Neler yeni
İslami Forum, Dini Forum, islami site, islami sohbet, radyo, islami bilgiler

İslam-tr.org'a hoş geldiniz! Hemen üye olun ve kendi konularınızı, düşüncelerinizi paylaşarak bu platforma katılın. Oturum açtıktan sonra, İslam dini, tarih ve güncel konularla ilgili paylaşımlarda bulunabilirsiniz.

Şu An ve En Son Okuduğunuz Kitabın Adı Nedir ?

Rayet Et Tevhid Çevrimdışı

Rayet Et Tevhid

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
şeyhul islam imam ibni teymiyye'nin '' İstikamet '' kitabını okudum. şimdi safiyyurrahman mübarek furi'nin siyer kitabını okuyorum. tavsiye ederim ikiside gerçekten muhteşem eserler.
 
M Çevrimdışı

muwahhida Humeyra

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
sahabe de etmiyormu ?
Sahabe zamanında namazı terkeden müslüman mı wardı sonradan çıkmş bi konu we ayetleri hadisleri bile kendilerine göre tewil edip namz kılmayanı dinden görecek kadar da dinden tawiz wermeyen MÜSLÜMANLAR!! İslamın şartı beştir bunlardan birini terkeden kendini nasıl islama nisbet eder! Ebubekir ra. In zekat wermeyenlere bile sawaş açtığını hiç mi okumadınz Müslüman Namazı Bilerek terketmez ! Bilerek terk edenin İslamdan nasibi yoktur.küfür ile iman arasnda namzn terki wardır..
 
Elyesa Abdurrahman Çevrimdışı

Elyesa Abdurrahman

"Hüküm ancak Allah'ındır..." En'am 57
İslam-TR Üyesi
Sahabe zamanında namazı terkeden müslüman mı wardı sonradan çıkmş bi konu we ayetleri hadisleri bile kendilerine göre tewil edip namz kılmayanı dinden görecek kadar da dinden tawiz wermeyen MÜSLÜMANLAR!! İslamın şartı beştir bunlardan birini terkeden kendini nasıl islama nisbet eder! Ebubekir ra. In zekat wermeyenlere bile sawaş açtığını hiç mi okumadınz Müslüman Namazı Bilerek terketmez ! Bilerek terk edenin İslamdan nasibi yoktur.küfür ile iman arasnda namzn terki wardır..
ee bende zaten sahabe ediyor diye bildigim için yazdm
 
Tihame Çevrimdışı

Tihame

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
20170408_021016.jpg
 
Sükunet Çevrimdışı

Sükunet

Twitter: @sknttt
İslam-TR Üyesi
Bende etmeyenlere nispeten yazdım zaten yanlş alıntı oldu kusura bakma inşaAllah )
Yanlız namazı terkedenin tekfir edilmesi meselesinde çok meşhur bir ihtilaf var. Bilmediğinizi söylemiyorum lakin dilimizi dikkatli kullanmalıyız. Zira ucu Ebu Hanife'ye, Malik'e, Şafii'ye, Hatta Ahmed'den nakledilen bir görüşe kadar varıyor.

Ayrıca Ebu Bekir'in zekat vermeyenleri tekfir etmesi zekatı inkar etmelerinden dolayı vermemelerinden dolayı değil.
 
M Çevrimdışı

muwahhida Humeyra

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
İhtilaf konusu namazı terk eden kafir ona kafir demeyen kafir oma kafir dmeyen kafir mi konusu war.ayrıca kuran we sünnetten delil warken hangi alimin sözünü delil alcaz ? İmam Hanbel Malik Şafii Hanife de insan hata yapabilir ayrıca onların da bir sürü kitabı yakılıp tahrif edilmştr .Ayrıca bi düşünün Küfürden Şirkten Beri hangi MÜSLÜMAN NAMAZI TERKEDER!Namazın kazaya kalması UYKU UNUTMA DELİRME halinde olurken yolcu namazı namazı cem etme ws bir sürü kolaylık sağlamşken Rabbimiz ve terkedeni Cehennemle uyarmışken nasıl olurda bu kadar gewşek olunur bu konuda anlamıyorm..
 
