Neler yeni
İslami Forum, Dini Forum, islami site, islami sohbet, radyo, islami bilgiler

İslam-tr.org'a hoş geldiniz! Hemen üye olun ve kendi konularınızı, düşüncelerinizi paylaşarak bu platforma katılın. Oturum açtıktan sonra, İslam dini, tarih ve güncel konularla ilgili paylaşımlarda bulunabilirsiniz.

Acil Cevap Arıyorum Kardeşlerim

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
W Çevrimdışı

wert

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
Benim annem babam mealci kardesler ve annemle tartışıyoruz şu an telaelbedru muzikle defle karsilamistir peygamber muzik din icin kullanilirsa helal diyor ve arabada babam muzik acior kapattircam siteden hadisleri okudum ama fayda etmiyor bu müşriklere karsi bana delil verin.
 
W Çevrimdışı

wert

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
Birde kardeslerim helal diyenlerin delillerinide ve bunlar çürüten delilleri istiyorum istiyorum cok acil çünkü evime gidicem yanlarındayken cevaplarını verim sussunlar.
 
HAMAS Çevrimdışı

HAMAS

İyi Bilinen Üye
Site Emektarı
Benim annem babam mealci kardesler ve annemle tartışıyoruz şu an telaelbedru muzikle defle karsilamistir peygamber muzik din icin kullanilirsa helal diyor ve arabada babam muzik acior kapattircam siteden hadisleri okudum ama fayda etmiyor bu müşriklere karsi bana delil verin.
müzik dinledikleri için mi müşrik dedin anne-babana ?
 
Hilafet Sancağı Çevrimdışı

Hilafet Sancağı

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
müzik dinlemek küfür veya şirk değildir sadece günahtır(haramdır),lakin eğer haram olan birşeyi helal sayarsa o zaman küfür olur.Meseleler karışmasın.Ayrıca tahmin ediyorum ki eğer helal saydılarsa bile cahilliklerinden yapmışlardır o yüzden müşrik veya kafir gibi ifadeleri mesele netleşmeden kullanmamak gerekir.
 
E Çevrimdışı

Ebu & Dücane

Guest
çalgı aletlerinin sesinin kişilere etki bakımından belli bir sihir gücü vardır.sihir gücü hayırlı işlerde kullanıldığında fayda verebilir ama,bir süre sonra bu sihir,şer olan bir şeyde kendisini gösterdiğinde,çalgı aletlerine olan sevgi ve hoşlanma nedeniyle,çalgı sesi kişiyi şer olan amellere de itiraz edemez duruma getirir.Bu nedenle çalgıya yaklaşmak mekruh,çalgıdan uzak durmak takvadır.çalgıyı sevgine,sevdiğin değerlere yada saygı duyduğun değerlere alet etmek ise haramdır.çalgı aletlerinde ruhsat sadece kadınların kendi aralarındaki teganni etmelerine sebep olacak kadar def,erkekler için de savaş meydanlarında ilan veya savaşa şevk verecek kadar davul sesi ile olan bir teganni kadar olmalıdır.ruhsatın sınırları zorlandıkça mekruh ve haramlara doğru yol alma tehlikesi altına girilir.haramlığı kesinleşmiş söz ve amelleri barındıran müzik haricindeki ruhsat verilen dışında çalgılı müzik dinleyenler günaha girerler.bu günahlar kişiyi kafir ve müşrik yapmaz.
 
W Çevrimdışı

wert

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
Vakit bulamadıgımdan yazamadım ortalık karışmış. :)

benim ailem müzik meselesinden dolayı müşrik olmadı bunu bilecek kadarda ilmim var

lakin ailem muslumanlara düşmanlık yapan bir zihniyette mustafa islamoğlu çevresinden

insanlar oy kullanan ve defalarca delilleriyle anlatmama rağmen bunu sürdüren kabir

azabını inkar eden.Sakal sünnet değildir diyen benim gibi inanalara tekfirci diyen bir aile

inşallah açıklayıcı olmuştur.Cevaplarından dolayı tüm kardeşlerimden Allah razı olsun.
 
