Neler yeni
İslami Forum, Dini Forum, islami site, islami sohbet, radyo, islami bilgiler

İslam-tr.org'a hoş geldiniz! Hemen üye olun ve kendi konularınızı, düşüncelerinizi paylaşarak bu platforma katılın. Oturum açtıktan sonra, İslam dini, tarih ve güncel konularla ilgili paylaşımlarda bulunabilirsiniz.

Kendi Ellerimizle Imtihanımızı Zora Sokuyoruz.

M Çevrimdışı

Mutedil Olun

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Selamun aleykum kıymetli kardeşlerim. Forumda 2 gündür dikkatimi çeken bir mesele üzerine bu konuyu açma gereği duydum. Bu sözleri evvela nefsime sonrada dikkate alacak tüm kardeşlerime söylüyorum.

Kardeşler, bir kişinin sapıklığı apaçık ortaya çıktıktan sonra lütfen o kişinin hiçbir videosunu izlemeyin, yazısını okumayın. Şeytan size ''ne diyor şu ahmak, bir bak'' diye tahrik edecektir. Müslüman biraz sövüyüm diye solcuların yazılarını okumaz. Onun ne olduğu bellidir. Fakat burada şeytan sizi ''iyi de bu sapıkların ne dediğini bilmen gerekmez mi, dinini nasıl savunacaksın?'' diye kışkırtabilir. Evet bu aslında doğru bir söz fakat bu görev bizim değil, alimlerimizin görevidir. Alimlerimiz bu sapıkların vesveselerini dinler onlara cevaplar verir, biz de bu sapıkların sapıklıklarını kendi alimlerimizden dinleriz.

Şimdi hemen bazılarımız diyecek, kardeş neyden çekiniyoruz, bizim şüphemiz mi var diye. Hayır elhamdulillah şeksiz ve şüphesiz bir imanımız ve sağlam temellere dayanan itikadımız var. Fakat her birimizin damarlarında çok profesyonel bir şeytan dolaşıyor. Bu sapkınların sözleri bize bugün tesir etmeyecek fakat şeytan o tohumu kalbimize bir kere attıktan sonra bunu belki de 20-30 sene sonra karşımıza çıkaracak.

Bunu bir örnekle izah edelim, durum daha iyi anlaşılsın inşaallah.
Mesela oryantalist, filozof kafalı birisinin videosu internete düşmüş olsun. Adam kabir azabındna giriyor, sırat köprüsünden çıkıyor, İmam Ahmed'e dokundurup, ali şeriatiyi övüyor vs... Şimdi evvela bu zatın videolarını izlemek zaman israfıdır. İkinci olarak bu zatın bahsettiği meseleler kafana takılacak ve saatlerce ehli sünnet alimlerinin delillerini, bu konu hakkındaki yorumlarını incelemek zorunda kalacaksın.
Diyelim ki bu olmadı. En iyi ihtimalle moralin, şevkin kırılacak. Şeytan seni umutsuzluğa boğacak. Şunların haline bak diyeceksin içinden. Kendini yanlız hissedeceksin. Namazlarında şeytan sana bu meseleleri hatırlatacak.

Bilmiyorum derdimi anlatabildim mi anlatamadım mı. Fakat kardeşlerimin böyle ahmakların vesveselerine takılıp kalması beni içten içe yiyip bitiriyor. Bırakın kardeşler, siz okumanıza, öğrenmenize bakın. Böyle bir kapasite veya imkanınız yoksa, kendinize meşgaleler üretin. Boş kalıp da şunların videolarını izlemeyin. Şeytan size sürekli ''Şu nediyor, acaba bu yine ne yumurtladı'' gibi sözler söyleyecek. Kafanızı allak bullak edecek. Adamın ne mal olduğunu bildiğiniz halde vesveselerine kulak verip imtihanınızı zora sokmayın. Müslümanın en önemli silahlarından birisi moralidir. Bu şeytanın arkadaşları çok iyi moral kırar. Biraz basiretli olalım. Rasulullah sallallahu aleyhi ve sellem Ömer radıyallahu anh'ın elinde tevratı görünce nasıl sinirlenmişti hatırlıyoruz değil mi? Evet bunlar bizim kaynaklarımıza, selefimize dil uzattığı için mutlaka bunların görüşleri titizlikle dinlenip sapasağlam cevaplarla susturulmalıdırlar. Ama bunu biz değil ilim ehli yapmalıdır. Çünkü bunların dilleri tatlıdır, epeyde bir kitap okumuşlardır, kalplerimize tesir edebilirler.
Akıllı bir müslüman, imtihanını zora sokacak her fitneden uzak durandır. En büyük imtihan da imanı ve itikadı koruyabilmektir. Bu sebeple bu nifak kokan fikirlerden olabildiğince uzak durmalıyız. Muasır alimlerimizi takip etmeliyiz. Onlar bu ahmaklara gayet yerinde ve etkili cevaplar veriyor, Rabbim sayılarını arttırsın, işlerine bereket versin
 