Muddessir Çevrimdışı

Muddessir

الحمد الله
Moderatör
muwahhida Humeyra .. Huzeyfe ra dan nakledilen fitneler hadislerinin şerhlerini okursaniz sukunetin ne demek istediğini belki daha iyi anlarsıniz .
ihtilafli bir mesele oldugundan dolayı aslında ikinizde soylediklerinizde haklısınız. .. ( cumhuru ulema namazin inkar edenj kafir olarak görüyor fakat bir kaç meselenin de olduğunu unutmayalım insaAllah )
 
Son düzenleme:
Sükunet Çevrimdışı

Sükunet

Twitter: @sknttt
İslam-TR Üyesi
İhtilaf konusu namazı terk eden kafir ona kafir demeyen kafir oma kafir dmeyen kafir mi konusu war.
Bu konuda ihtilaf olduğunu nereden okudunuz? Muteber bir kaynaktan nakil yaparmısınız? Namazı terk edeni, tekfir etmeyenin tekfir edilmeyeceğinde hiç bir ihtilaf yok. Bu konuda kişi tekfir edilmez. Çünkü nasların delâleti zan. Bırakın tekfir edilmeyi kınanmaz bile. Çünkü bu konudaki ilim yakîn derecesine ulaşmamış. En fazla karşı tarafın sana göre vehimle amel ettiğini söylersin. Ama kınama olmaz. Bu konuda (terk edeni tekfir etmeyende silsile) tekfir yapanlar usulde hâvârice ve Mu'tezileye muvafakat etmişlerdir.

ayrıca kuran we sünnetten delil warken hangi alimin sözünü delil alcaz ? İmam Hanbel Malik Şafii Hanife de insan hata yapabilir ayrıca onların da bir sürü kitabı yakılıp tahrif edilmştr .

Asıl soru bu değil. Doğru soru şu: Kuran ve Sünnet'teki nasları kendi anlayışlarımızla mı yoksa Alimlerin anlayışları ilemi anlayacağız? Küfür demeyen alimler nefislerine mi tabi oluyorlar? Onlarda sünnetten delil getiriyorlar. Ayrıca İmam Ahmed, Şafi, Malik ve Ebu Hanife'nin hepsinin bir meselede külliyyen hata yaptığı bir örnek varmı tarihte? Altından kalkamayacağımız iddialar atmayalım inşaAllah bacım. İbn Kayyım'ın "Namaz ve onu terk edenin Hükmü" isimli kitabı var. Onu okumanızı tavsiye ederim. Bakın orda tekfir edilmez görüşünü hangi alimlere nispet ediyor. Buda linki:

https://d1.islamhouse.com/data/tr/ih_books/single/tk_Namaz_ve_onu_terk_edenin_durumu.pdf

Ayrıca bi düşünün Küfürden Şirkten Beri hangi MÜSLÜMAN NAMAZI TERKEDER!Namazın kazaya kalması UYKU UNUTMA DELİRME halinde olurken yolcu namazı namazı cem etme ws bir sürü kolaylık sağlamşken Rabbimiz ve terkedeni Cehennemle uyarmışken nasıl olurda bu kadar gewşek olunur bu konuda anlamıyorm..

Evet bu amel bizim nezdimizde kişinin Kafir olması için yeterlidir. Bende Sahâbe'nin icmaı'ndan dolayı terk edenin kafir olduğu görüşünü benimsiyorum. Ama kalbim tekfir edilmeyeceği görüşünede yatmıyor değil. Zira diğer alimlerin cevaplarıda çok tatmin edici.
 
Elyesa Abdurrahman Çevrimdışı

Elyesa Abdurrahman

"Hüküm ancak Allah'ındır..." En'am 57
İslam-TR Üyesi
muwahhida Humeyra .. Huzeyfe ra dan nakledilen fitneler hadislerinin şerhlerini okursaniz sukunetin ne demek istediğini belki daha iyi anlarsıniz .
ihtilafli bir mesele oldugundan dolayı aslında ikinizde soylediklerinizde haklısınız. .. ( cumhuru ulema kafir olarak görüyor fakat bir kaç meselenin de olduğunu unutmayalım insaAllah )
nerde yazıyor cumhur kafir gördüğünü
 
Muddessir Çevrimdışı

Muddessir

الحمد الله
Moderatör
nerde yazıyor cumhur kafir gördüğünü
demek istediğim cumhur namazın inkarini küfür olarak görüyor .. kilmayanlar içinse çok farklı görüşler var. İbn kayyim kitabında bütün alimlerin goruslerini sıralar kendisi de küçük küfür olanını tercih eder. . küçük küfürü de küçük görmeyelim insaAllah. . dediğim gibi ihtilafli bir mesele. . O yüzden şahıslara indirgeme gibi bi potansiyele sahip deilim.
Rabbim en iyisini bilendir.
 