Abdulmuizz Fida Çevrimdışı

Abdulmuizz Fida

فَاسْتَقِمْ كَمَا أُمِرْتَ
Admin
M Çevrimdışı

Mustafa Sabri

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Vakit bulamadıgımdan yazamadım ortalık karışmış. :)

benim ailem müzik meselesinden dolayı müşrik olmadı bunu bilecek kadarda ilmim var

lakin ailem muslumanlara düşmanlık yapan bir zihniyette mustafa islamoğlu çevresinden

insanlar oy kullanan ve defalarca delilleriyle anlatmama rağmen bunu sürdüren kabir

azabını inkar eden.Sakal sünnet değildir diyen benim gibi inanalara tekfirci diyen bir aile

inşallah açıklayıcı olmuştur.Cevaplarından dolayı tüm kardeşlerimden Allah razı olsun.


Bence sorduğunun sorudan ziyade annene babana bu müşrikler diye hitap etmen biraz dikkat çekti. İlmi dereceni bilemem ama tahminen daha genç bir arkadaşsın onun için bu kadar keskin kelimeler kullanıyorsun, muhtemelen daha yeni tanıdığın insana bile en güzel şekilde İslam ı anlatmaya çalışıyorsan seni aylarca karnında taşımış ve bu yaşına kadar sayamayacağımız kadar fedakarlıklar yapmış anne babaya bildiğin doğruları anlatmak için en az on kat daha sevgi dolu ve sabırlı olman gerekir.
 
W Çevrimdışı

wert

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
Bence sorduğunun sorudan ziyade annene babana bu müşrikler diye hitap etmen biraz dikkat çekti. İlmi dereceni bilemem ama tahminen daha genç bir arkadaşsın onun için bu kadar keskin kelimeler kullanıyorsun, muhtemelen daha yeni tanıdığın insana bile en güzel şekilde İslam ı anlatmaya çalışıyorsan seni aylarca karnında taşımış ve bu yaşına kadar sayamayacağımız kadar fedakarlıklar yapmış anne babaya bildiğin doğruları anlatmak için en az on kat daha sevgi dolu ve sabırlı olman gerekir.
hadi ben gencim bilmiyorum sence bir milletin ırkını temsil eden bayrağı avatar yapmak doğru bişey mi tevhid bayrağı dururken biliyorum çeçenistan bayrağı o kurt falan resmide var.
 
W Çevrimdışı

wert

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
M Çevrimdışı

Mustafa Sabri

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
hadi ben gencim bilmiyorum sence bir milletin ırkını temsil eden bayrağı avatar yapmak doğru bişey mi tevhid bayrağı dururken biliyorum çeçenistan bayrağı o kurt falan resmide var.
Allah razı olsun senden hemen değiştireceğim
 
W Çevrimdışı

wert

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
Bence sorduğunun sorudan ziyade annene babana bu müşrikler diye hitap etmen biraz dikkat çekti. İlmi dereceni bilemem ama tahminen daha genç bir arkadaşsın onun için bu kadar keskin kelimeler kullanıyorsun, muhtemelen daha yeni tanıdığın insana bile en güzel şekilde İslam ı anlatmaya çalışıyorsan seni aylarca karnında taşımış ve bu yaşına kadar sayamayacağımız kadar fedakarlıklar yapmış anne babaya bildiğin doğruları anlatmak için en az on kat daha sevgi dolu ve sabırlı olman gerekir.
Hacı abi sabırda sıkıntı yok anne babam yakınımda fırsat buldukça tebliğde yapıyorum hiç vazgeçmedim yalnız onların beni karınlarında taşıması bana bakması onların şirkini temizlemez Allahta biliyor bilseydin sende hak verirdin ama şunu söylim çok sıkıntı çektim akidemden dolayı ailemle bana çok sıkıntı verdiler.Ki mustafa islamoglu cemaatinde bir insana akli deliller ve sürekli mealin içinden delil çıkararak mucadele etmek zor çünkü hadisleri işlerine gelmeyince uydurma diyorlar bana harici diyorlar tekfirci diyorlar çoğu zaman çok kardeşlerime bela okuyorlar.Kabir azabını inkar ediyorlar öyle böyle değil mucadele ediyorlar inandıkları uğruna öyle lafta değil hayatlarını oraya adamışlar... :)
 
