Soru: Peygamber sallahu aleyhi vesellem ve sahabeler Arap idiler. Kuran ve cennet dili de Arapçadır. Peygamber sallahu aleyhi vesellem ve ashabı Mekke ve Medine de yaşadılar. Oranın halkı onların varisleridirler. Dolayısıyla dini bizden daha iyi bilmezler mi?
Bizler Mekke ve Medineli olan muhaddis alimlere itibar ederiz. Ebu Hanife Kufeliydi ve muhaddis değildi. Medineli ve muhaddis olan imam malik mi daha iyi dini bilir yoksa kufeli ve Muhaddis olmayan Ebu Hanife mi?
Cevap: Muhterem kardeşim. Allah seni ve tüm ümmeti muhammedi şeytani vesveselerden kurtarsın.
1- Değerli kardeşim, ümmetin Kurandan sonra en sahih kitap olarak gördüğü "Buhari" kitabının musannifi imam Buhari ve diğer beş sahih kitabın(Müslim, Tirmizi, Ebu davut, Nesai, İbni Mace) Musannifleri hep acem idiler. Bu altı imamın kitapları size göre muteber değil midir?
2- İmam Buhari acem olduğu halde onun yazmış olduğu "Buhari" kitabı kurandan sonra en sahih kitap değil midir?
3- İmam malik r.h Arap olmasına rağmen Neden onun yazmış olduğu “muvattayı imam malik” kitabını kurandan sonra en sahih kitap kabul etmediniz?
4- Hatta İmam Malik (r.h)'in bu kitabı ümmet arasında altı sahih kitap olarak bilinen Kütbü Sitte içinde bile yeri yoktur.
5- Ayrıca Acemlere uymayın Arap olanlara uyun onları taklit edin diye bir hadis var mıdır?
6- Peygamber (s.a.v) ve Ashabı Mekke ve Medineli olabilirler. Ancak Sadece on bin sahabenin kabri medinededir. Geri kalan yüz dört bin sahabe islamı yaymak için muhtelif ülkelere yayılmıştır.
7- Üstünlük ancak takva iledir. Zira hiçbir arabın aceme üstünlüğü yoktur.
8- İmam Buharinin Çok hadis rivayet etmesi onu Az hadis rivayet eden Hz. Ebu Bekirden daha üstün kılar mı?
9- En çok hadis rivayet eden Hz. Ebu hureyre (r.a) ondan daha az hadir rivayet eden Hz. Ömer den ilim bakımından daha mı üstündür?
10- Aynı şekilde ebu hanife az hadis rivayet etti diye muhaddis olmadığı anlamına gelmez. Zira hadis ilminde mahir olmasaydı yüz binler mesleyi kuran ve hadisten çıkartamazdı.
11- İmam Buharinin hadis ilmindeki makamını meşhurdur. Onun rivayet ettiği hadislerin senedinde en yüksek olanı (Yani peygamber ile arasında sadece üç ravi bulunan hadisleri) yirmi iki tanedir. Bunun yirmi bir tanesini İmam Ebu Hanifenin talebelerinden almıştır.
12- Kütübü Sittede Bir tane bile Senedinde sadece iki ravi olan hadis yok iken Ebu Hanifenin çoğu hadislerin senedinde sadece iki ravi vardır.
13- İmam Ebu Hanife (r.h) beş yüz bin hadis bildiğini söylemiştir. (Kitabul Vassiyet) Bunlardan dört bini ahkamla alakalı diğerleri ise muhtelif konularla ilgilidir.
14- Süfyanı Sevri, Şube, Yahya bin Kattan, İbni Mehdi, ve Ahmet Bin Hanbel diyorlar ki, Kendisiyle hüküm çıkan hadislerin sayısı dört bindir. (Tavzihül Efkar, sh. 63) Ebu Hanife de bu dört bin hadisi biliyordu. (Menakibi Mufik, 6. cilt, Sh. 474)
15- Allame zehebi ebu hanifeyi Tezkiretül Huffaz adlı kitabında Hadis hafızlarından olarak zikretmiştir.
16- Muhterem kardeşim. Şeytani vesveselerden vaz geçin. Dört mezhepten birine tabi olun.
