Neler yeni
İslami Forum, Dini Forum, islami site, islami sohbet, radyo, islami bilgiler

İslam-tr.org'a hoş geldiniz! Hemen üye olun ve kendi konularınızı, düşüncelerinizi paylaşarak bu platforma katılın. Oturum açtıktan sonra, İslam dini, tarih ve güncel konularla ilgili paylaşımlarda bulunabilirsiniz.

İlmi Konu Bu Kadar Kafir Dururken Niçin (bizle) Tasavvufla Uğraşıyorsunuz?

ABDULHAK Çevrimdışı

ABDULHAK

الإذلال هو بعيد عنا
Admin
TAĞUT'LA SAVAŞMAK (Bu kadar kafir) DURURKEN NİÇİN (bizle) TASAVVUFLA UĞRAŞIYORSUNUZ? SAVUNMASI


Hakkın yüzünü örten, en azından fulü bir görünüm veren, vehimler yumağı tasavvufun, İslâm dışılığı ortaya konurken, maruz kalınan itirazların en başta gelenineden tağutla, şirkle, küfürle uğraşmıyorsunuz da, etliye sütlüye karışmayan, sofilerle uğraşıyor, müslümanları birbirine düşürüyorsunuz, şeklinde olandır.

İnsaf sahibi biri için; vahdet-i vücut inancı üzerine oturan sûfi anlayıştan daha büyük tağut (tuğyan) olur mu?

Sûfilerin baştacı ettiği eserlerde yüzlercesini bulabileceğimiz şu ifadeleri okuyarak, hangi tuğyanın daha büyük olduğunu birlikte düşünelim.

Mutasavvıfların Şeyhu'l Ekber olarak tanıdığı İbni Arabi'den inciler(!):

"Arif, Hakk'ı her şeyde gören, belki herşeyin kendisi olarak görendir,"
"Gören de O'dur, görülen de. Alem O'nun suretidir... Allah onların kendisidir."
"O ortaya çıkanların kendisidir..." "Görülen ve isimlendirilen her varlık O'dur."
"Yaratıkların sıfatları O'nun için hak olduğu gibi, O'nun sıfatları da yaratılmışlar için haktır."
"Allah'ın rablık, ilahlık, yaratma, rızık verme ve diğer bütün sıfatları yaratıklar için de haktır."
"Emir O'ndan sana olduğu gibi, senden de O'nadır."
"O bana hamd eder, ben O'na hamd ederim. O bana ibadet eder, ben O'na ibadet ederim."
"O bütün kâinattır. O, vücudum, vücudu ile kaim olan tektir."
"İnsan dediğimiz zaman bil ki, biz O'nun kendisiyiz... Hem hak, hem de halk ol, o zaman Allah ile Rahman olursun... Biz O'na bizde görünecek şeyi verdik, O da bize verdi. Böylece iş bize ve O'na bölündü."
"Biz biz olduğumuz gibi O'yuz da. Benim iki yüzüm vardır, O ve ben..."
[İ. Sarmış, Tasavvuf ve İslâm Sh. 115-119-120]
"Hıristiyanlar ilahlığı sadece İsa ve Annesine hasretmekle yanıldılar..."[İktibas Der., Sayı: 104-Sh. 26]
İşte Şeyhul Ekber İbni Arabi'nin Allah inancı böyle.

Savunulması ve tevili mümkün olmayan bu sözleri yüzünden, bir kısım mutasavvıf, -takiye babında da olsa- Arabi'yi tasvib etmediklerini.... o'nun bu konuda aşırı gittiğini, dolayısıyla diğer tasavvuf imamlarının sözlerinden delil verilmesi gerektiğini savunuyorlar.
Bu tarz iddialara mahal vermemek için, şimdi de, diğerlerinden birkaç örnek verelim.

Sûfilerce büyük bir itibara sahip olan, Abdulkerim el Cîlî:
"Zatı itibariyle yüce olan Hakk'ın ortaya çıktığı her varlığa tapmak gerekir. O alemin zerrelerinde açığa çıkmıştır." diyerek Arabi'yi teyid eder.
[İ. Sarmış, Tasavvuf ve İslâm Sh. 118]

'Enel Hakk' (Ben Allah'ım), 'Mâfi'l cubbeti illaallah' (Cübbemin içinde Allah'tan başka bir şey yoktur) diyen, Hallac-ı Mansur.