Ebu Ubeyde Çevrimdışı

Ebu Ubeyde

Üye
İslam-TR Üyesi
Akhim inceledim inşallah bakacağımda bu telaalbedru çalarak girmedi mi medineye falan diyorlar nedir bu çağrı filmini mi delil getiriyorlar acaba :=) varmı böyle bişey bana kısaca müzik helal diyenlerin görüşünü yazamazmısın akhim.
Telaal Bedru hakkında Ubeydullah Aslana bir soru sorulmuştu cevabını tam hatırlamasamda delillerini not almıştım inşaAllah..
Bu ilahi ve karşılama şekli sahih rivayetlerde sabit bulunmamaktadır.(Ekrem ziya El-Ömeri)
İmam İbn Teymiyye rahimahullah Ahadisu’l kısas’da zayıf hadis olduğunu nakleder.
Ricalleri siğa olmakla beraber, senedi mudaldır, zayıftır.( İmam el-Elbani)
Kontrol etmedim ama zayıf olduğunu bu deliller ile tespit etmişti..
 
EBU HANİFE Çevrimdışı

EBU HANİFE

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Hadisleri kabul etmiyorlarsa nasil delil olarak hadis ileri sunabilirsin ki akhi.Once bu tarz insanlari islamda sunnetin onemini anlatmaktan cok inandirmak lazim.Inandiklari taktirde hadisle ilgili konular kabul edebilirler.Allah swt yardimcin olsun.Yanliz cok uzerlerine gitme anne babanin.once tevhidi sonrada islamda sunnetin yerini anlat ve bu konuyla ilgili kendilerine video,mp3 sohbet,kitap ver.Hidayet Allah swt dan. :)
 
Kuteybe Çevrimdışı

Kuteybe

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Hacı abi sabırda sıkıntı yok anne babam yakınımda fırsat buldukça tebliğde yapıyorum hiç vazgeçmedim yalnız onların beni karınlarında taşıması bana bakması onların şirkini temizlemez Allahta biliyor bilseydin sende hak verirdin ama şunu söylim çok sıkıntı çektim akidemden dolayı ailemle bana çok sıkıntı verdiler.Ki mustafa islamoglu cemaatinde bir insana akli deliller ve sürekli mealin içinden delil çıkararak mucadele etmek zor çünkü hadisleri işlerine gelmeyince uydurma diyorlar bana harici diyorlar tekfirci diyorlar çoğu zaman çok kardeşlerime bela okuyorlar.Kabir azabını inkar ediyorlar öyle böyle değil mucadele ediyorlar inandıkları uğruna öyle lafta değil hayatlarını oraya adamışlar... :)
sapıklık, bidatlere dalma, dalalete düşme ayrı şey. Birde Allah'a eş koşmak anlamına gelen ve cezası ebedi cehennem olan müşriklik apayrı şey. Bu insanlara bir çırpıda müşrik damgası vurmak doğru değil. Kabir azabını reddetmeleri, geçersiz olsada kendilerince kurandan getirdikleri delillere dayanıyor..

Şimdi kardeş, bu ümmet fırkalara ayrılmış. Bunlardan en köklü olanı Mutezile. Bugün bu gruplar mutezileye cok benziyor. Ama alimler mutezile mensupları için kafirdir dememişler. Onların dalalete düştüklerini söylemişler. Tekfir meselesinde ileri gitmemek lazım. Onlar için dua etmen gerekir.

