I
Çevrimdışı
Kadınların Sünnet Olması
Cinsel organın üzerindeki deriden bir bölümün alınmasıdır. Bundan amaç şehvetin normalleşmesidir.
Hanımların sünnet olması güzelliktir ve müstehaptır.
İbni Kudame der ki; Sünnet olmak erkekler için vacip, hanımlar için güzelliktir. Bir çok alimin de kanaati bu yöndedir. (İbni Kudame, el-Muğni,1/85)
Hanımların sünnet olmasının meşruluğuna dair deliller;
Peygamber (sav) buyurdu ki; “Erkek, hanımın dört uzvu arasına oturduğu zaman, sünnet yerleri birbirine temas ederse gusül farz olur.” (Sahihi Müslim,349)
İki sünnet yeri , erkek ve kadının cinsel organlarından alınan parçaların bulunduğu bölgedir. Bu hadiste, hanımların da sünnet olduğu belirtilmiştir.
Hadislerin sünnet olmasıyla ilgili birçok hadis ve söz vardır. Bunlardan biri Ümmü Atiyye (r.a) hadisidir.
Ümmü Atiyye (r.a) anlatıyor; ‘Medine’de hanımları sünnet eden bir kadın vardı. Peygamber (sav) ona; “çok derinden kesme. Çünkü bu hanımlara daha fazla haz, eşlerine daha fazla mutluluk verir.” buyurdu. ‘(Ebu Davud, 5271 nolu hadis olarak rivayet etmiş ve ‘zayıf’ olduğunu belirtmiştir.)
Bir başka rivayette, ‘Sünnet ettiğin zaman, kökünden ve derinden kesme. Kuşkusuz o, yüz akıdır ve eş yanında haz duymasıdır.’ buyuruldu. (Münker hadistir. El-Hatip, Tarih, 5/327)
Bu rivayetin bütün senetleri zayıftır. Ancak Albani, ‘Silsiletu’s-Sahiha’ isimli kitabında bu rivayeti sahih kabul etmiştir. (Bkz. Albani, ‘Silsiletu’s-Sahiha’, 722 nolu hadis)
Her halükarda hanımların sünnet olmasının hükmü ‘müstehap’ olmanın ötesine geçmemektedir. –En doğrusunu Allah bilir-
Cinsel organın üzerindeki deriden bir bölümün alınmasıdır. Bundan amaç şehvetin normalleşmesidir.
Hanımların sünnet olması güzelliktir ve müstehaptır.
İbni Kudame der ki; Sünnet olmak erkekler için vacip, hanımlar için güzelliktir. Bir çok alimin de kanaati bu yöndedir. (İbni Kudame, el-Muğni,1/85)
Hanımların sünnet olmasının meşruluğuna dair deliller;
Peygamber (sav) buyurdu ki; “Erkek, hanımın dört uzvu arasına oturduğu zaman, sünnet yerleri birbirine temas ederse gusül farz olur.” (Sahihi Müslim,349)
İki sünnet yeri , erkek ve kadının cinsel organlarından alınan parçaların bulunduğu bölgedir. Bu hadiste, hanımların da sünnet olduğu belirtilmiştir.
Hadislerin sünnet olmasıyla ilgili birçok hadis ve söz vardır. Bunlardan biri Ümmü Atiyye (r.a) hadisidir.
Ümmü Atiyye (r.a) anlatıyor; ‘Medine’de hanımları sünnet eden bir kadın vardı. Peygamber (sav) ona; “çok derinden kesme. Çünkü bu hanımlara daha fazla haz, eşlerine daha fazla mutluluk verir.” buyurdu. ‘(Ebu Davud, 5271 nolu hadis olarak rivayet etmiş ve ‘zayıf’ olduğunu belirtmiştir.)
Bir başka rivayette, ‘Sünnet ettiğin zaman, kökünden ve derinden kesme. Kuşkusuz o, yüz akıdır ve eş yanında haz duymasıdır.’ buyuruldu. (Münker hadistir. El-Hatip, Tarih, 5/327)
Bu rivayetin bütün senetleri zayıftır. Ancak Albani, ‘Silsiletu’s-Sahiha’ isimli kitabında bu rivayeti sahih kabul etmiştir. (Bkz. Albani, ‘Silsiletu’s-Sahiha’, 722 nolu hadis)
Her halükarda hanımların sünnet olmasının hükmü ‘müstehap’ olmanın ötesine geçmemektedir. –En doğrusunu Allah bilir-