Neler yeni
İslami Forum, Dini Forum, islami site, islami sohbet, radyo, islami bilgiler

İslam-tr.org'a hoş geldiniz! Hemen üye olun ve kendi konularınızı, düşüncelerinizi paylaşarak bu platforma katılın. Oturum açtıktan sonra, İslam dini, tarih ve güncel konularla ilgili paylaşımlarda bulunabilirsiniz.

Nureddin Yıldız - Ümmet Kendi Kendini Nasıl Imha Eder?

M Çevrimdışı

Mutedil Olun

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Bu eski sohbetlerinden bir alıntı, fakat şu anki Işıd fitnesinin de çıkış noktasını anımsatır gibi.

 
M Çevrimdışı

Mutedil Olun

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Oy vermek helal demiyor mu bu adam?
Biraz sahih akideli kişileri de dinleyelim.

Ah muvahhid kardeşim ah, ne yaparsın, hep böyle bunların akideleri... sen 4 yaşından beri rahle başında ilim tahsil et, 50 küsür yaşına kadar 30 bin clitlik kütüphanen olsun, günde ortalama 400 sayfa oku, konferanslar, dersler, sohbetler vs vs, didin dur fakat bir fetvan yüzünden müşrik ol... acı bir durum hakikaten(!)
 
Slave of Allah Çevrimdışı

Slave of Allah

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
Ah muvahhid kardeşim ah, ne yaparsın, hep böyle bunların akideleri... sen 4 yaşından beri rahle başında ilim tahsil et, 50 küsür yaşına kadar 30 bin clitlik kütüphanen olsun, günde ortalama 400 sayfa oku, konferanslar, dersler, sohbetler vs vs, didin dur fakat bir fetvan yüzünden müşrik ol... acı bir durum hakikaten(!)

Araf 176 ne için indi?
Tevbe 31'dekiler de din adamlarına böyle baktıkları yüzünden sapmadılar mı?
Şimdi de cehalet perdesini alimlere kadar mı açtınız?
Halk diyordunuz, okuma yazma diyordunuz, Kur'an bilinmiyor diyordunuz, alimler öğretmiyor diyordunuz bir nebze anladık.

Sizin bu cehalete olan hoşgörünüze bakınca şu an aleyhinde konuştuğu gruba da el ayak olmanız lazım.
Açık bir şirk olan fetvayı veren kişi rahlede oturduğu için müşrik olmuyorsa, açık şirkin fetvasını verenlere cihat meydanlarında ömrünü harcayarak müşrik diyenlerin de cehaleti mazeret görülmemeli mi?
---İkinci kısım hemen 'cehennem köpeği' olabiliyor değil mi!

*Ayrıca bu zat geçenlerde cihatçılara dil uzatmadı mı? Koskoca Afgan Suriye cihatlarını "bir avuç çete" diye aşağılamadı mı?

Mutedil olacağız diye rahlede oturmuşların batıl fikirlerini meydana atanları kabul edecek değiliz.

Not: bir grubu savunuyor değilim. Lakin yaklaşımınız objektif bakınca hakkaten aklın süzgecinde, sınıfta kalıyor.
 
halidvelid Çevrimdışı

halidvelid

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Aşırı derecede sohbet meraklısı olan, her konuşmasını kaydeden, belirli konuların dışına çıkmayan (çıkamayan), bazı konuları anlatırken abartılı vurgularda bulunan, cihad'a bakışı buz gibi olan bu şahısın daha ilk videosunu dinlediğimde elektrik alamamıştım. Az konuşup çok iş yapan, medyatik olmayan hocalar tercihimdir.
 
dogeradem Çevrimdışı

dogeradem

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Aşırı derecede sohbet meraklısı olan, her konuşmasını kaydeden, belirli konuların dışına çıkmayan (çıkamayan), bazı konuları anlatırken abartılı vurgularda bulunan, cihad'a bakışı buz gibi olan bu şahısın daha ilk videosunu dinlediğimde elektrik alamamıştım. Az konuşup çok iş yapan, medyatik olmayan hocalar tercihimdir.

