Neler yeni
İslami Forum, Dini Forum, islami site, islami sohbet, radyo, islami bilgiler

İslam-tr.org'a hoş geldiniz! Hemen üye olun ve kendi konularınızı, düşüncelerinizi paylaşarak bu platforma katılın. Oturum açtıktan sonra, İslam dini, tarih ve güncel konularla ilgili paylaşımlarda bulunabilirsiniz.

Yeryüzü Müslümanın Mescididir!!!!!.

!sLaM4eVeR Çevrimdışı

!sLaM4eVeR

لا اله الا الله
Admin
Selam Allah huzurunda kıyam duranlara olsun!!!!!!!



nyc122669mb.jpg
 
M Çevrimdışı

mavera_agd1

Üye
İslam-TR Üyesi


Yollarda



Dünyanın dörtbir yanında



Bombardıman altında




Yağmur altında



Merdivenlerde





Trenlerin üstünde



 
M Çevrimdışı

mavera_agd1

Üye
İslam-TR Üyesi
Hatta özürlüler bile terketmedi... Peki siz neden terkediyorsunuz ha? Bilmiyormusunuz ki, en güzel ibadet namazdır. Namaz, Allah (cc.)'a en yakın olunan an...Şayet namazınızı size emredildiği gibi eda etmezseniz, çok yakında sizin veda (cenaze) namazınızın kılındığı gün gelecek ve o zaman kaçırdıklarınızı asla telafi edemeyeceksiniz... O çukura (kabre) tek başınıza gireceksiniz ve yaptıklarınızın orada biriktiğini göreceksiniz... Şayet namazınıza özenle devam ederseniz, Rabbimiz size ölüm anınızda ve sonrasında hep yardım edecek... Şayet tembelseniz ve nefsinizin kölesiyseniz kaybeden siz olursunuz. Namazlarınızı aksatmayın. Allah (cc.)'u Teala şöyle buyuruyor;





Sabah namazını kılan kimse, Allah (cc.)’ın himayesindedir.
Hz.Ebubekr (ra.)

Kabrinizi, gece karanlıklarında namaz kılarak aydınlatın.
Hz.Ali (ra.)


Mü’minin nûru, gece kıyâmdadır. (Teheccüd Namazı)
Hz.Ali (ra.)


Her namazını, bir daha namaz kılmayacakmışsın gibi kıl.
Hz. Ubbâde (ra.)

İbâdet, bir kuş olsaydı, onun kanatları namaz ilen oruç olurdu.
Yahya bin Muâz (ra.)



Namaz, müminlere vakitlere belli bir farzdır.
Ey Allah'ım, bizleri; huşu ile namaz kılanlardan,
namazına son nefesine kadar devam edenlerden ve
Razı olacaklarından eyle...
AMİN...

 
Abdulmuizz Fida Çevrimdışı

Abdulmuizz Fida

فَاسْتَقِمْ كَمَا أُمِرْتَ
Admin
Resme bakarken , şu fıkıh kuralları aklıma geldi.

1- Farz namazda, İmamın sutresi, cemaatın sutresidir.

Abdullah b. Yusuf bize anlatarak dedi ki: Mâlik bana îbni Şihâb'dan, o Ubeydullah b. Abdullah b. Utbe'den, o Abdullah b. Abbas'tan naklederek dedi ki: (İbni Abbâs) şöyle dedi:
"Bir dişi eşeğe binmiş olarak geldim. O sırada ergenlik çağına yaklaşmıştım. Allah Rasulu (s.a.v.) Mina'da duvarsız bir hâlde namaz kıldırıyordu. Safın bir bölümünün önünden geçtim ve eşeği serbestçe otlaması için salıverdim. Sonra da safa katıldım. Bu (hareketim) yadırganmadı."

(Buhârî, salât, 463, ezân, 814, hac, 1724, megâzî, 4060; Muslim, saIât, 780, 781; Tirmizî, salât, 309; Nesâî, kıble, 744, 746; Ebû Dâvud, salât,714-715; İbn Mâce, İkâmetu's-salât, 937; İbn Hanbel, musned-i Benî Hâşim, 1793, 1991, 2256, 2667,2749, 2862, 3001, 3136, 3275; Mâlik, nidâ, 332; Dârimî, salât, 1379)

2- Namaz kılarken ayakkabılar, sol, arka veya iki ayak arasına konur .