E Çevrimdışı

Ebu Ubeyde bin Cerrah

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
kardeş bunu söylediklerine muhalefet etmek icin değil de sadece öğrenmek icin soruyorum: Baska itikadları arastirmanın sınırı nedir? Yukarda bahsettigin Ömer (ra) hadisini bende biliyorum fakat hicbir şekilde diğer itikadları araştırmak caiz değilse ve insan delalet üzere ise (öyle olduğumuzu söylemiyorum yanlış anlamayın) nasıl tekrar hakkı bulacak? Örneğin bir sofiye de "bizim itikadımızı bir arastır veya felan hocayı bir dinle" dediğimiz zaman o da aynısını söylüyor ("Benim şeyhim başka hocaları dinlemememi söylüyor" diyor). Bu dengeyi nasıl kuracağız?
 
İ Çevrimdışı

İbn Muhammed

الله اكبر و العزة الله
İslam-TR Üyesi
kardeş bunu söylediklerine muhalefet etmek icin değil de sadece öğrenmek icin soruyorum: Baska itikadları arastirmanın sınırı nedir? Yukarda bahsettigin Ömer (ra) hadisini bende biliyorum fakat hicbir şekilde diğer itikadları araştırmak caiz değilse ve insan delalet üzere ise (öyle olduğumuzu söylemiyorum yanlış anlamayın) nasıl tekrar hakkı bulacak? Örneğin bir sofiye de "bizim itikadımızı bir arastır veya felan hocayı bir dinle" dediğimiz zaman o da aynısını söylüyor. Bu dengeyi nasıl kuracağız?

Sen adamın karşısına HAK olanla çıkarsan onun her itirazına bir cevabın olur. Ki bu da akhinin yazısında belirttiği gibi ilim ehlinin yapabileceği bir şey. Sofi mofi kaçacak delik arar gavsının arkasına saklanır o zaman.
İbn teymiye'nin(rahimeullah) felsefecileri bozup bozup gönderdiği gibi.
 
E Çevrimdışı

Ebu Ubeyde bin Cerrah

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Sen adamın karşısına HAK olanla çıkarsan onun her itirazına bir cevabın olur. Ki bu da akhinin yazısında belirttiği gibi ilim ehlinin yapabileceği bir şey. Sofi mofi kaçacak delik arar gavsının arkasına saklanır o zaman.

Abi ama senin çizdiğin senaryoda adam zaten seni dinliyor (yani baska bir itikadı araştırıyor). Ama düşün ki sen sofiye daha birşey anlatamadan adam "ben başka itikadları dinleyip içime kuşku düşmesini istemiyorum" derse ozaman adam haklı olmaz mı?
 
M Çevrimdışı

Mutedil Olun

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
kardeş bunu söylediklerine muhalefet etmek icin değil de sadece öğrenmek icin soruyorum: Baska itikadları arastirmanın sınırı nedir? Yukarda bahsettigin Ömer (ra) hadisini bende biliyorum fakat hicbir şekilde diğer itikadları araştırmak caiz değilse ve insan delalet üzere ise (öyle olduğumuzu söylemiyorum yanlış anlamayın) nasıl tekrar hakkı bulacak? Örneğin bir sofiye de "bizim itikadımızı bir arastır veya felan hocayı bir dinle" dediğimiz zaman o da aynısını söylüyor ("Benim şeyhim başka hocaları dinlemememi söylüyor" diyor). Bu dengeyi nasıl kuracağız?

kardeş bir kafir zaten inancından mutmain olamaz. yanlış itikadlara sahip biri de mutmain olamaz. çünkü inancı sağlam delillere dayanmamaktadır. bir insanın sapasağlam bir inancı olabilmesi inandığı değerleri bir kaynağa yaslaması gerekiyor. Zaten Kur'an'ı Kerim'in en fazla üzerinde durduğu mesele iman esasları ve akidedir. Dinin direği Namaz bile bildiğiniz üzere detaylı bir şekilde anlatılmıyor. Ama heykele tapanların, insanları put edinenlerin, kendini ilah sanan ahmakların sapıklıkları çok makul şekilde reddediliyor. Zaten yahudi ve hristiyanlığı öğrenmek için Kur'an' Kerim'den başka bir kaynağa gitmeye gerek yok. Kur'an'ımız Rasulullah aleyhisselam'dan çok Musa aleyhisselam'ı ve kavmini anlatıyor.
 
