Haramı helal helali haram yapma meselesi açık.
Lakin misal, günümüzde bir arkadaşın 'gel şu kişiyi kötüleyelim' demesine itaat edip dedikoduya kapılmak şirk değilken, daha geniş itikadi konularda ise itaat şirk oluyor.
O halde iki soru çıkıyor:
1) İtaati şirk yapan şey sadece kalple helal görmekse, dünyada hemen hemen hiçbir itaat küfre götürmez, 'ben kalben itaat etmiyorum' der işin içinden sıyrılırsın. tagutun hükmüne başvurmak bile(haşa). Elbetteki böyle bir şey mümkün olamaz. (Maide 44teki yahudiler de zinanın haram olduğuna kanaat getirdikleri halde hükmü kırpmaya çalıştılar) Buradaki ölçü nedir?
2) Hüküm verici olmanın şartı nedir?
Yani bir kişi, Allah'ın açık haram olan bir nassını kendi alanında bir otorite üzere serbestleştirdiği an kafir olur. Peki bu durum bir işyeri sahibinde veya evde baba için geçerli midir?
Lakin misal, günümüzde bir arkadaşın 'gel şu kişiyi kötüleyelim' demesine itaat edip dedikoduya kapılmak şirk değilken, daha geniş itikadi konularda ise itaat şirk oluyor.
O halde iki soru çıkıyor:
1) İtaati şirk yapan şey sadece kalple helal görmekse, dünyada hemen hemen hiçbir itaat küfre götürmez, 'ben kalben itaat etmiyorum' der işin içinden sıyrılırsın. tagutun hükmüne başvurmak bile(haşa). Elbetteki böyle bir şey mümkün olamaz. (Maide 44teki yahudiler de zinanın haram olduğuna kanaat getirdikleri halde hükmü kırpmaya çalıştılar) Buradaki ölçü nedir?
2) Hüküm verici olmanın şartı nedir?
Yani bir kişi, Allah'ın açık haram olan bir nassını kendi alanında bir otorite üzere serbestleştirdiği an kafir olur. Peki bu durum bir işyeri sahibinde veya evde baba için geçerli midir?