Neler yeni
İslami Forum, Dini Forum, islami site, islami sohbet, radyo, islami bilgiler

İslam-tr.org'a hoş geldiniz! Hemen üye olun ve kendi konularınızı, düşüncelerinizi paylaşarak bu platforma katılın. Oturum açtıktan sonra, İslam dini, tarih ve güncel konularla ilgili paylaşımlarda bulunabilirsiniz.

Fıkh-ul Ekber

ibni kayyım Çevrimdışı

ibni kayyım

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
neden istiva konusunda sadece imam ebu hanifeye bakıyorsunuz şu istilacı kaplancıları ikna etmek içinmi iamam ahmed bin hab-mbele bakın imam şafiye bakın imam malik e bakın ***yanlış anlamayın imam ebu hanife yanlıştır demiyorum ebu hanife bile bunların savunduklarını çürütüyor...ALLAH C.C Arşa istiva etmiştir biz bunu biliriz ama nasıl olmuştur bu olay keyfiyetini bilmeyiz....
****************oku******************
Allah cc Sonra Rabbiniz arş üzerine istiva etti. (A'râf sûresi: 54)

Selef-i sâlihîn, müteşâbih âyet-i kerîmelerin mânâlarını Allahü teâlâya havâle etmişlerdir. Nitekim birisi gelip, Mâlik bin Enes'e radıyallahü anh Allahü teâlânın istivâsı hakkında sorunca, başını eğdi bir müddet sonra onda ter görüldü ve: "İstivâ ma'lûmdur, bilinir. Keyfiyyeti (nasıl olduğu) meçhûldür, bilinmez. Ona îmân etmek gerekir. Ondan sormak bid'attir, dalâlettir, sapıklıktır.
 
E Çevrimdışı

Ehli_Hadis

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
Ebu Hanife'yi, kendi döneminden ve kendi dönemine yakın yaşamış kimselerden ta'dil edenleri ihtiva eden bu geniş listeyi burada zikretmek yerinde olacaktır:

Böyle saçma yazılar ekleyenler ilk önce neden Konunun ne olduğunu okumazlar acaba ...Konu Fıkhul Ekber'in Ebu Hanife'ye addiyeti .......sahih midir değilmidir .......Ben orada ravilerin biyografisini ve ve bazı alimlerin onların haklarında dediklerini zikrettim sonuç olarak sened'lerinde yalancı zayıf terk edilmiş kişilerin bulunduğu için O eser'in Ebu Hanife'ye addiyeti zayıf'tır...
 
U Çevrimdışı

uyelikal

Üye
İslam-TR Üyesi
Kendi yazdığından bi haber olan sen, konuyu saptırıp farklı noktalara kaydırınca verdiğim cevap gayet yerinde olmuş, + senin nickini ve ebu hanife yi yan yana gördüğüm zaman bilinçaltımda ona olan düşmanlığın gündeme geldiğinden gayri ihtiyari bir mesajda atmış olabilirdim.
 
E Çevrimdışı

Ehli_Hadis

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
نعيم بن حماد حدثنا يحيى بن سعيد ومعاذ بن معاذ ، سمعا سفيان الثوري يقول أبو حنيفة استتيب من الكفر مرتين
 
T Çevrimdışı

tewhid-el-hak

Üye
İslam-TR Üyesi
subhan Allah baska isiniz gucunuz yokmu ehli sunnet alimlerini kotuluyorsunuz her alim'in hatasi olur fakat sunu iyi bilin selef zamaninda hiç bir ehli sunnet alimi diger bir ehli sunnet alimi'ni kotulememistir tamam onun zayif noktalarini bula bilmistir bu alim burada boyle bir hata yapti demis ola bilir fakat su kafirdir su murcidir denilen rivayetlere Allah sahidim olsun inanmiyorum bu sadece Alimler'i kotuliyerek insanlar o alimi'in fetvalarini takib edenleri ve diger alimler'in oburune dusman kesilmesi içindir subhan Allah el adhim biz kimizki selef'e hakarette bulunalim


