Neler yeni
İslami Forum, Dini Forum, islami site, islami sohbet, radyo, islami bilgiler

İslam-tr.org'a hoş geldiniz! Hemen üye olun ve kendi konularınızı, düşüncelerinizi paylaşarak bu platforma katılın. Oturum açtıktan sonra, İslam dini, tarih ve güncel konularla ilgili paylaşımlarda bulunabilirsiniz.

Allahi Birakip Evliyadan Yardim Istenir Diyenler

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
K Çevrimdışı

kemall

Üye
İslam-TR Üyesi
Abdullah İbn Abbas’tan rivâyet edildiğine göre Rasûlullah (s.a.) şöyle buyurmuştur:

“Allâh’ın, hafaza melekleri dışında yeryüzünde melekleri vardır. Onlar, düşen ağaç yapraklarını (da) yazarlar. Sizden biriniz ıssız bir yerde/çölde yolunu kaybederse, ‘Ey Allâh’ın kulları, bana yardım edin’ diye nidâ etsin!”.

Bezzâr (v. 292/904), Taberânî (v. 360/970) ve Beyhakî’nin (v. 458/1065) rivâyet ettiği bu hadisin Râvîleri sağlam kimselerdir. isnâdı hasen kabul edilmiştir.

Bu rivayetle ilgili bir şey dememişsiniz Hasen diye mi? Verdiğiniz bilgilerden bahsedilmişti. Ve bu Tebarini selef değilmidir? Nevevi imam değilmidir? Sapık tasavvufçu hangisi yada bunlarla ne alakası var?
 
Y Çevrimdışı

Yavuz_Selim

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
''De ki: "İbadetlerde Allah'ın ortakları olduklarını yalan yere iddia ettiğiniz tanrılarınızı çağırın çağırabildiğiniz kadar! Onlar ne sizin sıkıntınızı giderebilir, ne de onu başka yere çevirebilirler!" '' (isra/56)

''Onların tanrılaştırıp yalvardıkları kimseler, "Ne yaparsam O'na daha yakın olabilirim?" diye Rab'lerine vesile ararlar. O'nun rahmetini arar, azabından korkarlar. Çünkü Rabbinin azabı gerçekten korkunçtur.'' (isra/57)
 
K Çevrimdışı

kemall

Üye
İslam-TR Üyesi
İsmi geçen imamlar bu ayetlerden birhaber miydiler? Peygamberimizden bu sözler sabit olduktan sonra ona teslim olmamız gerekmezmi?
 
Y Çevrimdışı

Yavuz_Selim

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
AbdulMuizz Fida, üstte o hadisin zayıf olduğunu belirtmiş.


Ama şimdi buraya bu konuyla alakalı bir tane sahih hadis ekleyeyim.


Rasulullah (SallAllahu Aleyhi ve Sellem) şöyle buyurmuştur:

“ Allah'tan başkasına Allah'a ortak koşarak dua eden ve (bunun üzere) ölen kimse cehenneme girer.”

Buhari
 
Abdulmuizz Fida Çevrimiçi

Abdulmuizz Fida

فَاسْتَقِمْ كَمَا أُمِرْتَ
Admin
Abdullah İbn Abbas’tan rivâyet edildiğine göre Rasûlullah (s.a.) şöyle buyurmuştur:

“Allâh’ın, hafaza melekleri dışında yeryüzünde melekleri vardır. Onlar, düşen ağaç yapraklarını (da) yazarlar.
Sizden biriniz ıssız bir yerde/çölde yolunu kaybederse, ‘Ey Allâh’ın kulları, bana yardım edin’ diye nidâ etsin!”.

Bezzâr (v. 292/904), Taberânî (v. 360/970) ve Beyhakî’nin (v. 458/1065) rivâyet ettiği bu hadisin Râvîleri sağlam kimselerdir. isnâdı hasen kabul edilmiştir.

Bu rivayetle ilgili bir şey dememişsiniz Hasen diye mi? Verdiğiniz bilgilerden bahsedilmişti. Ve bu Tebarini selef değilmidir? Nevevi imam değilmidir? Sapık tasavvufçu hangisi yada bunlarla ne alakası var?