E Çevrimdışı

Ebu Ubeyde bin Cerrah

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Kendimden bir örnek vereyim: bir zamanlar Cübbeliyi severdim ve o da buna benzer birşey diyorsu. Yani "sakın başka hocaları dinlemeyin" tarzı birşey. Ben onu dinlemiş olsaydım ve bu "Vehhabi :) hocaları dinlemeseydim hic bir zaman bu itikadla tanışamazdım.
 
E Çevrimdışı

Ebu Ubeyde bin Cerrah

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
kardeş bir kafir zaten inancından mutmain olamaz. yanlış itikadlara sahip biri de mutmain olamaz. çünkü inancı sağlam delillere dayanmamaktadır. bir insanın sapasağlam bir inancı olabilmesi inandığı değerleri bir kaynağa yaslaması gerekiyor. Zaten Kur'an'ı Kerim'in en fazla üzerinde durduğu mesele iman esasları ve akidedir. Dinin direği Namaz bile bildiğiniz üzere detaylı bir şekilde anlatılmıyor. Ama heykele tapanların, insanları put edinenlerin, kendini ilah sanan ahmakların sapıklıkları çok makul şekilde reddediliyor. Zaten yahudi ve hristiyanlığı öğrenmek için Kur'an' Kerim'den başka bir kaynağa gitmeye gerek yok. Kur'an'ımız Rasulullah aleyhisselam'dan çok Musa aleyhisselam'ı ve kavmini anlatıyor.
Abi digerleri de kendince bazı deliller sunuyor (coğu uydurma ama). Avamın bunların uydurma/yalan olduğunu öğrenebilmesi için yine başka kaynaklara başvurması şart.

Benim demek istediğim şu. Bizim akidemize yakın olan cemaatler var. Her ne kadar yakın olsak da birbirimizin kafir/müslüman gördüğü kişiler farklı dolayısıyla bü küçük görünen farklar aslında Allahu Teala'nın senin hakkında ne hüküm vereceği konusunda çok önemli. (Allah hepimize cenneti nasip eylesin). Ama iki grubunda itikadını araştırmadan hocalarını dinlemeden kimin hak kimin batil olduğunu nasıl bileceksin?
 
M Çevrimdışı

Mutedil Olun

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Kendimden bir örnek vereyim: bir zamanlar Cübbeliyi severdim ve o da buna benzer birşey diyorsu. Yani "sakın başka hocaları dinlemeyin" tarzı birşey. Ben onu dinlemiş olsaydım ve bu "Vehhabi :) hocaları dinlemeseydim hic bir zaman bu itikadla tanışamazdım.

büyük ihtimalle sen okuyan, araştıran biri idin. inandığın şeylerin sağlamlığından emin olamadığın için böyle bir arayışa girmiş olabilirsin. benim kastettiğim, doğru yolu bulduktan sonra ateşle oynamanın gereksiz olduğudur. Kur'an-ı Kerim zaten iman ve itikad konusunda tefsire bile gerek bıraktırmayacak kadar açık ve net bir çizgi çiziyor. Bu sebeple Kur'an okuyan bir müslüman kimin sohbetinin dinlenip dinlenemeyeceğini, kimin yazısının okunup okunamayacağını kestirebilir. Bu süzgeçten geçemeyen şahısların sözlerine kulak vermek riskli olandır. İnancı havada olan bir kimse zaten araştırmak zorundadır. Buna diyecek bir şey yok. Ama inanç temellerini dosdoğru atmış. Fakat ilimden de pek bir nasibi yok. Veya ilim tahsil edecek imkanı yok. İbadetleriyle, işiyle gücüyle meşgul. Haftalık bir sohbet takip ediyor, ara ara da kitap okuyor. Şimdi bunun kalkıp filozof kafalı bir ilahiyat profesörünün videosunu sırf vaktim dolsun ve biraz stres atayım diye dinlemesi şeytana yatırımdır. Ama kalbinde şüpheler fink atıyorken, hala inancını sağlam delillerle destekleyememişken, tabiki araştırmak gerekir. Araştırılacak ilk kaynak Kur'an ve hadislerdir. Sonra selef uleması olur. Sonra muasır alimler bu süzgeçten geçirilir ve bir karar verilir.
 