arkadaslar biz buhari olsun ebu hanife olsun imama safii olsun sufyan es sevri olsun ahmed ibn hanbel olsun malik ibn dinar olsun imam malik olsun imam muslim olsun tirmizi ebu davud suyuti bizzz bunlar'in tirnagi olamayiz ne hakla geçipte o alimlere hakaret etmeye hakkimizi var o alimlerki Allah yolunda kendilerini feda etmis tewhid yolunda kendilerini feda etmis alimler nice iskenceler gorup ona ragmenn davvalarini devam ettiren insanlar'a tewhidi ogreten nice muctehidler yetistirmis alimler muthis eserler yazan fikih yazan alimler hadis getiren alimler biz bunlar'in kitaplarind'an faydalanirken nasil olurdaa bu insanlara hakaret ederiz dil uzatiriz onlar hayatlari boyunca hak yolunda cihad etmisler biz burada bilgisayar arkasinda yok ebu hanife soyle yokk ahmed ibn hanbel soyle yok ibni teymiye boylee birak'in artikk yaa wallahi bu konular bizim tewhidde ilmimizi ilerletmez kur'anda ilmimizi ilertmez hemm hakaret etmeye hakkimiz yok ki onlar Allah dostalri hemde bu konular vakit kayb ettiriyo zaman kaybi

heleki bu gibi alimler sultan alimleri degil bunlar peygmaberler'in mirasid'ir çok tehlikeli kelimler kulaniyorsunuz onlara karsi
 
F Çevrimdışı

ferdiosman

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
Allah insaf ehli muhakkik ulemadan razı olsun ,sözün özü İmam tahaviler,İmam Maturudiler,Aliyyul Kariler ,İbni Teymiyyeler ,İbni Kayyımlar dahil olmak üzere nice ulema bu eserleri İmam'a aid olduğuna işaret etmişler.......(Hatta ehli hadis nickli arkadaşın bile yukarıda kimi linklerde buna işaret ettiğini yazmıştık).......

Bu eselerin senedininde bulunan ravilerin Hadis rivayet eden raviler kadar hassas üzerinde durulmadığıda ehlinin malumudur.Şu ravilere yapılan cerhler mezhep taassubundan öte bir şey değildir.Müfesser bir cerh yoktur.Bu kitabın Ebu Hanifey'e aid olduğu noktasında şüpheye yer vermemektedir.....

نعيم بن حماد حدثنا يحيى بن سعيد ومعاذ بن معاذ ، سمعا سفيان الثوري يقول أبو حنيفة استتيب من الكفر مرتين
(Tercümesini vermiyoruzki ilim talebelerinin zihninde şu büyük İmama suizan olmasın,olursa bu İmamın değil talebenin zararınadır.)

Şu söze bakarmısınız,Ehli Hadis nickli arkadaş paylaşıyor.Adam Ebu Hanife'yi kabul etmiyorki, eserini kabul etsin .Şu başlıkta yazıları proveke amaçlı olduğu aşikar ,yöneticilerimizn bu arkadışı en azından şu konularda faydalı olmayacaksa proveke amaçlı yazılarına karşı uyarılar yapmalıdırlar...Başta İmam'ın çağdaşı olan Hadis ve Fıkıh imamları olmak üzere, ulaşılabilen bütün otoritelerin kanaatlerini bir araya toplamadan ne onun, ne de dinde "imam" olduğu teslim ve itiraf edilmiş diğer büyüklerin –hatta sıradan ravilerin bile!– aleyhinde konuşmak dinî hassasiyet olarak değil, "gıybet" olarak değerlendirilmelidir!

Zira tek taraflı ve art niyetli olarak yapılan her cerh, sadece sahibinin boynunda bir vebal olarak kalır!
 
F Çevrimdışı

ferdiosman

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
Şu bir gerçek ki, İmam Ebû Hanîfe hakkındaki cerhler, vefatının üstünden uzun yıllar geçtikten sonra görülmeye başlamıştır. Onunla akran olan imamların hiçbirisinden onun hakkında mutlak cerh ifadesi nakledilmiş değildir. Bu konuda başta el-Hatîbu'l-Bağdâdî'nin Târîhu Bağdâd'ı olmak üzere birçok eserde İmam'ın çağdaşlarından cerh ifadeleri nakledildiğini biliyoruz. Ancak bu nakillerin sened yönünden itibara alınacak durumda olmadığını da biliyoruz.(Ferdiosman;Hatta şu kitapta İbni ebi şeybe'den Ebu Hanife'nin Yahudi olduğu yazılacak kadar ileri gidebilmiştir.Aklı selim insan ümmetin yarsının bir Yahudi'nin içtihadlarıyla amel ettiği vartasına düşmeyecektir. Senedi geçtim metin tenkidine bile gerek yok.)