Sahih hiç bir hadis kitabında geçmeyen aktarmış olduğunuz rivayet; hadis değil bilakis İbn-i Abbas'ın kendi sözüdür. Hatta Türkçe'ye yanlış Tercumesi yapılmıştır. Bilmiyorum tasavvufcular buna özel çaba sarf etmişler midir? Ciddi kuşkularım var.

"Ey Allah'ın kulları! Bana yardım edin" şeklinde değil, doğrusu "Allah'ın kullarına yardım edinki size merhamet edilsin" şeklindedir.
Senin aktardığın metin görüldüğü gibi yanlış mana verilmiştir.
İşte aşağıda metnin orijinal hali ve doğru manası:

عن ابن عباس قال : « إن لله عز وجل ملائكة سوى الحفظة يكتبون ما سقط من ورق الشجر ، فإذا أصاب أحدكم عرجة بأرض فلاة فليناد أعينوا عباد الله يرحمكم الله تعالى

"Allah'ın kullarına yardım edinki size merhamet edilsin"

Rivayet İbn-i Ebi Şeybe Musannef 105, Beyhaki, Şuabul İman 161'de geçmektedir.
Sıhhatine dair hiçbir yerde açıklama yazılmamıştır. Bahis konusu olan bu rivayet ayrıca çok meşhur bir rivayette değildir.

İmam Taberi; tefsirinde , her ayette İbn-i Abbas'tan nakil getirmesine karşı bu rivayeti tefsirinde zikretmemiş.
Sadece Fahreddin Razi; tefsiri "Mefatihul Gayb" eserinde Bakara Suresi'nin 30. ayetinde bu rivayeti İbn-i Abbas'tan getirmiş ancak rivayetin sıhhati hakkında hiçbir yorumda bulunamamıştır.

Yani "Ey Allah'ın kulları bana yardım edin" cümlesi ile "Allah'ın kullarına yardım edin ki merhamet olunasınız" cümleleri birbirinden çok farklı anlamdaki cümlelerdir.
Çünkü birinci cümlede; istiane (yardım duası) nidası direk meleklere iken;
ikinci cümlede meleklere yönelik bir istiane nidası yoktur.
Bundan dolayı birinci cümleyi tevil etmek mümkün değilken;
ikinci cümleyi tevil edebilmek mümkündür.

Şunu hiç düşünmüyor musunuz ki; İnternet ortamında bulduğunuzdan dolayı, sahih mi, zayıf mı-uydurmamı olduğunu araştırmadan ileride kendine delil olabilir mi fehmiyle buraya aktarıyorsun ve sahih olup olmadığını bilmiyorsun? Neden aktardığın rivayetin sıhhatiyle ilgili şerhini koyamadığını da mı düşünmüyorsun?
Hadis; sahih hadis kitaplarında aranır ama sizin rivayeti, Tefsirlerin arasında rivayetlerini arıyoruz? Zaten onlarca muteber tefsirde de bulunmamaktadır
İmam Taberi'nin tefsiri özellikle Mucahid ve hocası İbn-i Abbas'ın kavilleri üzerine bina edilmiştir. Ancak bu rivayeti İmam İbn-i Cerir et-Taberi hiçbir şekilde kullanmamıştır. Bu ciddi anlamda rivayetin sıhhatine dair bana bilgi vermektedir. Sadece İbn-i Cerir değil başka diğer tefsirlerde de böyle bir rivayet yoktur. Sen tasavvuf kitapların arasında bulursan bari oradan aktar.

Kuran-ı Kerimde pek çok ayette "muşriklerin denizde fırtınaya tutulunca sadece Allahtan yardım isteyip dua ettiklerini, karaya çıkmalarından sonra Allahtan başkasına dua ettiklerini" bildirerek muşrik olduklarını bildirirken , bu muşriklerden ilerde saf tutup flama başı olanlar kimlerdir?
 
