Neler yeni
İslami Forum, Dini Forum, islami site, islami sohbet, radyo, islami bilgiler

İslam-tr.org'a hoş geldiniz! Hemen üye olun ve kendi konularınızı, düşüncelerinizi paylaşarak bu platforma katılın. Oturum açtıktan sonra, İslam dini, tarih ve güncel konularla ilgili paylaşımlarda bulunabilirsiniz.

Yoksa Onlarin Bir Takim Ortaklari Mi Var...

E Çevrimdışı

Ehlitakwa

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
Rasulullah(s.a.v) söyle buyurdu: “Kim bizim emrimize uymayan bir is islerse onun ameli gecersizdir.” (Müslim) Ve yine buyuruyor: „Seriatin disina cikarak ibadet edenler helak oldular.“ Ve bunu üc kere tekrarladi. (Müslim) Allah rizasi icin yapilan bir amelin kabul olunabilmesi icin su üc sartin bulunmasi lazimdir; 1.) Iman, 2.) Ihlas, 3.) Seriata uygun olmasi. Ibadetin kabulu icin gerekli diger sartlar konusunda Fahruddîni Razi(Rh.a) söyle diyor: “Bir amelin kabul olmasi icin iki sey lazimdir. Birincisi ihlâs, ikincisi o amelin dogru (Seriata uygun) olmasidir. Amel halis olur dogru olmazsa kabul olmaz. Amel dogru olur halis olmazsa yine kabul olmaz. Ihlâs; amelin Allah icin yapilmasidir. Dogruluktan murad da; amelin sünnete uygun olmasidir.” (Tefsir-i Kebir; C: 8, Sh: 180, Ist. 1308)

Allah (c.c) söyle buyuruyor: ,,Yoksa onlarin bir takim ortaklari mi var ki, Allah’in izin vermedigi seyleri, dinden kendilerine tesri ettiler (yol tuttular).“(Sura Suresi/21)

Rasulullah(s.a.v) söyle buyuruyor: “Yemin; yemin edenin niyyetine göre degil, ettirenin niyyetine göre hüküm alir.” (Müslim, Ibn-i Mace) “Bir kimse Allah’in isimlerinden baska bir sey üzerine yemin ederse sirke düsmüs olur.” (A. b. Hanbel, Tirmizi; hadis-i hasen)

Allahu Teala(cc) söyle buyuruyor: “Kalbinde nifak hastaligi olanlarin, iclerinden “Ne olur ne olmaz, basimiza bir felâket gelebilir, simdiki durumumuz degisebilir, onun icin biz tedbirimizi alalim” diyerek, kâfirlerle dost olmak icin onlarin yanina girip ciktiklarini görürsün. Umulur ki Allah yakinda bir zafer ihsan eder, veya Kendi tarafindan peygamberi vasitasiyla münâfiklarin maskelerini düsürme gibi bir baska durum ortaya cikar da, onlar iclerinde gizledikleri bu nifaktan dolayi pisman olurlar. Onlarin icyüzlerini ancak o zaman kesfeden müminler de birbirlerine: “Hayret dogrusu! Onlar degil miydi, siz müminlerle beraber olduklarina dair vargücleriye yemin edip duranlar?” Ama sonunda ne oldu? Gösteris icin yaptiklari bütün isleri bosa gitti, dünyada da, âhirette de ziyan edenlerden oldular.” (Mâide/52-53)