'Subhani mâ'azama şâ'ni' (kendimi noksan sıfatlardan tenzih ederim. Benim şanım ne yücedir) diyen, Beyazid-i Bistami...

(
Benim şu iğreti kalıbımın içinde Allah'tan başka kimse yoktur) diyen Cüneyd-i Bağdadî [Ömer Ziyauddin Dağıstani, Fetvalar - Sh. 79]
hep İbni Arabi gibi, vahdet-i vücud denen küfrü teyid etmişlerdir.

Bu sebeple hiçbir sûfi'nin, vahdet-i vücud'u reddetmesi veya vahdet-i vücud olmadan da tasavvufun var olabileceğini iddia etmesi mümkün değildir. Zaten bu dinin şarileri olarak kendilerini gören yukarıda adını saydığımız zevat "Bizden sonra hiç kimse, bizim yolumuzun dışına çıkamaz" diyerek, farklı yol ve yorumların önünü kapatmışlardır.

Bu sebeple, sıkıştıklarında, 'efendim, biz öyle anlamıyoruz... Biz tasavvuf derken şunu anlıyoruz... Biz onlara katılmıyoruz... gibi indî ve kaçamak ifadeler geçerli olmamalıdır. Zira her din, felsefe, ideoloji en sahih biçimde kendi kurucu ve koyucularından ve onların kitaplarından öğrenilir. Ve ilkeler, kurallar, tanımlar hep bu kitaplarla yapılır.
Tasavvuf da mucitleri tarafından kurumlaştırılmış, kayda bağlanmış ve kitaplaştırılmıştır. Dolayısıyla bir sûfi'nin sıkıştığında, Vahdet-i vücud'u biz de kabul etmiyoruz... Rabıtayı, istimdadı, gaybden haber verildiğini, şeyhler'in vahiyle kitap yazdıklarını biz de İslâmi bulmuyoruz, demeye hakları yoktur. Bunlar alınırsa tasavvuftan geriye birşey kalmaz. Nerde kaldı ki takiye'yi meşru gören sûfilerin bu sözlerindeki samimiyete inanmak da zordur. Her sûfi, eğer çok acemi, çok yeni değilse vahdet-i vücud'u benimsemek zorundadır.

Bu çarpık akide, mürid'e ürkütülmeden, uzun sürede azar-azar ve gizlenerek zerk edilir. Bu süreci temin edebilmek için de son derece şeytani ve sinsi bir yöntem uygulanır. Evvela 'şeyhi olmayanın şeyhi şeytandır'
[Beyazıd-i Bistamiye atf. İ. Sarmış, Tas. ve İslâm-Sh. 175]
denerek, bir şeyh'e bağlanmadan kurtulmanın mümkün olmadığı telkin edilir. Bir şeyh edinme mecburiyetine inandırılan mürid, bu defa da, "bir ölünün gassal'a teslim olması gibi, müridin şeyhine teslim olması"
[E. Özkan, Tas. ve İslam - Sh. 85] gerektiğine inandırılır. Bundan sonra da, müridin şeyh karşısında, bütün insanî onur ve haysiyetinden vazgeçmesi demek olan, şeyh-mürid ilişkilerindeki adap, talim ettirilerek tarikat adabı şöylece öğütlenir:

'Mürid şeyhe tazim göstermeli, açık ve gizli durumlarda onu büyük tanımalıdır.'
'Maksud'un ancak onun eliyle gerçekleşeceğine inanmalıdır.'
'İşlediğinin zahiri haram da olsa, şeyhi'nin yaptığına itiraz etmemeli, "Niçin böyle yaptın" dememelidir. Çünkü şeyhine 'niçin' diyen kişi asla felah bulamaz.'
'Zahiren şeyhden kötü bir durum sadır olabilir, fakat batini itibariyle o durum güzeldir.'
[Muhammed Emin el-Kurdi, Tenvim'l-Kulub fi Muameleti Allami'l-Guyub, 528-531, hicri 1384, Mısır, Kitabın adında bulunan Allamu'l-Guyub niteliği bu durumda herhalde şeyhin kendisine ait olacaktır]