Tabi bu sapıklıklarında dereceleri var. Mesela Allah gaybı bilmez sözü küfürdür. Bu fırka mensupları küfre düşmez diye birşey yok elbette. Ama damgayı vurmakta aceleci olmamak lazım. Vesselam.
 
Abdulmuizz Fida Çevrimdışı

Abdulmuizz Fida

فَاسْتَقِمْ كَمَا أُمِرْتَ
Admin
Ayrıca Tala el bedruyu def çalıb söyleyenler kadın, köle ve câriyelerdi. Def zaten caiz olan muzik aleti olub zilsiz idi.

İbni Ebi’d- Dunya ve başkaları İbni Mes’ud’dan şöyle dediğini rivayet eder: “Müzik, suyun ekini bitirdiği gibi kalbde nifak bitirir.” (Zemmu’l-Melahi, sf: 38)
Said b. Mansur, Beyhaki yoluyla İbni Abbas radıyallahu anhuma’nın şöyle dediğini rivayet eder: “Def haramdır, çalgı aletleri haramdır, kevbe haramdır, mizmar haramdır.” (Zemmu’l-Melahi, sf: 58)
Mezheb imamları müziğin ve müzik aletlerinin haramlığı konusunda ittifak etmiştir.
İmam Malik, Medine ehlinin müziğe izin vermesi hakkında sorulunca şöyle der: “Onu bizde ancak fasıklar yapar.”

İmam Ebu Hanife’nin mezhebi ise müziğin haramlığı konusunda mezheblerin en şiddetlisidir. Hanefiler; mizmar, def ve çubuklarla vurularak çeşitli sesler elde edilen çalgı aletleri gibi her türlü müzik aletini dinlemenin haram olduğunu belirtirler. Bunun fasıklığı gerektiren kötü bir amel olduğunu, böyle yapanın şahitliğinin kabul edilmeyerek reddedileceğini söylerler.

İmam Şafii ise şöyle demiştir: “Bağdat’ta zındıkların icat ettiği ve cehri zikir olarak isimlendirdikleri bir şeye rastladım. Onunla insanları Kur’an’dan alıkoyuyorlar.”

İbnul- Kayyım der ki: Şafii’nin cehri zikir hakkındaki kavli bu şekilde ve değerlendirmesi onun Kur’an’dan alıkoyduğu yönündedir. Bu olay; insanı dünyadan soğutan bir şiiri, bir kişinin teğanni ile söylemesi ve hazır bulunanlardan bazılarının değneklerle minder ve yastıklara vurmasıdır...”
İbnu’s-Salah şöyle der: Bilinsin ki def, kamıştan ya da tahtadan yapılan üflemeli çalgılar ve teğanni bir araya gelince bunun dinlenmesi mezheb imamları ve müslümanların diğer alimlerine göre haramdır.

İmam Ahmed ise şöyle demiştir: “Müzik kalbde nifak bitirir.” Ayrıca , tanbur ve diğerleri gibi eğlence aletlerinin kırılması, müzikten kazanç elde etmenin ve müzik karşılığında alınan malların haramlığı yolunda görüş bildirmiştir. (İmamların müzik hakkındaki sözleri için İbnu’l Kayyım’ın “İgasetu’llehfan” isimle eserine (1/347-351)

Şarkı, kadınlar için şu şartlarla caizdir:
1. Sözlerinin fuhşiyat ve pis sözler olmaması.
2. Müzik aletleri değil sadece def çalınması. Çünkü diğer müzik aletleri ile çalınması haramdır.
3. Düğün veya bayram gününde olması.
4.Bunu, erkekler olmaksızın kadınların yapması. Erkeklerin bunu dinlemesi caiz değildir.

