Neler yeni
İslami Forum, Dini Forum, islami site, islami sohbet, radyo, islami bilgiler

İslam-tr.org'a hoş geldiniz! Hemen üye olun ve kendi konularınızı, düşüncelerinizi paylaşarak bu platforma katılın. Oturum açtıktan sonra, İslam dini, tarih ve güncel konularla ilgili paylaşımlarda bulunabilirsiniz.

Çözüldü Meni Necis midir ?

O Çevrimdışı

ogrencitalebe

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
Selamunaleykum,

Racih olan görüşe göre meni necis midir ?Eğer necis ise meni bulaşmış bir çamaşırı diğer çamaşırlarla çamaşır makinesine atsam yıkama bittikten sonra meni bulaşan çamaşırda meni kokusunun geçmediğini görsem,diğer çamaşırlara da meni bulaşma ihtimalinden dolayı tekrar yıkamam gerekir mi ?

Cezekallahu hayran

Yani diğer çamaşırları yıkamam gerekir mi ?
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Abdulmuizz Fida Çevrimdışı

Abdulmuizz Fida

فَاسْتَقِمْ كَمَا أُمِرْتَ
Admin
Âleykum selam we rahmetullah;

İslâm, temizlik, sağlık ve ibâdeti birleştirib ahlâk, adalet ve fazilet rayına oturtmuştur. Bunlar birbirini tamamlayan unsurlardır. Hepsi bir araya gelince bütünlük arzeder ve asıl amacına ulaştırılmış olur.

Mutad yoldan akan dört ayrı sudan dolayı ya abdest almak, ya da gusletmek gerekir. Mezi, abdest almayı gerektirenlerden biridir, Medyî de onun gibi. Menî'ye gelince, o guslu gerektiren sıvıdır. Dördüncüsü ise idrardır .

Meni daha çok şehvetle fışkırıp tabii yoldan dışarı çıkan kalın sarı bir sıvıdır. Gerek temizlik, gerek sağlık, gerekse ibâdet yönünden önemli bir olaydır. O bakımdan dinimizde onunla ilgili ayrı bir bölüm meydana getirilmiştir.
Konuya mesned teşkil eden ve ilim adamlarının istidlal ve ihticaclarına kaynak seçilen hadisler şunlardır:

Ayşe (r.anha)'dan yapılan rivayette demiştir ki:
"Rasûlullah (s.a.v.) efendimiz'in elbisesindeki meniyi oğup çitilerdim, sonra da kalkıb gider ve o elbiseyle namaz kılardı."
(Ebu Dâvud, Taharat: 134; Ahmed: 6/125-133-213-239-263, Nesâî, Taharat, 187, Muslim, Taharat)

Ahmed b. Hanbel'in naklettiği rivayette ise şöyle demiştir:
"Rasûlullah (s.a.v.) efendimiz elbisesindeki meniyi izhir otunun köküyle alıb giderir, sonra da o elbiseyle namaz kılardı; ayrıca meni kuruyunca onu elbisesinden atıb giderdikten sonra o elbiseyle namaz kılardı."

Buhari ve Muslim'in ittifakla aldıkları rivayette Ayşe (r.anha) şu lafızla demiştir ki:
"Ben, Rasûlullah (s.a.v.) elbisesindeki meniyi yıkardım, o da hemen sonra namaza çıkar da elbisedeki yıkamanın eseri (ıslak kısım olarak) kalırdı."
(Buharî, Vudu: 64-65; Nesâî, Taharat, 186; Ahmed: 6/142, 235)

Dârakutnî'nin, Ayşe (r.anha)'dan yaptığı rivayette ise, şöyle demiştir:
"Rasûlullah (s.a.v.) elbisesindeki meniyi kuruduğu zaman oğub çitilerdim. Yaş olduğu zaman yıkardım."

Ayrıca bu konuda İbn Abbas (r.anhuma)'dan yapılan rivayette, demiştir ki:
"Rasûlullah (s.a.v.) efendimiz'den elbiseye dokunan meniden soruldu. Buyurdu ki: "O ancak sümük ve balgam mesabesindedir. Onu bir bez parçasıyla silmen ve îzhir otuyla gidermen sana yeter."
(Dârakutni)


Hanefi mezhebine göre; meni pis - necis kabul edilib, bedene veya elbiseye bulaşması halinde suyla yıkanması gerekir. Eğer kurumuşsa -hadîslerde belirtildiği gibi- üç şeyden biriyle temizlemek gerekir. Ovalamak suretiyle de temizlenmiş sayılır. Ancak Ebû Hanife'ye göre, kuru menîye, yeniden su isabet eder ve ıslanırsa pisliği geri döner. Temizlenmeyip dirhem veya aya miktarını aşarsa namaza engel teşkil eder. Yaş ise, su ile yıkanması gerekir
(el-Fıkhu Alâ'l-Mezahîbi'l-Arbaa: 1/23)

Mâlik'i mezhebi ve Hanefi mezhebinden imam Zufer; meniyi pis kabul etmekle birlikte, kuru meninin ovmak yoluyla temizlenemeyeceği görüşündedirler.


Şafiî ve Hanbel'i mezhebine göre ise; menî temizdir.

Meni bulaşmış çamaşırları, diğer çamaşırlarla birlikte makinada yıkayabilirsiniz.
 
O Çevrimdışı

ogrencitalebe

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
Yani meni bulaşmış bir çamaşıra su serpmek ebu hanife'ye göre temizlenmiş olması için yeterli midir ?

Yani kuruyken demek istedim.Bunun mezi için geçerli olduğunu sanıyordum.

Kusura bakmayın yanlış okumuşum
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Üst Ana Sayfa Alt