ـ4ـ وعن أبى سعيد رَضِيَ اللَّهُ عَنْه قال: ]بَيْنَمَا رَسولُ اللَّهِ # يُصَلِّى بِأصْحَابِهِ إذْ خَلَعَ نَعْلَيْهِ فَوَضَعَهُمَا عَنْ يَسَارِهِ، فَلَمَّا رَأى ذلِكَ الْقَوْمُ ألْقَوْا نِعَالَهُمْ، فَلَمَّا قَضىَ رسولُ اللَّهِ # صََتَهُ قالَ: مَا حَمَلَكُمْ عَلى إلْقَائِكُمْ نِعَالَكُمْ. قالُوا: رَأيْنَاكَ ألْقَيْتَ نَعْلَيْكَ فَألْقَيْنَا نِعَالَنَا، فقَالَ: إنَّ جِبْرِيلَ عَلَيْهِ السََّمُ أتَانِى فَأخْبَرَنِى أنَّ فِيهِمَا قَذَراً أوْ أذىً، فإذَا جَاءَ أحدكمْ إلى المَسْجِدِ فَلْيَنْظُرْ، فإنْ رَأى في نَعْلَيْهِ قَذَراً، أوْ قالَ أذىً فَليَمْسَحْهُ وَلْيُصَلِّ فِيهِمَا[. أخرجه أبو داود .
4. (2676)- Ebû Saîd (radıyallâhu anh) anlatıyor: "Rasûlullah (aleyhissalâtu vesselâm) ashâbiyle namaz kılarken âniden nalınlarını çıkarıp sol tarafına koydu. Bunu gören cemaat de derhal nalınlarını attılar. Rasûlullah (aleyhissalâtu vesselâm) namazı tamamlayınca:
"Nalınlarınızı niye attınız?" diye sordu.
"Seni nalınlarını atarken gördük, biz de kendi nalınlarımızı attık!" cevabını verdiler.
"Cebrâil (aleyhisselâm) bana gelip pislik olduğunu haber verdi (onun için attım). Öyleyse sizler mescide gelirken dikkat edin, nalınlarınızda bir pislik (kazurat) -veya ezâ demişti- görürseniz onu silin; o, ayağınızda olduğu halde namazınızı kılın."

(Ebû Dâvud, Salât, 88 - 89, (650)


İzah:
1- Râvi burada kazr kelimesi ile ezâ kelimesini şekk içinde kullanır. Kazr dilimizde kazurat olarak kullandığımız pislik demektir. Ezâ aslında temiz bile olsa pis addedilen, istikrah duyulan şeydir. Ezâ'nın daha değişik ma'nâları, daha geniş kullanım sahaları vardır.
2- Hadis ayakkabı ile birlikte namaz kılınabileceğine delildir.
3- Hadis ayrıca ayakkabıda gözle görülen necâsetin silinip atılmasıyla ayakkabıyla namaz kılınabilecek tahâretin hâsıl olduğuna delâlet eder.
4- Hattâbî bu hadisten: "Bir kimse elbisesinde necâset olduğunu farketmeden namaz kılıp sonra farkedecek olsa, namazı sahihtir, iade gerekmez" hükmünü çıkarır.
5- Rasûlullah'ın sözlerine uymak vacib olduğu gibi fiillerine uymak da vâcibtir. Zîra Ashâb, O'nun ayakkabısını çıkardığını görünce derhal ayakkabılarını çıkarıp atmışlardır.
6- Bir kimse tek başına namaz kılınca ayakkabısını çıkarırsa sol tarafına koymalıdır. Safta başkalarıyla namaz kılar, sağında solunda adamlar bulunursa ayakkabısını bacaklarının arasına koyar.
7- Amel-i yesir (azıcık amel) namazı bozmaz.
 

Benzer konular

Üst Ana Sayfa Alt