Slave of Allah Çevrimdışı

Slave of Allah

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
Arkadaşa kısmen katılıyorum, bir kişi sünnet yolunda ise, delili itikadı bi temelden öğrenene kadar ve bazı şüphelere olan reddiyeleri okuyana kadar başka görüşlere bakmamalı.

Ancak,
Belirli bi ilme vakıf olduktan sonra her konuyu araştırabilmeli. Araştırmalı.

Misal özellikle rabıtanın delillerine bakın, zaten ne kadar batıl olduğunu anlayacaksınız.
Gidin kandilcileri okuyun.
Miraç hadisesini anlatan İsra suresi 1.ayeti yazıp kandil vardır diyecek kadar cahiller.

Bilen ayırd eder, çok da alim olmak şart değil.
Fakat dediğim gibi ilk şart, meseleyi anlamak: delil mantığını kavramak ve nakilsizlik haricinde akılla hareket etmemek.
 
E Çevrimdışı

Ebu Ubeyde bin Cerrah

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Abiler ve ablalar... Sünnet üzere olmak, doğru yol üzere olmak.. Bu ifadeleri her grup kendisi için kullanıyor. Yani bir sofiye sorsan kendininin 100'de 100 hak üzere olduğunu sanıyor öyleki adam bu uğurda gece gündüz zikir çekiyor ibadet ediyor.. Aynı şekilde bu aşırı grublar da öyle (isim vermeyelim tartışma başka yere kaymasın). Adam tekfir ederken bunu müslüman olarak kalabilmek için yapiyor. Okadar emin yaptığı işten yani ve kendini hak üzere görüyor..
 
EBU HANİFE Çevrimdışı

EBU HANİFE

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Selamun aleykum kıymetli kardeşlerim. Forumda 2 gündür dikkatimi çeken bir mesele üzerine bu konuyu açma gereği duydum. Bu sözleri evvela nefsime sonrada dikkate alacak tüm kardeşlerime söylüyorum.

Kardeşler, bir kişinin sapıklığı apaçık ortaya çıktıktan sonra lütfen o kişinin hiçbir videosunu izlemeyin, yazısını okumayın. Şeytan size ''ne diyor şu ahmak, bir bak'' diye tahrik edecektir. Müslüman biraz sövüyüm diye solcuların yazılarını okumaz. Onun ne olduğu bellidir. Fakat burada şeytan sizi ''iyi de bu sapıkların ne dediğini bilmen gerekmez mi, dinini nasıl savunacaksın?'' diye kışkırtabilir. Evet bu aslında doğru bir söz fakat bu görev bizim değil, alimlerimizin görevidir. Alimlerimiz bu sapıkların vesveselerini dinler onlara cevaplar verir, biz de bu sapıkların sapıklıklarını kendi alimlerimizden dinleriz.

Şimdi hemen bazılarımız diyecek, kardeş neyden çekiniyoruz, bizim şüphemiz mi var diye. Hayır elhamdulillah şeksiz ve şüphesiz bir imanımız ve sağlam temellere dayanan itikadımız var. Fakat her birimizin damarlarında çok profesyonel bir şeytan dolaşıyor. Bu sapkınların sözleri bize bugün tesir etmeyecek fakat şeytan o tohumu kalbimize bir kere attıktan sonra bunu belki de 20-30 sene sonra karşımıza çıkaracak.

Bunu bir örnekle izah edelim, durum daha iyi anlaşılsın inşaallah.
Mesela oryantalist, filozof kafalı birisinin videosu internete düşmüş olsun. Adam kabir azabındna giriyor, sırat köprüsünden çıkıyor, İmam Ahmed'e dokundurup, ali şeriatiyi övüyor vs... Şimdi evvela bu zatın videolarını izlemek zaman israfıdır. İkinci olarak bu zatın bahsettiği meseleler kafana takılacak ve saatlerce ehli sünnet alimlerinin delillerini, bu konu hakkındaki yorumlarını incelemek zorunda kalacaksın.
Diyelim ki bu olmadı. En iyi ihtimalle moralin, şevkin kırılacak. Şeytan seni umutsuzluğa boğacak. Şunların haline bak diyeceksin içinden. Kendini yanlız hissedeceksin. Namazlarında şeytan sana bu meseleleri hatırlatacak.