Ahmet Dede'nin, Celaleddin Rumi hakkındaki şu sözü de şeyhin mürid üzerindeki yetki ve tasarrufunu ortaya koyması bakımından ilginçtir: 'Bugün cennete girmek onun rızasına, cehenneme girmek de onun gazabına bağlıdır’
[İ. Sarmış Tas. ve İslâm Sh. 92]

Şeyhe karşı müridin takınması gereken âdabı bir de Muhammed Emin el-Kurdî'nin "Tenvirul-Kulub" kitabından dinleyelim: Şöyle diyor:

"Mürid, şeyhine tazim göstermeli, açık ve gizli bütün durumlarda onu büyük tanımalıdır. Maksudunun ancak onun elinde gerçekleşebileceğine inanmalıdır. Gözü başka bir şeyhe meyledecek olursa, şeyhinden mahrum olur ve feyiz ona kapanır. Şeyhin bütün tasarruflarına razı olması, ona itaat etmesi ve boyun eğmesi gerekir. Mal ve beden ile ona hizmet etmelidir. Çünkü irade ve muhabbetin cevheri ancak bu yolla belli olur. Doğruluk ve samimiyet ölçüsü ancak bu ölçü ile bilinir. İşlediğinin zahiri haram da olsa, şeyhinin yaptığına itaraz etmemelidir. Ona "Niçin böyle yaptın?" dememelidir. Çünkü şeyhine "Niçin?" diyen kişi asla felah bulmaz. Zahirde şeyhten kötü bir durum sadır olabilir, fakat batını itibariyle o durum güzeldir. Külli ve cüzî, ibadet ve adet olsun, bütün işlerde iradesini şeyhinin iradesine teslim etmelidir. Gerçek müridin alametlerinden biri de, şeyhi kendisine "şu fırına gir" derse girmesidir. Şeyhin durumlarını hiçbir şekilde araştırmamalıdır. Zira böyle birşey çok kişi için meydana geldiği gibi, helakine sebep olabilir. Bütün durumlarda şeyhi hakkında hüsnüzanda bulunmalıdır...
Bereketini kazanması için ikamette ve yolculukta, bütün işlerinde şeyhini kalbinden çıkarmamalıdır. Dünya ve ahiretle ilgili elde ettiği bütün bereketlerin kendisine şeyhinden geldiğine inanmalıdır... Testerelerle bile kesilse, şeyhinin bir sırrını açmamalıdır. Şeyhinin gönlünün meylettiğini sezdiği bir kadınla evlenmemeli ve şeyhinin boşadığı yahut ondan dul kalan bir kadınla asla evlenmemelidir. Şeyhin sevdiği kişilerle oturmalı, sevmediği kişilerle oturup kalkmamalıdır. Kendisine iltifat etmemesine ve kendisinden yüz çevirmesine sabretmeli, falan için şöyle böyle yaptığı halde niçin bana böyle yapmıyor, dememelidir. Şeyh için hazırlanmış olan yere oturmamalı izni olmadan herhangi bir konuda ona ısrar etmemeli, yolculuğa çıkmamalı evlenmemeîi ve önemli bir iş yapmamalıdır.

(M. Emin Kurdî, Tenviru'l-Kıılub fj Muameleti Allami'l-Ğuyub, 528-531. Basım yeri yok. Fıkıh ve Tasavvuf bölümleri ayrı kişiler tarafından Türkçeye çevrilmiş. Birinci bölüm Eser Neşriyat tarafından, ikinci bölüm ise Konya'da yayınlanmıştır.) [Prof. İbrahim Sarmış, Tasavvuf ve İslam Sh. 319]


Tasavvuf kültüründe ve şeyh-mürid sisteminde müridin şahsiyeti olabildiği kadar yokedilmesine karşın, şeyh yüceltilmekte, kutsallaştırılmakta ve kendisine bir nevi tanrısal özellikler verilmektedir. Bunun bir örneğini Me-nakibu'l-Arifin kitabında görüyoruz. Eflaki anlatıyor:

"Sultan Veled buyurdu ki: Birgün babam medresede bilgiler saçıyordu. Bu arada: Gerçek mürid, kendi şeyhinin herkesten üstün olduğuna inanan kimsedir (dedi). Öyle ki bir adam Beyazıd'in müridlerinden birine:
"Bir adam Beyazıd'ın müridlerinden birine: Şeyhin mi büyük Ebu Hanife mi diye sordu.
Mürid: şeyhim, dedi.
Sonra Ebu Bekir mi büyük senin şeyhin mi? diye sordu, yine Şeyhim dedi.
O birer birer bütün sahabeyi saydıktan sonra Muhammed mi büyük şeyhin mi? dedi. Yine Şeyhim büyüktür dedi.
En sonunda Tanrı mı büyük senin şeyhin mi? diye sordu. Ben tanrıyı şeyhimde gördüm, şeyhimden başka birşey tanımam.' dedi.
Başka bir müride de Tanrı mı büyük şeyhin mi? diye sordular. O da 'bu iki büyük arasında hiçbir fark yoktur' dedi.
Yine müridlerden bir diğeri de: 'Bu iki büyükten daha büyük biri lazım ki bu farkı ortaya koysun' demiştir"

(Ahmed Eflaki, Menakibu'l-Arifin, 1/310-311. Hürriyet Yayınları, İstanbul 1973)
[Prof. İbrahim Sarmış, Tasavvuf ve İslam Sh. 321]

Bu gibi şeytanı söz ve telkinlerle eli-kolu bağlanan mürid'e vahdet-i vücud herzesini yutturmaktan daha kolay ne olabilir?
 
DAVA Çevrimdışı

DAVA

İslam-tr Sakini
Site Emektarı
banada seyhi olmayanin Seyhi Seytandir demislerdi,,, Bende Benimde Seyhim var Oda Hz. Muhammed s.a.v dir baska hicbir seyhi tanimam dedim :D
bu seyhi falan bir sözdür, lakin bu zamanda hadisi serif diye gecirilmistir Kayitlar, böyle bir hadis yoktur, sadece bir atasözü gibi birseydir ( ALLAH u Alem )
 
M Çevrimdışı

muratmeral

Yeni Üye
İslam-TR Üyesi
Bakın kardeşim ben sizin kim olduğunuzu çözemedim siz kimsiniz kime kimlere hizmet edersiniz bizlerin kutsal saydığı her şeye küfr ediyosunuz.ehli sünnetiz diyosunuz fakat ben sizin ehli sünnetle uzaktan yakından.bi alakanızı ğöremedim allah sizin ğibileri ıslah etsin.yazık sizlere ve sizin ğibi düşünenlere
 
ABDULHAK Çevrimdışı

ABDULHAK

الإذلال هو بعيد عنا
Admin
Bakın kardeşim ben sizin kim olduğunuzu çözemedim siz kimsiniz kime kimlere hizmet edersiniz bizlerin kutsal saydığı her şeye küfr ediyosunuz.ehli sünnetiz diyosunuz fakat ben sizin ehli sünnetle uzaktan yakından.bi alakanızı ğöremedim allah sizin ğibileri ıslah etsin.yazık sizlere ve sizin ğibi düşünenlere
Ehli şirk ehli tevhidi tabi ki anlayamaz. Bizler sizin kutsal saydıklarınıza küfrettiğimiz gibi , sizlerde bizim şirk küfür dediklerimizin tamamını seviyorsunuz. Ama ben sizi ÇÖZDÜM !
 