İmam el-Kevserî'nin Te'nîbu'l-Hatîb'i bu sahada hakikate vasıl olmak isteyenler için bulunmaz bir kaynaktır.

İmam Ebû Hanîfe hakkında kimin ne söylediği ve söylenenlerin değeri hakkında derli toplu bilgi edinmek isteyenler, Kavâ'id fî Ulûmi'l-Hadîs, er-Ref' ve't-Tekmîl, Zaferu'l-Emânî gibi eserlere ve Allame Abdülfettâh Ebû Gudde merhumun bu eserlere yazdığı notlara, iki önceki yazıda adlarını zikrettiğim ulemanın İmam'ın biyografisine tahsis ettiği kitaplara ve Muhammed Kâsım Abduh el-Hârisî'nin Mekânetu'l-İmâm Ebî Hanîfe Beyne'l-Muhaddisîn'ine bakılabilir.

(Ebubekir Sifil)
 
E Çevrimdışı

Ehli_Hadis

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
السنة - ج1/ 204 ح311
حدثني إبراهيم بن سعيد الطبري قال : سمعت معاذ بن معاذ يقول سمعت سفيان الثوري يقول : استتيب أبو حنيفة من الكفر مرتين
قال د. محمد بن سعيد بن سالم القحطاني : رجاله ثقات
 
boran el muvahhid Çevrimdışı

boran el muvahhid

Üye
İslam-TR Üyesi
bu olaya hiç karışmak istemezdim.velev ki fitne ve kargaşa ortamında hakkı bulabilmek için tüm gücümü kullanacağım diye yemin etmeseydim

ferdiosman:
kimse ebu hanife ye hakaret etmiyor.eğer ebu hanife ye edilen hakaret nedir diye soracak olursan; ebu hanife nin Allahu Teala nın zatı ve sıfatları hakkındaki sözlerini kabul etmemen olacaktır.eğer tezatlıktan bahsediyorsan ebu hanifenin isim ve sıfatlarındaki sözlerini kabul etmesende Allahu Teala nın isim ve sıfatları hakkındaki batıl yorum yapmayan diğer alimleri ebu hanifeyi övdüğünü söylemen senin açından en büyük tezatlık olacaktır.
hele ki ebu hanife yi savunmak için el kevseri yi tavsiye etmen!

https://www.islam-tr.org/serbest-kursu/22615-imam-ebu-hanifenin-itikadi.html
ben buradakilere iman ediyorum.sende iman ediyorum diyebilecek misin?eğer iman ediyorum demez isen günlerdir buraya ispat için yazdığın onca yazı ile çelişeceksin unutma.
ehli hadis:
bu ahi nin bilmiyorum aklında rivayet edenlere dair şüphe olabilir.dolayısıyla ebu bu eseri ebu hanife ye nispet etmediği zaman hakaret ediyor olmayacaktır;eğer hakaret etseydi ebu hanife nin doğru ictihadla karar verdiği ve bu kararı da sonrakilerden bir çoklarının desteklediği bir konuda inat edercesine ebu hanifeye sataşarak dile getirseydi o zaman derdik ki bunun ebu hanifeyle bir sorunu var.
yukarıda da yazdığım gibi arşa istiva konusunda ebu hanifeyle el kevseri yi bir tutmak ebu hanifeye hakaret olacaktır.

tevhid el hak:kardeş seni seviyorum Allah için.imamları çok koruyorsun el hak.doğru olanı yapıyorsun.ama falanca eser falanca imamdan olduğu mechul veya falanca imam bu konuda yanılmıştır denmesi imamlara hakaret etmek değildir.

