Âleykum selam we rahmetullah;
Hadis sahihtir ve şöyledir:
Ebû Huzeyfe'nin hanımı Sehle bint Suheyl b. Amr el-Kurayşî gelerek; Ey Allah'ın Rasulu, biz Sâlim'e (kendi neslimizden gelen) bir çocuk gözüyle bakıyorduk, kocamla benim yanımda bir evde kalıyor ve (dolayısıyla) beni başı, yakası, boynu yüzü ve kolları açık bir kıyafetle görüyordu. Şimdi ise Aziz ve Celil olan Allah evlâtlıklar hakkında senin de bildiklerini indirdi. Salim hakkındaki görüşünüz nedir? diye sordu.
Peygamber sallallahu aleyhi ve sellem de ona; “Onu emzir" buyurdu.
Sehle, enu beş kez emzirdi ve Salim O'nun sütoğlu oldu. Bu olay nedeniyle Âişe (r.anhâ) kendisinin görmek istediği ve yanına girmelerini arzu ettiği kimseleri kız kardeşlerinin veya erkek kardeşlerinin kızlarının emzirmelerini isterdi. Eğer (emzirilmesini istediği kimse) yetişkin ise, beş defa emzirmelerini isterdi. (O kimse Âişe'nin bu isteğine uyduktan) sonra artık Aişe'nin yanına (rahatça) girerdi. (îbn Hacer, Fethu'l- Bârî, XI, 53.)
(Ebu Davud, Nikah, Bab 9, Hadis no: 2061; Buhârî, nikâh 15; Muslim, radâ, 26-28, 30-31, hudud 23; Nesâî, nikâh 53; Muvatta, radâ 13; Darimî, hudûd 17; Ahmed b. Hanbel, V, 348, VI, 174, 201, 228, 249, 269
Rivâyet sahihdir.
Sehle (r.anha)'nin Sâlim'i emzirme hadisesi Sehle'nin sütünü bir kaba sağarak Sâlim'e içirmesiyle olmuştur. Yoksa yetişkin bir insanın yabancı bir kadının memesini ağzına alarak emmesi haramdır. İmam Nevevî bu görüşün en güzel ve isabetli görüş olduğunu söyledikten sonra Muslim'in rivayet ettiği bir hadise (Muslim, radâ, 26) dayanarak özel olarak Sâlim'e bu izinin verilmiş olması ihtimaline de yer vermektedir. İmam Şafii ve Hanbelî alimleri de Salim’le ilgili hükmün hususî bir ruhsat olduğunu söylemişlerdir.(Vehbe Zuhaylî, el-Fıkhu’l-İslamî, C. 7, Sf: 709)