C Çevrimdışı

Cihad_Erleri

Yeni Üye
İslam-TR Üyesi
Bakın kardeşim ben sizin kim olduğunuzu çözemedim siz kimsiniz kime kimlere hizmet edersiniz bizlerin kutsal saydığı her şeye küfr ediyosunuz.ehli sünnetiz diyosunuz fakat ben sizin ehli sünnetle uzaktan yakından.bi alakanızı ğöremedim allah sizin ğibileri ıslah etsin.yazık sizlere ve sizin ğibi düşünenlere

ALLAH ASIL SİZE İSLAH ETSİN ! BİZİM KİM OLDUĞUMUZU ÖĞRENMEK İSTİYORSAN BİZ TEVHİD EHLİ HAK YOLUNDAKİ MÜSLÜMANLARIZ ELHAMDULİLLAH. BİZ İSLAMA HİZMET EDERİZ İNŞALLAH SİZİN GİBİ ŞEYHLERE HOCALARA YANİ KULA KULLUK ETMEYİZ ALLAH'A ŞİRK KOŞMAYIZ ! SİZİN KUTSAL SAYDIĞINIZ NEDİR ACABA ?
 
Pulcet Çevrimdışı

Pulcet

Forumun Bekçisi
Site Emektarı
ben herkesçikleri çözdümde bi kendimi çözemedim ...:D
 
C Çevrimdışı

Cecenonline

Yeni Üye
İslam-TR Üyesi
Azizim ehli şirkin, çalıntı forum sistemini kullaniyorsunuz farkinda misiniz?
Bu caiz midir?
Uçlarda durmak her zaman insana hoş gelir ama 28 şubatta gördük bu uçtakileri hala sakallarini uzatamadilar..
Hali hazirda kullanilmaya acik duruma dusuyorsunuz farkinda misiniz?
..
Saygilarimla
 
Pulcet Çevrimdışı

Pulcet

Forumun Bekçisi
Site Emektarı
Azizim biraz daha açsan da anlasak anlatmak istediğini...
 
!sLaM4eVeR Çevrimdışı

!sLaM4eVeR

لا اله الا الله
Admin
Azizim ehli şirkin, çalıntı forum sistemini kullaniyorsunuz farkinda misiniz?
Bu caiz midir?
Uçlarda durmak her zaman insana hoş gelir ama 28 şubatta gördük bu uçtakileri hala sakallarini uzatamadilar..
Hali hazirda kullanilmaya acik duruma dusuyorsunuz farkinda misiniz?
..
Saygilarimla

Cecenonline!

Ne demek istediğinizi anlamış değilim. Yani aklınızca hem yazılan konuya hem de site yönetimine taş atmıssınız. Taş aterken bari isabetli atsanız. Zira kafanızdan geçen her düşünce doğru çıkacak diye birşey yok.

Konu ile alakalı kısıma zaten kardeşlerim yanıt verecektir şirk ehlinin forum sistemi hakkında olan kısma yanıt vereyim.

Bu caiz mi değil mi demissiniz bunu sizin yanıtlamanız lazım. Ve forum sistemi çalıntı değil lisansı alınmıştır. Hakkımızda zanda bulundunuz.

Bu işin prosüdür yönü anlamadığım şey bunun kullanılmasıyla konunun alakası ne.

Ve sizi esefle kınıyorum 28 şubatta olan süreç sanki hoşunuza gitmiş gibi bir tavır var. Sizin bu yapmış olduğunuz eleştiriler tamamen cahillerin ağızlarında sakız olan eleştirilerdir. Allah ıslah etsin.
 
H Çevrimdışı

humem

Yeni Üye
İslam-TR Üyesi
ya kardeş bu tasavufla ilgili yazdıkların şirkin ta kendisini tarif ediyorsun insaf şeyhinla sahabeyi peygamberi vede hiç olmuyacakolan ALLAH,LA bir seviyede tutarsınız hangi şeyh şimdiye kadar birşey yarattı ki kendisi yaratılmışken bu sapıklığın ta kendisidir aslında bunlara cevap bile verilmezde yazıyı okuyunca dayanamadım.!!!!
 