K Çevrimdışı

kemall

Üye
İslam-TR Üyesi
Darussunnede ebu Muazda bizim verdiğimiz tercümeyi yapmış ,,,


İbni Mes‘ud radıyallahu anh‘den merfuan; ―Sizden birinizin hayvanı ıssız bir yerde
aniden boşanıp gittiği zaman; ―Ey Allah‘ın kulları! Tutunuz.‖ Diye nida etsin. Çünkü
yeryüzünde Allah‘ın hazır kulları vardır, onu sizin için tutar.‖[158]
Hadisin isnadında zayıf bir ravi olan Maruf Bin Hassan es Semerkandi vardır.[159] İbni
Hacer de, senedinde İbni Büreyde ile İbni Mes‘ud arasında kopukluk olduğunu
söylemiştir.[160]
Nevevi bu hadisi naklettikten sonra der ki; ―İlimde büyük bazı hocalarımız bana bir
hayvanının aniden elinden kaçıp gittiğini, bu hadisi okur okumaz Allah‘ın onu yerinde
durdurduğunu anlattı. Ben de bir gün bir cemaatle beraberdim. Derken cemaatten
birinin hayvanı aniden kaçıp gitti. Onu yakalayamadılar. Ben de bu hadisi söyler
söylemez, bundan başka bir sebep ortada yokken hayvan hemen duruverdi.‖[161]
Eban Bin Salih‘ten; ―Rasulullah sallalhu aleyhi ve sellem buyurdu ki; ―Sizden birinizin
hayvanı ıssız bir arazide ürker de orada hiç kimseyi göremezse şöyle desin; ―Ey Allah‘ın
kulları bana yardım edin!‖ zira o yardım olunacaktır.‖[162]
Bu rivayet mu‘daldir. (Mu'dal: Senet zincirinde peşpeşe iki ve daha fazla ravinin düştüğü ve bu sebeple zayıf sayılan hadis. Mu'dal hadis, munkatı hadisin bir türü olarak kabul edilmekle birlikte, mu'dal hadiste en az iki ravinin arka arkaya düşmesi şart olduğundan, munkatı hadisten ayrılmaktadır (İbn Hacer el-Askalânî, Nuhbetü'l-Fiker Şerhi, İstanbul 1306, 36). Buna göre her mu'dal munkatıdır; fakat her munkati mu'dal değildir. Mu'dal hadis, munkatı'dan daha kapalıdır. Senedinde ittisal bulunmadığı için de zayıf sayılmıştır. Tabiinin, Sahabe ve Rasûlullah (s.a.s)'ı zikretmeden rivayet ettiği hadis mu'dal'dır. Senedlerinden düşürülen raviler adalet, hıfz ve zapt yönünden tespit edilip yerlerine konmadıkça mu'dal hadislerin hiç bir geçerlilikleri yoktur. Talat Koçyiğit, Hadis İstılahları, Ankara 1980, 357)

Ancak Elbani, Eban Bin Salih‘in, Mücahid tariki ile İbni Abbas radıyallahu anhuma‘dan mevkuf olarak naklettiğini söylemiştir.
Utbe Bin Gazvan radıyallahu anh‘den merfuan; ―Sizden biriniz ıssız bir arazide bir şeyi kaybettiğinde veya bir yardım istediğinde; ―Ey Allah‘ın kulları bana yardım edin!‖ 38 desin. Zira Allah‘ın, bizim göremediğimiz kulları vardır.‖[163]
Rivayetin sonunda Taberani ve İzahul Menasik‘te İbni Hacer; ―Gerçekten tecrübe edildi‖ demişlerdir. İbni Hacer, aşağıda gelecek olan İbni Abbas hadisini bu rivayete şahid göstermiştir. Heysemi; ―Ravilerinden birinde az bir zaaf olsa da tevsik edilmiştir.
Ancak Yezid Bin Ali, Utbe Bin Gazvan‘a yetişmemiştir.‖ Der.
İbni Abbas radıyallahu anhuma‘dan; ―Allah‘ın yeryüzünde hafaza melekleri dışında melekleri vardır. Onlar, düşen ağaç yapraklarını bile yazarlar. Sizden biri ıssız bir yerde yolunu kaybederse; ―Ey Allah‘ın kulları bana yardım edin!‖ diye nida etsin‖[164]
Heysemi; ―Ravileri güvenilirdir.‖ Der ve hadis uleması ittifak ile bunu hasen kabul ederler. Elbani dahi bu rivayetin hasen olduğunu kabul etmiş, ancak İbni Abbas radıyallahu anhuma‘dan mevkuf olduğunu belirtmiştir. Beyhaki de el Adab‘da, bu hadis
hakkında; ―İlim ehli indinde kullanılıyor ve tecrübe edilmiştir‖ der.
Elbani; ―ibadetler tecrübelerden alınmaz‖ diyerek, Nevevi, Taberani, İbni Hacer ve Beyhaki gibi hadis imamlarının sözlerini tenkid eder. Daha önce mukadimede belirttiğimiz gibi, ancak Allah Azze ve Celle‘den istenecek bir şeyi kullardan istemek şirktir. Bu rivayette ise, cahillerin yaptığı istiğaseye delil yoktur.

