SübhanALLAHİ ve Bi Hamdihi SübhanALLAHi'l-Azim
(Allahım seni hamdinle tesbih ederim, yüce Allahım seni tenzih ederim)
Onun Mübarek elçisine Selatu selam olsun.Bizleride namazının kıymetine varanlardan eylesin amin.
Allah-u Teâlâ şöyle buyurmaktadır
"Arkalarından öyle kötü bir nesil geldi ki namazı zayi ettiler, şehvetlerine uydular. Onlar azgınlıklarının cezasını göreceklerdir. ancak tevbe edenler ve salih amel işleyenler hariç." (Meryem: 59-60)
İbn-i Abbas radiyallahu anh diyor ki:
"Namazı zayi etmek, onu tamamıyla terketmek manasında olmayıp, belki vaktinden çıkarmaktır."
Allah-u Teâlâ şöyle buyuruyor:
"Vay! O namaz kılanların haline! Onlar kıldıkları namazdan gafildirler." (Maun: 4-5)
"Sizi cehenneme sokan nedir? Onlar "Biz namaz kılanlardan değildik" derler." (Müddesir: 42-43)
Rasulullah sallallahu aleyhi ve sellem şöyle buyuruyor:
"Kafirlerle aramızdaki fark namazdır. Kim onu terkederse muhakkak ki kafir olmuştur." (Tirmizi, Nesei, Ahmed, İbn-i Mace) (Hakim ve Zehebi bu hadis için sahih dediler.)
"Kişiyle şirk arasındaki engel namazın terkidir." (Müslim, Ebu Davud, Tirmizi)
"İkindi namazını geçiren kimsenin salih ameli boşa gitmiştir." (Buhari, Müslim)
"Kim bilerek namazı terkederse, Allah'ın teminatından uzaklaşmıştır." (Ahmed, Beyhaki)
(Münziri Tergib ve Terhib'inde: "Ahmed b. Hanbel'in bu hadisin rivayet senedindeki raviler güvenilir kişilerdir, fakat senedindeki Maçhul, hadisi rivayet eden Ümmü Eymen'den hiçbir hadis nakletmemiştir." dedi.)
Hz. Ömer radiyallahu anh şöyle demiştir:
"Bilinmelidir ki namazı zayi edenin İslamdan nasibi yoktur."
Eyub'us Sahtiyani bu söze benzer bir söz söylemiştir.
Ceriri, Abdullah b. Şakik'den, o da Ebu Hureyre radiyallahu anh'den; o şöyle demiştir:
"Rasulullah sallallahu aleyhi ve sellem sahabeleri namazı terketmek hariç, hiçbir amelin terkini küfür saymazlardı." (Tirmizi) (Hakim ve Zehebi bu hadis için sahih dediler.)
İbn-i Hazm rahimetullahi aleyh şöyle demiştir:
"Şirkten sonra, vakti çıkartılarak geciktirilen namazdan ve haksız yere bir müslümanı öldürmekten daha büyük günah yoktur."
Ebu Hureyre radiyallahu anh'den;
Rasulullah sallallahu aleyhi ve sellem'in şöyle buyurduğu rivayet edilmiştir:
"Kıyamet günü kul önce namazlarından ötürü hesaba çekilir. Eğer namazları tam ise mutlu ve kazanmış kişi olur. Şayet namazları fasit (bozuk) ise kaybetmiş ve hüsrana uğramış kişilerden olur." (Tirmizi rivayet etti ve bu hadise hasen sahih dedi. Nesei de rivayet etmiştir.)
"İnsanlarla La İlahe İllallah Muhammedun Rasulullah'a şehadet edip namazı eda edinceye ve zekatı verinceye kadar savaşmakla emrolundum. Eğer bunu yaparlarsa benden, Allah'ın hakkı müstensa mallarını ve kanlarını korumuş olurlar. Onların gizli halleri Allah'a aittir." (Buhari, Müslim)
Ebu Said radiyallahu anh'den:
"Bir adam, Rasulullah sallallahu aleyhi ve sellem'e:
"Ya Rasulallah! Allah'tan kork!" dedi.
Rasulullah sallallahu aleyhi ve sellem ise buna karşılık şöyle dedi:
"Yazıklar olsun sana! Ben, yeryüzünde insanların Allah'tan en çok korkanı değil miyim?"