A Çevrimdışı

Anti-Tagut

Yeni Üye
İslam-TR Üyesi
Bakın kardeşim ben sizin kim olduğunuzu çözemedim siz kimsiniz kime kimlere hizmet edersiniz bizlerin kutsal saydığı her şeye küfr ediyosunuz.ehli sünnetiz diyosunuz fakat ben sizin ehli sünnetle uzaktan yakından.bi alakanızı ğöremedim allah sizin ğibileri ıslah etsin.yazık sizlere ve sizin ğibi düşünenlere

Aaaa yoksa sizin aklınız mı var? yok yane helal olsun şeyh'ten izinsiz nasıl abenin kim olduğunu çözmeye çalıştınki? Benim bilidğim sapıklar şeyhten izinsiz bişey yapmazlar, yani -bizim aklımız çalışmaz büyükler ne demişse odur derler hatta bu sözü 20 yıllık medrese okuyan ahmak alimler(!) bile diyorlar ama tabi o medreselerde bin yılda kalsan bir fayda yok!, Sizler ehli sünnet vel cemaat değil bilakis Ehli küfür vel şirksiniz, elbetteki ehli sünneti vel cemaati çözmeniz zor, ama o ahmak şeyhinizin kulluğundan çıksanız belki çözersiniz... seni şeyhine şikayet edecem -hey sen sapık şeyh bak senin muridin senden habersiz bazı muwahidleri çözmeye çalışmış galiba senden himmet istemediği için çözememiş:D :D
 
A Çevrimdışı

Anti-Tagut

Yeni Üye
İslam-TR Üyesi
Azizim ehli şirkin, çalıntı forum sistemini kullaniyorsunuz farkinda misiniz?
Bu caiz midir?
Uçlarda durmak her zaman insana hoş gelir ama 28 şubatta gördük bu uçtakileri hala sakallarini uzatamadilar..
Hali hazirda kullanilmaya acik duruma dusuyorsunuz farkinda misiniz?
..
Saygilarimla

Hakketen bende senin ne demek istediğini anlamadım, ama mesajlarına bakarsak sadece bu konu için (fitne çıkarmak için) üye olmuşsunuz zaten bir mesajınız var bu benim aklıma bunu getiriyor... Bu arada ehli şirkin çalıntı forum sistemini kim çalmış? Yok yane belliki pc ustasısın by hacker cecenonline, seni bir yerden tanicam ama nerden aklıma gelmedi, hackerlik ile uğraşıynmu sen?, her neyse acaba senin kullandığın mönitor,kasa,klavye,mause,kulaklık vs kimin? diyelim caiz değil ve bu sistem deidğin o ehli şirkin sistemin sisteminden çıkıp başka bir veritabanı alırlar, peki sen o saydığım şeyleri göturup çöpe atarmasın? ki bu sitede hangi sistemi kullanırsa kullansın yine hepsi yabancıların vbulletin, smf,mybb,php vs hepsi yabancıların (artık ehli şirkmi ehli sünnetmi bilmiyorum), yani bunlar yabancıların olduğu için kullanmıyacakmıyız? tebliği daveti nasıl yapacağız sanal alemde? başka bir yöntem varsa buyur, aslında kendimiz çalışıp sistem üretebilirz ama, Allahın izniyle olucak, muslumanlar host domain vs satmaya başladırlar inşallah yakında forum portal vs onlarıda kendimiz yapar dağıtırız, ne yani müşrikler yapıyorlar biz yapamıyormuyuz? muslumanon feraseti daha kuvvetlidir inşaallah... Neyse selametle..
 
KavlulFasl Çevrimdışı

KavlulFasl

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
Bu Sistemin Çıkması iyi Oldu çok eski Konulara da Ulaşabiliyoruz...Meyveleri Toplamaya başladık....
 
P Çevrimdışı

polim

Yeni Üye
İslam-TR Üyesi
çünkü söz konusu olan tasavvuf kafirlerden daha tehlikeli kafir bellidir dine saldırır karılığını alır fakat tasavvuf bidat ve şirkiyle dine ve gençliğine birer bonbadır temelinde
 
S Çevrimdışı

serdar32

Yeni Üye
İslam-TR Üyesi
Ben çözdüm bunları! Kayıp trilyon davasından dolayı,paralar eldek gidicek diye korkudan felç geçiren Erbakan'cı!Adamın çocukları bile aç,baksanıza birbirlerini bile miras hırsızlığıyla suçluyorlar.
inş. Erbakan'cı Sözümle Ben yanılıyorumdur çünkü ben öle bir sezgi hissettim.Şunu belirtmek isterimki bu siteyle tanışmam benim için bir dönüm noktası oldu.Nasıl olduğunu anlatayım.Şuan iti bariyle namaza başladım Allah razı olsun etkilendim sitenizden ve bazı H.Z seviyesine getirilen ( mevlana,yunus emre vs...)Gibi zatları tartışma konusu yapmanızıda ayakda alkışlıyorum.Neden!Çünkü her kes (peygamberler hariç)tartışıla bilmeliki doğru yolu bulalım.Bencede eğer doğru bir kaynak arıyorsak Kuran'ı okumalı ve şirkden sakınmalıyız.Selametle Allah razı olsun cümlenizden.
 