ebu hanife tek başına bu dini korumuyor.bir çok alim var.gelip gelip aynı yerde kitleniyorsunuz.bakın Allah için.ebu hanife ve diğer imamların sözlerinde bir şüphe duydsanız sonradan gelenlerin ictihadlarına bakın bakalım onlar ne demiş bu konularda.şu şunu övmüş bu bunu övmüş nereye kadar.
ayrıca buraya yazılan yazılarda çok uç bir nokta yok.burada yazılanlar ehli sünnet tarafından kabul edilmiş meseleler.konuşma eser üzerine değil de buraya yazılan yazılar üzerine konuşulsaydı ihtilaf çıkmazdı Allahu Alem
 
F Çevrimdışı

ferdiosman

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
Araapçan yok galiba kardeş ,O arapça paylaşımları yapan Ehli Hadis nicki kardeşe anlamını sor...Ebu Hanifeyi savunmak için Alleme Kevseri'yi tavsiye etmemi tezadlık olarak görmüş ,birde link vermişsin https://www.islam-tr.org/serbest-kurs...n-itikadi.html (İMAM EBU HANİFE'NİN İTİKADI) tabiki ilmi sorumluluğun gereği yazıya baktım ne göreyim;

Yine Ebu Hanife dedi ki:

"O gazab da eder, razı da olur. Onun gazabı cezalandırması, rızası da mükâfatlandırmasıdır denilemez ." (el-Fıkhu'l-Ebsat, s. 56, Kitabın muhakkiki el-Kevseri bu söz hakkında herhangi bir şey dememiştir.)

Şu tavsiye ettiğin yazıdakki tezadlarına bir bakalım

1-Fıkhu'l Ebsattan delil getirmişsin ki biz bu eserin İmama aid olduğunu söylüyoruzEhli Hadis nickli arkadaş kabul etmiyor.Ya sen?
2-Copy yaptığın yazının sahibi kim bilmiyorum amma o da İmam Kevseri'yi kaynak görmüş,başvurmuşken,Sen bizim kaynak görmememizi neden geripsiyorsun?Alleme Kevseri ile Ebu Hanife'nin eserleri ve çalışmalarıyla bir bağ var mı yokmu?
3-''tevhid el hak:kardeş seni seviyorum Allah için.imamları çok koruyorsun el hak.doğru olanı yapıyorsun.ama falanca eser falanca imamdan olduğu mechul veya falanca imam bu konuda yanılmıştır denmesi imamlara hakaret etmek değildir.''derken acaba eserleri İmama aid olduğundan dolayı şüphen varsa ,Ebu Hanife'nin akaidi diye yönlendirdiğin linkte ki akaidi konularda bu eserler niye başvurdun.Akaid Şüphe kabul edermi?
 
boran el muvahhid Çevrimdışı

boran el muvahhid

Üye
İslam-TR Üyesi
sorun şu ki Resulullah sav den gelen hadisler olsun imamların sözleri olsun işlerine geldiğinin alınması gelmeyenin terkedilmesi, taraflı düşünüldüğü için kişinin düşüncesine tezat olan hak sözü dahi kendi lehine göre yorumlaması şüphesiz nefsinin azgınlığındandır ve ben bundan Allah a sığınıyorum.

senin numaralandırmalarına karşılık bende cevap vereyim inşaAllah

1_bir önceki mesajımda söylemek istediğim buydu.burada yazılanlar son derece ihtilaflı konular mı ki bu eserin sahibine ait olup olunmadığı üzerinde tartışmaya giriştiniz?
eğer yazıda bir tezatlık var idiyse yazı üzerinde yorum yapardınız ve böylece yazıdaki tezatlık(eserin sahibine sahihliğinin zayıf olduğundan ise) çözümüne inilirdi.

2_kevseri nin hak olan sözü onaylaması başka, doğrusuyla yanlışıyla senin başlı başına kevseri yi tavsiye etmen başka.tartışmayı ravi lerden Allah ın zatı sıfatlarına kaydırdınız.oradan da ihtilaflı olan bir konuya taşıdınız.ehli hadis burada haklı da olabilir haksız da benim raviler hakkında bilgim yok.velev ehli hadis yanılmış olsa dahi bu konuda Allah ın zatı sıfatları konusunda da yanılmasını gerektirmez.
bak vereceğim linkte seni savunan birisi var.açık bir şekilde renginizi belli edin de asıl tartışma amacınız çıksın ortaya.