Suriye cihadına bakışı güzel , geçen video da paylaşmıştım
Oy kullanma meselesinde kendi görüşünü anlatmıyor .. iki farklı görüş var deyip anlatıyor
Hatta benim sevdiğim bir özelliği kendi görüşlerinde fetvalarda pek yer vermiyor

Geçen ki Zevahiri çıkışını ben de anlayamadım // ben de beklemezdim

Az konuşup çok iş yapan, medyatik olmayan hocalar tercihimdir. Demişsin ama hocanın biz zaten sadece konuşmalarını dinleriz yani hangi hoca ne iş yapar bilmiyoruz ki .. konuşmayan hoca ya hoca demiyoruz .. çok konuşan itikadı sağlam samimi hocalar olsa da dinlesek derim ..
 
halidvelid Çevrimdışı

halidvelid

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Suriye cihadına bakışı güzel , geçen video da paylaşmıştım
Oy kullanma meselesinde kendi görüşünü anlatmıyor .. iki farklı görüş var deyip anlatıyor
Hatta benim sevdiğim bir özelliği kendi görüşlerinde fetvalarda pek yer vermiyor

Geçen ki Zevahiri çıkışını ben de anlayamadım // ben de beklemezdim

Az konuşup çok iş yapan, medyatik olmayan hocalar tercihimdir. Demişsin ama hocanın biz zaten sadece konuşmalarını dinleriz yani hangi hoca ne iş yapar bilmiyoruz ki .. konuşmayan hoca ya hoca demiyoruz .. çok konuşan itikadı sağlam samimi hocalar olsa da dinlesek derim ..


Birkaç tane örnek verebilirim:

Hasan Karakaya, Mehmet Emin Akın, Hüsnü Aktaş, Mustafa Çelik, Sadrettin Yüksel.. Bunlar yakinen tanıdıklarım, artırılabilir..

Vaaz vermek de davet çalışmasının bir parçasıdır yalnış anlaşılmasın ama vaazörlük yetmez. İslami Hareket demek nebevi metodu tüm yönleriyle hayata uygulamak demektir. İsmini zikrettiğim hocalar Nebevi metoda sadık kalmaya özen gösteren gerçekten Fıkıh sahibi kimselerdir. 4-5 sene yurt dışında arapça tahsil etmiş olmak tek başına ölçü değildir. Özellikle cihad meseleleri ve sisteme karşı müslümanca duruş noktasına Nurettin hoca kanaatimce sınıfta kalmıştır.
 
M Çevrimdışı

Mutedil Olun

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
siz belirli kalıpların, belir sloganların içine İslam'ı ve akideyi sıkıştırmaya çalışırsanız, elinizde bir tane alim, davetçi kalmaz. acaba Nureddin Hoca, demokrasi put mudur diyor, domuzdan ne kadar istifade edilebiliyorsa o kadar istifade edilebilir mi diyor, yoksa demokrasi varsa İslam Devleti'ne gerek yok mu diyor?
 
Slave of Allah Çevrimdışı

Slave of Allah

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
siz belirli kalıpların, belir sloganların içine İslam'ı ve akideyi sıkıştırmaya çalışırsanız, elinizde bir tane alim, davetçi kalmaz. acaba Nureddin Hoca, demokrasi put mudur diyor, domuzdan ne kadar istifade edilebiliyorsa o kadar istifade edilebilir mi diyor, yoksa demokrasi varsa İslam Devleti'ne gerek yok mu diyor?
Kusura bakmayın, zamanında şirki belirleyen şey nasıl taştan putçuluksa bu asırda ise izm'lerdir. Nasıl Lat ve Uzza ise bugün demokrasidir.
Elbette akidemizi belirli putların etrafında savunacağız, ona göre belirleyeceğiz.

Kendisi ben oy veriyorum diyor. İstediği kadar iki görüş var desin kaldı ki tevhid tarafında iki görüş falan yoktur, kendi batıl fikirleri belamlar tarafından iki görüş vardır. Kendisi 'ben yapıyorum' diye fetva veriyorsa zaten saptırdığı binler ortadadır. Benim öğrencilerden biri geçmişte tevhidi kısmen öğrenmiş fakat Nureddin Hoca da iyidir o bilir diyerek vermiş oyunu. Teker teker hesabını soracak Allah.
 
halidvelid Çevrimdışı

halidvelid

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
..
siz belirli kalıpların, belir sloganların içine İslam'ı ve akideyi sıkıştırmaya çalışırsanız, elinizde bir tane alim, davetçi kalmaz. acaba Nureddin Hoca, demokrasi put mudur diyor, domuzdan ne kadar istifade edilebiliyorsa o kadar istifade edilebilir mi diyor, yoksa demokrasi varsa İslam Devleti'ne gerek yok mu diyor?


