İslamın politik sistemi

leyligöz

Üye
İslam-TR Üyesi
İslamda din ile siyaset arasındaki ilişkinin en esaslı yönü hakkıyla anlaşılmış değildir.Bundan olsa gerektir ki,İslamiyetin günümüzde yeniden dirilişi dini bir hoşgörüsüzlük,Ortaçağa bir dönüş olarak olumsuz yönde anlaşılmaktadırİslam,hayat tarzı olarak kendine mahsus sosyal,kültürel bir düzene sahiptir,nasslar ve ibadetlerden fazla birşeydir.

Din olmaksızın dünya bedbaht bir mekan olur ve dünya olmaksızın da,din imkansız hale gelir ki, burada Allahın maksadı gerçekleşmez.Muhammed Umeraya göre:"İslami siyasi düşüncedeki(siyaseti şeriyye) 'ilahi haklar' tartışması 'toplumun hakları' anlamını taşır ve 'Allahın hakimiyet ve yetkisi' siyasi açıdan 'milletin hakimiyet ve yetkisi' anlamını taşır "

Allahın halifesi olan müslümanların,devlet işlerini yönetmek üze aralarından emin bir kişiyi seçme hakları vardır.Bu açıdan,yönetici fiillerinden ötürü sadece Allaha karşı değil aynı zamanda ümmetin üyelerine karşıda sorumludur.
 

Abdulmuizz Fida

فَاسْتَقِمْ كَمَا أُمِرْتَ
Admin
İslamda din ile siyaset arasındaki ilişkinin en esaslı yönü hakkıyla anlaşılmış değildir.Bundan olsa gerektir ki,İslamiyetin günümüzde yeniden dirilişi dini bir hoşgörüsüzlük,Ortaçağa bir dönüş olarak olumsuz yönde anlaşılmaktadırİslam,hayat tarzı olarak kendine mahsus sosyal,kültürel bir düzene sahiptir,nasslar ve ibadetlerden fazla birşeydir.

Din olmaksızın dünya bedbaht bir mekan olur ve dünya olmaksızın da,din imkansız hale gelir ki, burada Allahın maksadı gerçekleşmez.Muhammed Umeraya göre:"İslami siyasi düşüncedeki(siyaseti şeriyye) 'ilahi haklar' tartışması 'toplumun hakları' anlamını taşır ve 'Allahın hakimiyet ve yetkisi' siyasi açıdan 'milletin hakimiyet ve yetkisi' anlamını taşır "

Allahın halifesi olan müslümanların,devlet işlerini yönetmek üze aralarından emin bir kişiyi seçme hakları vardır.Bu açıdan,yönetici fiillerinden ötürü sadece Allaha karşı değil aynı zamanda ümmetin üyelerine karşıda sorumludur.
İslamın Politik Sistemi başlıklı yazının başlığı sıkıntılı olduğu gibi içeriği de eğer ayrıca şerh edilmezse, zahiri manasıyla günümüzdeki politikacıları kast ettiğinden küfür davetçisidir.

Bu yazı "İslam'ın politik sistemi" isimli kitabın yazarı Lokman Tayyib isimli 'din felefecisi' olan şahıs mıdır?
Cevabnı bekliyorum...
 

عبد الرحمن

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Din olmaksızın dünya bedbaht bir mekan olur ve dünya olmaksızın da,din imkansız hale gelir ki, burada Allahın maksadı gerçekleşmez.Muhammed Umeraya göre:"İslami siyasi düşüncedeki(siyaseti şeriyye) 'ilahi haklar' tartışması 'toplumun hakları' anlamını taşır ve 'Allahın hakimiyet ve yetkisi' siyasi açıdan 'milletin hakimiyet ve yetkisi' anlamını taşır "
içeriği de eğer ayrıca şerh edilmezse, zahiri manasıyla günümüzdeki politikacıları kast ettiğinden küfür davetçisidir
Muhamemd 'İmâra, Komünizmi terkederek İslam'a girmiş ve laik-liberallere karşı İslam'ı savunmuş Mısırlı bir alim-mütefekkir. Bu sene vefat etti, Allah rahmet etsin.

Burada hakimiyyetten kastı hâşâ mutlak teşri makamı değil, tenfiz-yürütme yani hükumet görevidir. İslam'ı eleştirenler "hakimiyyet Allah'ındır" sloganı üzerinden Müslümanlar indinde doğru dürüst siyasi bir nizamın olmadığını, bunun uygulamada teokrasiye dolayısıyla müstebit-cebri bir nizama dönüştüğü veya kabiliyetsiz bir irade ile neticelendiğini iddia ediyorlar. Buna karşı Muhammed 'İmâra burada hilafeti ve siyaset-i şeriyeyi açıklamış, yani Müslümanların Allah'ın şeriatına muvafık bir şekilde; Şâri teâlâ'nın tevkif buyurmadığı meselelerde şeriatın hikmetine en uygun bir şekilde şeri siyaset ile dünyayı idare etmeleri.
 

Abdulmuizz Fida

فَاسْتَقِمْ كَمَا أُمِرْتَ
Admin
Muhamemd 'İmâra, Komünizmi terkederek İslam'a girmiş ve laik-liberallere karşı İslam'ı savunmuş Mısırlı bir alim-mütefekkir. Bu sene vefat etti, Allah rahmet etsin.

Burada hakimiyyetten kastı hâşâ mutlak teşri makamı değil, tenfiz-yürütme yani hükumet görevidir. İslam'ı eleştirenler "hakimiyyet Allah'ındır" sloganı üzerinden Müslümanlar indinde doğru dürüst siyasi bir nizamın olmadığını, bunun uygulamada teokrasiye dolayısıyla müstebit-cebri bir nizama dönüştüğü veya kabiliyetsiz bir irade ile neticelendiğini iddia ediyorlar. Buna karşı Muhammed 'İmâra burada hilafeti ve siyaset-i şeriyeyi açıklamış, yani Müslümanların Allah'ın şeriatına muvafık bir şekilde; Şâri teâlâ'nın tevkif buyurmadığı meselelerde şeriatın hikmetine en uygun bir şekilde şeri siyaset ile dünyayı idare etmeleri.
İşte bu açıklamayı, sapkınların kendilerine göre yorumlayarak tercümede bulunmaları sayesinde günümüzdeki demokrat politikacılarına yol bulmaya çalışılmış olunuyor.
Konuyu buraya koyan arkadaş da ; bu sapkın yorumu kendi politik anlayışına payanda olması için koymamıştır inşeAllah ?
 

Benzer konular

Şu an bu konuyu görüntüleyenler (Kullanıcı: 0, Ziyaretçi: 1)

Üst Alt