlerine uymaktır, Muyhiddini Arabinin değil"(Mektubat)
"Soru: Sadık talebelerin keşiflerine şeytanın karışması mümkünmüdür? Eğer Şeytanın bir katkısı varsa bu nasıl bilinebilir? Eğer Şeytanın karıştırması yoksa ilhama dayalı bazı yanlışların nedeni nedir?
Cevap: Her şeyin doğrusunu yanlız Allah azze ve celle bilebilir. Hiç kimse Şeytanın katmasından ve karıştırmasından korunmuş değildir. Peygamberlerde dahi böyle şeyler olabiliyorken, Evliyalar için böyle bir şey zaten tasavvur edilir. Kaldıki talebeye neden olmasın"(Mektubat)
"Şeriatın suskun kaldığı ve kesin hüküm vermediği durumlarda hakkı batıldan kesin olarak ayırmak hakikatten çok güçtür. Zira ilham zanna dayalıdır, şübhelidir. Doğru ilhamları eyrilerinden ayırmak veliler için asla kusur sayılamaz. Şeriatın ve Hz Peygamberin izinden gitmek ile dünya ve ahiret saadetine ulaşılır. Şeriatın sessiz kaldığı yerler luzumsuzdur. Bizler luzumsuz şeylerden sorumlu değildir. Bir diğer mesele ise keşiflerdeki hatalar sadece şeytanın karıştırmasına bağlanmaz. Öoğu sefer şeytan hiç karışmadanda hayalde yanlış olan şeyler olur. Hz Peygamberi rüyasında görüpte ondan bir takım hükümler çıkartanların yaptıkların doğru olamasıda bu kabildendir. Halbuki şeytanların bu rüylarda şeytanın karışmadığı bilinir. Zira ulemanın ittifakı ile şeytan kainatın efendisinin şekine girmez. Ona ve ailesine selam olsun"(Mektubat)
Mektubarın pek çok yerinde yine ibni Arabinin sözlerinin küfür olduğunu velakin onun bir nevi şerhoşluk içinde bunları söylemesi ile mazur olabileceğini ve bununda bir eksiklik olduğunu söylüyor. Aynı şeyleri İbni Teymiye(r.aleyh) Eba Yezidi bestami için söylüyor.
Her alimde olabileceği gibi İmam Rabbani'ninde(r.aleyh) elbet hataları vardır. Velakin tasavvuf ehlinden olan bir imamın bunları söylemesini birde o günün şartlarını düşünerek ele alırsanız daha faydalı sonuçlar elde edersiniz diye düşünüyorum
İmam rabbani keni tarikini anlatıyor mektubat da ve onda olnlar bizi ilgilendirmez ibni Arabi yi eleştiriyot evet ama bi yandan seviyor vahdeti vucudu tevil ediyor vahdeti şuhud diyor bizide mektubat pek baglmaz kardeşim evet yapdı bazı iyi şeyler var

Abi eğer foruma atmak istiyorsan onu admin abiler ile konuş ama internete koymak yada kitap yapmak niyetinde isen ben sana yardımcı olabilirim
Kitap yapmak isterim ama şuan onlar pdf olarak da var eski kitapalr baya eski herhalde
 
Nefer-i Guraba Çevrimdışı

Nefer-i Guraba

xxxxxxxxxxxxx
İslam-TR Üyesi
بسم الله الرحمن الرحيم
و به نستعين

Uzun zamandan beri muvahhid kardeşlerlerin muarızı ve muhalifi oldum. Son zamanlarda yaşanan süreç beni birtakım şeyleri sorgulamaya cebretti ve nihai olarak tarikatlerden teberri ettiğimi bildirmek isterim.

Bu mücrim kardeşiniz geçmişinden tevbe etmiştir ve herhangi muasır tarikatlerle ilişiğinin kalmadığını sizlere duyurmak istemiştir. Beni aranıza kabul edin. İnşaallah beni sabredenlerden ve şükredenlerden bulacaksınız.


الْحَمْدُ لِلّٰهِ الَّذ۪ي هَدٰينَا لِهٰذَا وَمَا كُنَّا لِنَهْتَدِيَ لَوْلَٓا اَنْ هَدٰينَا اللّٰهُۚ
Allah'a hamd olsun ki, bizi, hidayeti ile buna kavuşturdu. Eğer Allah bize hidayet vermeseydi, kendiliğimizden bunun yolunu bulamazdık.