Elhamdülillah tekfirci bir anlayışımız yok ama dik duranlarla eğilenler arasında seçim yapmak kadar doğal bir hakkımız olmalı, Nurettin hoca hangi zorluklara katlandı da sisteme bu perspektiften bakma hakkını kendinde gördü? Kafirlerin direkt hangi zulmüne düçar oldu da mücahidleri çete diye yaftaladı? Cihad sahasında hangi tecrübeleri edindi de kalemle cihadın yegane cihad olduğu kanaatini dile getirdi..

Hatalarına hata demek eğer İslamı kalıplara sokmaksa o kalıptan memnunuz elhamdülillah.
 
halidvelid Çevrimdışı

halidvelid

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Hem oy konusundaki tavizkar duruştan sonra davet ettiği kesimlere İslam Devletini, Şer'i hükümlerin hakim olmasının lüzumunu, Cihad'ı, Tağut kavramını nasıl anlatabilecek? Etrafındaki insanları nasıl ikna edecek? Allah hakkı tutup dik durarak kaldıran mücahid alimlerin sayısını artırsın.
 
M Çevrimdışı

Mutedil Olun

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
senin dualarına amin diyorum, kimsenin kusursuz olmadığına iman ediyorum, fakat mesajalrından şunu da anlıyorum ki sen nureddin hocanın pek fazla sohbetlerini dinleyen, hayatını bilen birisi değilsin. öyle olmak da zorunda değilsin, fakat hakkında tam bilgin olmadığı bir kişi hakkında sohbetlerinden cımbızlanmış görüntüleri alarak bir kanaate varmamanı tavsiye ederim. sonuç itibari ile söz konusu zat bir alim. birçok sohbetinde cihaddan da, siyasetten de, şeriatten da bahsetmiştir, saymaya kalksam sayamam heralde. fakat metod konusunda farklılıklar olabilir. Nureddin Hoca özetle İslam Devleti'nin evlerde kurulacağına inanan bir alim. Yani eğer evler İslamlaşırsa, gençler şuurlanırsa, tüm tabular, yasalar Allah Teala'nın dilemesiyle yıkılacaktır. Türkiye gibi karışık mezhep, meşrep ve milletlerin bulunduğu bir yerde, 3-5 kişinin teşkilatlanıp silahlanmasını doğru bulmuyor. fiili cihadın ancak bir İslam Devleti bünyesindeki halife komutasında olabileceğine inanıyor.

Cihad'ın başarıya ulaşabilmesi için de ümmetin ittifak etmesi gerektiğini, halifenin belirli bir bölgeden değil de Hasan El Benna gibi (r.h.a) herkesi kapsaması gerektiğini söylüyor. İlk hedef olarak Kudüs'ü gösteriyor. Kendisi Suriye'deki cihadı incelemek için de bölgeye inmiş, neler olup bittiğine dair oradaki mucahid komutanlardan bilgiler almıştır, kendisi erbakan hoca'nın tercümanlığını yapmıştır. Siyasilere, belediye başkanlarına ziyaretler yapıp onlara nasihatlerde bulunmuştur. kendisi 7 sene Mekke'de eğitim görmüş biridir, Buhari'nin son icazetli alimlerindendir. vesaire vesaire...

bunları şeyhi uçurmak için veya faziletlerini sayıp döküp, onun da boynunu vurmak için söylemiyorum. Kalbini, niyetini, ihlasını bilen Allah Teala. Fakat ben şu topraklarda özellikle gençlerin izleyeceği yol konusunda ondan alacakları çok şey olduğuna inanıyorum. sizin de böyle bazı sloganik çıkışlar yapıp ''yav oy vermeye fetva veriyormuş, dinlenir mi bu adam'' gibi sözleriniz ağrıma gidiyor. abes buluyorum. şu an onbinlerce ezan Rasulullah (sallallahu aleyhi ve sellem)'in sünnetine uygun bir şekilde okunuyorsa bunu demokratik bir partinin lideri sayesinde olmuştur. Evet siz onu müşrik kabul ediyorsunuz fakat ne bilirsiniz belki de onu Allah Teala katına şehit olarak aldı? Belki de dediğiniz gibi müşrik olarak öldü. Bu konular çok hassas konular, bir kişiyi ebedi cehennemlikle yaftalamak kadar riskli bir söz olamaz.