Bilmiyorum derdimi anlatabildim mi anlatamadım mı. Fakat kardeşlerimin böyle ahmakların vesveselerine takılıp kalması beni içten içe yiyip bitiriyor. Bırakın kardeşler, siz okumanıza, öğrenmenize bakın. Böyle bir kapasite veya imkanınız yoksa, kendinize meşgaleler üretin. Boş kalıp da şunların videolarını izlemeyin. Şeytan size sürekli ''Şu nediyor, acaba bu yine ne yumurtladı'' gibi sözler söyleyecek. Kafanızı allak bullak edecek. Adamın ne mal olduğunu bildiğiniz halde vesveselerine kulak verip imtihanınızı zora sokmayın. Müslümanın en önemli silahlarından birisi moralidir. Bu şeytanın arkadaşları çok iyi moral kırar. Biraz basiretli olalım. Rasulullah sallallahu aleyhi ve sellem Ömer radıyallahu anh'ın elinde tevratı görünce nasıl sinirlenmişti hatırlıyoruz değil mi? Evet bunlar bizim kaynaklarımıza, selefimize dil uzattığı için mutlaka bunların görüşleri titizlikle dinlenip sapasağlam cevaplarla susturulmalıdırlar. Ama bunu biz değil ilim ehli yapmalıdır. Çünkü bunların dilleri tatlıdır, epeyde bir kitap okumuşlardır, kalplerimize tesir edebilirler.
Akıllı bir müslüman, imtihanını zora sokacak her fitneden uzak durandır. En büyük imtihan da imanı ve itikadı koruyabilmektir. Bu sebeple bu nifak kokan fikirlerden olabildiğince uzak durmalıyız. Muasır alimlerimizi takip etmeliyiz. Onlar bu ahmaklara gayet yerinde ve etkili cevaplar veriyor, Rabbim sayılarını arttırsın, işlerine bereket versin
Arkadaşım değil, KARDEŞİME ALLAH swt iyilik versin.
 
E Çevrimdışı

Ebu Ubeyde bin Cerrah

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Ancak,
Belirli bi ilme vakıf olduktan sonra her konuyu araştırabilmeli.

Abla ozaman Resulullah (sav) Ömere (ra) tevrat okudugundan dolayı neden kızdı? Ömerin (ra) bizim hepimizden kat ve kat fazla ilmi vardir süphesiz.
 
M Çevrimdışı

Mutedil Olun

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
kardeşler, sanırım demek istediğim şey yanlış anlaşılmış. bir kimse hidayeti bulduktan sonra, kalbi mutmain olduktan sonra, hayat tarzı Rasulullah'ın (sallallahu aleyhi ve sellem) sahih Sünnet'ine göre biçimlendikten sonra, sapık olduğunu bildiği kişilerin sırf ne diyor bu diye meraktan sözlerine kulak vermesi, kalplerde şüphe bırakabilir, bu olmuyorsa bile moral kırabilir, bu da olmadı diyelim zaman israfıdır. Eğer bu sapkınların iddialarına cevap verebilecek kapasiteyi kendinizde göremiyorsanız, bırakın ellemeyin, o bir fitnedir, imtihandır. Allah Teala onların eliyle bazı kullarını deniyordur. Zaten kısa bir süre sonra her fitnede olduğu gibi bu da sönüp gidecektir. Bizim yapmamız gereken şey bu kıymetli vakitlerimizi Kur'an ve Sünnet'i anlamakla geçirmektir. Eğer hakikaten vaktimiz varsa ümmetimize maal olmuş alimlerin derslerini kitaplarını sohbetlerini takip edelim. Onlar zaten doğrudan veya dolaylı olarak bu fitnelere değinecektir. En bariz örneği, ben gidip çindeki budizmi araştırmam. Çünkü İbrahim (aleyhisselam) kıssası tüm putperestlerin, inekperestlerin, fare tapıcılarının ne kadar derin bir sapıklıkta olduğunu bana anlatıyor. Hem akli hem de vicdani olarak hiçbir sıkıntı çekmiyorum elhamdulillah. Buna, tüm batıl inançları kıyas edebiliriz.

