Neler yeni
İslami Forum, Dini Forum, islami site, islami sohbet, radyo, islami bilgiler

İslam-tr.org'a hoş geldiniz! Hemen üye olun ve kendi konularınızı, düşüncelerinizi paylaşarak bu platforma katılın. Oturum açtıktan sonra, İslam dini, tarih ve güncel konularla ilgili paylaşımlarda bulunabilirsiniz.

Çözüldü Daru’l-harb’de Faizli Borç Almak Caiz midir ?

A Çevrimdışı

akıncı han

Üyeliği İptal Edildi
Banned
Daru’l-harp’ta faizli borc almak caiz midir ?
Ebu Hanife'nin bu konuda görüsü yanlismidir ?
Sistemin baska türlü borclanmaya izin vermemesi mazaret olabilir mi ?
Zaruret ölcüsü nedir?
 
Abdulmuizz Fida Çevrimdışı

Abdulmuizz Fida

فَاسْتَقِمْ كَمَا أُمِرْتَ
Admin
Câiz değildir kardeşim.


Dar'ul harb'te Kumar ve Faiz

Hanefi mezhebine göre Müslüman kişi , Dar’ul Harb'te kafirden faiz alabilir, veremez. Müslüman hiçbir halûkârda başka bir müslümandan faiz alamaz.
İmam Azam ve İmam Muhammed bu hükmü verirken, parayı iktisadî bir silâh olarak düşünüp, müslümanın onu kafirin ülkesinde ve onun rızasıyla, herhangi bir yolla alabileceğini, böylece onu iktisaden zayıf düşüreceğini, müslümanın hiçbir surette faiz veremeyeceğini, yani fazlalığı müslümanın alması halinde bunun câiz olabileceğini kastettiklerini, arkadaşları olan imamlar açıklamışlardır.


Nitekim İmam-ı Âzam kumarı da aynı kategoriye sokmuş ve yüzde yüz kazanacağını bilmesi halinde müslüman Dar'ul- Harb'te bir harbî ile kumar oynayabilir, demiş ve meseleye Rum Sûresinin başında işaret edilen ve Ebu Bekr (r.anh)'in şirk diyarı olan Mekke'lilerle girdiği bahsi delil göstermiştir. Çünkü bahsin kumardan başka bir anlamı yoktur ama Ebu Bekr (r.anh) kazanacağını ALLAH Rasûlunun haber vermesiyle kesinlikle bilmektedir.
Yine Dar'ul harb'te Muhammed (s.a.v.)'e rastlayan Rukane'ya güreş teklif etti. Muhammed (a.s.), Rukane'nin bu teklifini kabul etti. Bahse Rukane koyunlarının 1/3 ünü koydu. Muhammed (s.a.v.), Rukane'yi defalarca yenerek koyunlarının tamamını aldı . Çünkü Dar'ul Harb'te harbinin malı mubahtır .

(el Mebsut- İmam Serahsi c 14 sh : 57 , Mısır 1324)

Durum böyle olunca İmam Azam ve İmam Muhammed’in cumhurun karşısındaki bu görüşlerini alsak dahi, günümüzde müslümanın hiçbir yerde onların görüşüne göre de banka faizi alıp yiyemeyeceğini rahatlıkla söyleyebiliriz. Çünkü Ebu Bekir (r.anh)'in amacı mal kazanmak değil , kâfirin ekonomisini çökertip , kazandığı malı yemeden İslam devletini güçlendirme yolunda kullanmaktır.
Ayrıca Ebu Bekir (r.anh)'ın Hırıstiyan Rumlarla Mecusi Farisi'lerin savaşı hakkında muşriklerle bahise girdiği anda, Kumar hakkında ayet (Maide 90) nazil olmamıştı, daha sonra Kumar kesinlikle haram kılındığı için delil olamaz.

Dar'ul Harb fıkhı ;1. cilt 70 -78 arası . Ölçü yayınları , Mustafa Çelik
Reddu'l Muhtar; İbn Abidin , 11 cilt sh : 161-164 arası Şamil yayınları


Hanefilerden Ebu Yusuf , Şafii , Maliki ve Hanbeli mezhebine göre faiz her yerde faizdir , yasaktır.
Ne İslam diyarında ne de küfür diyarında onu almak câiz değildir.
Alış verişte, ölçüde, tartıda müslümanlara gösterilen muameleyi gayr-i muslimlere de göstermek icab eder .

(al-Fetva'l-Kubra).



Orijinali:

12- Dar'ul harb'te Kumar ve Faiz

https://www.islam-tr.org/konu/dar’ul-harb-ve-dar’ul-islam-kitap.7235/page-2
 
Benzer konular Forum Tarih
ABDULHAK Tevhid 2 16K

Benzer konular

Üst Ana Sayfa Alt