CAHİLUS Çevrimdışı

CAHİLUS

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
tevbe 31/mahmut kısa meal-tefsir
Yahudiler, aşırı bir saygıyla bağlanıp yücelttikleri din adamları olan hahamlarını ve Hıristiyanlar, aynı şekilde kendi rahiplerini, verdikleri her hükmü —Allah‘ın kitabına uyup uymadığını araştırmadan— doğru kabul ederek, onları Allah‘tan ayrı birer Rab konumuna getirdiler, zaten Meryem oğlu isa Mesih‘i de Allah‘ın oğlu ilan ederek açıkça ilâh edinmişlerdi. Oysa onlara Kutsal kitapta, kendisinden başka hiçbir ilâh olmayan tek bir Tanrıya kulluk etmeleri emredilmişti. Fakat onlar, ―eşi ve ortağı olan, kulları arasında seçilmiş bir topluma ayrıcalıklı davranan ve düşünceyi yasaklayan bir tanrı inancı oluşturdular.Hayır! Gerçekte Allah, onların tasavvur ettiği noksan sıfatlardan münezzehtir, ilâhlık mertebesine yücelterek Allah‘a ortak koştukları her şeyin üzerinde ve ötesindedir, çok yücedir!

ama siz yine de aynı ayeti bir de elmalılı merhumdan okuyun inş,
Allah'ın rasulu sav size iki şey bırakıyorum demiş
Kuran ve sünnet
neden 3. bir yol arayayım ki ?

Tarikat yol demektir evet doğru,
sünnet de yol demektir ama. Sözlüğe bir bakalım inş.

soru : O zaman kimin yolundan gitmeliyiz ?
cevap: Al-i İmran / 31 okuyalım inş.
 
M Çevrimdışı

memob42

Yeni Üye
İslam-TR Üyesi
müşrikler diyorduki:biz allaha inanırız.ortak koştuğumuz şeyi allah biliyor.biz sadece araya torpil olsun diye lat menat ıhubeli koyduk,:tasavvuf ehlide vesile diye hocalrını veya birilerini aracı koyuyor(rabıta)farkı ne?
 
S Çevrimdışı

sagemim

Yeni Üye
İslam-TR Üyesi
müşrikler diyorduki:biz allaha inanırız.ortak koştuğumuz şeyi allah biliyor.biz sadece araya torpil olsun diye lat menat ıhubeli koyduk,:tasavvuf ehlide vesile diye hocalrını veya birilerini aracı koyuyor(rabıta)farkı ne?FARK YOK ORTADA HATTA DAHA KOTUSU VAR TASAVVUFTA 1 MUSRIKLER LAT MENATI ORTAYA KOYMALARI ALLAHA DAHA YAKLASMAK İÇİN EE TASAVVUFTA ALLAHA DAHA YAKLASMAK İÇİN VELILER ORTAYA KOYUYOR EN AZINDAN LAT MENAT BISILER SOLEYP INSANLAR ONA KORU KORUNE BAGLANMYRDU AMA GUNUMUZDE TASVVUF SIRKINDEKILER ONDER NE DERSE ONA KORU KORUNE BAGLANYLAR ARASTRMYLAR KUR ANDA BU VARMI DIE HATTA COGU TASAVVFCUNUN SOLEDGI YAPTI DINDE YOK KENDI BASLARINA DIN ANALYSI KURMSLAR KENDLERINE ITAT EDLYR BUDA ONU RAB YERINE KOYMAK OLYR BU DURUMDADA TASAVVFCULAR DINDEN CIKYLAR
 
Üst Ana Sayfa Alt