[158] İbni Teymiye Kelimit Tayyib(s.98 no:77) Taberani(10/217) Ebu Ya‘la(9/177) Deylemi(1311) Mecmauz Zevaid(10/132) İbni Kayyım Vabilus Sayyib(s.185) İbni Hacer Metalibu Aliye(3375) Cem‘ül Fevaid(9407) İbni Sünni Amelül Yevme vel Leyle(s.240
no;502) Heysemi Maksadu Ali(1665) Nevevi Ezkar(s.324) Seyyid Muhammed Alevi elMaliki Mefahim(s.82) Feyzul Kadir(1/307) Kenzul Ummal(17496) Fethul Kebir(808) Busayri İthaf(6906,6195) Camiüs Sağir(501) Tesdidül Kavs(1317) Ramuzül Ehadis(459)
Dümeyri Hayatul Hayevan(s.205) İbni Müflih Hanbeli Adabuş Şer‘iyye(1/429) Şevahidul Hak(179) Elbani Daife(655) Şevkani Tuhfetuz Zakirin(s.202) Ataullah İskenderi Miftahul Felah(s.217) Süleyman Bin Abdullah Teysiru Azizil Hamid(s.210) Elbani Zaiful Cami(404)
Daife(655)
80
[159] bkz.: İbni Adiy Kamil(6/235) Mizanul İtidal(4/143) Lisanul Mizan(6/61) Mecmauz Zevaid(10/132) Elbani Daife(2/108)
[160] İbni Allan esSıddıki Futuhatur Rabbaniye(5/150)
[161] ElEzkar(s.201 terc.:s.324) Sehavi elİbtihac(s.37) Dümeyri Hayatul Hayevan(s.205)
[162] İbni Ebi Şeybe(6/103) Elbani Daife(2/109)
[163] Taberani(17/117) Mecmauz Zevaid(10/132) Cem‘ül Fevaid(9405) Fethul Kebir(739) Ramuzül Ehadis(394) Levamiul Ukul(1/215) Kenzul Ummal(17498) Sehavi İbtihac(s.38) ŞevahidulHak(s.180) Şevkani Tuhfetuz Zakirin(s.202) İsmail Bin Mahfuz Mesaf(s.227) Feyzul Kadir(1/307) Camius Sağir(501)
[164] Mecmauz Zevaid(10/132) İbni Ebi Şeybe(6/91) Beyhaki Şuabul İman(1/183,no;167,6/128 no;7697) Cem‘ül Fevaid(9406) İbni Allan esSıddıki Futuhatur Rabbaniye(5/152) Şevkani Tuhfetuz Zakirin(s.202) Sehavi İbtihac(s.38) Elbani Daife(2/112) Mahmud Said Memduh Raful Minara(s.228) Feyzul Kadir(1/307) İsmail Bin Mahfuz Mesaf(s.227)
 
Y Çevrimdışı

Yavuz_Selim

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
''De ki: "İbadetlerde Allah'ın ortakları olduklarını yalan yere iddia ettiğiniz tanrılarınızı çağırın çağırabildiğiniz kadar! Onlar ne sizin sıkıntınızı giderebilir, ne de onu başka yere çevirebilirler!" '' (isra/56)


''Onların tanrılaştırıp yalvardıkları kimseler, "Ne yaparsam O'na daha yakın olabilirim?" diye Rab'lerine vesile ararlar. O'nun rahmetini arar, azabından korkarlar. Çünkü Rabbinin azabı gerçekten korkunçtur.'' (isra/57)

Ziro, İsra Suresi 56. ve 57. ayetleri hakkında ne düşünüyorsun ?

Bu ayetler gayet açık değil mi ?

