M
Çevrimdışı
İbnu'l Cevzi şöyle dedi: "Nice insanları görüyoruz ki bu insanlar hikmet konusunda ileri-geri konuşuyorlar.Çünkü onlar akıllarının kapasitesine göre hükmediyor, Allah'ın hikmetinin insanların akıllarının çok ötesinde olduğunu unutuyorlar.Sen de aklında her şeye bir sebep bulma arayışı için yer açma, itiraz edici cevapların peşine düşme! Aklına 'Teslim ol ki selamette olasın' telkininde bulun! Boğulmadan önce okyanusun altında neler olduğunu bilemezsin.
Teslimiyet işlerin temelidir.Kim teslimiyet duygusunu yitirirse itiraz kapısı açılır ve kişi küfre düşer."(Tehlikeli Tuzaklar)
İbnu'l Kayyım rahimehullah dedi ki:
" Allah Teâlâ'nın emrini tazim eden kimse, emirleri ve yasakları Allah'tan geldiği gibi icra eder.Emirleri ve yasakları, tersini gerektiren aykırı illetlere bağlayıp muhalefet sergilemek şöyle dursun bu emir ve yasakların güzel bir şekilde icra edilmeleri zedeleyecek, gevşeklik meydana getirecek illetlere de bağlamaya kalkmaz.
Teslimiyet göstermek, boyun eğmek ve kabul etmek peygamberlerin varislerinin hali olup bunun dışındaki tavır, iblisin varislerinin halidir. "
(es-Sevaikul-Mürsele)
"Hayır, Rabbine andolsun ki aralarında çıkan anlaşmazlık hususunda seni hakem kılıp daha sonra da verdiğin hükümden içlerinde hiçbir sıkıntı duymaksızın (onu) tam manasıyla kabullenmedikçe iman etmiş olmazlar."(Nisa, 65)
Teslimiyet işlerin temelidir.Kim teslimiyet duygusunu yitirirse itiraz kapısı açılır ve kişi küfre düşer."(Tehlikeli Tuzaklar)
İbnu'l Kayyım rahimehullah dedi ki:
" Allah Teâlâ'nın emrini tazim eden kimse, emirleri ve yasakları Allah'tan geldiği gibi icra eder.Emirleri ve yasakları, tersini gerektiren aykırı illetlere bağlayıp muhalefet sergilemek şöyle dursun bu emir ve yasakların güzel bir şekilde icra edilmeleri zedeleyecek, gevşeklik meydana getirecek illetlere de bağlamaya kalkmaz.
Teslimiyet göstermek, boyun eğmek ve kabul etmek peygamberlerin varislerinin hali olup bunun dışındaki tavır, iblisin varislerinin halidir. "
(es-Sevaikul-Mürsele)
"Hayır, Rabbine andolsun ki aralarında çıkan anlaşmazlık hususunda seni hakem kılıp daha sonra da verdiğin hükümden içlerinde hiçbir sıkıntı duymaksızın (onu) tam manasıyla kabullenmedikçe iman etmiş olmazlar."(Nisa, 65)