https://www.islam-tr.org/islami-kavramlar/22531-zevzekligin-alemi-yok-kevseri-hayranlarina.html

eğer kevseri ile ilgili bu bilgi yetmiyorsa sana elimdeki kaynaklardan da yazabilirim diyeceğim ama ben bu tarz tartışmalara şimdilik girmem.ilim basamaklarını 2şer 3 er çıkanların sonu görülüyor....

başta da yazdığım gibi ebu hanife nin sözlerini kendi düşüncesine yoranlar elbette kevseri ile ebu hanife yi bir tutacaklar.ebu hanife nin sözleri olmasa dahi diğer selef ve haleftekiler ile kevseri yi karşılaştırıldığında sonuç apaçık görülmüyor mu?

3_her söz gibi bunu da yanlış anlamışsın yine.

''tevhid el hak:kardeş seni seviyorum Allah için.imamları çok koruyorsun el hak.doğru olanı yapıyorsun.ama falanca eser falanca imamdan olduğu mechul veya falanca imam bu konuda yanılmıştır denmesi imamlara hakaret etmek değildir.''

benim bu sözüm eserin ebu hanife ye ait değildir sözünü kastettiğime delil değil.ben burada kardeşe ''eserler zayıf da olabilir sahih de olabilir.küçük ihtilaflarda hata da edebilir serin kanlı ol.bu hatalar ve eserin sahih olmayışı o kişinin değerini düşürmez'' demek istedim.

Allah için bu kadar akıl karıştıracak ne var?bak madde madde yazayım iyice anlaşılsın

*bir eserin sahih veya zayıf oluşu eserin sahibinin değerini düşürmez
*kişinin icma ve ictihadın batıl tahrifinde ihtilafın büyüklüğüne göre değer verilir
*bir imamdan gelen rivayetlerin zayıf olması yine başka bir imamın rivayetleri gelen imamın üzerinde şahit olması için yeterlidir
*bir imamdan gelen rivayetin zayıf olması ve o imamı hak olan icma ve ictihadda tevil hatası olup olmadığını öğrenmek yapılan icma ve ictihadda diğer imamların sözlerin sayısına göre önemlidir.konuyla ilgili ebu hanifeden değilde başka imamlardan söz gelmiş ise ebu hanife nin de sözünü öğrenmek için kendimi parçalamam.
*muvahhidlerin avamınında kolayca anlayabileceği geniş ve açık konularda bu tür detaylara girilmesi tamamen vakit kaybı ve ben yendim sen yendin mücadelesi.

bu arada ehli hadis arapça olarak ne yazmış merak ettim.söyle de biz de bilelim bakalım abartıyor musun onun bu sözünü bize öyle mi yansıtıyorsun yoksa cidden kötü bir şey mi demiş.eğer kötü bir iş demiş ise onu bir MUVAHHİD gibi uyardığını nasihat ettiğini göremiyorum.hayret...
Allah selamete erdirsin.acaba Kur an ı anlamak için bu kadar çaba sarfediliyor mu?
 
T Çevrimdışı

tewhid-el-hak

Üye
İslam-TR Üyesi
boran el muwahid kardes çok haklisin bende seni Allah için seviyorum akhi el hamdulillah tabiki falnca imam yanilmistir demek hakaret degildir fakat falanca imam yalancidir demek hakarettir falanci imam iyiki oldu gibi sufyan sevriden gelen korkunç rivayeler ki ben inaniyorumki sufyan sevri rahimehu Allah oyle bir sey soylememeistir çunku alimler kendi aralarinda iyiki oldu gibi ifadeler kullanmis olamaz abi birin'in gorusu diyerine ters duse bilir bir alim diger alim'in gorusunu yalnis bula bilir onun için yanilmis diye ifade edebilir

fakat bu sitedeki bazi sahislar gibi yok ahmed ibn hanbel dediki imami azam yalan soyluyor wallahi ben o rivayetlerin hiç birine inanmiyorum

yani burada ebu hanifen'in uzerine durmam bazi insanlar'in onu kotulemesidir yoksa tum ehli sunnet wel cemaat tewhid alimlerini korumak uzerimize dusendir

Allah senden razi olsun boran el muwahid kardes
 
E Çevrimdışı

Ehli_Hadis

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
O rivayetler doğru sen her ne kadar İnanmasanda ...arapçalarını yazdım okumadın mı ricali sika olanı buyur oku:

السنة - ج1/ 204 ح311
حدثني إبراهيم بن سعيد الطبري قال : سمعت معاذ بن معاذ يقول سمعت سفيان الثوري يقول : استتيب أبو حنيفة من الكفر مرتين
قال د. محمد بن سعيد بن سالم القحطاني : رجاله ثقات
 
T Çevrimdışı

tewhid-el-hak

Üye
İslam-TR Üyesi
kusura bakma arapça anlamiyorum fakat inanmiyorum kimin yazdigi kitap ? kimsoyledi ahmed ibn hanbel'in oyle bir sey soyledigini ?
 
T Çevrimdışı

tewhid-el-hak

Üye
İslam-TR Üyesi
aslina akhi galiba senin tek bi amacin var ebu hanifeyi kotulemek taktin ona sana bir sey soylimmi istedigin kadar kotule ne sen ne ben ebu hanifen'in tirnagi kadar olamayiz buhari olsun ahmed ibn hanbel olsun ne sen ne ben o alimler'in tirnagi kadar olamayiz dedimya baska isiniz yokmu kardesim ya
 
boran el muvahhid Çevrimdışı

boran el muvahhid

Üye
İslam-TR Üyesi
akhiler konuyu açan kişi dikkatinizi çekti mi bilmiyorum ama benim şimdi dikkatimi çekti.daha önceden görseydim hiç buraya yazı yazmazdım.ebu emre abi hepimizden daha ilim sahibi sıkıntısı olana gerekli cevabı verir gördüğünde.

tabiin ve ettaabiun dönemi öyle şirret bir dönem ki nice muvahhid alimleri ''kelam ilmi'' zelzeleye tutulmuş yaprak gibi imtihandan geçirmiştir.
bu kelam ilminden hakki görenler ya o ilme hiç bulaşmayanlar yahut o ilme girip o ilmin batıllığını anlayıp en iyi şekilde özüne dönenlerdir.bu kelam ilminden en nasipsiz olanlar o ilme dalıp da gerçeği göremeden kelam ilminde kaybolanlardır

bunu niçin söyledim o zaman ki fitnelerden dolayı alimlerin gel git fikirleri olabilir.özellikle ebu hanife nin amel i iman cüzünden ayrı tutması da bir hatadır.ama bu lafız da kalmıştır.
Allah a hamd olsun ki ebu hanife olsun diğer alimler olsun itikadlarını biliyoruz.ve biz şunu da biliyoruz ki ebu hanife ye yalancı vb hakaret edenler asıl hatayı yapanlardır.bunun içindir ki haleften gelenler selefi karalayıp kötüleyince şeyhulislam ibn teymiyye tarafından selefin haleftekilerden daha üstün olduğunu anlatan gayet sert tarzda yazıları olmuştur

yani ebu hanife ye kötü laf söyleyen alim dahi olsa yanılmıştır.ebu hanife nin yanılmasını doğal karşılıyorsak ebu hanife yi kötüleyenlerin de yanlış yaptıklarını kabullenmek gerekecek.rivayetler bir alimin ebu hanife yi karaladığına kesin işaret etse dahi bu ebu hanife nin düşük olduğunu göstermez.alimlerin takvasını ise ancak Allah Teala bilir.
bunlardan birisi de ebu hanife nin hatalı icmasını duyan bir alim ebu hanife nin o hatalı icmasından döndüğünü duymaması olabilir Allahu Alem.
bunlara hiç gerek yok.ebu hanife den gelen kesin fikirler göstermektedir ki o fıkıhta ve diğerlerinde üstün ilme kavuşmuştur.
ebu emre abi gelince gerekli açıklamayı yapar size
 
T Çevrimdışı

tewhid-el-hak

Üye
İslam-TR Üyesi
cazak Allahu khayran boran el muwahid kardesim bu konulari tartismaya bile gerek yok aslinda ama ne yapalim bazi kardeslerimiz illa kotuliyecek ne ilmimiz atar bu konulari tartismak ile nede hiç bir sey ogrenemeyiz kheyr inch'Allah Allah hepimizi dogru yola yoneltsin Amin
 
Üst Ana Sayfa Alt