Rayet Et Tevhid Çevrimdışı

Rayet Et Tevhid

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
namazı inkar etmediği müddetçe tekfir edilmez diyen alimler varken kafir diyen cumhur kim merak ettim :) ayrıca sünneti iyi anlamadığımız için bu haldeyiz. Alimlere ihtiyaç var eğer onlar dini anlatmazsa açıklamazsa tefrikaya düşeriz. bugün olduğu gibi. Alimler dururken 2-3 ilim talebesi olup fasit görüşleri olan kimseler dinlendiği için müslümanlar böyle tefrikaya düştüler. Bize faydası olmayan tartışma ve ilimden uzak olmamız daha hayırlıdır. Allah en doğrusunu bilir.
 
hamza01 Çevrimdışı

hamza01

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Bazı Amellerin Terki La İlahe İllAllah'ı Bozar

عن أَبَي هُرَيْرَةَ رضي الله عنه قَال : لَمَّا تُوُفِّيَ النَّبِيُّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ وَاسْتُخْلِفَ أَبُو بَكْرٍ ، وَكَفَرَ مَنْ كَفَرَ مِنْ الْعَرَبِ قَالَ عُمَرُ : يَا أَبَا بَكْرٍ ! كَيْفَ تُقَاتِلُ النَّاسَ ، وَقَدْ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ : " أُمِرْتُ أَنْ أُقَاتِلَ النَّاسَ حَتَّى يَقُولُوا لا إِلَهَ إِلاَّ اللَّهُ ، فَمَنْ قَالَ لا إِلَهَ إِلاّ اللَّهُ فَقَدْ عَصَمَ مِنِّي مَالَهُ وَنَفْسَهُ إِلاّ بِحَقِّهِ ، وَحِسَابُهُ عَلَى اللَّهِ ؟ " قَالَ أَبُو بَكْرٍ : وَاللَّهِ لأُقَاتِلَنَّ مَنْ فَرَّقَ بَيْنَ الصَّلاةِ وَالزَّكَاةِ ، فَإِنَّ الزَّكَاةَ حَقُّ الْمَالِ ، وَاللَّهِ لَوْ مَنَعُونِي عَنَاقًا كَانُوا يُؤَدُّونَهَا إِلَى رَسُولِ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ لَقَاتَلْتُهُمْ عَلَى مَنْعِهَا .
قَالَ عُمَرُ: فَوَ اللَّهِ مَا هُوَ إِلاَّ أَنْ رَأَيْتُ أَنْ قَدْ شَرَحَ اللَّهُ صَدْرَ أَبِي بَكْرٍ لِلْقِتَالِ فَعَرَفْتُ أَنَّهُ الْحَقُّ.

Hadis:

Ebu Hureyre Radiyallahu Anhum 'den söylemediği rivayet edilmiştir:

"Rasulullah Sallallahu Aleyhi ve Sellem 'in vefatı üzerine Ebu Bekr es-Sıddık halife olup arab kabilelerinden mürted olanlara karşı ordu göndermeye başladı. Omer Radiyallahu Anhum:

"Ey mü'minlerin halifesi! Bunlara karşı nasıl harb açarsınız? Rasulullah Sallallahu Aleyhi ve Sellem: "La ilahe illAllah" diyene kadar insanlarla çarpışmakla emrolundum. Kim ki bu şehadet kelimesini söylerse (kısası gerektiren bir haram müstesna) malını, canını korumuş olur. (Gizli) küfrü ve haramının hesabı Allah'a aittir" demişti. Ebu Bekr cevaben:

"Vallahi her kim namazla zekatı aynı görmezse onunla harb ederim. Çünkü zekat malın hakkıdır. Allah'a yemin ederim ki bunlar Rasulullah'a verdikleri bir keçi yavrusunu benden esirgerlerse bundan dolayı muhakkak onlara savaş açarım" buyurdu. Bunun üzerine Omer Radiyallahu Anhum:

"Vallahi bildim ki, mürted olanların öldürülmesi hakkındaki halifenin bu hükmü, Allah-u Teala'nın, Ebu Bekr'in gönlünde yarattığı genişliğin eseridir. Bu sayede onlarla çarpışmanın hak olduğunu öğrendim" diye Ebu Bekr'i doğruladı." (Buhari-Müslim)


Hadisten Ne İstifade Ederiz?

