İslamın hedefi birey değil cemaattir.birey olarak mücadele kuranda ve sünnette övülmemiş,cemaat olarak mücadele övülmüştür.Cemaatin kendisini mükellef kılınan emirleri için bir emiri,emirin de cemaati idare edebilecek belli bir bölge üzerinde hakimiyet yetkisi olmalıdır.her ikisi bir araya geldiğinde devlet oluşur.Sonra hilafet oluşur.Emiri olmayan bir cemaat biatsız olacağından,cahiliye ölümüne müstehak olabilir.Peygamberimiz islami mücadeleyi başlattığında medine islam devleti ile başlamış,vefat ettiğinde halifesi ve emiri belirlenmeden defn edilmemiştir.Bu da emirin ve itaatin olmadığı yerde islamın başıboş kalacağı,herkesin yaşadıklarını din olarak ilan edeceğini ve Allahın insanları kendisine halife kılma mükellefiyetine aykırı davranmış olacağı bilinmektedir.
Bakara Suresi:30- Hani, Rabbin meleklere, "Ben yeryüzünde bir halife yaratacağım" demişti. Onlar, "Orada bozgunculuk yapacak, kan dökecek birini mi yaratacaksın? Oysa biz sana hamdederek daima seni tesbih ve takdis ediyoruz." demişler, Allah da, "Ben sizin bilmediğinizi bilirim" demişti.
"Her kim bîr eli taattan çıkarırsa, kıyamet günü (kendini savunacak) hiç bîr hüc*ceti/delili olmadığı halde Allah'ın huzuruna çıkar. Ve her kim boynunda bir beîat olmadığı halde(bir halifeye biat etmeden) ölürse, câhiliyye ölümü (gibi bir ölüm) ile ölür” (Müslim, İmare, 58).
“Bir kimse emirinin (bağlı bulunduğu mülkî, askerî idarî amirinin) bir şeyinden hoşlanmazsa buna sabretsin! Zira in*sanlardan herhangi bir kimse, sultana(devlet yetkilisine) bir karış kadar bile karşı çıksa ve bu halde ölse, mutlaka câhiliyye ölümü ile ölmüş olur!” (Müslim, İmare, 56)
"Kim itaatten dışarı çıkar ve cemaatten ayrılır ve bu halde ölürse, cahiliye ölümü ile ölür” (Müslim, İmare, 53)
Alimler, bu gibi hadislerde yer alan “cahiliye ölümü ile ölür" ifadesini, “cahiliye döneminde bir rehberi, bir lideri olmayan başı bozuk kimseler gibi ölür” şeklinde anlamışlar (bk. Nevevî, ilgili hadisin şerhi).
“Kim gaza etmeden veya kendini –niyet olarak- gazaya hazırlamaksızın vefat ederse nifakta bir şube üzerinde(münafıklığın bir parçasını kendinde barındırmış olarak) ölür.” (Müslim, imare, 158; Ebu Davud, Cihad, 17; Nesaî, Cihad, 2; Ahmed b. Hanbel, 2/374).
akhi benim yazdığım yazıdan dinin bireysel olarak yaşanması gerektiğimi anlaşılıyor... eğer öyleyse affedin... elbetteki bu din tek başına yaşanmaz... sürüden ayrılan koyunu kurt kapar... benim anlatmak istediğim daha doğrusu konuya bakış açım siyerden anlayabildiğim kadarıyladır.... Rasulullah s.a in hayatına bakacak olursak direk asıl gaye bir islam devleti kurmak değil, insanları şirkin pisliğinden islamın aydınlığına çıkarmaktır... bu yolda yer türlü işkence ve ezaya katlanmaktır... samimi müslümanlar yetiştirmek ve CEMAAT olarak hareket etmektir... zira hicrette bile Rasulullah tek başına yola çıkmamıştır...