Burada bazı kardeşler sofileri örnek vermiş. Mesela gavs diye bir inancı olan sofiye gider bunun delilini sorarız. O da samimi ve ihlaslı biri ise biraz araştırır. Zaten bize belli etmese bile insanın vicdanı içten içte onu yer, araştırmaya sevk eder. Böyle bir durumda araştırmak zaten gereklidir. Ama biz hadis nedir diye bir şey biliyorsak, hadis inkarcılarının videolarını izlemeyiz. Fakat hadis usulüne dair bir şey bilmiyorsak daha Buhari bile tanımıyorsak hemen hadisle ilgili temel bilgi ihtiyacımızı gidermek zorundayız.

İnşaallah mesele biraz daha anlaşılabilir hale gelmiştir. Kusura bakmayın arkadaşlar bu mesele kalbimde bir yaradır fakat ifade edemiyorum. Çevremde böyle çok insan var. Daha doğru dürüst ilmihal bilmiyor, Ömrünü ilime vakfetmiş şerefli alimlerimiz hakkında saçma sapan konuşuyor. Bu fitnenin önünü almamız gerekiyor. İmtihan sadece kadınla kızla değil maalesef. Bizim gibi mü'min gençlerin en büyük imtihanı iman ve akidede olacaktır. Şeytan bizimle büyük oynuyor. Çünkü biz inşaallah sapasağlam bir kulpa tutunmuşuz.
 
Slave of Allah Çevrimdışı

Slave of Allah

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
Abla ozaman Resulullah (sav) Ömere (ra) tevrat okudugundan dolayı neden kızdı? Ömerin (ra) bizim hepimizden kat ve kat fazla ilmi vardir süphesiz.
Kastım İncil ve tevrat okumak değil tabiki kardeşim, özellikle darulkufurde doğru dürüst ilim alanı bulamayan müslümanlar İslami fırkaları 'sünnet ve delil çerçevesi' ile araştırabilirleri kastettim. Çünkü fazla İslama nispet edilen görüş var, hak isek sabit olmak için, yanlışsak düzeltmek için. Allahualem tabi. Yanılıyorsam Allah düzeltsin
 
E Çevrimdışı

Ebu Ubeyde bin Cerrah

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
kardeşler, sanırım demek istediğim şey yanlış anlaşılmış. bir kimse hidayeti bulduktan sonra, kalbi mutmain olduktan sonra, hayat tarzı Rasulullah'ın (sallallahu aleyhi ve sellem) sahih Sünnet'ine göre biçimlendikten sonra, sapık olduğunu bildiği kişilerin sırf ne diyor bu diye meraktan sözlerine kulak vermesi, kalplerde şüphe bırakabilir, bu olmuyorsa bile moral kırabilir, bu da olmadı diyelim zaman israfıdır. Eğer bu sapkınların iddialarına cevap verebilecek kapasiteyi kendinizde göremiyorsanız, bırakın ellemeyin, o bir fitnedir, imtihandır. Allah Teala onların eliyle bazı kullarını deniyordur. Zaten kısa bir süre sonra her fitnede olduğu gibi bu da sönüp gidecektir. Bizim yapmamız gereken şey bu kıymetli vakitlerimizi Kur'an ve Sünnet'i anlamakla geçirmektir. Eğer hakikaten vaktimiz varsa ümmetimize maal olmuş alimlerin derslerini kitaplarını sohbetlerini takip edelim. Onlar zaten doğrudan veya dolaylı olarak bu fitnelere değinecektir. En bariz örneği, ben gidip çindeki budizmi araştırmam. Çünkü İbrahim (aleyhisselam) kıssası tüm putperestlerin, inekperestlerin, fare tapıcılarının ne kadar derin bir sapıklıkta olduğunu bana anlatıyor. Hem akli hem de vicdani olarak hiçbir sıkıntı çekmiyorum elhamdulillah. Buna, tüm batıl inançları kıyas edebiliriz.

Burada bazı kardeşler sofileri örnek vermiş. Mesela gavs diye bir inancı olan sofiye gider bunun delilini sorarız. O da samimi ve ihlaslı biri ise biraz araştırır. Zaten bize belli etmese bile insanın vicdanı içten içte onu yer, araştırmaya sevk eder. Böyle bir durumda araştırmak zaten gereklidir. Ama biz hadis nedir diye bir şey biliyorsak, hadis inkarcılarının videolarını izlemeyiz. Fakat hadis usulüne dair bir şey bilmiyorsak daha Buhari bile tanımıyorsak hemen hadisle ilgili temel bilgi ihtiyacımızı gidermek zorundayız.