17- Eğer taklit etmek puta tapmak gibi şirk ise bu putun siyah (arap) veya Beyaz (acem) olması bir şeyi değiştirir mi?
Bizler Mekke ve Medineli olan muhaddis alimlere itibar ederiz. Ebu Hanife Kufeliydi ve muhaddis değildi. Medineli ve muhaddis olan imam malik mi daha iyi dini bilir yoksa kufeli ve Muhaddis olmayan Ebu Hanife mi?
Cevap: Muhterem kardeşim. Allah seni ve tüm ümmeti muhammedi şeytani vesveselerden kurtarsın.
1- Değerli kardeşim, ümmetin Kurandan sonra en sahih kitap olarak gördüğü "Buhari" kitabının musannifi imam Buhari ve diğer beş sahih kitabın(Müslim, Tirmizi, Ebu davut, Nesai, İbni Mace) Musannifleri hep acem idiler. Bu altı imamın kitapları size göre muteber değil midir?
2- İmam Buhari acem olduğu halde onun yazmış olduğu "Buhari" kitabı kurandan sonra en sahih kitap değil midir?
3- İmam malik r.h Arap olmasına rağmen Neden onun yazmış olduğu “muvattayı imam malik” kitabını kurandan sonra en sahih kitap kabul etmediniz?
4- Hatta İmam Malik (r.h)'in bu kitabı ümmet arasında altı sahih kitap olarak bilinen Kütbü Sitte içinde bile yeri yoktur.
5- Ayrıca Acemlere uymayın Arap olanlara uyun onları taklit edin diye bir hadis var mıdır?
6- Peygamber (s.a.v) ve Ashabı Mekke ve Medineli olabilirler. Ancak Sadece on bin sahabenin kabri medinededir. Geri kalan yüz dört bin sahabe islamı yaymak için muhtelif ülkelere yayılmıştır.
7- Üstünlük ancak takva iledir. Zira hiçbir arabın aceme üstünlüğü yoktur.
8- İmam Buharinin Çok hadis rivayet etmesi onu Az hadis rivayet eden Hz. Ebu Bekirden daha üstün kılar mı?
9- En çok hadis rivayet eden Hz. Ebu hureyre (r.a) ondan daha az hadir rivayet eden Hz. Ömer den ilim bakımından daha mı üstündür?
10- Aynı şekilde ebu hanife az hadis rivayet etti diye muhaddis olmadığı anlamına gelmez. Zira hadis ilminde mahir olmasaydı yüz binler mesleyi kuran ve hadisten çıkartamazdı.
11- İmam Buharinin hadis ilmindeki makamını meşhurdur. Onun rivayet ettiği hadislerin senedinde en yüksek olanı (Yani peygamber ile arasında sadece üç ravi bulunan hadisleri) yirmi iki tanedir. Bunun yirmi bir tanesini İmam Ebu Hanifenin talebelerinden almıştır.
12- Kütübü Sittede Bir tane bile Senedinde sadece iki ravi olan hadis yok iken Ebu Hanifenin çoğu hadislerin senedinde sadece iki ravi vardır.
13- İmam Ebu Hanife (r.h) beş yüz bin hadis bildiğini söylemiştir. (Kitabul Vassiyet) Bunlardan dört bini ahkamla alakalı diğerleri ise muhtelif konularla ilgilidir.
14- Süfyanı Sevri, Şube, Yahya bin Kattan, İbni Mehdi, ve Ahmet Bin Hanbel diyorlar ki, Kendisiyle hüküm çıkan hadislerin sayısı dört bindir. (Tavzihül Efkar, sh. 63) Ebu Hanife de bu dört bin hadisi biliyordu. (Menakibi Mufik, 6. cilt, Sh. 474)
15- Allame zehebi ebu hanifeyi Tezkiretül Huffaz adlı kitabında Hadis hafızlarından olarak zikretmiştir.
16- Muhterem kardeşim. Şeytani vesveselerden vaz geçin. Dört mezhepten birine tabi olun.
17- Eğer taklit etmek puta tapmak gibi şirk ise bu putun siyah (arap) veya Beyaz (acem) olması bir şeyi değiştirir mi?