Abdulllah Yolcu, Muhammed Kutub'un yanında kaldığı zamanlarda türkiye'de oy verilmesi gerektiğine dair sözlerinin olduğunu söylüyor. çünkü türkiyede küfür medeniyetini evvela yasalarla, tabularla, kanunlarla koydu diyor. bu sebeple başa gelen insanların bu yasalardan ne kadar yolabilirse, müslümanlara ne kadar rahat bir ortam sağlayabilirse doğru bir iş yapmış olacağını söylüyor. gördüğünüz gibi bu muhammed kutub'un görüşü. en azından ihtilaflı bir konu. böyle bir konudan yola çıkarak bir kimsenin akidesi konusunda yorum yapmanız, maazallah onu ebedi cehennemlk biri olarak görmeniz, bir şeytan oyunudur. şeytan birbirimizi tekfir ettirerek veya bazı kalıplara sığmadığımız için defterlerden sildirerek, gücümüzü parçalıyor. bu yüzden de milyarı aşkın müslüman 3-5 çapulcu israile baş edemiyor. inşaallah ne demek istediğim anlaşılmıştır, siz selef veya halef alimlerinden deliller getiriyorsunuz. size itidali ve bu tür meselelerde yorum yapmayı rahlelerde dirsek çürütmüş alimlerle bırakmanızı tavsiye ederim.
 
Slave of Allah Çevrimdışı

Slave of Allah

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
Abdulllah Yolcu, Muhammed Kutub'un yanında kaldığı zamanlarda türkiye'de oy verilmesi gerektiğine dair sözlerinin olduğunu söylüyor. çünkü türkiyede küfür medeniyetini evvela yasalarla, tabularla, kanunlarla koydu diyor. bu sebeple başa gelen insanların bu yasalardan ne kadar yolabilirse, müslümanlara ne kadar rahat bir ortam sağlayabilirse doğru bir iş yapmış olacağını söylüyor. gördüğünüz gibi bu muhammed kutub'un görüşü.

Bir Muhammed Kutub'un bunu söylediğine dair delil ne?
İki Muhammed Kutub bir put mudur, eleştirilemez midir? O deyince bir şey helal mi olur? (Kaldı ki böyle bir şey dediğine inanmıyorum)
 
Slave of Allah Çevrimdışı

Slave of Allah

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
Demokrasi oyununa girdiğimiz takdirde karşı karşıya kalacağımız ikinci zarar, meşruiyet meselesinin sulandırılmasıdır. Çünkü demokrasilerde meşruiyet oy çokluğunu alan kimselerindir. Halbuki bu, Rabbani ölçü Allah'ın şeriatının egemen kılınmasıdır. Allah'ın şeriatının hükümlerinin uygulanmasını kabul etmeyen bir kimsenin ise, Allah'ın dinine göre bir meşruiyeti yoktur. İsterse sadece çoğunluğu değil, oyların tamamını elde etmiş olsun. İşte bu, İslam ile demokrasi arasında son derece keskin bir yol ayrımıdır.

Demokrasi oyununa girdiğimiz vakit oyların çoğunluğunu alan kimselerin - isterse Allah'ın şeriatını egemen kılmasın- meşruiyetini kabul etmemiz kaçınılmaz olur. Çünkü kendisine aykırı hareket etme imkanı bulunmayan oyunun kuralı budur. İşte bu takdirde de itikadi bakımdan sakıncalı bir duruma düşeriz. Bu da yüce Allah'ın küfür dediği bir işin meşruiyetini kabul etmek, Allah'ın şeriatından başkasını yaslaştırmaktır.

