Kardeşim, bacakta Baldır dizden aşağısı, Uyluk - but dizden yukarısıdır.
Secde 7 aza üzerine yapılır, hadisteki anlatılan kısım secde esnasında diz ve kalça arasını (uyluğu) açarak, bacakları komple kapatmayın diyor.
Dediği gibi topuk diye bir şey geçmiyor, alimlerde öyle birşey demiyor, aksine o âimler Rasulullahın NET hadisine uyuyor!
Sen zorlama yorumları bırak da o arkadaşından (olmaya bu arkadaşın tasavvufcu olsun?) bu hadisleri (aşağıdaki) inkar etmesinin veya yok saymasının sebebini, delillerini hadis usulune göre istermisin!
İşlerine geldiği zaman zayıf hadisle amel ederler, uydurma mevzu hikayeleri manası güzel doğru diye hadis kabul ederler, sahih hadise geldi mi, şeytan kırk dereden su getirtir adama.
İbn Huzeyme senediyle Aişe (r.anha)’nin şöyle ediğini nakletti:
“Peygamber (s.a.v.) benimle beraber yatıyordu, onu aradım ve secde halinde, ayak topuklarını birbirine bitiştirmiş, parmak uçları kıbleye dönük bir şekilde buldum.”
(Beyhakî, 2/116; İbn Huzeyme sahihin’de (654) rivayet edilmiştir)
“Nebî (s.a.v.) dizlerini ve ayak parmaklarını da yere sağlamca koyar, ayaklarının ön tarafını ve ayak parmaklarını kıbleye doğru çevirir, (Buhârî, Sıfatu's-salat 50, 64 (95), c.2, sf. 804, 816; Ebû Dâvud, Salât 115,116 (732), c.3, sf.126) topuklarını birleştirir (Tahâvî, İbn Huzeyme, Hadis no: 654, Hâkim, el-Mustedrak) ve ayaklarını dik tutardı. Ashabına da bu şekilde yapmalarını emrederdi. (Tirmizî, Sunen, Salat 205 (276), c.1, sf. 204) Ayak parmaklarını da öne doğru kırardı.”(Nesaî, Sunen, İftitah, 138 (1101), c.1-2, sf. 626; İbn Mâce, Sünen, İkametu's-Salât, 72 (1061), c.3, sf. 372; Ebû Dâvud, Sünen, Salât 115, 116 (730), c.3, sf. 119-120)