Selamun Aleykum akhiler bu kişilerin sohbetlerini dinlememde sakınca varmı
Ve aleykesselam kardeşim.
Eğer tüm derslerini sabırla dinleye bileceksen, Ebu Hanzalanı dinlemeni tavsiye ederim. Eğer bazı derslerini dinleyip geceçeksen sakın Ebu Hanzalaya yaklaşma. Yoksa hariciliyin eşiyine gireceksin.:eyv:
Bunu söylememin nedeni, kendim onun hemen hemen tüm derslerini dinlemem ve 1 konu hakkında 2 ve ya 3 dersini 1 araya aldıkdan sonra doğru sonuç çıkdığını görmem. Hocanın ismi kötüye çıkmış 1 kere. Onun adından konuşan aklı kıt genclerin herkesi tekfir etmesi ile hemde.
Hoca 1 konu hakta önce genel kaideyi diyor. Mesela okul meselesini diyelim. Tağutu inkar derslerini dinlersen orda okula giden her kesi muayyen olarak tekfir etdiyini düşünürsün. Adamın muradı okula hiç sıkıntı duymadan çocuklarını gönderen adamların kafir olması. Ama daha sonra okul meselesi hakkında başka 1 konuda diyorki, okul zahiren küfür. Ama 1 insan çocuğunu okula gönderirse ve derseki ben çocuğumu küfürden sakındırıyorum biz o adamdan safımızı ayırırız, ama tekfir etmeyiz. Yaptığı haram, ama sakındırdıkca tekfir edilmez.
Mesela Hocanın Ahmet Kalkanla munazarasına da baka bilirsin. Ahmet Kalkan çocuğunu okula gönderdiyini söylüyor, Ebu Hanzala taacub ediyor, ama tekfir etmiyor.
Bundan başka, halk meselesine gelince, Hocaya halkları fert fert kafir görüyor diye çok iftiralar çıkdı. Ama hocanın tüm derslerini dinlersen görürsünki, muayyen olarak tanımadığı hiç kimseye öldüyü zaman cehennemlikdir demiyor. Hatda bunun yanlış olduğunu söylüyor. Sadece Bu gün Türkiyeni Cahil insanlar topluluğu gördüyü ve devleti de küfür devleti gördüyü için tanımadığı insanların kesdiyinin ihtiyaten yenmemeli olduğunu ve zahiren kafir muamelesi yapılması gerektiyini savunuyor. Bu Türk halkı muayyen olarak öldüyünde fert fert hepsi cehennemlikdir demek deyil.
Diger 2sini iyi bilmediyim için 1 şey söyleyemem. Dediyim gibi, Ders silsilelerini iyice dinleyeceksen Ebu Hanzala bence iyi 1 hoca.
Selamun aleykum akhi...
Ebu Hanzala'nin bir cok dersini ben de dinledim. Hatta tevhid dinini bulmama vesile olanlarin basinda o gelir. Hakkini yememem lazim.. Ancak Ebu Hanzalin kendine yakin diger cemaatlere karsi tutumu beni ondan biraz uzaklastirdi. Neredeyse hic bir konuda ihtilafi kabul etmiyorlar. Sirk mevzularindan bahsetmiyorum. Örnegin cehaleti mazeret görenleri aralarina almiyorlar. Ayni tavri mahkemeye basvurma konusunda da gösteriyorlar. Bu tür ötekilestirmelerin cihad meydanlarinda ne tür zarara yol actigina Suriye'de hepimiz sahid oluyoruz...
Ve aleykum selam
Şimdi kardeşim, şöyle 1 şey var. Öyle 1 zamanda yaşıyoruz ki, neredeyse hiç 1 insan yanlışsız, tüm meselerde 1e 1 isabetli diyemiyoruz. En azından ben diyemiyorum. Hocanın söylediyiniz tavrına bakılınca, Cehaleti mazeret görme konusuna deyinecek olursak zaten işin içinden çıkamayacak duruma gelicez. Ama cehalet noktasında her kesin ittifak etmesi gereken 1 mesele var. oda şuki, ap-açık olan meselelerde, yani diyelim hüküm yalnız ALLAHındır ve ya ALLAHdan başkasına dua etmek şirkdir gibi Kuranda defalarca açık olarak tekrarlanan ve İslamın temel kaidesini teşkil eden meselerde hiç 1 cehalet mazeretli olmaz. Mazeret diyen de İslamdan nasibini almamışdır demekdir bildiyim kadarı ile. Gelelim dediyin mahkeme meselesi ve ya diger meselerde cehaletin ihtilafına.
Şimdi Ebu Hanzala ilmini yeterli 1 dereceye yükseltmiş 1i. Kendi cemaati var. Mahkeme meselesinde diyorki, Ben Mahkemeye gitmem, gideni de delil yetersizliyi yüzünden tekfir etmem, ama ola bilirki giden adam ALLAH katına kafir olarak da gele bilir. Çünki buna ihtimal veren naslar var. O yüzden ben o tür adamlardan safımı ayırıyorum. Bu İslam fıkhında 1 çok ülemanın yaptığı ve teşvik etdiyi 1 şey zaten. Mesela götürelim bidat ehlini. İslam alimleri yerinden asılı olarak bazen bidat ehline hiç selam bile verilmeyeceyini söylemiş. Tekrar söylüyorum yerinden asılı olarak. Bu tavır şirk olması ihtimali olmayan bidat ehline karşı söylenmişse, bence Hocanın sonunda küfür ola bilecek meselede safına bu tür adamları almaması hayda hayda normal 1şey.
