Kıyam Hilafet
Genelde demokratik düzenlerin laik halkları,''ULULEMR''den kastın,Şuanki idareciler olduğunu savunur ve..Onlara itaati gerekli görüp,isyan edenlerin gerekçeleri ''din'' dahi olsa kabul etmezler.
Fakat geçtiğmiz günlerde,Cuheyman al-uteybi'nin hayatını okuyayım diye gezinirken,Onun hayatına aksettirdikleri şu ayet dikkatimi çekti.Ayetteki ''KIYAM'' lafzı nın manasına yoğunlaşırsanız aslında Kıyam'ın bu ayette,Tamamen müslüman halkların yönetimi,idaresi ile alakalı olduğunu görebilirsiniz;
Bismillah.
MAİDE97-Allah, Kâ'be'yi, Beyti Haram ı, Haram ayları, kurbanı ve boyun*ları gerdanlıktı kurbanlıkları da İnsanlar için bir kıyam sebe*bi kılmıştır. Bu da Allah'ın göklerde ve yerde olan herşeyi bîldiğini ve Allah'ın her şeyi en iyi bilen olduğunu sizin de bilme*niz içindir.
Kıyamın Anlamı:
Yüce Allah'ın: İnsanlar için bir kıyam sebebi" buyruğu, in*sanların orada emniyet altında olmaları için (dolayısıyla) bir salâh ve bir ge*çim yolu demektir. Buna göre "kıyam", orada ikâmet edecekleri yer anlamın*da olur. "Kıyamdan , onunla ilgili şeri! hükümleri yerine getirirler ifa ederler anlamında olduğu da söylenmiştir.
İlim adamları derler ki: Şanı yüce Allah'ın, bu gibi şeyleri insanlar için kı*yam sebebi kılışındaki hikmet şudur: Şanı yüce Allah, insanları kıskançlık, birbirleriyle yarışmak, birbirleriyle ilişkilerini kesmek, birbirlerine sırt çevir*mek, baskın, talanr öldürmek ve intikam gibi bir takım karakterlere sahip olarak yaratmıştır. O bakımdan, ilâhî hikmet ve ezelî meşîetin (durumun) de*vam etmesini sağlayacak ve güzel sonuca erişilmesini gerçekleştirecek şey*leri de takdir etmesi kaçınılmazdır O bakımdan yüce Allah: "Şüphesiz ki Ben, yeryüzünde bir halife yaratacağım" (el-Bakara, 2/30) diye buyurarak, onla*ra halifeliği emretmiş ve böylece işlerini yönetme yetkisini, kendilerini an*laşmazlıklardan alıkoyacak ve ilişkilerini koparmaktan vazgeçip birbirleriy*le kaynaşmaya İtecek, zalimi zulmetmekten alıkoyacak, herkesin meşru yol*dan eline geçirdiği mülkiyetini kabul edip, korumasını gerçekleştirecek bir halifenin yönetimine vermelerini emretmiştir.
İbnürl-Kasım der ki: Bize Malik'in anlattığına göre, Osman b. Affan (r.a.) şöyle dermiş: "İmamın engel oldukları, Kur'ân'ın engel olduklarından daha çoktur." Bunu Ebu Ömer (b. Abdil-Berr) -Allah'ın rahmeti üzerine olsun- nak*letmektedir. Yöneticinin bir yıl zulmü, insanların bir anlık düzensiz ve anarşik ortam İçerisinde kalmalarının verdiği rahatsızlıklardan daha azdır. İş*te bu fayda dolayısıyla yüce Allah halifeyi yaratmıştır. İşler onun görüşüne göre cereyan etsin ve Allah, onun vasıtası ile çoğunluğun yapmak istediği sal*dırganlıkları önlesin. İşte bundan ötürü yüce Allah Beyt-i HaranVı kalplerinde gereği gibi ta'zim etmelerini istemiş, ruhlarına onun heybetini yerleştirmiş, Beyt'in kıymetini aralarında ta'zim etmiştir, O bakımdan ona sığınan, onun sayesinde güven*lik altına alınır, zulüm ve baskı gören orada bulunmakla himaye görür Ni*tekim yüce Allah şöyle buyurmaktadır: "İnsanlar, etraflarından kapılıp alınmakta iken, Bizim kendilerine emin bir Haram (belde) kıldığımızı görmediler mi?" (el-Ankebut, 29/67) İMAM KURTUBİ MAİDE/97 Tefsiri.
Tağutlara Başkaldıran ,İbrahim yurekli Kıyam'ın Muvahhidlerine Selam olsun...!