İstersen çeşitli tefsirlerden , bu ayetlerin tefsirlerini de ekle buraya da bakalım müfessirler ne demişler bu ayetler hakkında ?
 
Abdulmuizz Fida Çevrimiçi

Abdulmuizz Fida

فَاسْتَقِمْ كَمَا أُمِرْتَ
Admin
Bir sapıklığa saplanmışsın , kendine yardımcı kılıf arıyorsun. Ebu Muaz yazınca uydurma; sahih hadis mi olacak sanıyorsun?
Ebu Muaz bu uydurma rivayete; "uydurmadır" dediği halde, yazının sonundaki uydurma olduğu hakkındaki ifadeleri buraya koymayarak insanları kendin gibi şirke saptırmaya mı çalışıyorsun? Birde Ebu Muaz'da bu uydurmaya bizim gibi yazmış, kabul etmiş diyerek kıt beyninle kendine destekçi yapmışsın!
Üstelik ebu muazın bu rivayeti yayınladığı başlığı niye koyamadığını sende biliyorsun bari forum da bilsin. :

**************

Bazı Önemli Konularda Zayıf ve Asılsız Rivayetler


73- İbni Mes’ud radıyallahu anh’den merfuan; “Sizden birinizin hayvanı ıssız bir yerde aniden boşanıp gittiği zaman; “Ey Allah’ın kulları! Tutunuz.” Diye nida etsin. Çünkü yeryüzünde Allah’ın hazır kulları vardır, onu sizin için tutar.”[60]
Hadisin isnadında zayıf bir ravi olan Maruf Bin Hassan es Semerkandi vardır.[bkz.: İbni Adiy Kamil(6/235) Mizanul İtidal(4/143) Lisanul Mizan(6/61) Mecmauz Zevaid(10/132) Elbani Daife(2/108)] İbni Hacer de, senedinde İbni Büreyde ile İbni Mes’ud arasında kopukluk olduğunu söylemiştir.[62]
Nevevi bu hadisi naklettikten sonra der ki; “İlimde büyük bazı hocalarımız bana bir hayvanının aniden elinden kaçıp gittiğini, bu hadisi okur okumaz Allah’ın onu yerinde durdurduğunu anlattı. Ben de bir gün bir cemaatle beraberdim. Derken cemaatten birinin hayvanı aniden kaçıp gitti. Onu yakalayamadılar. Ben de bu hadisi söyler söylemez, bundan başka bir sebep ortada yokken hayvan hemen duruverdi.”[63]
Eban Bin Salih’ten; “Rasulullah sallalhu aleyhi ve sellem buyurdu ki; “Sizden birinizin hayvanı ıssız bir arazide ürker de orada hiç kimseyi göremezse şöyle desin; “Ey Allah’ın kulları bana yardım edin!” zira o yardım olunacaktır.”[İbni Ebi Şeybe(6/103) Elbani Daife(2/109)]
Bu rivayet mu’daldir. Ancak Elbani, Eban Bin Salih’in, Mücahid tariki ile İbni Abbas radıyallahu anhuma’dan mevkuf olarak naklettiğini söylemiştir.
Utbe Bin Gazvan radıyallahu anh’den merfuan; “Sizden biriniz ıssız bir arazide bir şeyi kaybettiğinde veya bir yardım istediğinde; “Ey Allah’ın kulları bana yardım edin!” desin. Zira Allah’ın, bizim göremediğimiz kulları vardır.”[65]
Rivayetin sonunda Taberani ve İzahul Menasik’te İbni Hacer; “Gerçekten tecrübe edildi” demişlerdir. İbni Hacer, aşağıda gelecek olan İbni Abbas hadisini bu rivayete şahid göstermiştir. Heysemi; “Ravilerinden birinde az bir zaaf olsa da tevsik edilmiştir. Ancak Yezid Bin Ali, Utbe Bin Gazvan’a yetişmemiştir.” Der.
İbni Abbas radıyallahu anhuma’dan; “Allah’ın yeryüzünde hafaza melekleri dışında melekleri vardır. Onlar, düşen ağaç yapraklarını bile yazarlar. Sizden biri ıssız bir yerde yolunu kaybederse; “Ey Allah’ın kulları bana yardım edin!” diye nida etsin”[66]
Heysemi; “Ravileri güvenilirdir.” Der ve hadis uleması ittifak ile bunu hasen kabul ederler. Elbani dahi bu rivayetin hasen olduğunu kabul etmiş, ancak İbni Abbas radıyallahu anhuma’dan mevkuf olduğunu belirtmiştir. Beyhaki de el Adab’da, bu hadis hakkında; “İlim ehli indinde kullanılıyor ve tecrübe edilmiştir” der.
Elbani; “ibadetler tecrübelerden alınmaz” diyerek, Nevevi, Taberani, İbni Hacer ve Beyhaki gibi hadis imamlarının sözlerini tenkid eder. Daha önce mukadimede belirttiğimiz gibi, ancak Allah Azze ve Celle’den istenecek bir şeyi kullardan istemek şirktir. Bu rivayette ise, cahillerin yaptığı istiğaseye delil yoktur.



