Neler yeni
İslami Forum, Dini Forum, islami site, islami sohbet, radyo, islami bilgiler

İslam-tr.org'a hoş geldiniz! Hemen üye olun ve kendi konularınızı, düşüncelerinizi paylaşarak bu platforma katılın. Oturum açtıktan sonra, İslam dini, tarih ve güncel konularla ilgili paylaşımlarda bulunabilirsiniz.

Hikmetyar'dan Önemli Uyari

ABDULHAK Çevrimdışı

ABDULHAK

الإذلال هو بعيد عنا
Admin
Hikmetyar'dan önemli uyarı

Afgan cihadının önemli liderlerinden Gülbeddin Hikmetyar, İran'ın Filistinlilere sözlü desteğine aldanılmaması gerektiğini söyledi.
pnkc0hmce95.jpg









Türkiye'deki İslami cemaatlerin yakından tanıdığı ve sevdiği Afgan lider, İran'ı tarih boyunca İslam Ümmeti'ne düşmanlık etmekle suçladı.


Sovyetler Birliği'nin Afganistan'ı işgali sırasında İran'ın Ruslar'a yanında olduğunu hatırlatan Hikmetyar, Irak'ın işgali sırasında da Tahran'ın Amerika'ya destek vermesine dikkat çekti.


İran'a bağlı milislerin Irak'ta Amerikalıların öldürdüğünden daha fazla Iraklı öldürdüğünü söyleyen Hikmetyar, yüzlerce Iraklı alimin ve bilim adamının İran'a bağlı gruplar eliyle tasfiye edildiğini kaydetti.


"Bugün Bağdat'ta öldürülüp cesetleri siyah poşetler içinde sokaklara bırakılan onlarca insan İran'ın ve İran'a bağlı grupların emriyle öldürülmektedir" diyen Afgan lider, yayınladığı bildiride İran'a yönelik suçlamalarını şöyle sürdürdü:


"Tahran bugün Filistinlilerin korunması için çığlık atıyor ve Lübnan Hizbullah'ının diliyle Siyonistlere kaşrı sözlü savaşı sürdürüyor. Fakat Filistin'e komşu Arap ülkelerinin kendisine yol vermediğini öne sürerek pratikte hiçbir şey yapmıyor. Oysa bu asılsız bir gerekçedir. Eğer Tahran gerçekten Filistinlileri seviyor ise neden Hizbullah'a İsrail'e birkaç füze atmasını emretmiyor?! İran'ın ve Suriye'nin Hizbullah'a teslim ettiği binlerce füze hangi gü için saklanıyor? Ne zaman kullanılacak?"


Hikmetyar daha sonra şöyle dedi: "Tahran gerçekten samimi ise Afganistan'daki ve Irak'taki Şiilerden İsrail'in en büyük koruyucusu Amerika'ya karşı savaşan mücahitlere katılmalarını ister. En azından Amerikalılara yardım etmemelerini ister. İran tarih boyunca İslam Ümmeti'nin düşmanlarını desteklemiştir. Dost elbisesi giymiş düşmandır. Müslüman'ı sırtından hançerler. İran, Afgan mücahitlere karşı komünist Ruslarla birlik olmuştur. Haçlı güçlerinin Afganistan'ı işgaline yardım ettiği gibi, Irak'ın işgalinde de Amerika'ya yardımcı olmuştur."
Sütunhaber.com - Son dakika, news, medya, makale, resim, İslam Dünyası, çeviri, makale, röportaj, haber, Ortadoğu, ekonomi, politika, eğitim, gezi, kültür, sanat, sinema, müzik, yayınevi, güncel, hava durumu, ajanslar, cnn, ntv, sağlık, bilim, teknol

