Neler yeni
İslami Forum, Dini Forum, islami site, islami sohbet, radyo, islami bilgiler

İslam-tr.org'a hoş geldiniz! Hemen üye olun ve kendi konularınızı, düşüncelerinizi paylaşarak bu platforma katılın. Oturum açtıktan sonra, İslam dini, tarih ve güncel konularla ilgili paylaşımlarda bulunabilirsiniz.

Çözüldü Ahmed Kalkan'ın Kitablarını Tavsiye Eder misiniz?

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
K Çevrimdışı

Kadirovic61

Üyeliği İptal Edildi
Banned
AHMED KALKAN’IN DÂRU’L HARP Mİ DÂRU’L HARAP Mİ? (BEKA YAYINLARI) ADLI KİTABININ 432. SAYFASINDA İMAM NEVEVİ’DEN ŞUNLARI NAKLETMİŞ:

İmam Nevevi "Şerhu Müslim" isimli kitabında şunları söylemektedir: "Bil ki, hak mezhep mensuplarına göre, herhangi bir günah sebebiyle hiç kimse tekfir edilmez. Yine ehl-i heva ve bidatten olan
Hâricîler, Mûtezililer, Râfizîler ve diğer fırka mensupları da tekfir edilmezler. Fakat bir kimse İslâm dini açısından zarûrât olarak kabul edilen şeyleri bilerek inkâr ederse, onun mürted olduğuna ve küfre girdiğine hükmedilir. Ancak daha yeni müslüman olmuşsa veya İslâm'dan habersiz uzak bir yerde (çölde) yaşıyor*sa veya bunun gibi gerçeğin kendisine gizli kaldığı bir kimse ise, tekfir edilmez. Eğer bu kişi zarûrâtı inkâr etmenin küfür ol*duğunu öğrenip, bunları inkâr etmeye devam ederse, o zaman kâfir olduğuna hükmedilir. Bunun gibi, zinayı, içkiyi, katli ve bunlar gibi haram olduğu zarûrî olarak bilinen diğer haramları helâl kılanın da kâfir olduğuna hükmedilir."


Ahmed Kalkan kitabında kaynak olarak ‘‘İmam Nevevi, Şerhu Müslim, c. 1, sh 50.‘‘ diyor.
Ancak Şerhu Müslim’in birinci cildinin 50. sayfasında böyle bir ibare yok!
Şerhu Müslim’in birinci cildinin 150. sayfasında var!

İmam Nevevi‘nin Şerhu Müslim’de geçen orjinal arabça metni:


واعلم أن مذهب أهل الحق أنه لا يكفر أحد من أهل القبلة بذنب ولا يكفر أهل الاهواء والبدع وأن من جحد ما يعلم من دين الاسلام ضرورة حكم بردته وكفره الا أن يكون قريب عهد بالاسلام أو نشأ ببادية بعيدة ونحوه ممن يخفى عليه فيعرف ذلك فان استمر حكم بكفره وكذا حكم من استحل الزنى أو الخمر أو القتل أو غير ذلك من المحرمات التى يعلم تحريمها ضرورة
(Şerhu Sahih-i Müslim, İmam Nevevi, Cild: 1, Sayfa: 150)


Orjinal metinde
Hâricîler, Mûtezililer, Râfizîler ve diğer fırka mensupları diye birşey YOK!


İnsanın aklına ister istemez şöyle bir soru geliyor:
Ahmed Kalkan bunları kendisi mi ilave etti? Yoksa burada bir yanlışlık mı var?


Bilginize sunulur!