Tıkla şirki gör : http://www.ebumuaz.net.ms/ ??? ?????: Baz? Önemli Konularda Zay?f ve As?ls?z Rivayetler


************************


Kardeşim, işimiz gücümüz var, dip köşeden uydurmaları bulup buraya atarak kirletiyorsun, sonra başka işlere zaman ayıramıyoruz. Önce aşağıya vereceğim linkleri oku tevhid ve şirki öğren, boş konularla uğrraşmayı bırak.




CAİZ VE ŞİRK OLAN
TEVESSUL, İSTİĞASE VE ŞEFAAT
https://www.islam-tr.org/tevhid/10768-caiz-ve-sirk-olan-tevessul-istigase-ve-sefaat.html


CAİZ VE ŞİRK OLAN
TEBERRUK
https://www.islam-tr.org/tevhid/13890-caiz-ve-sirk-olan-teberruk.html


KALABALIKLAR DİNİNİN SEVAP KAYNAKLARINA REDDİYE
https://www.islam-tr.org/tevhid/12874-kalabaliklar-dininin-sevap-kaynaklarina-reddiye.html


KABİRPEREST VESVESELERİNE İLAÇ
https://www.islam-tr.org/tevhid/13864-kabirperest-vesveselerine-ilac.html


FECR-İ SADIK DOĞDU , MASKE GÖRÜLDÜ : RABITA'NIN İÇ YÜZÜ
https://www.islam-tr.org/tevhid/11948-rabitanin-ic-yuzu-fecr-i-sadik-dogdu-maske-goruldu-kitap.html


CEVŞEN ŞİA BİD’AT’İDİR , UYDURULDUĞU KAT’İDİR
https://www.islam-tr.org/tevhid/11550-cevsen-sia-bid-at-idir-uyduruldugu-kat-idir.html


KANDİL GECELERİ BİD’AT’Çİ NİCELERİ
https://www.islam-tr.org/tevhid/12046-kandil-geceleri-bidatci-niceleri-kitap.html


VAHDET-I VUCUD ŞİRKİ
https://www.islam-tr.org/tevhid/11602-vahdet-i-vucud-sirki.html


İlm-i Ledun (Batıni İlim) Safsatası
https://www.islam-tr.org/tevhid/17362-ledun-batin-ilmi-safsatasi.html


EBCED VE CİFİR, YAHUDİ KABALASININ ŞİRKİDİR
https://www.islam-tr.org/tevhid/11604-ebced-ve-cifir-yahudi-kabalasinin-sirkidir.html


Gavs - Kutub Efsanesi
https://www.islam-tr.org/tevhid/17095-gavs-kutub-efsanesi.html



TASAVVUF BÜYÜKLERİNİN KENDİ ESERLERİNDEN KÜFÜR AKİDELERİ !
https://www.islam-tr.org/tevhid/119...kendi-eserlerinden-kufur-akideleri-kitap.html


**********************


Bir de Tasavvufu Bizden Öğren!



TASAVVUF VE İSLAM ABDURRAHMAN EL VEKİL
https://www.islam-tr.org/tevhid/16601-tasavvuf-ve-islam-abdurrahman-el-vekil.html


TASAVVUF VE İSLAM PROF. İBRAHİM SARMIŞ
https://www.islam-tr.org/tevhid/12783-tasavvuf-ve-islam-prof-ibrahim-sarmis.html
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Üst Ana Sayfa Alt