Bunun üzerine Halid b. Velid:
"İzin ver de şu adamın boynunu vurayım" dedi.
Rasulullah sallallahu aleyhi ve sellem:
"Hayır. Belki o, namaz kılanlardandır." buyurdu. (Buhari, Müslim)
Abdullah b. Amr radiyallahu anh'den,
Rasulullah sallallahu aleyhi ve sellem'in şöyle buyurduğu rivayet edilmiştir.
"Kim namazını muhafaza etmezse, onun için bir nur, bir delil ve bir kurtuluş sebebi olmaz ve kıyamet gününde bu kişi Karun, Firavun, Haman ve Übeyy b. Halef ile beraber haşrolunacaktır."
(Ahmed, Darimi, İbn-i Hıbban, Taberani) (Münziri Tergib ve Terhib'inde, bu hadis için sahih dedi.)
Bu zikrettiğimiz hadisler (rivayetler) sanki namazı terkeden kişinin kafir olduğun hissini vermektedir.
Halbuki Rasulullah sallallahu aleyhi ve sellem şöyle buyurmuştur:
"Allah'tan başka ibadete layık ilah olmadığına ve Muhammed'in onun kulu ve rasulü olduğuna şehadet eden kula Allah cehennemi haram kılar." (Buhari, Müslim)
(Cehennemde ebedi kalmayı veya cehhenemin en üst tabakası olan Derk-i A'la dışındaki kısımları haram kılar.)
Namazı vaktinden çıkarıp da, vaktinden sonra kazaya bırakan ve onu kaza namazı olarak kılan bir kimse, büyük günah işlemiş sayılır.
Bu kazaya bıraktığı namazı kılmayan kimse ise; zinakar ve hırsızın işlediği gibi günah işlemiş sayılır. Bu şekilde devamlı yapan kimseler tevbe etmedikçe büyük günah işleyen kimse gibidirler.
Namazı devamlı kılmayan kimse ise, kafir, bedbaht, mücrim olup ahirette de hüsrana uğrayanlardandır.
Not: Devamı gelicek inşaALLAH
(Allahım seni hamdinle tesbih ederim, yüce Allahım seni tenzih ederim)
Onun Mübarek elçisine Selatu selam olsun.Bizleride namazının kıymetine varanlardan eylesin amin.
Allah-u Teâlâ şöyle buyurmaktadır
"Arkalarından öyle kötü bir nesil geldi ki namazı zayi ettiler, şehvetlerine uydular. Onlar azgınlıklarının cezasını göreceklerdir. ancak tevbe edenler ve salih amel işleyenler hariç." (Meryem: 59-60)
İbn-i Abbas radiyallahu anh diyor ki:
"Namazı zayi etmek, onu tamamıyla terketmek manasında olmayıp, belki vaktinden çıkarmaktır."
Allah-u Teâlâ şöyle buyuruyor:
"Vay! O namaz kılanların haline! Onlar kıldıkları namazdan gafildirler." (Maun: 4-5)
"Sizi cehenneme sokan nedir? Onlar "Biz namaz kılanlardan değildik" derler." (Müddesir: 42-43)
Rasulullah sallallahu aleyhi ve sellem şöyle buyuruyor:
"Kafirlerle aramızdaki fark namazdır. Kim onu terkederse muhakkak ki kafir olmuştur." (Tirmizi, Nesei, Ahmed, İbn-i Mace) (Hakim ve Zehebi bu hadis için sahih dediler.)
"Kişiyle şirk arasındaki engel namazın terkidir." (Müslim, Ebu Davud, Tirmizi)
"İkindi namazını geçiren kimsenin salih ameli boşa gitmiştir." (Buhari, Müslim)
"Kim bilerek namazı terkederse, Allah'ın teminatından uzaklaşmıştır." (Ahmed, Beyhaki)
(Münziri Tergib ve Terhib'inde: "Ahmed b. Hanbel'in bu hadisin rivayet senedindeki raviler güvenilir kişilerdir, fakat senedindeki Maçhul, hadisi rivayet eden Ümmü Eymen'den hiçbir hadis nakletmemiştir." dedi.)