1- Hadisten tevhid kelimesinin sadece dil ile ikrarının iman olmadığı, bunun sahih bir iman olabilmesi için tevhidin gerektirdiği amellerle desteklenmesinin şart olduğu anlaşılıyor.

2 - Tevhid kelimesini söylediği ve diğer bütün vacibleri yerine getirdiği halde zekatı vermek istemeyen kimsenin mürted olduğu ve öldürülmesi gerektiği hususu tüm sahabeler arasında ittifak edilen bir konudur.

3 - Ebu Bekr'in namaz ile zekatı mukayese etmesinden namazı terkedenin de mürted olup öldürülmesi gerektiği anlaşılmaktadır. Nitekim bu konuda da sahabeler arasında ihtilaf yoktur.
 
M Çevrimdışı

muwahhida Humeyra

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Konu: NAMAZIN TERKİ
Nakil: ✍ Hadisler

✅ Peygamber (s.a.v) şöyle buyurdu:

"İslam beş şey üzerine bina edilmiştir: Bunlar, Allah'tan başka ilah olmadığına ve Muhemmed'in Allah'in elçisi olduğuna şahitlik etmek, namaz kılmak, zekat vermek, haccetmek ve Ramazan orucunu tutmaktır."
Buhari

"İşin başı İslâm'dır, onun direği namazdır ve en yüksek zirvesi cihaddır."
Tirmizi

"Kişi ile şirk ve küfür arasında namazın terki vardır."
Müslim

"Kafirlerle aramızdakı fark, kılmak için söz verdiğimiz namazdır. Kim namaz kılmayı terk ederse kafir olur."
Nesai

"Kim bile bile namazı terk ederse Allah ve Rasulunun himayesinden uzaklaşır."
Ahmed; Beyhaki

"Kim ona, kurallarına uyarak devam ederse o, kıyamet günü onun için ışık, delil ve Cehennem ateşinden kurtarıcı olur. Kim ona kurallarına uyarak devam etmezse, onun için ne ışık, ne kurtarıcı, ne de delil vardır ve bu kimse, kıyamet günü Karun, Haman, Firavn ve Ubeyy b. Halef ile beraber olur!"
Ahmed; Darimi; Taberani
 
M Çevrimdışı

muwahhida Humeyra

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Konu: NAMAZIN TERKİ
Nakil: ✍ Sahabilerden

1⃣ Ömer ibn el-Hattab (r.a): "Namazı terk edenin İslam'da nasibi yoktur."

2⃣ Abdullah İbn Mesud (r.a): "Namazı terk eden kimsenin dini yoktur."

3⃣ Ebu'd-Derda (r.a): "Namazı olmayanın imanı olmaz, abdesti olmayanın namazı olmaz."

4⃣ Abdullah ibn Abbas (r.a): "Kim namazı terk ederse kafir olur."

5⃣ Cabir ibn Abdullah (r.a): "Kim namaz kılmazsa o kafirdir."

6⃣ Ali ibn Ebu Talib (r.a): "Kim namaz kılmazsa o kafirdir."

Hafiz el-Munziri, et-Terğib ve't-Terhib


✅ İmam İbnu'l Kayyım rahimehullah:

"Sahabilerden bunun aksini düşünen kimse yoktur."
 
M Çevrimdışı

muwahhida Humeyra

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Konu: NAMAZIN TERKİ

✅ Hafiz el-Munziri rahimehullah:

et-Terğib ve't-Terhib isimli kitabının namaz bölümünde namazı kasten terk eden ve onu önemsemeyerek vaktini geçiren kimse hakkında pek çok rivayet nakletti ve namazı terk eden kimsenin hükmü konusunda sahabilerin görüşünü naklettikten sonra şunları söyledi:

"Sahabilerden bir topluluk ve onlardan sonrakiler namazı vakti çıkıncaya kadar kasten terk eden tekfirine hükmetmişlerdir.

✨ Bazıları şunlardır: Ömer ibn Hattab, Abdullah ibn Mesud, Abdullah ibn Abbas, Muaz ibn Cebel, Cabir ibn Abdullah.

✨ Sahabe olmayanlardan bazları da şunlardır:

Ahmed ibn el-Hanbel, İshak ibn Rahuyeh, Abdullah ibn el-Mübarek, İbrahim en-Nehai, el-Hakem ibn Utbe, Eyyup es-Sahtiyani, Davud et-Tayalisi, Ebu Bekir ibn Şeybe, Zuheyr ibn Harb ve diğerleri. Allah onlardan razı olsun."