************************


Rafızilerden Siyonistlere lojistik destek

a852jqcjsq4.gif

rafiziler.gif



Hazırlayan: Selman Doğanay

Özet:
Siyonist Yahudilerin Kudüs ve Mescid-i Aksâ ile ilgili en tehlikeli planlarından biri de, bu kutsal kenti ve mescidi Müslümanların gözünde değersizleştirme çabalarıdır. Tüm Müslümanlara ait olan Filistin davasını önceleri sadece Arapların, daha sonra sadece Filistinlilerin ve en sonunda da sadece Hamas'ın davasıymış gibi gösterme planını uygulayan Siyonistler, diğer taraftan da Kudüs'ün ve Mescid-i Aksâ'nın kutsallığı etrafında şüphe uyandırmaya çalışmaktadırlar. Siyonistlere göre Müslümanlar Mescid-i Aksâ'nın ve Kudüs'ün kutsallığında şüpheye düşerlerse Kudüs'ün ve Mescid-i Aksâ'nın özgürlüğü tüm Müslümanları ilgilendiren global bir İslam davası olmaktan çıkacak ve Kudüs Müslümanların gözünde İslam coğrafyasındaki herhangi bir kente, Mescid-i Aksâ'da bu coğrafyada yer alan sıradan bir camiye dönüşecektir.


Siyonist Yahudilerin Kudüs ve Mescid-i Aksâ ile ilgili bu oldukça tehlikeli ve sinsi planına en büyük ve en güçlü destek İslam Dünyası'nın içerden kemiren ve tarih boyunca Müslümanları daima sırtından hançerleyen Şii Rafızilerden gelmektedir.


Rafızilerden Siyonistlere lojistik destek


Mescid-i Aksâ'nın fazileti ve kutsallığı Allah Teâlâ'nın Kur'an-ı Kerim'deki apaçık ifadesiyle ve Peygamber Efendimiz sallallahu aleyhi ve sellem'in sahih hadisiyle sabittir. İslam Ümmeti de Mescid-i Aksâ'nın fazileti üzerinde icma etmiştir/görüş birliğindedir. İslam Ümmeti'nin geneline Kur'an ve Sünnet dahil neredeyse herşeyde muhalefet eden Şii Rafıziler Mescid-i Aksâ konusunda da ümmetin bu görüş birliğine muhalefet etmiştir.


Rasulullah sallallahu aleyhi ve sellem'in Mekke'den Kudüs'e yürütülmediğini, bilakis Mekke'den doğruca gökyüzüne yükseltildiğini öne süren Şiiler, Filistin'in Kudüs kentindeki Mescid-i Aksâ'nın da ayet-i kerimede belirtilen mescid olmadığına, bilakis sıradan bir mescid olduğuna ve hiçbir kutsallığının bulunmadığına inanmaktadırlar.


Mevcut haliyle Mescid-i Aksâ'nın hiçbir faziletinin olmadığını, bilkakis Mescid-i Aksâ'nın gökyüzünde bir mescid olduğunu söyleyen Rafıziler, âvâm halkın Mescid-i Aksâ'yı Kudüs'teki mescid zannettiğini öne sürmektedirler.


Mescid-i Aksâ'nın konumu ve fazileti hakkında şüphe uyandırmak isteyen Yahudiler ve Oryantalistler asılsız iddialarına Şia kaynaklarında yer alan bu iddiaları ve uydurma rivayetleri deliller getirmektedirler. İslam Ümmeti'nin sabit değerlerine ve inancına darbe vurmak ve Mescid-i Aksâ'nın Müslümanların kalbindeki yerini sarsmak için kullanmaktadırlar. Şii Rafıziler, bu şekilde Kudüs'ü ebedi başkentleri olarak ilan etme ve Mescid-i Aksâ'yı yıkıp yerine sözde Süleyman Mabedi'ni yapma hayalinden asla vazgeçmeyen Siyonist Yahudilere büyük bir lojistik destek sağlamakta ve Kudüs'ü ve Mescid-i Aksâ'yı adeta onlara altın bir tepsi içinde hediye etmektedir.


