Neler yeni
İslami Forum, Dini Forum, islami site, islami sohbet, radyo, islami bilgiler

İslam-tr.org'a hoş geldiniz! Hemen üye olun ve kendi konularınızı, düşüncelerinizi paylaşarak bu platforma katılın. Oturum açtıktan sonra, İslam dini, tarih ve güncel konularla ilgili paylaşımlarda bulunabilirsiniz.

Ömer Nasuhi Bilmen'in Kitaplarını Tavsiye Eder Misiniz? Itikadı Olarak Kitaplarında Sıkıntı Var Mı?

M Çevrimdışı

Mustafa Sabri

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
S.a. arkadaşlar Ömer Nasuhi Bilmen'in kitaplarını tavsiye edermisiniz.İtikadı olarak kitaplarında sıkıntı varmı?
 
bahakar Çevrimdışı

bahakar

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
her alimi kendi yetiştiği havza içinde değerlendirmek gerekir, keza kimsenin tam olarak döneminin toplumsal ve siyasal etkilerinden tam olarak kurtulması mümkün değildir gibi geliyor bana, dolayısıyla ömer nasuhi bilmenin kitaplarında da hoşumuza gitmeyecek bazı görüşler yer alabiliyor ( mesela namazlar bölümünde nafile namazlar kısmında bidat olan 100 rekatlık namazlarının zikretmesi gibi...) ama buna mukabil mesela islahatı fıkhiyye kamusu da o kadar kıymetli bir eser ki, bazı hocalarımıza göre arapçaya çevrilse dünyada meşhur olur. mesela darul islam darul harp meselelerini okuyabileceğimiz güzel bir kaynak... kimse hatadan münezzeh değil, ayrıca kendisi türkiye de dinin tamamen ortadan kaldırılmaya çalışıldığı dönemde müslümanların farz-ı ayn olan fıkhı öğrenmesi çok gayret etmiştir, hataları için Allahtan mağfiret diler kıymetli eserlerinden de faydalanmaya çalışırsak güzel olur düşüncesindeyim.. Allahu a'lem...
 
bahakar Çevrimdışı

bahakar

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
100 rekatlik namaz neye binaen bisat ? Delilleri nefir ??

kardeş birincisi kandillere özel namazlarla gelen rivayetlerin hiçbirinin aslı yoktur... ( şevkani-el fevaidül mecmua minel ehadisil mevdua isimli eserine bakarsan bu meseleyle ilgili uydurma rivayetleri bulabilirsin)

ikincisi maruf bir usul kaidesi var fıkıhta ; Eşyada aslolan ibahadır, yani yeme içme giyinme nevinden olan uygulamalarımızda yasaklığına dair bir nass bulunmadıkça mbah kabul ederiz.
buna mukabil ibadette aslolan men ve hazardır; yani bir uygulamamızın ibadet olabilmesi için onunla ilgili bir nassa sahip olmamız gerekir, nass olana kadar taat-ibadet cinsinden her uygulama bidattır. Dolayısıyla ne peygamberimizin ne sahabenin ne müctehid imamların uygulamalarında bulamadığımız ve bugünkü toplumda olduğu gibi özel bir vakit ve özelleşmiş, sınırları çizilmiş adet haline gelen kandil namazları gibi uygulamaların ibadet olabilmesi için senin delil getirmen gerekir, eğer böyle bir iddaan varsa...
bundan sonra senin bu namazın ibadet olabileceğine dair delilin nedir?
 
E Çevrimdışı

eslem berire

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Benim bilmedigim bir konuda delilim olamaz ogrenmek istedigim sudur ornek verdigin yuz rekatlik namaz hic bir sunnette yokmu ?? Zayif hadis bile olsa yokmu ? Ben bilmiyoru m size sordum muhterem
 
bahakar Çevrimdışı

bahakar

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
aziz kardeşim, hakkını helal et ben yanlış anladım, acizane bende tabi kii bütün hadis külliyatlarını taramış değilim... ama şevkani gibi ibn teymiyye gibi, ebu hanife gibi ve diğer müctehid fakih ve muhaddisler bu konuda hiç bir hadisin sabit olmadığını söylediği ve fakihlerden bize sünnet olarak nakledilen nafile namazlarda asla böyle bir namaz göremediğimiz için onlara tabii olaraK böyle rahat konuşuyoruz...
 
Üst Ana Sayfa Alt