✅ İmam İshak b. Rahaveyh rahimehullah:

"Rasulullah sallallahu aleyhi ve sellem'den sahih yoldan gelen rivayetlere göre namazı kasten terk eden kimse kafirdir.

Keza ilmi, Peygamber (s.a.v)'den alanlardan günümüze kadar gelen âlimlere göre de namazı hiçbir mazereti olmaksızın kasten, vakti çıkıncaya kadar terk eden kimse kafirdir."

Tazimu Kadri's-Salat


✅ Şeyhul İslam İbn Teymiyye rahimehullah:

"Selefin çoğu namazı terk eden kimsenin kafir olarak öldürülecegi görüşündedirler. Bu, tamamen onun farz olduğunu kabul etmesine rağmen böyledir.''

Mecmuu'l Fetava
 
M Çevrimdışı

muwahhida Humeyra

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Konu: FARZLARIN TERKİ

✅ İmam Ebu Muhammed İbn Hazm:

"Bizler Ömer ibnul Hattab, Muaz ibn Cebel, Abdullah ibn Mesud ve beraberlerinde sahabeden bir cemaatten,

Abdullah ibnul Mübarek'ten, Ahmed ibn Hanbel'den, İshak ibn Rahaveyh'ten ve benzeri sahabe ve tabiinden 17 tane kişiden:

⚡️ "Her kim bir vakit namazı vakti çıkana kadar kasten terk ederse kafirdir ve mürtedtir." sözünü naklettik.

Bunu Malik'in arkadaşlarından İbnu Macişun da söyledi. Aynı sözü Abdulmelik ibn Hubeyb el-Endulusi ve başkaları da söylediler.

⚡️ Haccı terk eden hakkında Ömer (r.a)'dan ve İbn Abbas (r.a)'dan ve başkalarından da bu rivayet edildi.

⚡️ Aynısı zekatı ve orucu terk eden hakkında onlardan zikredildi...

Nebi (s.a.v)'den sabit olan sahih bir hadisi inkar edenin kafir olacağı da İshak ibn Rahaveyh'den rivayet edilmiştir."

Fasl fil Milel
 
hamza01 Çevrimdışı

hamza01

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Namazın farziyetini inkâr ederek terk eden kimse dört mezhebe göre mürtetdir. Tevbeye çağrılır, tevbe ederse bırakılır, etmezse öldürülür. Diğer farzlar inkâr eden de böyledir. Fakat tembellik sebebiyle namazı terkeden kimse hakkında dört mezhep arasında ihtilaf vardır.

- Hanbelilere göre namazı terk eden kâfir ve mürtetdir. Malı, müslüman devletin hazinesine verilir. Ve müslüman olmayanların mezarlığına defnedilir. Namazı inkâr ederek terk etmesi ile tembellik yüzünden terk etmesi arasında fark yoktur.

Aynı şekilde Şafiilerden Mansurul Fakih, Malikilerden İbn Habib de bu görüştedirler.

(İbn Kudame El-Muğni 8/547) (Merdavi El-İnsaf 10/327) (Makdisi El-İknağ 1/71) (Eş-Şerh-is Sagir
1/238)

Deliller:

Cabir radiyallahu anh'den Rasulullah sallallahu aleyhi ve sellem şöyle buyurdu:

- "İnsan ile şirk ve küfür arasındaki engel namazın terkidir."

Büreyde radiyallahu anh'den; Rasulullah sallallahu aleyhi ve sellem şöyle buyurdu:

- "Kâfirlerle bizim aramızdaki ahid namazdır. Bunun için kim namazı terkederse muhakkak kâfir olmuştur." (Ebu Davud, Tirmizi, Nesei, Ibni Mace, Hakim, İbn Hibban) (Nesei bu hadis için sahih dedi.)

Şakik'in oğlu Abdullah radiyallahu anh şöyle demiştir:

-"Rasulullah sallallahu aleyhi ve sellem'in ashabı namazdan başka hiçbir ibadetin terkini küfür saymazlardı."(Tirmizi)

Ömer İbn Hattab radiyallahu anh şöyle demiştir:

- "Namazı terk eden kişide İslâm’dan bir şey yoktur."

Ali b. Ebi Talib radiyallahu anh şöyle diyor:

- "Namaz kılmayan kişi kâfirdir."