Tarikatlerle ilişiğimi kesme sebeblerimi şu maddelerle açıklayabilirim;

  • Uzun zamandır -tarikate intisaplı olduğum halde- psikolojik rahatsızlıklar çekmekteydim ve tarikat çevresinden hiçbir kimse bana senin rahatsızlığın şudur şunları yapman gerekir demediler, bilakis beni bu konuda yanlız bırakmayı tercih ettiler. Meğer ki benim rahatsızlığım büyü ve cin musallatından ibaretmiş ki ehil kimseler rukye ilmi sayesinde benim şifama vesile oldular.
  • Karısını şeyhe sunan kimsenin kıssasına tatmin edici bir te'vil bulamamam (!) ve bu kıssayı mollalara sorduğumda tatmin edici bir cevap alamamam...
  • Allah'ı şu zamana kadar hep ma'bud bildim. Meğer ki Mahmud Efendi'ye göre Allah hem abid (!) hem de ma'bud imiş...
  • Sekr ehline aid olduğu iddia edilen her bir kelamın bir mutasavvıftan zuhur etmesi.

Bu saymış olduğum sebebler beni muasır tasavvuf anlayışından soğuttu ve onları terketmeme sebeb oldu. Allah ayağımı İslam dini üzere sabit kılsın.. es-Selamu aleykum ve Rahmetullahi ve Berakatüh..
Amin ALLAH'u teale tövbeni ve salih yolda yar ve yardımcının olsun.Bizim sevgimizde düşmanlığımızda ALLAH içindir o yüzden bundan sonra ancak kardeş olabiliriz.
Birde vardığında sonuçta kalbini mutmain olması için aşağıda örnek göstereceğim ayeti sufilerin iki temel itikat şiarı olan "GAVS ve RABITA " kavramlarını teffekür etmeni isterim.(gazan mübarek olsun)

Diyanet Meali:
7.16 - Şeytan dedi ki: "(Öyle ise) beni azdırmana karşılık, yemin ederim ki, ben de onları saptırmak için senin dosdoğru yolunun üzerinde elbette oturacağım."
 
İmam Malik Çevrimdışı

İmam Malik

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
İmam rabbani keni tarikini anlatıyor mektubat da ve onda olnlar bizi ilgilendirmez ibni Arabi yi eleştiriyot evet ama bi yandan seviyor vahdeti vucudu tevil ediyor vahdeti şuhud diyor bizide mektubat pek baglmaz kardeşim evet yapdı bazı iyi şeyler var

İmam Rabbani'nin, İbni Arabi'ye olan sevgisi; İbni Teymiye'nin, Bayezid-i Bestami'ye olan sevgisi gibidir. Onlardan sadır olduğu söylenen sözlerin manevi serhoşlukla söylendiği hüsnüzannında bulunarak mazur görüyor ve ama bu sözlerin ikrarının küfür olduğunu ve bunun iyi bir hal olmnadığını zira sahabe ve tabiinde görülmediğini defalarca sefer ifade ediyor. Bunların aynısını İbni Teymiye'de Bayezid-i Bestami için söylüyor. Bizi elbetteki tek mutlak bağlayan kitap Kur'an'dır. Hadis kitaplarının içinde dahi zayıf ve tartışmalı rivayetler vardır ama o dönemin şartlarını, imkanlarını ve İmam Rabbaninin sözlerini ve sözlerinin etkisini düşünecek olursak İmam Rabbaninin yaptığı işin asla küçümsenemez olduğu görülecektir.
Şunuda eklemek lazımdırki mektubat İmam Rabbani tarafından neşredilmiş bir eser değildir. İmam Rabbani'nin mektuplarından oluşan bir derlemedir. İçinde İmam'ın eski görüşleride vardır.
 
M Çevrimdışı

Müfteri Pezdevi

ÜYE
Banned
İmam Rabbani'nin, İbni Arabi'ye olan sevgisi; İbni Teymiye'nin, Bayezid-i Bestami'ye olan sevgisi gibidir. Onlardan sadır olduğu söylenen sözlerin manevi serhoşlukla söylendiği hüsnüzannında bulunarak mazur görüyor ve ama bu sözlerin ikrarının küfür olduğunu ve bunun iyi bir hal olmnadığını zira sahabe ve tabiinde görülmediğini defalarca sefer ifade ediyor. Bunların aynısını İbni Teymiye'de Bayezid-i Bestami için söylüyor. Bizi elbetteki tek mutlak bağlayan kitap Kur'an'dır. Hadis kitaplarının içinde dahi zayıf ve tartışmalı rivayetler vardır ama o dönemin şartlarını, imkanlarını ve İmam Rabbaninin sözlerini ve sözlerinin etkisini düşünecek olursak İmam Rabbaninin yaptığı işin asla küçümsenemez olduğu görülecektir.
Şunuda eklemek lazımdırki mektubat İmam Rabbani tarafından neşredilmiş bir eser değildir. İmam Rabbani'nin mektuplarından oluşan bir derlemedir. İçinde İmam'ın eski görüşleride vardır.
Kardeş ben bu konuya girmek istemiyorum pek sevmiyorum artık gavslikdan kutublukdan falan da bahsediyor kitabın da
 
Üst Ana Sayfa Alt