Vesselam…
 
ABDULHAK Çevrimdışı

ABDULHAK

الإذلال هو بعيد عنا
Admin
AHMED KALKAN’IN DÂRU’L HARP Mİ DÂRU’L HARAP Mİ? (BEKA YAYINLARI) ADLI KİTABININ 432. SAYFASINDA İMAM NEVEVİ’DEN ŞUNLARI NAKLETMİŞ:
İmam Nevevi "Şerhu Müslim" isimli kitabında şunları söylemektedir: "Bil ki, hak mezhep mensuplarına göre, herhangi bir günah sebebiyle hiç kimse tekfir edilmez. Yine ehl-i heva ve bidatten olan Hâricîler, Mûtezililer, Râfizîler ve diğer fırka mensupları da tekfir edilmezler. Fakat bir kimse İslâm dini açısından zarûrât olarak kabul edilen şeyleri bilerek inkâr ederse, onun mürted olduğuna ve küfre girdiğine hükmedilir. Ancak daha yeni müslüman olmuşsa veya İslâm'dan habersiz uzak bir yerde (çölde) yaşıyorsa veya bunun gibi gerçeğin kendisine gizli kaldığı bir kimse ise, tekfir edilmez. Eğer bu kişi zarûrâtı inkâr etmenin küfür olduğunu öğrenip, bunları inkâr etmeye devam ederse, o zaman kâfir olduğuna hükmedilir. Bunun gibi, zinayı, içkiyi, katli ve bunlar gibi haram olduğu zarûrî olarak bilinen diğer haramları helâl kılanın da kâfir olduğuna hükmedilir."

Ahmed Kalkan kitabında kaynak olarak ‘‘İmam Nevevi, Şerhu Müslim, c. 1, sh 50.‘‘ diyor.

Ancak Şerhu Müslim’in birinci cildinin 50. sayfasında böyle bir ibare yok!
Şerhu Müslim’in birinci cildinin 150. sayfasında var!
İmam Nevevi‘nin Şerhu Müslim’de geçen
orjinal arabça metni:

واعلم أن مذهب أهل الحق أنه لا يكفر أحد من أهل القبلة بذنب ولا يكفر أهل الاهواء والبدع -??- وأن من جحد ما يعلم من دين الاسلام ضرورة حكم بردته وكفره الا أن يكون قريب عهد بالاسلام أو نشأ ببادية بعيدة ونحوه ممن يخفى عليه فيعرف ذلك فان استمر حكم بكفره وكذا حكم من استحل الزنى أو الخمر أو القتل أو غير ذلك من المحرمات التى يعلم تحريمها ضرورة
(Şerhu Sahih-i Müslim, İmam Nevevi, Cild: 1, Sayfa: 150)

Orjinal metinde
Hâricîler, Mûtezililer, Râfizîler ve diğer fırka mensupları diye birşey YOK!

İnsanın aklına ister istemez şöyle bir soru geliyor:
Ahmed Kalkan bunları kendisi mi ilave etti? Yoksa burada bir yanlışlık mı var?

Bilginize sunulur! Vesselam…

Kardeşim bunu size kim verdi, nereden buldunuz bilmiyorum ama, yok dediğiniz
(Hâricîler, Mûtezililer, Râfizîler ) hadisin arabca orjin metnini aktarıyorum. İfadelerin hangi fırkaları kastettiği orijinal metinde parantez içinde olduğundan sizin metinde çıkmamış olabilir . Buradan aktardığınız hadisteki eksikliği göstereceğim.

يقول النووي في شرحه لصحيح مسلم جـ1 ص150:
«وَاعْلَمْ أَنَّ مَذْهَب أَهْل الْحَقّ: أَنَّهُ لَا يَكْفُرُ أَحَدٌ مِنْ أَهْل الْقِبْلَة بِذَنْبٍ وَلَا يَكْفُرُ أَهْلُ الْأَهْوَاءِ وَالْبِدَع
[
كالخوارج والمعتزلة والرافضة وغيرهم ]
، وَأَنَّ مَنْ جَحَدَ مَا يُعْلَمُ مِنْ دِينِ الْإِسْلَام ضَرُورَةً حُكِمَ بِرِدَّتِهِ وَكُفْرِهِ إِلَّا أَنْ يَكُون قَرِيب عَهْد بِالْإِسْلَامِ أَوْ نَشَأَ بِبَادِيَةٍ بَعِيدَةٍ وَنَحْوه مِمَّنْ يَخْفَى عَلَيْهِ فَيُعَرَّفُ ذَلِكَ ؛ فَإِنْ اِسْتَمَرَّ حُكِمَ بِكُفْرِهِ ، وَكَذَا حُكْم مَنْ اِسْتَحَلَّ الزِّنَا أَوْ الْخَمْرَ أَوْ الْقَتْلَ أَوْ غَيْرَ ذَلِكَ مِنْ الْمُحَرَّمَات الَّتِي يُعْلَمُ تَحْرِيمُهَا ضَرُورَةً».