İbn Mesud radiyallahu anh şöyle diyor:

- "Namazı kılmayanın dini yoktur."(Neyl-il Evtar 1/343)

- Hanefilere göre namazı inkâr eden değil, tembelliğinden dolayı terk eden kimse küfre girmez ve öldürülmez. Fakat namaz kılıncaya kadar hapsedilip kan akıncaya kadar dövülür.(Reddil Muhtar Haşiyesi 1/62)

Delilleri:

Ebu Hureyre radiyallahu anh'den; Rasulullah sallallahu aleyhi ve sellem şöyle buyurdu:

- "Müşriklere karşı "Lailahe illallah" deyinceye kadar savaşmakla emrolundum. Bunu söylediklerinde kanlarını ve mallarını benden korumuş olurlar. Allah'ın hakkı müstesna."(Buhari, Müslim)

İbn Mes'ud radiyallahu anh'den; Rasulullah sallallahu aleyhi ve sellem şöyle buyurdu:

- "Lailahe illallah Muhammedun Rasulullah'a şehadet eden müslümanın canı üç şeyden biri ile mubah olur:

- Allah'ın öldürmeyi haram kıldığı bir nefsi öldürmek.

- Evli olduğu halde zina etmek.

- İslâm cemaatini bırakıp dininden dönerek mürtet olmak."(Buhari,Müslim)

Ubade b. Samid radiyallahu anh'den Rasulullah sallallahu aleyhi ve sellem'in şöyle dediği rivayet edilmiştir:

- "Kim La İlahe İllallah’a şehadet edip, Allah'ın tek olduğuna ve ibadette hiçbir ortağı bulunmadığına Hz. Muhammedin'in O'nun kulu ve rasulü olduğunu Hz. İsa'nın Alla'ın kulu, rasulü ve O'ndan bir ruh olduğuna, "Ol" kelimesinin Hz. Meryem'e yöneltildiğine, cennet ve cehennemin hak olduğuna şehadet ederse ne yaparsa yapsın, Allah onu cennete sokar."(Buhari, Müslim)

Muaz İbni Cebel şöyle rivayet ediyor:

Rasulullah sallallahu aleyhi ve sellem eşek üzerinde idi. Ben de onun arkasına binmiştim. Bana şöyle buyurdu:

- "Ey Muaz! Allah'ın kulları üzerindeki ve kulların Allah üzerindeki hakkı nedir biliyor musun?"

Dedim ki:

- "Allah ve Rasulü daha iyi bilir. "

Buyurdu ki:

- "Allah'ın kulları üzerindeki hakkı yalnız O'na ibadet etmeleri ve O'na hiçbir şeyi ortak koşmamalarıdır. Kulların Allah üzerindeki hakkı ise kendisine hiçbir şeyi ortak koşmayan kullarına azap etmemesidir."

Dedim ki:

- "Ya Rasulallah! Bunu insanlara müjdeleyeyim mi?”

Buyurdular ki:

- "Hayır müjdeleme! O zaman buna güvenirler."(Buhari, Müslim)

- Şafiiler ve Malikiler'e göre; bir vakit namazını terk eden ve onu vaktinden yani zaruret vaktinden çıkaran kimse tevbeye çağrılır. Terk üzerinde ısrar ederse kâfir olarak değil hadden öldürülür.
(El-Bahrul-Zahar 2/150) (Kalyubi ve Umeyr 1/313) (Ayni Umdetul Kari 24/81) (Kıfayetüt-talip 2/251)

Delilleri:

Allah-u Teâlâ şöyle buyuruyor:

" Haram aylar çıkınca müşrikleri bulduğunuz yerde öldürün; onları yakalayıp hapsedin her gözetleme yerinde onları bekleyin. Eğer tevbe eder, namaz kılar ve zekât verirlerse yollarını serbest bırakın. Doğrusu Allah bağışlar ve merhamet eder." (Tevbe: 5)

Müseyleme radiyallahu anh'den;

Rasulullah sallallahu aleyhi ve sellem şöyle buyurdu:

"Başınıza bir takım devlet reisi getirilecektir. Beğendiğiniz (İslam’a uygun) ve beğenmediğiniz şeyleri yapacaklar. Beğenmediğiniz şeyleri reddeden kimse selâmete ermiştir. Fakat beğenmediğinizi (İslam’a uygun olmayan) şeylerde olanlara razı olup tabi olursanız iyi yapmış olmazsınız. Dediler ki:

"Ya Rasulullah! Onlara karşı savaşalım mı?"