Biz, kalbimizden ya da açıktan istediğimiz kadar: "Bizler Allah'ın indirdikleri dışındaki hüküm koymayı uygun görmüyoruz," diyelim. Bu oyuna girmeyi kabul ettiğimiz hatta çoğu zaman bu oyuna girmemize izin verilmesini isteyip bu haktan yoksun bırakılmaya karşı çıktığımız halde bile, oyunun bu kuralına da boyun eğmek zorundayız.

Düşmanlarımız fırsatı kaçırmayarak demokrasinin kaygan zeminine düştüğümüzü görüp bizi zora sokmaya kalkışacak hatta daha fazla sıkıntıya sokmak için ileri de giderek bize şöyle diyeceklerdir: " Seçimlere girip de başarılı olmazsanız, Allah'ın şeriatını uygulamayacak olanlar kazanırsa tutumunuz ne olacaktır? Bizler de: "Toplumun görüşüne saygı duyacağız", deriz. -Hayret doğrusu!- Eğer onlar bizlere: "Peki siz yönetimdeyken daha sonra toplum sizden yüz çevirip, başkasına oy verecek olursa tutumunuz ne olacak, diye sorarlarsa, biz de onlara: "Toplumun kararına boyun eğeriz", deriz. Hayret doğrusu! Peki ya toplumun aldığı karar Allah'ın tespit ettiği hüküm ile çelişiyorsa ne olacak?

La ilahe illalah davasının ve meşruiyet meslesinin, bundan daha ileri derecede sulandırılması söz konusu olabilir mi?

Bununla birlikte, madem o oyuna girmeyi kabul ettik, onun yasasını kabul etmekten başka yolumuz da yoktur. Çünkü mantığın gereği budur. Ama oyuna katılmadığımız takdirde, bunun yasasını kabul etmemek de bizim hakkımızdır. Bu sayede hem kendimizle tutarlı oluruz hem de "Bizler bu oyuna girmedik. Çünkü bu oyunun yasası Allah'ın belirlediği ve kullarını kabul etmek zorunda tuttuğu hükme aykırıdır" diyebiliriz. Doğal olarak bunu söylediğimizde düşmanlarımız da şunu söyleyeceklerdir: "Sizler demokratik değilsiniz, sizler demokrasinin düşmanlarısınız. " Biz de onlara şu cevabı veririz: İstediğinizi söyleyiniz. Bizler ta baştan beri Allah'ın şeriatına aykırı şekilde yasa yapma hakkını insanlara veren bir yönetim sistemini kabul etmiyoruz. ÇÜNKÜ BİZLER BUNU KABUL EDECEK OLURSAK, MÜSLÜMAN KALAMAYIZ. Allah'ın bize indirdiği İslam'dır. Demokrasi değildir. Allah'ın bizi uymakla yükümlü kıldığı, İslam'dır. Demokrasi değildir. Kıyamet gününde bizi Allah, İslam dolayısıyla hesaba çekecektir. demokrasi dolayısıyla değil.

MUHAMMED KUTUB (NASIL DAVET EDELİM SYF 111,112 KAHİRE 2003
 
halidvelid Çevrimdışı

halidvelid

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Nurettin Yıldızı iyi tanıyorum meraktan bazı sohbetlerini dinlemişliğim var kendisine özel bir önyargım yok, mesele ortada, alim ilim sahibi demek ama ıstılahta ciddi farklılıklar var o yüzden ne derece alim olduğu tartışılır. Fetva meclisi.com da ki bir çok cevabını garipsedim.
 
M Çevrimdışı

Mutedil Olun

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Bir Muhammed Kutub'un bunu söylediğine dair delil ne?
İki Muhammed Kutub bir put mudur, eleştirilemez midir? O deyince bir şey helal mi olur? (Kaldı ki böyle bir şey dediğine inanmıyorum)

Muhammed Kutub'un bir süre yanında kalan Abdullah Yolcu anlatıyordu. Yalan söylüyorsa bilemem, ki bir müslümana hele hele ilim sahibi bir müslümana yalan izafe etmekten haya ederim. tabiki muhammed kutubda nureddin yıldızda put değil, meselenin ictihadi bir mesele olduğunu anlatmak için o görüşleri söyledim. Selef alimlerinin fetvasıyla şu günü yorumlamak her meselede mümkün olmayabiliyor. yeni yeni konular, yeni yeni fitneler zuhur ediyor.
 