http://www.al-fath.net/artical.php?request=374


----------------------------------
Ahmed Kalkan'ın verdiği İmam Nevevinin kitabı şerhu'l Muslim hangi yayın evinin kitabıdır ? yayın evinin adını vermiş mi?
Ahmed Kalkan iftira atacak , yalan söyleyecek adam değildir. Elindeki kitabın yayınevi farklı , basım sayısı farklı olabilir. Hala ısrarlıysan Ahmed Kalkan'a git sana göstersin.

Yazıdan alıntıladığın yerde kırmızı renklendirdiğin kısıma bakarsan :
Yine ehl-i heva ve bidatten olan Hâricîler, Mûtezililer, Râfizîler ve diğer fırka mensupları da tekfir edilmezler
bu görüşe katılmıyor , sen bu fırkaları ayırım yapmadan tamamına kafir mi diyorsun ?

Ali (r.anh) kendisine kafir diyen Haricileri tekfir etmiş midir?
İmam Ahmed b. Hanbel , mutezile-cehmiye fitnesi dönemin "Kuran Mahluktur" vakıasında işkence görmesine rağmen halifeyi tekfir etmemiştir!

Şimdi senden sorum şu olacak :
Bunları tekfir eden ehl-i sünnet alimlerinin eserlerini aktarır mısın?
Hangi alimin kitaplarını tavsiye ediyorsun?
 
K Çevrimdışı

Kadirovic61

Üyeliği İptal Edildi
Banned
Bu kadar önemli bir hususta kitap yazacaksın, kaynak göstereceksin, ancak lütufta bulunup kaynağın orjinal metnine bakmayacaksın, öyle mi!?. Gaye kitap yazmaksa!...
Hangi yayın evine ait olduğu da yazmıyor!
Kırmızı olarak renklendirdiğim yer, İmam Nevevi’ye yapılan ilaveye (isnad edilen söze) işaretti. Yoksa yazılana katılıp katılmamamla ilgisi yok!
Ama yine de soruna cevap yazayım:
İbn Kesîr, Allah teâlâ’nın: “Muhammed Allah'ın rasûlüdür. Beraberinde bulunanlar da kâfirlere karşı çetin, kendi aralarında merhametlidirler. Onları rükûya varırken, secde ederken görürsün. Allah'tan lütuf ve rızâ isterler. Onların nişanları yüzlerindeki secde izidir. Bu, onların Tevrat'taki vasıflarıdır. İncil'deki vasıfları da şöyledir: Onlar filizini yarıp çıkarmış, gittikçe onu kuvvetlendirerek kalınlaşmış, gövdesi üzerine dikilmiş bir ekine benzerler ki bu, ekicilerin de hoşuna gider. Allah böylece onları çoğaltıp kuvvetlendirmekle kâfirleri öfkelendirir. Allah onlardan îmân edip sâlih amel işleyenlere mağfiret ve büyük mükâfat vaat etmiştir.” (Fetih 29) âyetinin tefsirinde der ki: “İmam Mâlik -Allah ona rahmet eylesin- kendisinden gelen rivâyetlerden birisine göre bu âyet-i kerime’den sahabeye karşı buğz eden Râfızîleri tekfir hükmü çıkarmıştır. O der ki: “Çünkü onlar, Ashâb-ı Kirâm'a buğz etmektedirler. Herkim sahabeye buğz ederse bu âyet gereğince o kâfirdir.”
İmam el-Kurtubî der ki: “Gerçekten de Mâlik çok güzel söylemiş ve âyeti böyle tefsir etmekte isâbet etmiştir. Onlardan birisinin değerini küçük gören yahut anlattığı şeyde onlardan birisine dil uzatan bir kimse, âlemlerin Rabbi olan Allah'ın buyruğunu reddetmiş, Müslümanların şeriatlarını iptal etmiş olur.”
(Nâsır el-Kıfârî, Usûlu Mezhebi’ş-Şîati’l-İmâmiyeti’l-İsnâ Aşeriyye 3/1250)
 
!sLaM4eVeR Çevrimdışı

!sLaM4eVeR

لا اله الا الله
Admin
Kardeş nickinden türkmüsün rusmusun belli değil, türkçe anlıyor musun? Hangi yayınevinin hangi basımı.