D.rabia
Genelde demokratik düzenlerin laik halkları,''ULULEMR''den kastın,Şuanki idareciler olduğunu savunur ve..Onlara itaati gerekli görüp,isyan edenlerin gerekçeleri ''din'' dahi olsa kabul etmezler.
Fakat geçtiğmiz günlerde,Cuheyman al-uteybi'nin hayatını okuyayım diye gezinirken,Onun hayatına aksettirdikleri şu ayet dikkatimi çekti.Ayetteki ''KIYAM'' lafzı nın manasına yoğunlaşırsanız aslında Kıyam'ın bu ayette,Tamamen müslüman halkların yönetimi,idaresi ile alakalı olduğunu görebilirsiniz;
Bismillah.
MAİDE97-Allah, Kâ'be'yi, Beyti Haram ı, Haram ayları, kurbanı ve boyun*ları gerdanlıktı kurbanlıkları da İnsanlar için bir kıyam sebe*bi kılmıştır. Bu da Allah'ın göklerde ve yerde olan herşeyi bîldiğini ve Allah'ın her şeyi en iyi bilen olduğunu sizin de bilme*niz içindir.
Kıyamın Anlamı:
Yüce Allah'ın: İnsanlar için bir kıyam sebebi" buyruğu, in*sanların orada emniyet altında olmaları için (dolayısıyla) bir salâh ve bir ge*çim yolu demektir. Buna göre "kıyam", orada ikâmet edecekleri yer anlamın*da olur. "Kıyamdan , onunla ilgili şeri! hükümleri yerine getirirler ifa ederler anlamında olduğu da söylenmiştir.
İlim adamları derler ki: Şanı yüce Allah'ın, bu gibi şeyleri insanlar için kı*yam sebebi kılışındaki hikmet şudur: Şanı yüce Allah, insanları kıskançlık, birbirleriyle yarışmak, birbirleriyle ilişkilerini kesmek, birbirlerine sırt çevir*mek, baskın, talanr öldürmek ve intikam gibi bir takım karakterlere sahip olarak yaratmıştır. O bakımdan, ilâhî hikmet ve ezelî meşîetin (durumun) de*vam etmesini sağlayacak ve güzel sonuca erişilmesini gerçekleştirecek şey*leri de takdir etmesi kaçınılmazdır O bakımdan yüce Allah: "Şüphesiz ki Ben, yeryüzünde bir halife yaratacağım" (el-Bakara, 2/30) diye buyurarak, onla*ra halifeliği emretmiş ve böylece işlerini yönetme yetkisini, kendilerini an*laşmazlıklardan alıkoyacak ve ilişkilerini koparmaktan vazgeçip birbirleriy*le kaynaşmaya İtecek, zalimi zulmetmekten alıkoyacak, herkesin meşru yol*dan eline geçirdiği mülkiyetini kabul edip, korumasını gerçekleştirecek bir halifenin yönetimine vermelerini emretmiştir.
İbnürl-Kasım der ki: Bize Malik'in anlattığına göre, Osman b. Affan (r.a.) şöyle dermiş: "İmamın engel oldukları, Kur'ân'ın engel olduklarından daha çoktur." Bunu Ebu Ömer (b. Abdil-Berr) -Allah'ın rahmeti üzerine olsun- nak*letmektedir. Yöneticinin bir yıl zulmü, insanların bir anlık düzensiz ve anarşik ortam İçerisinde kalmalarının verdiği rahatsızlıklardan daha azdır. İş*te bu fayda dolayısıyla yüce Allah halifeyi yaratmıştır. İşler onun görüşüne göre cereyan etsin ve Allah, onun vasıtası ile çoğunluğun yapmak istediği sal*dırganlıkları önlesin. İşte bundan ötürü yüce Allah Beyt-i HaranVı kalplerinde gereği gibi ta'zim etmelerini istemiş, ruhlarına onun heybetini yerleştirmiş, Beyt'in kıymetini aralarında ta'zim etmiştir, O bakımdan ona sığınan, onun sayesinde güven*lik altına alınır, zulüm ve baskı gören orada bulunmakla himaye görür Ni*tekim yüce Allah şöyle buyurmaktadır: "İnsanlar, etraflarından kapılıp alınmakta iken, Bizim kendilerine emin bir Haram (belde) kıldığımızı görmediler mi?" (el-Ankebut, 29/67) İMAM KURTUBİ MAİDE/97 Tefsiri.
Tağutlara Başkaldıran ,İbrahim yurekli Kıyam'ın Muvahhidlerine Selam olsun...!
D.rabia