Laiklik Hakkında, Osmanlı Devletinin Son Şeyhulislamlarından Mustafa Sabri Efendinin Bir Fetvası Var

hamza01

New member
Üye
Laiklik hakkında, Osmanlı devletinin son şeyhulislamlarından Mustafa Sabri efendinin bir fetvası vardır ve şöyledir:

“Aslında din ile devlet işlerini birbirinden ayırmak, dini ortadan kaldırmak planından başka birşey değildir. batıdan gelen ve batı bağlılarının ortaya attıkları bidatlerin hepsi İslamı yıkmak ve müslümanları islamdan uzaklaştırmak içindir. Fakat bu amaçla ortaya çıkarmış oldukları şeylerin en korkuncu din ile devlet işlerini birbirinden ayırmak anlamına gelen laikliktir. Laiklik devlet tarafından halkın dinine indirlmiş bir darbedir. Laiklik ilsini kabul eden bir siyasi rejim islam hükümlerine baş kaldırmış demektir. Dolayısıyla Öncelikle bu devlet irtidad etmiş(dinden dönmüş) sonrada buna itaat edenler(oy kullananlar) mürted olmuştur. Böyle bir siyasi idarede görev alanlar tek tek mürted hükmünü aldıkları gibi bu hükümete itaat eden kitleler de irtidada düşmüş olurlar. böylece kestirmeden küfre toplu küfre giriş kadar korkunç bir olay tasavvur edilemez. Birimiz, fert olarak İslamın herhangi bir hükmünü kabul etmediğimiz, dinin sultasını redettiğimiz, helal-haramdan, emir ve nehiyden birini inkar ettiğimiz takdirde küfre girmiş oluruz. Peki, toptan Allahın sultasını, emir ve nehiylerini , helal ve harama ilişkin ölçülerini reddeden dolayısıyla mürted olduğu şüphe götürmeyen bir devletin üyeleri hakkındaki hükmünüz ne olacaktır??

Cevap: Yanlızca mürted olmak mı?”(Mevkif el akl vel ilm vel alem min c:4 s: 282)
 

ALI25

La edri
Üye
Alim iste bu ve ayni zamanda o ilmi ile de amil su mevkif el akil bir tercüme edilseydi okunsa ve bu eser onun nasil bir ulemadan sahsiyet oldugunu ortaya koyacaktir.
 

Abdulmuizz Fida

فَاسْتَقِمْ كَمَا أُمِرْتَ
Yönetici
Admin
Frm. Yöneticisi
Alim iste bu ve ayni zamanda o ilmi ile de amil su mevkif el akil bir tercüme edilseydi okunsa ve bu eser onun nasil bir ulemadan sahsiyet oldugunu ortaya koyacaktir.
Laiklik ile Demokrasinin ilişkisi veya farkı nedir?
Kişi Demokrasiyi savunurken, Laiklikden beri olabilir mi?
 

ALI25

La edri
Üye
Laiklik ile Demokrasinin ilişkisi veya farkı nedir?
Kişi Demokrasiyi savunurken,Laiklikden beri olabilir mi?
Laiklik ne ve onun icin ne deniliyor meshur söz ile dini devletten ve devleti de dinsiz kilmak Devlet dine dinde devlete karismamasi gibi vakia olur ve bu ise mümkün degildir.

Din devlete ve devlette dine bakmayacak veyahut karismayacak ve böyle olunca ikiside bir birinden ayri olur din var Devlet yok Devlet var din yok iste laiklige de iste bizim yaslilarda dinsizlik diye diyorlar.

Demokrasi nedir insan mahsulü insanin kafasina dayanan ve ondan cikip gelen bir seyden ibaret ve ayni zamanda bir de onada küfür nizami diye denir ve din ikiye ayirilirken bir din olarak semavi birde beseri iste bu demokraside bir beseri dindir.
 

Abdulmuizz Fida

فَاسْتَقِمْ كَمَا أُمِرْتَ
Yönetici
Admin
Frm. Yöneticisi
Laiklik ne ve onun icin ne deniliyor meshur söz ile dini devletten ve devleti de dinsiz kilmak Devlet dine dinde devlete karismamasi gibi vakia olur ve bu ise mümkün degildir.

Din devlete ve devlette dine bakmayacak veyahut karismayacak ve böyle olunca ikiside bir birinden ayri olur din var Devlet yok Devlet var din yok iste laiklige de iste bizim yaslilarda dinsizlik diye diyorlar.

Demokrasi nedir insan mahsulü insanin kafasina dayanan ve ondan cikip gelen bir seyden ibaret ve ayni zamanda bir de onada küfür nizami diye denir ve din ikiye ayirilirken bir din olarak semavi birde beseri iste bu demokraside bir beseri dindir.
Aynen öyledir.

Allah'ın Hakimiyet sıfatını millete vererek küfrünü isbatlayan bu küfür rejimlerinin işleyişi ve bekası için her türlü cehd edenlerin Şeyhu'l İslam Mustafa Sabri'ye göre durumları nedir?









 

ALI25

La edri
Üye
Aynen öyledir.

Allah'ın Hakimiyet sıfatını millete vererek küfrünü isbatlayan bu küfür rejimlerinin işleyişi ve bekası için her türlü cehd edenlerin Şeyhu'l İslam Mustafa Sabri'ye göre durumları nedir?


Laiklik ilsini kabul eden bir siyasi rejim islam hükümlerine baş kaldırmış demektir. Dolayısıyla Öncelikle bu devlet irtidad etmiş (dinden dönmüş) sonrada buna itaat edenler (oy kullananlar) mürted olmuştur. Böyle bir siyasi idarede görev alanlar tek tek mürted hükmünü aldıkları gibi bu hükümete itaat eden kitleler de irtidada düşmüş olurlar. böylece kestirmeden küfre toplu küfre giriş kadar korkunç bir olay tasavvur edilemez. Birimiz, fert olarak İslamın herhangi bir hükmünü kabul etmediğimiz, dinin sultasını redettiğimiz,helal-haramdan, emir ve nehiyden birini inkar ettiğimiz takdirde küfre girmiş oluruz. Peki, toptan Allahın sultasını, emir ve nehiylerini,helal ve harama ilişkin ölçülerini reddeden dolayısıyla mürted olduğu şüphe götürmeyen bir devletin üyeleri hakkındaki hükmünüz ne olacaktır? Cevap: Yanlızca mürted olmak mı?”(Mevkif el akl vel ilm vel alem min c:4 s: 282)
 
Üst Alt