İçinizde kurt yada zan varsa gidip Ahmed Hocanın yüzüne sorun bu soruyu.

Bize gelince Abdulhakem'in sorularını terkar edip soruyorum.

Yine ehl-i heva ve bidatten olan Hâricîler, Mûtezililer, Râfizîler ve diğer fırka mensupları da tekfir edilmezler

bunu demissin bu sözde nasıl bir sakatlık var.

Siz bu saydığınız kesimi direk tekfir ediyor musunuz?

Kaçamak yanıtlar verme lütfen zira alıntı yaptığın yeri eleştirmissin demek oluyorki sizin itikadınız bu yönde değil.
Eğer ediyorsanız Hz Ali r.a'ya bakış açınız nedir?
 
K Çevrimdışı

Kadirovic61

Üyeliği İptal Edildi
Banned
!sLaM4eVeR nickli üyeye cevabımdır!
Evvela, konu benim türk veya rus oluşum değil.
Saniyen, sorduğunuz sorulara bir önceki yazımda cevap verilmiştir.
Salisen, neyi eleştirdiğim gayet açık, bunu iz‘an sahibi insanlar anlar.
Ayrıca, kimin içinde kurt veya zan var onu size sormak lazım, önyargılarınızla Müslümanlara tekfirci muamelesi yapıp sakın kendiniz tekfirci olmayın!

Vesselam...
 
M Çevrimdışı

mümkündür

Üye
İslam-TR Üyesi
KADİROVİC61 BEY ŞİMDİYE KADAR YAZDIKLARIN BU 30 MESAJINA BAK,VE SEN SADECE KAFANA MAALESEF SADECE TEKFİR KONUSUNU KOYMUŞ VE SADECE BU KONUDA YOĞUNLAŞMIŞSIN.
BAK KARDEŞİM BİR İNSAN İLK BAŞTA HAKKA YAKİNEN İMAN EDMEKLE VE DAHA SONRA SABRI VE HAKKI KURAN VE KURANIN PIRATİĞİ OLAN SÜNNETİ TEBLİĞ(TAVSİYE) ETMEKLE MÜKELLEFTİR.
VE BAŞKASININ AYNASINA VE KİTAPLARINA BAKACAĞINA KURANA BAK
MİHENGİN KURAN OLSUN OKUDUĞUN KİTAPLARA,ALİMLERE KURAN NE DİYORSA SENDE ONU DE..
İNAN KURANA YÖNELİNCE KURAN BİRİMİZE FİLANCAYA SEN KAFİR DE ,FİLANCASIDA DEMESİN DEMEYECEK HER KİM KURANA YÖNELİP HER ZAMAN BAŞ VURU KİTABI HALİNE GETİRİRSE KURAN BÜTÜN İNSANLIĞA ALLAH VE RESULUNUN DAVETİNE İCABET EDİN DİYECEK.
SEN EKSİĞM DİYORSAN SİTEDEKİ ARKADAŞLARA SAÖYLE SANA NASIL KURANLA ÇALIŞA BİLİRİM VE ANLAYA BİLİRİM DE KİM NE BİLİYORSA SANA YARDIMETSİN GÜCÜ NİSBETİNCE.YOKSA TEKFİR KONUSUNDAN ÇIKAMIYACAKSIN SANA KARDEŞ TAVSİYESİ BU TEKFİR HASTALIĞI ÇOK KİŞİYİ YAKMIŞTIR VE HALENDE YAKIYOR BIRAK BU TEKFİR KONUSUNU....SELAMUN ALEYKUM
 
!sLaM4eVeR Çevrimdışı

!sLaM4eVeR

لا اله الا الله
Admin
Tekfircilere tekrar sesleniyorum, sitemizde tekfire geçit yok!