İnşaallah mesele biraz daha anlaşılabilir hale gelmiştir. Kusura bakmayın arkadaşlar bu mesele kalbimde bir yaradır fakat ifade edemiyorum. Çevremde böyle çok insan var. Daha doğru dürüst ilmihal bilmiyor, Ömrünü ilime vakfetmiş şerefli alimlerimiz hakkında saçma sapan konuşuyor. Bu fitnenin önünü almamız gerekiyor. İmtihan sadece kadınla kızla değil maalesef. Bizim gibi mü'min gençlerin en büyük imtihanı iman ve akidede olacaktır. Şeytan bizimle büyük oynuyor. Çünkü biz inşaallah sapasağlam bir kulpa tutunmuşuz.

Abi senin demek istedigini cok iyi anladim.. Allah senden razi olsun.. Bende kendimi ifade edemiyorum galiba.. Bir müslümanin kalbine kusku düsüren bir Budist Hindu videosu degil ki zaten.. Daha cok müslümanlar arasindaki ihtilaflar insana "acaba" dedirtiyor.. Biz bu ihtilaflari arastirmazsak bu süpheleri nasil giderecegiz? Ama arastirirsakda "Ömer (ra) ve tevrat" hadisine muhalefet etmis olmuyor muyuz?

Sen diyorsunki: Ama biz hadis nedir diye bir şey biliyorsak, hadis inkarcılarının videolarını izlemeyiz.

Senin bu sonuca (hadisin vahiy olduguna) varman zamaninda iki tarafinda delillerini kiyaslamanla olusmustur. Yani bir tarafi dinlemeden nasil bir seyde kesin bir hükme varabiliriz ki? Ayni seklilde gavs var midir yok mudur diye kesin emin olmak icin bunlarin (sofilerin) delilleri sahih mi batil mi diye arastirmak lazim degil mi? Ama arastirdigin zamanda fitneye düsme ihtimalin var cünkü bu sofi seyhleri bos adamlar degil ki sana bir sürü (batil) delil sunabiliyorlar.

Kisaca ben aslinda taassup ile fazla merakli olmanin dengesini ariyorum...
 
M Çevrimdışı

Mutedil Olun

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Abi senin demek istedigini cok iyi anladim.. Allah senden razi olsun.. Bende kendimi ifade edemiyorum galiba.. Bir müslümanin kalbine kusku düsüren bir Budist Hindu videosu degil ki zaten.. Daha cok müslümanlar arasindaki ihtilaflar insana "acaba" dedirtiyor.. Biz bu ihtilaflari arastirmazsak bu süpheleri nasil giderecegiz? Ama arastirirsakda "Ömer (ra) ve tevrat" hadisine muhalefet etmis olmuyor muyuz?

Sen diyorsunki: Ama biz hadis nedir diye bir şey biliyorsak, hadis inkarcılarının videolarını izlemeyiz.

Senin bu sonuca (hadisin vahiy olduguna) varman zamaninda iki tarafinda delillerini kiyaslamanla olusmustur. Yani bir tarafi dinlemeden nasil bir seyde kesin bir hükme varabiliriz ki? Ayni seklilde gavs var midir yok mudur diye kesin emin olmak icin bunlarin (sofilerin) delilleri sahih mi batil mi diye arastirmak lazim degil mi? Ama arastirdigin zamanda fitneye düsme ihtimalin var cünkü bu sofi seyhleri bos adamlar degil ki sana bir sürü (batil) delil sunabiliyorlar.

Kisaca ben aslinda taassup ile fazla merakli olmanin dengesini ariyorum...