Rasulullah sallallahu aleyhi ve sellem:

"Namaz kıldıkları müddetçe hayır" buyurdu.(Müslim)

Ebu Hureyre radiyallahu anh'den rivayet olunmuştur:

Rasulullah sallallahu aleyhi ve sellem şöyle buyurdu:

- "La İlahe İllallah Muhammedun Rasulullah" deyip namaz kılıp zekât verinceye kadar insanlara karşı savaşmakla emrolundum. Bunları yaparlarsa canları ve malları bana haram olur ve hesapları Allah aittir."(Ahmed b. Hanbel ve İbn Huzeyme)

Rasulullah sallallahu aleyhi ve sellem şöyle buyurdu:

- "Her kim Lailahe illallah Muhammedun Rasulullah'a kalbiyle tasdik ederek şehadet ederse Allah ona cehennemi haram kılar."(Buhari, Müslim)

Ubade b. Samit radiyallahu anh'den Rasulullah sallallahu aleyhi ve sellem şöyle buyurdu:

- "Kim La İlahe İllallah'a şehadet edip, Allah'ın tek olup ibadette O'nun hiçbir ortağı olmadığına, hz. Muhammed sallallahu aleyhi ve sellem'in O'nun kulu, rasulü olduğuna, hz. İsa'nın O'nun kulu, rasulü ve O'ndan bir ruh olduğuna, "Ol" kelimesinin hz. Meryem'e yöneltildiğine, cennet ve cehennemin hak olduğuna şehadet ederse ne yaparsa yapsın Allah onu cennete sokar." (Buhari,Müslim)

Enes radiyallahu anh'den Rasulullah sallallahu aleyhi ve sellem şöyle buyurdu:

- "La İlahe İllallah diyen ve kalbinde onunla tartılacak kadar hayır olan kişi cehennemden çıkar."(Buhari, Müslim)

Şafiiler ve Malikilere göre;"İnsan ile şirk ve küfür arasındaki engel namazın terkidir." "Kim namazı terk ederse muhakkak kâfir olmuştur."şeklindeki hadisi şeriflerde küfür kelimesi İslâm’dan çıkma anlamında kullanılmamıştır. Buradaki küfür kelimesi namazının terkinin ne kadar büyük haram olduğunu ve namazı terk edenin kâfirlere benzediğini anlatmak için kullanılmıştır.

kaynak..KURAN SÜNNETTEN DELİLLERLE
İRTİDADAT VE MÜRTEDİN HÜKMÜ
Abdülhak el Heytemi
 
hamza01 Çevrimdışı

hamza01

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
zekat vermemek
Hanefiler, Malikiler ve Şafiilere göre zekâtın farziyetini inkâr etmeyerek zekât vermeyen müslümanlardan zekât zorla alınır. Gerekirse bunlara savaş açılır. (Eş-Şerhus Sağir l/239;679) (Kifayetüt Taüb 2/252-El-Mecmuğ 5/356)

Hanbelilerin bir görüşüne göre; farziyetini inkâr etmeyerek zekât vermeyen kâfir olur.

Diğer bir görüşüne göre ise; farziyetini inkâr etmeyerek zekât vermeyen kâfir olmaz. Ancak zekâtla birlikte malının yansı zorla alınır.(El-Mugni 2/427-428)


Delilleri:

Ebu Hureyre radiyallahu anh'den şöyle dediği rivayet edilmiştir:

- Rasulullah sallallahu aleyhi ve sellem'in vefatı üzerine Ebu Bekr-i Sıddık radiyallahu anh halife olup Arap kabilelerinden mürtet olanlara karşı ordu göndermeye başladı.

Ömer radiyallahu anh:

- "Ey mü'minlerin halifesi! Bunlara karşı nasıl harb açarsınız? Rasulullah sallallahu aleyhi ve sellem:

"Biz müslümanlar "Lailahe illallah" diyene kadar şirk ehli ile çarpışmakla emrolunduk. Kim ki bu şehadet kelimesini söylerse (kısası gerektiren bir haram müstesna) malını, canını korumuş olur. (Gizli) küfür ve haramların hesabı Allah'a aittir."

Ebu Bekr radiyallahu anh cevaben:

- " Vallahi her kim namazla zekâtı aynı görmezse onunla harb ederim. Çünkü zekât malın hakkıdır. Allah'a yemin ederim ki bunlar Rasulullah'a verdikleri bir keçi yavrusunu dahi benden esirgerlerse bundan dolayı muhakkak onların boynunu vururum." buyurdu.