Sizi muhattab da almıyorum, çünkü buna değmiyorsunz! Boş boş gelip burada spam yapmayın!
 
İ Çevrimdışı

İbn_Talha

Üye
İslam-TR Üyesi
kardeşler o kitabı bende aldım. yanlız ahmed hoca onun hakkında basım hatasının olduğunu söyledi. Baskı olarakta beka yayınevi basmış.Fakat 2. baskıda onun değiştireleceğini söylemiştir.
 
Cundullah.99 Çevrimdışı

Cundullah.99

Üyeliği İptal Edildi
Banned
kardeşler o kitabı bende aldım. yanlız ahmed hoca onun hakkında basım hatasının olduğunu söyledi. Baskı olarakta beka yayınevi basmış.Fakat 2. baskıda onun değiştireleceğini söylemiştir.

Ben Ahmed Kalkan´in internet sitesine baktim, orada kitabin icinde hala o ibare mevcut.
Madem ki Ahmed hoca o konuda hata oldugunu söylemis, neden en azindan internet sitesinde degistirmedi? Merak ediyorum dogrusu.
Ikinci baskinin cikmasi beklenirse bu vebal olmaz mi?
O mevzuyu bilmeyen birisi öyle itikat ederse bunun vebali kime ait olur?
 
I Çevrimdışı

ibrahim hiziri

Yeni Üye
İslam-TR Üyesi
kuranın ahkamını peygamber efendimizin kuran yolunda yaşayışını heva ve toplum akıdesine göre örten ve deliller varken her yolu, hertürlü islama aykırı yaşayışı meşrulaştıran kim varsa bunlrın tekfirinde alimler arasında sıkıntı yok ALLAHUalem insanlar vasıflarıyla deger kazanır kurandaki müslüman şablonunu peygamber s.a.v min yaşayarak anlatarak gösterdigi islam şablonuna uymuyorsa yaşantımız , ozaman durup düşünmemiz lazım eger samimiysek bu islam şablonuna uymuyorsa söz fiillerimiz kurandaki diger hangi fiillere muhatabız ALLAH c.c bizleri o fiillerden ebedi korusun , bütün müslümanları inşaallah
 
H Çevrimdışı

Hüseyin.

Üye
İslam-TR Üyesi
Kardeşim bunu size kim verdi, nereden buldunuz bilmiyorum ama, yok dediğiniz (Hâricîler, Mûtezililer, Râfizîler ) hadisin arabca orjin metnini aktarıyorum. İfadelerin hangi fırkaları kastettiği orijinal metinde parantez içinde olduğundan sizin metinde çıkmamış olabilir . Buradan aktardığınız hadisteki eksikliği göstereceğim.

يقول النووي في شرحه لصحيح مسلم جـ1 ص150:
«وَاعْلَمْ أَنَّ مَذْهَب أَهْل الْحَقّ: أَنَّهُ لَا يَكْفُرُ أَحَدٌ مِنْ أَهْل الْقِبْلَة بِذَنْبٍ وَلَا يَكْفُرُ أَهْلُ الْأَهْوَاءِ وَالْبِدَع [كالخوارج والمعتزلة والرافضة وغيرهم]، وَأَنَّ مَنْ جَحَدَ مَا يُعْلَمُ مِنْ دِينِ الْإِسْلَام ضَرُورَةً حُكِمَ بِرِدَّتِهِ وَكُفْرِهِ إِلَّا أَنْ يَكُون قَرِيب عَهْد بِالْإِسْلَامِ أَوْ نَشَأَ بِبَادِيَةٍ بَعِيدَةٍ وَنَحْوه مِمَّنْ يَخْفَى عَلَيْهِ فَيُعَرَّفُ ذَلِكَ ؛ فَإِنْ اِسْتَمَرَّ حُكِمَ بِكُفْرِهِ ، وَكَذَا حُكْم مَنْ اِسْتَحَلَّ الزِّنَا أَوْ الْخَمْرَ أَوْ الْقَتْلَ أَوْ غَيْرَ ذَلِكَ مِنْ الْمُحَرَّمَات الَّتِي يُعْلَمُ تَحْرِيمُهَا ضَرُورَةً».