Şia kaynaklarında Mescid-i Aksâ


Es-Sâfi Tefsiri:


El-Feyz El-Kâşâni'nin Es-Sâfi isimli tefsirinde, Allah Teâlâ'nın (Bir gece, kendisine ayetlerimizden bir kısmını gösterelim diye kulunu Mescid-i Haram'dan, çevresini mübarek kıldığımız Mescid-i Aksâ'ya götüren Allah noksan sıfatlardan münezzehtir. O, hakkıyla işitendir ve görendir) ayetinin açıklaması yapılırken şöyle denilmektedir: "Yani, rivayetlerden anlaşıldığına göre, gökyüzündeki Mescid-i Aksâ'nın ruhlar ve melekler alemine."[ii]


Sonra şu rivayeti nakleder: "El-Kummi, El-Bâkır aleyhisselam'dan rivayet eder ki, El-Bâkır aleyhisselam Mescid-i Haram'da oturuyordu. Bir kez gökyüzüne baktı, bir kez de Kâbe'ye baktı ve (Bir gece, kulunu Mescid-i Haram'dan, Mescid-i Aksâ'ya götüren Allah noksan sıfatlardan münezzehtir) dedi. Bunu üç kez tekrarladı. Sonra İsmail El-Cu'fi'ye döndü ve "Ey Iraklı! Irak ehli bu ayet hakkında ne diyor?" dedi. O da, "Geceleyin Mescid-i Haram'dan Kudüs'e yürütüldü, diyorlar" şeklinde cevapladı. El-Bâkır aleyhisselam, "Dedikleri gibi değil. Bilakis o, buradan oraya yürütüldü" dedi ve eliyle gökyüzünü işaret etti. Sonra, "O ikisinin (Mescid-i Haram ile gökyüzünün) arası haram bölgedir" dedi.[iii]


Nûru's-Sekaleyn Tefsiri:


El-Huveyzi[iv], Nûru's-Sekaleyn isimli tefsirinde, İsrâ Suresi'nin tefsirine savunduğu görüşü vurgulamak için daha önce bahsi geçen rivayetleri zikrederek başlar: Salim El-Hannât bir adamdan şunu nakleder: Ebu Abdullah aleyhisselam'a fazileti olan mescidleri sordum. "Mescid-i Haram ve Rasulullah sallallahu aleyhi ve sellem'in mescidi" dedi. "Kurbanın olayım, ya Mescid-i Aksâ?" dedim. "O semâdadır; Rasulullah sallallahu aleyhi ve sellem oraya yürütüldü" dedi. "İnsanlar onun Kudüs'teki mescid olduğunu söylüyor" dedim. "Kûfe Mescidi ondan daha faziletlidir"!! dedi."[v]


El-Ayyâşi Tefsiri:


El-Ayyâşi, İsrâ Suresi'nin ilk ayetinin tefsirinde Mescid-i Aksâ'nın gökyüzünde olduğunu söyleyen şu rivayeti aktarır: "Salim El-Hannât bir adamdan şunu nakleder: Ebu Abdullah aleyhisselam'a fazileti olan mescidleri sordum. "Mescid-i Haram ve Rasulullah sallallahu aleyhi ve sellem'in mescidi" dedi. "Kurbanın olayım, ya Mescid-i Aksâ?" dedim. "O semâdadır; Rasulullah sallallahu aleyhi ve sellem oraya yürütüldü" dedi. "İnsanlar onun Kudüs'teki mescid olduğunu söylüyor" dedim. "Kûfe Mescidi ondan daha faziletlidir"!! dedi."[vi]


El-Burhân fi Tefsiri'l-Kur'ân:


El-Bahrâni, "El-Burhân fi Tefsiri'l-Kur'ân"da Şia tefsirlerinin neredeyse hepsinde tekrarlanan rivayeti zikreder. Mescid-i Aksâ'nın gökyüzünde bir mescid olduğunu söyleyen aynı rivayeti, Et-Tabatabâi de Tefsiru'l-Mîzân'da nakleder.[vii]


Şia tefsirlerinin bir çoğundaki görüşler, Peygamber Efendimiz sallallahu aleyhi ve sellem'in götürüldüğü mescidin gökyüzünde ve Beytu'l-Mamur'da bir mescid olduğu, isminin Mescid-i Aksâ olduğu ve Kudüs'teki mescide benzediği görüşü etrafında dönmektedir. Şia'nın diğer mutaber kaynaklarında da durum bundan farklı değildir.