müslümanlar arasındaki ihtilaflı konular şu an gündem yapılacak konular değildir. Şu an asıl mücadelemiz küfürle ve nifakla olmalıdır. sofilerle bazı meselelerimiz ihtilaflıdır bazı meselelerimiz itikadi farklılıklardır. Tabiki tüm sofileri külliyen bu sınıfa sokamam. Ama böyle bir gerçek var. Bu sebeple ihtilaflı meseleler değil de itikadi meseleler herkesin araştırması gereken meselelerdir. Bunda bir sıkıntı olmaz, zaten ihlasla arayışa geçen bir insanı Allah Teala mutlaka ama mutlaka doğru yola iletecektir. Her insanın aklı ilk başlarda allak bullak olmuştur. Zaten böyle de olması gerekiyor. Su bulanacak ki balık avlayabilesin. Akıllar önce bir deprem geçirecek, sonra taşlar temelden yerine dizilecek. Bu taşları dizdikten sonra yani Kur'an ve Sünnet'e göre inanç frekanslarını ayarladıktan sonra daha fazla oynamanın fitnecilerin ortamlarında sohbetlerinde bulunmanın, onlara laf yetiştireceğim diye zamanı çarçur etmenin bir manası yoktur. Mesela elhamdulillah ben hadisin ne manaya geldiğini biliyorum. Şimdi gidip de hiçbir filozof kafalı ahmağın hadisle ilgili ileri geri konuşmalarını dinlemem. Çünkü ne ona ne cevap verebilecek ilmim var ne de buna ayıracak vaktim. Ama hadis konusunda böyle sapıkların izini takip eden kimseler biraz durup düşünmek araştırmak zorundalar. Bu konuda akıllarını biraz kullanmalılar. Çünkü akıl hidayeti aramak için kullanılır. Akılsız adam hidayeti istese de bulamaz. Zaten insan fıtratında delillere itimat etmek vardır. Bir kimse İmam Ahmed şu kadar hadisi kitabından çıkarmıştır dediğinde, araştırmadan sazan gibi atlıyorsa o hata ediyor demektir. 1000 seneyi aşkındır İmam Ahmedi takip edenleri hiçbir delile dayanmadan sapık birini takip ediyorlar diye düşünecektir. Hemen bu konuda biraz ilimden nasipliyse İmam Ahmedin eserlerini açıp kontrol etmelidir. Hayır ilmi yoksa İmam Ahmed'i bu konuda savunan zatların videolarını yazılarını incelemelidir. Hangisi hakikate daha uygundur diye bir karar vereceği zaman, en sağlam delili, hücceti öne süreni kabul edecektir. Diğerini ise zanla konuşan, fitneci biri olarak görecektir. Tabiki kalpler Allah'ın elinde. Bizim ihlasımıza, gayretimize göre kendi yoluna iletecek. Boşvermiş, salmış, bedava cennet arayanları da böyle sapıkların ağına düşürecek. Elinde Kur'an ve hadisler varken aşk romanlarıyla ömür çürüten, nefsi arzularından taviz vemeyen birini Allah Teala nasıl doğru yola iletsin ki? Sabah namazına kalkmaya tenezzül etmeyen tabiki hadislere salça olacaktır. Çünkü o hadisler Kur'an'ın canlı birer tefsiri. Hadisleri kaldırdığın zaman namazı bile inkar edebilirler: ''salat demek dua demektir günde 3 kere aç elini Ya Rabb de işte kıldın namazını'' diyerek ayetleri kendi heva ve hevesine göre yorumlayacak. Kur'an Kur'an diyecek, Kur'an'ın kaç ayette üzerinde durduğu yahudi ve hristiyanları dost edinmeyin ilkesini arkadaşlarıyla arası bozulmasın diye görmezden gelecek. Özetle işin temelinde ihlasla hakikatı aramak yatıyor. Selman (radıyallahu anh) gibi.
 
millatu_ibrahim Çevrimdışı

millatu_ibrahim

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Hanzala gibilerini dinliyorsanız çok dikkatli olun))

Ben onun bütün akide derslerini özenle baştan sona dinledim hem de tamamen objektif bi şekilde. Ve daha sonra onun uç sözlerini araştırdım. Makdisi, katade gibi Rabbani ilim ehlinin o konulardaki görüşlerini de araştırdım.

Ne görim! hanzala tek başına bi ümmet olmuş :D (veya 5-10 kişilik bi ümmet :p )

Ki az daha onun sapkın fetvalarına yatkınlık gösterecektim. Ama Allah azze ve celleden her namazda ve dualarımda, razı olacağı akideyi ve istikameti diledim. Elhamdulillah ki Rahman bana merhamet etti. Hakk bana belli oldu ve ben de kabul ettim))

Sizler dayanamayıp mutlaka bakarsınız o tarz sapkın Sözlerin sahiplerinin neler dediğine. Ama o meselelerde ilim ehlinin neler dediğini bilmeden bu sapkın kişilerin derslerinde duyduklarınıza itimat etmeyin derim. Akide meselelernde şu şeytan üçlüye dikkat edin:

Hanzala ,
Ubeyde,
Gezenler ...

Oy meselesi, askerlik, mahkeme, okul gibi güncel meseleler dahil islam alametleri gibi eski meseleleri dahi bu kimselerden ÖĞRENMEYİN))

Allah subhanehu ve teala ayaklarımızı İslâm'da sabitlesin ve bizleri irca - aşırılık arasında mutedil birer müslüman etsin. Allahumme amin..
 
Üst Ana Sayfa Alt