Hz. Ömer radiyallahu anh şöyle demiştir:
"Bilinmelidir ki namazı zayi edenin İslamdan nasibi yoktur."
Eyub'us Sahtiyani bu söze benzer bir söz söylemiştir.
Ceriri, Abdullah b. Şakik'den, o da Ebu Hureyre radiyallahu anh'den; o şöyle demiştir:
"Rasulullah sallallahu aleyhi ve sellem sahabeleri namazı terketmek hariç, hiçbir amelin terkini küfür saymazlardı." (Tirmizi) (Hakim ve Zehebi bu hadis için sahih dediler.)
İbn-i Hazm rahimetullahi aleyh şöyle demiştir:
"Şirkten sonra, vakti çıkartılarak geciktirilen namazdan ve haksız yere bir müslümanı öldürmekten daha büyük günah yoktur."
Ebu Hureyre radiyallahu anh'den;
Rasulullah sallallahu aleyhi ve sellem'in şöyle buyurduğu rivayet edilmiştir:
"Kıyamet günü kul önce namazlarından ötürü hesaba çekilir. Eğer namazları tam ise mutlu ve kazanmış kişi olur. Şayet namazları fasit (bozuk) ise kaybetmiş ve hüsrana uğramış kişilerden olur." (Tirmizi rivayet etti ve bu hadise hasen sahih dedi. Nesei de rivayet etmiştir.)
"İnsanlarla La İlahe İllallah Muhammedun Rasulullah'a şehadet edip namazı eda edinceye ve zekatı verinceye kadar savaşmakla emrolundum. Eğer bunu yaparlarsa benden, Allah'ın hakkı müstensa mallarını ve kanlarını korumuş olurlar. Onların gizli halleri Allah'a aittir." (Buhari, Müslim)
Ebu Said radiyallahu anh'den:
"Bir adam, Rasulullah sallallahu aleyhi ve sellem'e:
"Ya Rasulallah! Allah'tan kork!" dedi.
Rasulullah sallallahu aleyhi ve sellem ise buna karşılık şöyle dedi:
"Yazıklar olsun sana! Ben, yeryüzünde insanların Allah'tan en çok korkanı değil miyim?"
Bunun üzerine Halid b. Velid:
"İzin ver de şu adamın boynunu vurayım" dedi.
Rasulullah sallallahu aleyhi ve sellem:
"Hayır. Belki o, namaz kılanlardandır." buyurdu. (Buhari, Müslim)
Abdullah b. Amr radiyallahu anh'den,
Rasulullah sallallahu aleyhi ve sellem'in şöyle buyurduğu rivayet edilmiştir.
"Kim namazını muhafaza etmezse, onun için bir nur, bir delil ve bir kurtuluş sebebi olmaz ve kıyamet gününde bu kişi Karun, Firavun, Haman ve Übeyy b. Halef ile beraber haşrolunacaktır."
(Ahmed, Darimi, İbn-i Hıbban, Taberani) (Münziri Tergib ve Terhib'inde, bu hadis için sahih dedi.)
Bu zikrettiğimiz hadisler (rivayetler) sanki namazı terkeden kişinin kafir olduğun hissini vermektedir.
Halbuki Rasulullah sallallahu aleyhi ve sellem şöyle buyurmuştur:
"Allah'tan başka ibadete layık ilah olmadığına ve Muhammed'in onun kulu ve rasulü olduğuna şehadet eden kula Allah cehennemi haram kılar." (Buhari, Müslim)
(Cehennemde ebedi kalmayı veya cehhenemin en üst tabakası olan Derk-i A'la dışındaki kısımları haram kılar.)
Namazı vaktinden çıkarıp da, vaktinden sonra kazaya bırakan ve onu kaza namazı olarak kılan bir kimse, büyük günah işlemiş sayılır.
Bu kazaya bıraktığı namazı kılmayan kimse ise; zinakar ve hırsızın işlediği gibi günah işlemiş sayılır. Bu şekilde devamlı yapan kimseler tevbe etmedikçe büyük günah işleyen kimse gibidirler.
Namazı devamlı kılmayan kimse ise, kafir, bedbaht, mücrim olup ahirette de hüsrana uğrayanlardandır.
Not: Devamı gelicek inşaALLAH