Bunun üzerine Ömer radiyallahu anh:

- " Vallahi bildim ki mürtet olanların öldürülmesi hakkındaki halifenin bu hükmü, Cenab-ı hakkın Ebu Bekr'in gönlünde yarattığı genişliğin eseridir. Bu sayede onlarla çarpışmanın hak olduğunu öğrendim." diye Ebu Bekir'i doğruladı.(Buhari, Müslim)

Behz bin Hakim'den o da babasından, o da dedesinden rivayet ettiklerine göre:

Rasulullah sallallahu aleyhi ve sellem:

"Otlakta olan her kırk devede üç yaşında bir dişi deve zekât vardır. Develer (zayıf da olsa kuvvetli de olsa) hesabından ayrılmaz. Sevap isteyerek kim malının zekâtını verirse." İbn Ala dedi ki: (Onunla ecir talep ederse ona mükâfat verilir.) Kim zekâtı vermezse biz zekâtı ve onunla birlikte malının yansını da alırız.(Bunu) Aziz ve Celil olan Rabbimizin kati emirlerinden bir emir olarak (alırız), Muhammed'in ailesine bundan bir şey yoktur." buyurdu."

(Ebu Davud, Nesei, Ahmed b. Hanbel) (Hakim ve Ahmed b. Hanbel bu hadis için sahih dedier.)

kaynak..KURAN SÜNNETTEN DELİLLERLE
İRTİDADAT VE MÜRTEDİN HÜKMÜ
Abdülhak el Heytemi
 
M Çevrimdışı

muwahhida Humeyra

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
✅ İmam Abdullah el-Humeydi rahimehullah:

"Bazı insanların; namazı, zekatı, orucu ve haccı kabul eden, fakat ölünceye kadar bunların hiçbirini yapmayan kimse, farzları kabul ettiği zaman inkarcı olmadığı müddetçe mümindir" dedikleri bana haber verildi.

Ben derim ki, bu apaçık bir KÜFÜR'dür ve Allahın kitabına, Peygamberi sallallahu aleyhi ve sellem'in sünnetine ve Müslimanların fiiline aykırdır.

Yüce Allah şöyle buyurmaktadır: "Onlara ancak, dini yalnız O'na has kılarak ve hanifler olarak Allah'a ibadet etmeleri, namaz kılmaları ve zekât vermeleri emrolunmuştu. Sağlam din de budur." (Beyyine 5)

Hanbel bin İshak diyor ki: Ben Ebu Abdullah Ahmed b. Hanbel'in şöyle dediğini duydum: "Bunu kim derse şüphesiz Allah'ı İNKAR etmiş olur. Keza O'nun emirleri ile elçisinin Allah katından getirdiklerini reddetmiş olur."

Hallal, es-Sunne 1027; Lalekai, Şerhu Usul 1594


✅ İmam Sufyan b. Uyeyne rahimehullah:

"Murcie, farzların terkinde kalbiyle ısrar ederek Allah'tan başka ilah olmadigina şahitlik eden kimseye cennetin vacib olduğunu söyler ve farzları terk etmeyi, haramları işlemek seviyesinde bir günah olarak isimlendirirler.

Halbuki ikisi aynı seviyede değildir. Helal olduğuna inanmaksızın haram işlemek bir masiyettir. Cehalet ve mazeret olmaksızın farzları bile bile terk etmek ise KÜFÜR'dür."

Abdullah ibn Ahmed, Kitabu's Sunne


✅ Şeyhul İslam İbn Teymiyye rahimehullah:

"Dinin varlığı için onda mutlaka söz ve amelin de bulunması gerektiği gayet açıktır. Namazı, zekatı, orucu ve diğer vaciblerden herhangi birini açıktan eda etmeyen bir kimsenin Allah'a ve Rasulüne kalbiyle veya kalbi ve diliyle iman etmiş olması mümkün değildir... Bir kimse, özellikle Muhammed (s.a.v)'in emrettiği vaciblerden herhangi birini yerine getirmezse Allah'a ve Rasulüne iman etmiş olamaz."

"Kişinin kalbinde sabit bir imanla Allah'ın kendisine namazı, zekatı, orucu, haccı farz kıldığına inanmakla birlikte ömrü boyunca Allah'a tek bir secde etmemesi, ramazan orucunu tutmaması, Allah için zekatını vermemesi, Allah'ın evini haccetmemesi imkânsızdır. Böyle bir durum ancak ZINDIKLIK'la birlikte ortaya çıkar, sahih bir imanla birlikte ortaya çıkmaz."

Mecmuu'l-Fetava: 7/621, 7/611
 
Üst Ana Sayfa Alt