Bihâru'l-Envâr:


El-Meclisi, şu rivayeti nakleder: "Ebu Abdullah aleyhisselam'dan şöyle dediği rivayet edilir: Ona (Ebu Abdullah aleyhisselam'a) fazileti olan mescidleri sordum. "Mescid-i Haram ve Rasulullah sallallahu aleyhi ve sellem'in mescidi" dedi. "Kurbanın olayım, ya Mescid-i Aksâ?" dedim. "O semâdadır; Rasulullah sallallahu aleyhi ve sellem oraya yürütüldü" dedi. "İnsanlar onun Kudüs'teki mescid olduğunu söylüyor" dedim. "Kûfe Mescidi ondan daha faziletlidir"!! dedi."[viii]


Muntehe'l-Âmâl:


Abbas El-Kummi'nin "Muntehe'l-Âmâl" isimli eserinde şöyle denilmektedir: "Meşhur olan, Mescid-i Aksâ'nın Kudüs'te olduğudur. Fakat birçok hadisten anlaşıldığına göre, Mescid-i Aksâ ile kastedilen, dördüncü semâdaki Beytu'l-Ma'mûr'dur ve o mescitlerin en uzak olanıdır."[ix]


Kâmilu'z-Ziyârât:


İbni Kuluveyh, "Kâmilu'z-Ziyârât" adlı kitabında Ebu Abdillah Es-Sadık aleyhisselam'dan şunu nakleder: Emiru'l-Mü'minin aleyhisselam Kûfe Mescidi'ndeyken yanına bir adam geldi ve "Esselamu aleyke ey Emiru'l-Mü'minin ve rahmetullahi ve berekâtuhu" diyerek selam verdi. Emiru'l-Mü'minin aleyhisselam adamın selamını aldı. Adam, "Kurbanın olayım; Mescid-i Aksâ'ya gitmeye karar verdim, sana selam vermek ve seninle vedalaşmak istedim" dedi. Emiru'l-Mü'minin aleyhisselam, "Bununla ne elde etmek istiyorsun?" dedi. Adam da, "Fazilet (elde etmek istiyorum), kurban olduğum" diye cevap verdi. Emiru'l-Mü'minin aleyhisselam bunun üzerine adama şöyle dedi: "Bineğini sat, azığını ye ve bu mescitte namaz kıl. Çünkü bu mescitte kılınan her farz namaza kabul olunmuş bir hac sevabı ve nafile namaza kabul olunmuş bir umre sevabı vardır. Oniki mile kadar çevresi bereketli kılınmıştır. Sağında uğur ve solunda hile vardır. Ortasında yağdan bir pınar, sütten bir pınar ve mü'minlerlerin içeceği sudan bir pınar vardır. Mü'minleri temizleyen bir pınar vardır. Nuh'un gemisi buradan yürümüştür. Nesr, Yeğûs ve Yeûg buradaydı. Burada yetmiş peygamber ve yetmiş vasiy namaz kıldı." Elini göğsüne götürerek şöyle der: "Ben de onlardan biriyim. Burada dua edip bir ihtiyacını dile getiren her dertli insanın Allah mutlaka duasını kabul eder ve sıkıntısını giderir."[x]


Es-Sahih min Siyreti'n-Nebiyyi'l-A'zam:


Cafer El-Âmili, "Es-Sahih min Siyreti'n-Nebiyyi'l-A'zam" (En Yüce Nebi'nin Sahih Siyeri) isimli kitabında Mescid-i Aksâ'nın gökyüzünde bir mescid olduğunu öne sürer. Görüşünü desteklemek için de hem senet ve hem de metin yönünden sahih olmayan şu uydurma hadisi Peygamber Efendimiz sallallahu aleyhi ve sellem'e dayandırır: "Gökyüzüne yürütüldüğümde (lemma usriye biy ile'ssemâ), bir de ne göreyim, Arş'ın üzerinde "Allah'tan başka ilah yoktur, Muhammed O'nun elçisidir, O'nu Ali aleyhisselam ile destekledim" (Lâ ilahe illallah, Muhammedu'r-Rasulullah, eyyedtuhu bi Aliyyin aleyhisselam) yazıyor."[xi]