“Kur’an mahluktur” fitnesinde birtakim müslümanlar kendilerini kafirlere dost gibi göstermislerdi. Yahya b. Muin fitneye düsmüs ve kendisine ikrah mazeretini delil göstermisti. Bir gün ehli sünnet ve’l cemaat imamlar ve yacute;ndan Ahmed b. Hanbel (r.a)’in evine: “Kalbi iman ile dolu oldugu halde zorlanan hariç...” (Nahl: 106) ayetini okuyarak girdi. Ahmed b. Hanbel (r.a) bunu duyunca yüzünü ondan çevirdi. Yahya b. Muin, Ahmed b. Hanbel (r.a)’in karsisinda mazeretini tekrarlayarak söyle dedi: “Ammar b. Yasir (r.a)’in hadisi...” Fakat Ahmed b. Hanbel (r.a) yüzünü yine ondan çevirdi. Yahya b. Muin, Ahmed b. Hanbel (r.a)’in evinden çikarken Ahmed b. Hanbel (r.a) söyle dedi: “bu adama bakin! Ammar (r.a)’in hadisini kendisi için delil gösteriyor. Oysa Ammar (r.a)’in hadisi söyledir: “Ey Allah’in rasulü! Müsriklerin yanindan geçerken, onlar sana sövdüler. Bu sebeble onlari azarladim, kendilerine karsi çiktim. Onlar da beni yakalayip dövdüler ve iskence yaptilar.” </span><span>Ammar (r.a) ve yacuten durumu iste böyleydi. Halbuki sizin durumunuz böyle degildir. Size iskence yapilmadi, dövülmediniz. Size sadece; “böyle kabul etmezseniz sizi dövecegiz” denildi ve siz buna ragmen onlara uydunuz.” Yahya b. Muin, Ahmed b. Hanbel (r.a)’in sözünü duyunca söyle dedi: “Göklerin altinda Allah (c.c)’in dinini senden daha iyi bilen bir baskasini vallahi görmedim.” (Eddurerus Seniye, Mecmuatu’t Tevhid)

Peygamber(s.a.v) söyle buyuruyor: “Ümmetimden bazi kabileler müsriklere katilip putlara tapmadikca kiyamet kopmaz.” (Tirmizi sahih senedle rivayet etmistir)

Peygamber Efendimiz(s.a.v) söyle buyuruyor: „ Müsriklerin sancagi altindaki her müslümandan biriyim.“ Sahabiler dediler ki: „Yâ Rasulullah! Nicin?“ Resulullah(s.a.v) dedi ki: „Ikisinin atesi birbirini görmez.“ (Sünen-i Tirmizi)

Bütün Ehli Sünnet Akaidi kitaplarinda söyle yazilidir:“Bir kimse bir zorlama olmaksizin (seni öldürürüz seklinde) elfaz-i küfür (küfür kelimesini) söylerse ici imanla dolu olsa dahi Kafirdir. Kalbinbdeki iman ona menfaat vermez. Indallah ve indennas kafirdir.” Ve yine ittifak etmislerdir: “Bir kimse dini batini ve zahiri`ye ayirirsa, kafir olur. Hicbir kimse diyemez: “Benim kalbimde iman var, artik namaz kilmasam da olur.” Veya bir kadin: “Basimi kapatmasam da olur, zira kalbimde iman vardir.” Bu durumda insan Küfre girer.”

“Bir insan kalbinde ne kadar cok Allaha muhabbet veya iyi niyet beslerse beslesin, bu onun üzerinden dini emirleri iskat etmez. Her kim bunun aksine inanirsa Kafir olur.” (Bkz. Fikhi Ekber – Imami Azam Ebu Hanife, Ehli Sünnet Akaidi – Mehmed Zahid Kotku, Akaid – Ömer Nesefi, ve diger bütün Akaid kitaplari)

Rasulullah(s.a.v) gelecek olan bir taifeyi isaret ederken; onlarin cok namaz kildiklarini, oruc tuttuklarini ve La Ilahe Illallah’la yüklü Kur’an’i cok okuduklarini buna rahmen okun yaydan ciktigi gibi dinden ciktiklarini, küfürde olduklarini haber veriyor. Ve onlar hakkinda söyle buyuruyor: “Eger onlara yetisebilseydim onlari, Ad kavminin mahvolusu gibi mahvederdim.” (Buhar-Müslim)
 
Üst Ana Sayfa Alt