Neler yeni
İslami Forum, Dini Forum, islami site, islami sohbet, radyo, islami bilgiler

İslam-tr.org'a hoş geldiniz! Hemen üye olun ve kendi konularınızı, düşüncelerinizi paylaşarak bu platforma katılın. Oturum açtıktan sonra, İslam dini, tarih ve güncel konularla ilgili paylaşımlarda bulunabilirsiniz.

Çözüldü Küfre Rıza Küfürdür Kaidesini Tafsilatlı Bir Şekilde Burda Bilgilendirir misiniz ?

فرقان Çevrimdışı

فرقان

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
Selamun Aleykum ve rahmetullah. Nisa 140 ayeti gereğince kufre rıza küfürdür. ben haber izlerken, yolda gezerken, iş yerinde yaşadığımız yer darul harb olunca hayatmn her yerinde bunla karşılaşıyorum. internetten izlediğimiz videolarda haberlerde vb. küfür amelı gördüğümüzde ne yapmamız gerekir videoyu izlemeye devam ettiğimizde küfre mi gireriz ? mesela haberlerdede bir çok küfür şirkle karşılaşıyoruz bu durumda hüküm nedir ?
 
Abdulmuizz Fida Çevrimdışı

Abdulmuizz Fida

فَاسْتَقِمْ كَمَا أُمِرْتَ
Admin
Âleykum selam we rahmetullah

Kardeşim evvela bahsettiğiniz ayeti kısaca bir analiz edelim;
Nisa suresi 140. ayeti, İslam devletinin hakim olduğu Medine'de nazil olmuş , Medine'deki yahudi hahamları bulundukları meclislerde Kur'an'dan küfür ve alay ile bahsederler ve munafıklar da onlarla beraber bulunur, dinlerlerdi. Bundan dolayı o âyet meâl olarak anılmış ve bu şekilde Peygamber'e hitabın, bütün ummetine hitab etmek demek olduğu anlatılmış ve buyurulmuştur ki: Bu takdirde, yani Allah'ın âyetleriyle küfür ve alay edilirken yanlarında oturduğunuz takdirde siz onların, o kâfir alaycıların aynısınız. O zaman siz de onlar gibi kâfir olursunuz. Bu âyetin zahirine bakarak Allah'ın âyetleri ile alay etmek küfür olduğu gibi, o esnada yalnız onların yanında oturmak da küfür olacağı anlaşılıyor. Bununla beraber Akaid âlimleri bunu rıda (hoş görme) ile kayıtlandırmışlar ki, buna karine de nuzul sebebinin munafıklar hakkında olmasıdır. Fakat rıda itirazı terketmek demek olduğuna göre açık veya gizli itiraz edilmedikçe kişi küfürden kurtulmuş olamaz. Kalkıb gitmek de bir itiraz demektir. Meğer ki "Kalbi iman ile dopdolu olduğu halde küfre zorlanan kimse hariç" (Nahl, 106) olsun. Oturur onlar gibi olursa ne mi olur? Şubhesiz ki Allah munafıklarla kâfirlerin hepsini cehennemde toplayacaktır. Dünyada Allah'ın âyetleriyle alay etmek için toplandıkları gibi, ahiratte de cehennem azabında öylece toplanırlar.

Yüce Allah'ın: Onlar başka bir söze dalıncaya kadar yanlarında oturmayın" yani, küfür ve inkârdan başka bir söz söyleyînceye kadar onlarla birlikte oturmayın. "Çünkü o zaman siz de onlar gibi olursunuz." İşte bu buyrukda, munkeri açığa vurdukları takdirde masiyet işleyenlerden uzak durmanın vucubuna delalet vardır. Çünkü, onlardan uzak durmayan bir kimse, onların fiillerine radı olmuş olur. Küfre rıda ise küfürdür. Nitekim yüce Allah da: "Çünkü o zaman siz de onlar gibi olursunuz" diye buyurmaktadır. Buna göre masiyetin işlendiği bir mecliste oturub da onlara karşı tepki göstermeyen herkes, günahta onlarla beraber eşit olur. Masiyet sözünü söyleyib bunun gereğince de amel ettiklerinde onlara tepki göstermesi icab eder Eğer onlara tepki gösterme gücünü bulamıyorsa, bu âyet-i kerimenin tehdid ettiği kimselerden olmamak için yanlarından kalkıb gitmesi gerekir.
Ömer b. Abdulaziz (rahimehullah)'dan rivayet edildiğine göre o, şarap içen bir topluluk yakalar. Orada hazır bulunanlardan birisi hakkında oruçlu
Hişam b. Urve diyor ki: "Ömer b. Abdulaziz, içki masasında bulunan bir kısım insanları yakalayıb onlara içki içme cezası verdi. İçlerinden biri de oruçluydu. Onlar: "Bu adam oruçlu." dediler. Bunun üzerine Ömer: "Başka bir söze geçmedikleri muddetçe onlarla oturmayın. Aksi halde siz de onlar gibi olursunuz." âyetini okudu.

Bu âyet-i kerimede: "Muhakkak ki Allah, munafıkların ve kâfirlerin hepsini cehennemde toplayacaktır." buyurulmaktadır. Bu ifadeden maksad, nasıl ki kâfirler ve munafıklar, dünyada iken mu'minlerin aleyhine birleşmekte ve ittifak etmekte iseler, âhiratte de Allah onları birleştirecek ve bir yere koyacaktır. Fakat orada birleştikleri yer, cehennem olacaktır.


....

Günümüz Türkiye'sine gelirsek, her ne kadar din tamamlanmış olsa da siyasi ve askeri otorite İslamın hakimiyetini tanımayan, şeriata karşı olanların elindedir. Bu sebeble bahsettiğiniz durum gibi İslam'ın aleyhine durumlarla karşılaşılması durumunda sorumluluk, tavır ve hareket musluman ferd(ler)in kendilerine, inisiyatiflerine kalmış durumdadır. Şartların, meselenin ve karşı tarafın durumunu hızlıca değerlendirilib uygun olan metod seçilerek harekete geçilerek İslam düşmanlarına mudahale edilmeli veya buğz ederek karaltılarını çoğaltmak yerine, ortamdan uzaklaşılmalıdır.



Rasulullah (s.a.v.) şöyle buyurmuştur :
"Sizden kim bir kötülük görürse eliyle düzeltsin, buna gücü yetmezse diliyle düzeltsin, buna da gücü yetmezse kalben bu kötülüğe iştirak etmesin. Bu sonuncusu imanın en zayıf mertebesidir."
(Muslim, İman, 78)

 
فرقان Çevrimdışı

فرقان

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
ben mesela yanlarından gidebilcek durumda değilsem subhanAllah veya Subhanallahu amma yuşrikun desem ve onlar duysa veya duymasa küfrü reddetmiş olurmuyum ?
 
Üst Ana Sayfa Alt