Bunun delili Nesai’nin , Tayâlusi’nin, İbni Ebi Şeybe’nin , Hâkim’in ve başkalarının Amir b. Sa’d el- Beceli’den rivayet ettikleri hadisdir: Demiştir ki: Ebu Mes’ud, Garza b. Ka’b ve Sabit b. Zeyd’in yanlarına girdim. Cariyeler deflerini çalıyorlar ve şarkı söylüyorlardı.
Dedim ki: Sizler, Muhammed sallallahu aleyhi ve sellem’in ashabı olduğunuz halde bunu onaylıyor musunuz?
Dedi ki: Bunun için bize düğünde izin verilmiştir.

Buhari ve Muslim’de Aişe radıyallahu anha’dan şu rivayet edildi:
“Ebu Bekr radıyallahu anh bir Kurban Bayramı veya Ramadan Bayramı günü Aişe radıyallahu anha’nın yanına girdi. Aişe radıyallahu anha’nın yanında Nebi sallallahu aleyhi ve sellem vardı. Ve Ensar’ın cariyelerinden iki cariye vardı. Cariyeler, Ensar’ın Buas günü söyledikleri sözlerle şarkı söylüyorlardı.
Aişe radıyallahu anha: ‘Onlar şarkıcı değillerdi’ der.
Ebu Bekr radıyallahu anh: Şeytanın çalgı aletleri Allah Rasulü sallallahu aleyhi ve sellem’in evinde mi?!. deyince;
Allah Rasulu sallallahu aleyhi ve sellem buyurdu ki: “Ey Ebu Bekr! Şubhesiz her kavim için bir bayram vardır, bu da bizim bayramımız”
(Ahmed, Musned, 2/70; Ebu Davud, 3597)
Bu küçük cariyeler bayram günü savaş ve kıtal marşları söylüyorlardı.
 
W Çevrimdışı

wert

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
sapıklık, bidatlere dalma, dalalete düşme ayrı şey. Birde Allah'a eş koşmak anlamına gelen ve cezası ebedi cehennem olan müşriklik apayrı şey. Bu insanlara bir çırpıda müşrik damgası vurmak doğru değil. Kabir azabını reddetmeleri, geçersiz olsada kendilerince kurandan getirdikleri delillere dayanıyor..

Şimdi kardeş, bu ümmet fırkalara ayrılmış. Bunlardan en köklü olanı Mutezile. Bugün bu gruplar mutezileye cok benziyor. Ama alimler mutezile mensupları için kafirdir dememişler. Onların dalalete düştüklerini söylemişler. Tekfir meselesinde ileri gitmemek lazım. Onlar için dua etmen gerekir.

Tabi bu sapıklıklarında dereceleri var. Mesela Allah gaybı bilmez sözü küfürdür. Bu fırka mensupları küfre düşmez diye birşey yok elbette. Ama damgayı vurmakta aceleci olmamak lazım. Vesselam.
Güzel konuşuyorsunda bişey soracam sana ailem tayyibe adam gibi adam yeri geldimi halife yeri geldimi mucahid diyor mesela onu seviyor oy verip destekliyor islam devleti kurmak bizim ana görevimiz değil diyor ben sürekli anlatıyor tebliğde ediyorum yalnız şimdi oy kullanmak şirk ise bu ameli yapan kimsede müşrik olmuyormu kardeş.
 
I Çevrimdışı

ibnul_hattab

Yeni Üye
İslam-TR Üyesi
Güzel konuşuyorsunda bişey soracam sana ailem tayyibe adam gibi adam yeri geldimi halife yeri geldimi mucahid diyor mesela onu seviyor oy verip destekliyor islam devleti kurmak bizim ana görevimiz değil diyor ben sürekli anlatıyor tebliğde ediyorum yalnız şimdi oy kullanmak şirk ise bu ameli yapan kimsede müşrik olmuyormu kardeş.


Ubeydullah aslan ile Abdullah yolcu yu da müşrik yaptın ya :)
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Üst Ana Sayfa Alt