Hocanın 1 cemaati var. Cemaat ne kadar tehlikeden uzak olursa o kadar bereketli olur. Tabi bu Hocanın hiç yanlışı yok demek deyil. Mesela ben kendim hocaya 1 çok meselede katılmıyorum. Belkide beni bile kendi safına almaz. Zaten ben de katılmam. Ama bu o demek deyilki ben onun ilminden faydalanmamalıyım. O hocanın en sevdiyim tarafı 1 şey söylerken hep selefden nakiller getirir. Kendi kafasından 1 şey söylediyini hiç hatırlamıyorum. O yüzden verdiyi ilme güveniyorum. Konuşmaları çok anlaşılır ve dağınık deyil. Dinlerken uyumuyorum. 1 çok hocada olduğu gibi aynı cümleleri defalarca tekrarlamıyor. Konuyu dinlerken sonda net 1 sonuc ortaya çıkıyor. Kafada hiç soru kalmıyor ve s. Menhecine geldiyim zaman söylediyim gibi. Katılmadığım hususlar var.
Cehalet meselesinde ihtilaf kabul etmediyine gelince, şirk konusunda haklı olarak kabul etmiyor, ama diğer meselelerde hangi ihtilafı kabul etmediki? Mesela derslerinin 1inde talebelerinin birine sen hanefisin dimi diyor. O talebe onun cemaatinden 1i. Yani bildiyim kadarı ile muteber ihtilafların hepsini kabul edior. Yanlışım ola bilir. Kabul etmediyi ihtilafda da yine menheci böyledir. 1 mesele de aklıma geldi. Mesela 1 sohbetinde sakalsız 1ini cemaatine almayacağını söylüyor. Ama sonrada şeri mazereti olan 1ine yanlış yapıyorsun demediyini söylüyor. Şimdi konunun öncesini dinleyen 1 kalkıp diyecek ki, Ebu Hanzala sakalsızlara sapık diyor.
söylediyim gibi, ben Ebu Hanzalanın talebesi sayılırım, ama ne ALLAHa hamd olsun aşırı deyilim, ne tefritci deyilim. Aşırı Ebu Hanzalaçılarla da zaten çok munazaram oldu. Hemde Hocanın kendi sözlerini delil alarak.
Mesela kitaplarindan anladigim kadariyla (Allahu alem) Seyh Makdisi'de sadece insanin vakianin cahili olabilecegini hükmün cahili olamayacagini söylüyor.
Kardeş bu kısmı anlamadım, zahmet olmazsa bana izah eder misin? Gerçekten son günlerde cehalet meselesini aşmaya çalışıyorum bu yüzden her bilgi benim için altın değerinde.
Eyvallah kardeşim. Tc'de bu olmaz diyebilir miyiz? Olsa bile bu çok çok azınlık içindir. Okuma yazmayı bilmeyen, köylü bir kadın misal. Kuranın arapçasını okuyabiliyor bi, ibadetten anladığı bu fakat ihlaslı. gibi gibi. Fakat bu istisnalar çok azdır. Bir kişi imkan bulduğu halde dininin aslını öğrenmiyorsa cehalet mazeret olmaz ancak tüm imkanını kullandığı halde ulaşamadıysa onun hükmü Allah'a aittir fakat dünyalık ahkama göre şirkini gördüğümüz için müşrik deriz gibi bir görüşün durumu nedir. Kardeş birini buldum soruyorum hakkını helal eyleAnlatmaya calisayim akhi..
Biliyoruz ki puta secde etmek sirktir. Ancak varsayalim bu put bir perdenin arkasinda gizli. Bir adamda bu perdenin önünde namaz kiliyor. Bu adama "niye puta secde ediyorsun?" diye sordugunda bu adam "ben puta secde etmiyorum ki" derse vakianin cahilidir. Ancak bu adam "puta secde etmekte ne varki?" derse ozaman hükmün cahili olur.
Oy verme konusunda bir adam derse ki "ben milletvekillerinin yasa yaptigini bilmiyordum ben seriatla hükmedecekler saniyordum" derse vakianin cahili olur ama yok "yasa yapmakta ne var ki" derse hükmün cahili olur.
Bu TC'de degil ama Misir gibi ülkelerde olmus olabilir. Cünkü Mursinin "anayasamiz kuran olacak" tarzi sözleri vardi.
Cehalet ve tekfir ahkami icin Ebu Muhammed el Makdisinin otuz risale adli kitabini tavsiye ederim..
Eyvallah kardeşim. Tc'de bu olmaz diyebilir miyiz? Olsa bile bu çok çok azınlık içindir. Okuma yazmayı bilmeyen, köylü bir kadın misal. Kuranın arapçasını okuyabiliyor bi, ibadetten anladığı bu fakat ihlaslı. gibi gibi. Fakat bu istisnalar çok azdır. Bir kişi imkan bulduğu halde dininin aslını öğrenmiyorsa cehalet mazeret olmaz ancak tüm imkanını kullandığı halde ulaşamadıysa onun hükmü Allah'a aittir fakat dünyalık ahkama göre şirkini gördüğümüz için müşrik deriz gibi bir görüşün durumu nedir. Kardeş birini buldum soruyorum hakkını helal eyle
Hanzala hocanın durusu ilmi bence timsaldir. Bende hakkında bir iki şey söylemek isterim itikatta ve fıkıh meselelerinde ihtilafın olabileceği üzerine dersleri var okuyun bence ve hocanın bişey yapmasına gerek yok ona iftira atanlar vebali bile onun cennete goturur ınsallah ve goreceksiniz ki ileriki dönemlerde adından bahs edilen bir iki kişiden biri olacak