ãæŞÚ İÖíáÉ ÇáÔíÎ ÓÚíÏ ÚÈÏÇáÚÙíã

http://aljazeeratalk.net/archive/index.php/t-89337.html





----------------------------------
Ahmed Kalkanın verdiği İmam Nevevinin kitabı şerhu'l Muslim hangi yayın evinin kitabıdır ? yayın evinin adını vermiş mi?
Ahmed Kalkan iftira atacak , yalan söyleyecek adam değildir. Elindeki kitabın yayınevi farklı , basım sayısı farklı olabilir. Hala ısrarlıysan Ahmed Kalkan'a git sana göstersin.

Yazıdan alıntıladığın yerde kırmızı renklendirdiğin kısıma bakarsan bu görüşe katılmıyor , sen bu fırkaları ayırım yapmadan tamamına kafir mi diyorsun ?

Hz. Ali kendisine kafir diyen Haricileri tekfir etmiş midir?
İmam Ahmed b. Hanbel , mutezile-cehmiye fitnesi dönemin "Kuran Mahluktur" vakıasında işkence görmesine rağmen halifeyi tekfir etmemiştir!


Şimdi senden sorum şu olacak :
Bunları tekfir eden ehl-i sünnet alimlerinin eserlerini aktarır mısın?
Hangi alimin kitaplarını tavsiye ediyorsun?


Orjinal metinde Hâricîler, Mûtezililer, Râfizîler ve diğer fırka mensupları diye birşey yok!
İşte orjinal metin:
sahihimslim351erhi812f762dJPG.jpg


Görüldüğü gibi orjinal metinde parantez filan yok. İbarenin içine parantez sonradan konulmuş.
 
Abdulmuizz Fida Çevrimdışı

Abdulmuizz Fida

فَاسْتَقِمْ كَمَا أُمِرْتَ
Admin
Huseyin edebli konuşmaya gayret et, ismine layık olmaya çalış.
Parantez içinin anlamını bilmiyorsan biz ne yapalım? Bakınız, Siz evvela Ahmed Kalkan'ı sahtekarlıkla suçladınız, sonra Ahmed Kalkan, kitabına koyduğu hadisi aldığı metni siteye koyan Abdulhak hocayı sahtekarlıkla suçladınız? Tartışma adabını bil , seviyeni düşürme.
Parantez içindeki açıklamalar, hadisin kapsadıkları olduğu için parantez içinde anlaşılması için ifade edilmiştir. Parantez içi demek ayette de hadis te de orijinal metin demek zaten değildir. Doğruya da isabet etmiş olabilir yanlışa da. Bu metnin anlaşılması için hadisi ele alan tarafından verilmiştir. Ve gördüğün gibi verdiğimiz link Türkiye bağlantılı değildir.
Senin verdiğinde başka bir kitab, o da arabca metindir. Buna parantez içi açıklama konulmasa da iki metinde aynıdır. Sadece Ahmed Kalkan'ın hadisi koyduğu metinde parantez içi ifadelerde vardır. Bu da sizdeki gibi arabca baskıdır.
**********

Sonuç olarak parantez içi hadisin orjin metninde olduğunu ne Ahmed Kalkan, ne de Abdulhak Hoca iddia etmemiştir. Parantez içli basımın da olduğu, bunun sebebinin de hadisteki konunun içeriğiyle ilgili olmasından dolayı parantez içiyle okuyucuların daha iyi anlaması için belirtilmiştir. Yoksa parantez ve içindekilerin orjin metinden olmadığı zaten malumunuzdur.

Ayrıca Ahmed kalkan'ın aşırıı Tekfir hastalarından beri olduğu zaten malumumuzdur.

Ahmed Kalkan: Tekfircilik İthamını Şiddetle Reddediyorum

Ahmed Kalkan: Tekfircilik Ithamını Şiddetle Reddediyorum
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Üst Ana Sayfa Alt