selamun aleykum kardeşlerim kanın necis olmadığını biliyorumda necis olduğuna dair icma diye bir takım deliller görüyorum tahkik edebilirmisiniz delilleri.
İnsan kanı necistir diyenler :
Fıkhi mezheplerde kan necistir. Bu konuda delilleri ayete dayanmaktadır. Kanın Kuranda haram olmasını delil alarak necis demişlerdir. Delilleri şu ayettir :
1.Delil : “ De ki : Bana vahyolunlar arasında (haram dediklerinizden) yiyecek bir kimseye haram olduklarını bulduğum yiyecekler yalnızca şunlardır. Ölü, akmış kan, domuz eti, ve Allah’tan başkası adına boğazlandığından dolayı fısk olanlar.“ (Enam, 145)
Açıklama : Kanın necis olduğunu kabul edenler ayetteki akmış kan hakkında (İçkiye necistir dedikleri gibi) Allah’ın haram demesini necasete hamlederek kan necistir demişlerdir.
2.Delil : Ahmed bin Hanbel “ kanın necisliğinde ihtilaf yoktur demiştir.” (İbn Kayyim, İgasatul Levhan, 1/240)
3.Delil : İbn Hazm : Alimler kanın ittifakla necis olduğuna hükmetmişlerdir.
4.Delil : İbn Hacer Askalani : kan icma ile necistir
İnsan kanı necistir diyenler :
Fıkhi mezheplerde kan necistir. Bu konuda delilleri ayete dayanmaktadır. Kanın Kuranda haram olmasını delil alarak necis demişlerdir. Delilleri şu ayettir :
1.Delil : “ De ki : Bana vahyolunlar arasında (haram dediklerinizden) yiyecek bir kimseye haram olduklarını bulduğum yiyecekler yalnızca şunlardır. Ölü, akmış kan, domuz eti, ve Allah’tan başkası adına boğazlandığından dolayı fısk olanlar.“ (Enam, 145)
Açıklama : Kanın necis olduğunu kabul edenler ayetteki akmış kan hakkında (İçkiye necistir dedikleri gibi) Allah’ın haram demesini necasete hamlederek kan necistir demişlerdir.
2.Delil : Ahmed bin Hanbel “ kanın necisliğinde ihtilaf yoktur demiştir.” (İbn Kayyim, İgasatul Levhan, 1/240)
3.Delil : İbn Hazm : Alimler kanın ittifakla necis olduğuna hükmetmişlerdir.
4.Delil : İbn Hacer Askalani : kan icma ile necistir