M Çevrimdışı

Mutedil Olun

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
evet La ilahe İlla Allah akidemizin özüdür. Lakin ben sohbetlerini dinlediğim hiçbir hocamın bu akideyi reddettiğini görmedim ki bu çılgınlık kafirlik olur. Ben hiçbir hocamın, Nureddin Hoca da dahil demokratikleşelim, Şeriat olsa da olur olmasa da olur dediğini de duymadım. Bilakis bununla ilgili dersleri var, demokrasinin helvadan yapılan bir put gibi olduğunu, kafirlerin dilediği gibi şekillendirdiğini söylüyor. fakat bu demokrasiyi de yaşadığı topraklarda ve yaşadığı zamanda domuz eti gibi istifade edilebilecek bir zorunluluk meselesi olarak görüyor. işte buna ictihad diyoruz yoksa haşa kimsenin tevhid akidesini reddettiği filan yok, bu sapıklık olur.
 
ENSAR Çevrimdışı

ENSAR

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
evet La ilahe İlla Allah akidemizin özüdür. Lakin ben sohbetlerini dinlediğim hiçbir hocamın bu akideyi reddettiğini görmedim ki bu çılgınlık kafirlik olur. Ben hiçbir hocamın, Nureddin Hoca da dahil demokratikleşelim, Şeriat olsa da olur olmasa da olur dediğini de duymadım. Bilakis bununla ilgili dersleri var, demokrasinin helvadan yapılan bir put gibi olduğunu, kafirlerin dilediği gibi şekillendirdiğini söylüyor. fakat bu demokrasiyi de yaşadığı topraklarda ve yaşadığı zamanda domuz eti gibi istifade edilebilecek bir zorunluluk meselesi olarak görüyor. işte buna ictihad diyoruz yoksa haşa kimsenin tevhid akidesini reddettiği filan yok, bu sapıklık olur.
demokrasi putundan yararlanalım diyerek akidedeki hakimiyet mefhumundan taviz verdiğini farkedemiyormusunuz ,Allahın kanun koyuculuğu ne zamandan beridir akide konusu olmaktan çıkmıştırda ictihadi bir konu olmuştur...
 
M Çevrimdışı

Mutedil Olun

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Allah'ın hakimiyetinde ictihad değil, bu hakimiyetin sağlanması ile ilgili metodda ictihadlar yapılır
 
M Çevrimdışı

Mutedil Olun

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
mesela türkiye gibi müslüman toplumun yoğun olduğu bir ülkede acaba İslam Şeriat'ı nasıl sağlanır? hele hele farklı farklı mezheplerin, milletlerin, aşiretlerin olduğu, yasaların put halini aldığı bir devlette, acaba tevhid diyip herkesi bir kalemde silerek nasıl bir adım atılabilir? çünkü şeytan kelime-i tevhidi öyle sloganin hale getirmiş ki, bir çırpıda milyonları defterden silebilirsin. Türkiye'de senden başka müslüman kalmayabilir. Herkesin akidesine bir anda bir kusur bulabilirsin. Serbest meslek yapan adama bile sen niye ruhsat aldın, niye vergi veriyorsun gibi komik şeylerle tenkitte bulunabilirsin. kaldı ki memurları, öğrencileri, imamları, polisleri, siyasileri, belediyecileri vs, kafir damgasıyla çoktan damgalamışsındır. bu türkiyeyi tanımamaktan, geçmişi bilmemekten, biraz da cahilikkten kaynaklanıyor. mü'min basiretli olmalı asrını tanımalı, ufku geniş olmalı, iman meselesini en geniş ölçülerde tutmalı, ehli kıbleyi asla tekfir etmemeli, haccanın arkasında namaz kılan Abdullah bin Ömer (radıyallahu anh)'ı unutmamalı, papaza kızıp orucu bırakmadığı gibi, camiye küsmemeli, cuma kılmamak gibi bir ahmaklık yapmamalı.
 
Üst Ana Sayfa Alt