"Mescid-i Aksâ nerede?" isimli kitabında ise görüşünü şu şekilde savunur: "Dil yönünden en basitinden "aksâ"nın uzaklık ifade ettiği bilinir. Kur'an-ı Kerim'in belağatı şu ayet ile buna en iyi delildir: (Bir gece, kendisine ayetlerimizden bir kısmını gösterelim diye kulunu Mescid-i Haram'dan, çevresini mübarek kıldığımız Mescid-i Aksâ'ya götüren Allah noksan sıfatlardan münezzehtir. O, hakkıyla işitendir ve görendir.) İsrâ, geceleyin yatay veya dikey yürümektir. Kudüs'teki mescidin Mescid-i Aksâ olduğu farzedilse, o mescid Hicaz ehline uzaktır fakat Şam ehline yakındır.. Bu nedenle, Mescid-i Aksâ'nın herkese aynı şekilde uzak olması gerekmektedir. Daha önce naklettiğimiz rivayetler bize Mescid-i Aksâ'nın dördüncü kat semâda, Beytu'l-Ma'mur'da olduğunu kesin olarak göstermektedir."!![xii]

Sütunhaber.com - Son dakika, news, medya, makale, resim, İslam Dünyası, çeviri, makale, röportaj, haber, Ortadoğu, ekonomi, politika, eğitim, gezi, kültür, sanat, sinema, müzik, yayınevi, güncel, hava durumu, ajanslar, cnn, ntv, sağlık, bilim, teknol
*****************************

100 Müslüman alimden ortak fetva

w5phsj782xk.jpg







Yüz kadar Müslüman âlim ve düşünür, Rafah sınır kapısının kapatılmasının, Gazze halkına yardım gitmesin diye tünellerin bulunup yıkılmasının, Gazze halkını katleden Siyonistlere yardım etmek anlamına geldiğini ve yapılanların tarih boyunca İslam ümmetinin yaşadığı en büyük ihanetlerden biri olduğunu açıkladı.

Müslümanlara karşı kafirlere yardım etmenin küfür ve irtidat olduğu konusunda ittifak eden âlim ve düşünürler, böyle bir eylemin, İslam’dan çıkmaya yol açan on halden biri olduğunu, sınır kapılarıyla tünelleri kapatanların, tünellerin yerini düşmana bildirenlerin, yardımların tüneller vasıtasıyla ulaşmasına mani olanların, tünelleri Siyonistlere teslim edenlerin de böyle bir hükmün altına girmesinden endişe ettiklerini belirttiler. Alimler, yayınladıkları açıklamada ayrıca, Gazze’deki mücahitlere karış Siyonistlerle birlikte hareket eden basın organlarıyla sivil toplum kuruluşlarının, dernek ve bireylerin de aynı hükme tabi olduklarını ifade ettiler.

Yayınlanan bu bildiri ve fetvayı yorumlayan Dr. Nasir el-Hanini şöyle dedi: “Bu açıklama, Gazze halkının geçirdiği bu zorlu süreçte, mazlumlara karşı zalimlere, fasıklara, kafirlere yardım etmenin hükmünü beyan etmek açından çok önemlidir. Bu aşamada yayınlanan bu fetvayı yerinde buluyorum.”


Kaynak: Filistin Enformasyon Merkezi


Sütunhaber.com - Son dakika, news, medya, makale, resim, İslam Dünyası, çeviri, makale, röportaj, haber, Ortadoğu, ekonomi, politika, eğitim, gezi, kültür, sanat, sinema, müzik, yayınevi, güncel, hava durumu, ajanslar, cnn, ntv, sağlık, bilim, teknol
 
Üst Ana Sayfa Alt