Neler yeni
İslami Forum, Dini Forum, islami site, islami sohbet, radyo, islami bilgiler

İslam-tr.org'a hoş geldiniz! Hemen üye olun ve kendi konularınızı, düşüncelerinizi paylaşarak bu platforma katılın. Oturum açtıktan sonra, İslam dini, tarih ve güncel konularla ilgili paylaşımlarda bulunabilirsiniz.

Çözüldü Beş Geceyi İhya Edene Cennet Vacip Olur' Hadisi Sahih midir?

Ebu Hamza el-Amédi Çevrimdışı

Ebu Hamza el-Amédi

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Esselamun aleykum ve rahmetullah. Abi bu hadisin sıhhat derecesi nedir?

Rasulullah (sallallahü aleyhi ve sellem) buyurdular ki ;

"Beş geceyi ihya edene Cennet vacip olur:
Terviye gecesi (Kurban Bayramından iki gün önce Zilhicce ayının sekizinci gecesi)
*Arefe gecesi,
Kurban Bayramı gecesi,
Ramazan Bayramı gecesi ve
Şaban ayının on beşinci (Berat gecesi) gecesidir."

| et-Tergîb ve't-Terhîb Trc, 2:330.
 
Abdulmuizz Fida Çevrimdışı

Abdulmuizz Fida

فَاسْتَقِمْ كَمَا أُمِرْتَ
Admin
Aleykum selam we rahmetullâhi we berakâtuh ;

Muaz bin Cebel (r.anh), Rasulullah Sallallahu Aleyhi Vesellemin şöyle buyurduğunu söylemiştir:
"Beş geceyi ihya edene Cennet vâcib olur:
Terviye gecesi (Kurban Bayramından iki gün önce Zilhicce ayının sekizinci gecesi),
Arafe gecesi,
Kurban Bayramı gecesi,
Ramadan Bayramı gecesi ve
Şaban ayının onbeşinci (Berat gecesi) gecesidir.
"
(İsmail b. Muhammed el-Asbahani, et-Tergîb ve't-Terhîb, 1/248)

Bu rivayet, İsmail b. Muhammed el-Asbahani’ye ait “et-Terğib ve’t-Terhib (1/248) adlı hadis kitabında geçmektedir. Asbahani, kendi senediyle hadis rivayet eden bir alimdir. Bu mânada ayrıca şöyle bir rivayette bulunmaktadır:
Dört geceyi ihya eden kimseye cennet vâcib olur:
Terviye gecesi,
Arafe gecesi,
Kurban bayramı gecesi ve
Fıtır (Ramadan) bayramı gecesi
.”
(Suyûti, el-Camiu’s-Sağir, Hadis no: 12137; Muttakī el-Hindî, Kenzu’l-Ummal, Hadis no: 12076)

Abdulâzîm b. Abdilganiy b. Abdillah, Ebû Muhammed Zekiyyuddin el- Munziri ise, aynı hadisi rivayet ederken, kaynağı yukarıda yer alan el-Asbahani’yi göstermiştir.
(el-Munziri, et-Tergib, Hadis no: 1656)
el-Munziri’nin el- Asbahani'yi kaynak göstermesi, bunun (ilgili rivâyetin) zayıflığına işaret sayılmıştır.
(Elbâni, Silsiletu’l-Ahadisi’d-Daife, Hadis no: 522)
 
Üst Ana Sayfa Alt