SORU :
“Benim, Allah ile öyle bir vaktim var ki, ne mukarreb bir melek ne de mursel bir nebi benimle birlikte o vaktin içine sığar”
(Ebu Nasr es-Serrac, el-Luma, 161, 478; Hucrivi, Keşfu'l Mahcûb, II, 525; Bursevi, Kenz-i-Mahfi, 101; İmam Rabbani, el-Mektubat, I, 106, 154, 250, 307; Aclunî, 2/173-174)
Mevzu , Uydurmadır.
Sahih hadis kitablarında bulunmayan bu rivayete, Tasavvuf erbabının kitablarından "Kuşeyri’nin Risalesi"nde (Risâle, s. 173) rastlanmaktadır.
Zayıf ve mevzuat (uydurma) kitaplarında zayıf ve mevzu olduğu belirtilir. (Sehavî, 565; Aclunî, 1/173, 174; Aliyu’l Kari. 291)
Acluni, bu rivayet hakkında; "ehl-i tasavvuf tarafından çokça kullanılmakla beraber, sahih hadis kaynaklarında böyle bu hadis rivayeti söz konusu değildir" (Aclunî, 2/173-174) demiştir.
“Benim Allah Teâlâ ile beraber olduğum öyle bir vakit vardır ki, benimle birlikte o vakit içine ne bir mukarreb melek ne de bir mürsel nebi sığar.” Rivayetinin sıhhati nasıldır?
“Benim, Allah ile öyle bir vaktim var ki, ne mukarreb bir melek ne de mursel bir nebi benimle birlikte o vaktin içine sığar”
(Ebu Nasr es-Serrac, el-Luma, 161, 478; Hucrivi, Keşfu'l Mahcûb, II, 525; Bursevi, Kenz-i-Mahfi, 101; İmam Rabbani, el-Mektubat, I, 106, 154, 250, 307; Aclunî, 2/173-174)
Mevzu , Uydurmadır.
Sahih hadis kitablarında bulunmayan bu rivayete, Tasavvuf erbabının kitablarından "Kuşeyri’nin Risalesi"nde (Risâle, s. 173) rastlanmaktadır.
Zayıf ve mevzuat (uydurma) kitaplarında zayıf ve mevzu olduğu belirtilir. (Sehavî, 565; Aclunî, 1/173, 174; Aliyu’l Kari. 291)
Acluni, bu rivayet hakkında; "ehl-i tasavvuf tarafından çokça kullanılmakla beraber, sahih hadis kaynaklarında böyle bu hadis rivayeti söz konusu değildir" (Aclunî, 2/173-174) demiştir.