Neler yeni
İslami Forum, Dini Forum, islami site, islami sohbet, radyo, islami bilgiler

İslam-tr.org'a hoş geldiniz! Hemen üye olun ve kendi konularınızı, düşüncelerinizi paylaşarak bu platforma katılın. Oturum açtıktan sonra, İslam dini, tarih ve güncel konularla ilgili paylaşımlarda bulunabilirsiniz.

Bunu Bugün Öğrendim...

A Çevrimdışı

Abdulhakim35

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
Selamun aleykum kardeşlerim, bu başlık altında dini konularda ilk defa öğrendiğiniz bir meseleyi yazalım istedim.

Bismillahirrahmanirrahim...


Ali İmran 6- Rahimlerde sizi dilediği gibi şekillendiren o'dur. Ondan başka ilah yoktur. O herşeye galiptir, hüküm ve hikmet sahibidir.

ayetinin Taberi tefsirinde şu hadis var ve ben bunu ilk kez bugün öğrendim:

Abdullah, b. Abbas, Abdullah b. Mes'ud ve diğer sahabilerin, bu âyetin izahında şunları söyledikleri rivayet edilmiştir: "Nutfe ana rahmine ulaştıktan sonra vücutta kırk gün dolaşır. Sonra kırk gün kan pıhtısı olarak kalır. Sonra kırk gün bir et parçası olarak kalır. Şekkillenme durumuna gelince Allah ona şeklini verecek bir melek gönderir. Melek iki parmağının arasında toprak getirir onu et parçasına karıştırır, yoğurur sonra ona, emrolunduğu gibi şekil verir ve: "Bu erkek mi olacak dişi mi? Cennetlik mi olacak Cehennemlik mî? Rızkı nedir, ömrü nedir? Eserleri ne olacaktır? Başına ne gibi musibetler gelecektir? diye sorar. Allah teala emreder melek te yazar. Kişi Ölünce vücudu, o toprağın alındığı yere defnedilir.
 
A Çevrimdışı

Abdulhakim35

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
Taberi tefsir Nisa 140- Allah size Kur'an'da: "Allah'ın âyetlerinin inkâr edildiğini ve onlarla alay edildiğini işittiğiniz zaman, başka bir söze geçmedikleri müddetçe o kâfirlerler oturmayın. Aksi halde siz de onlar gibi olursunuz." diye hüküm indirdi. Muhakkak ki Allah, münafıkların ve kâfirlerin hepsini cehennemde toplayacaktır.



Müfessirler bu âyete dayanarak, bid'at ehlinden veya fâsıklardan yahut benzeri, haktan ayrılan kimselerden uzak durulmasının gerektiğini, âyet-i kerimenin, bu gibi insanlarla oturup kalkmayı yasakladığını söylemişlerdir.



Hişam b. Urve diyor ki: "Ömer b. Abdülaziz, içki masasında bulunan bir kısım insanları yakalayıp onlara içki içme cezası verdi. İçlerinden biri de oruçluydu. Onlar: "Bu adam oruçlu." dediler. Bunun üzerine Ömer: "Başka bir söze geçmedikleri müddetçe onlarla oturmayın. Aksi halde siz de onlar gibi olursunuz." âyetini okudu.
 
A Çevrimdışı

Abdulhakim35

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
el bidaye ven nihaye 2. cilt 4. bölüm

Ye'cûc Ve Me'cûc


Bunlar Adem peygamberin zürriye tindendirler. Bu hususta ihtilaf yoktur. Buna delil olarak da Buharı ve Müslim'in sahihlerinde Ebu Said'den rivayet edilen şu hadisi gösterebiliriz: Rasûlullah (s.a.v.) buyurdu ki:

«Cenâb-ı Allah, kıyamet gününde diyecek ki: «Ey Adem, kalk ve ateşin hasrı gibi zürriyetini hasret.» Adem de diyecek ki: «Ya Rab, ateş hasrı nedir?» Cenâb-ı Allah şöyle buyuracak: «Her 1000'den 999'u ateşe, biri Cennet'e gidecektir.» İşte o zaman küçük çocuklar ihtiyarlayacak, her hamile de karnındaki yavruyu düşürecek ve insanlan sarhoş halde göreceksin. Aslında onlar sarhoş değildirler, ama Allah'ın azabı şiddetlidir.»

Yanında bulunan sahabeler dediler ki:

- Ya Rasûlallah, hangimiz o 1000'de biriz?

- Size müjdeler olsun, sizden bir kişi, Ye'cûc ve Me'cûc'dan 1000 İrişi (Cehennem'e gidecektir).»

Başka bir rivayette anlatıldığına göre Rasûlullah (s.a.v.) şöyle buyurmuştur:

«Size müjdeler olsun. Doğrusu sizde iki ümmet vardır ki, hiçbir şeyde yokturlar. Ancak onların çoklukları ve kalabalıkları vardır.» Bu da onların çokluklarını ve insanlardan kat kat fazla olduklarını gösteriyor. Keza onlar, Nuh Peygamberin soyundan diri ar. Zira yüce Allah, yeryüzü halkına beddua etmesi esnasında Nuh peygamberin çağrısına icabet etmişti. Nuh peygamber şöyle beddua etmişti:

«Rabbim! Yeryüzünde hiçbir inkarcı bırakma.» (Nah, 26.)

Cenâb-ı Allah da buyurdu ki:

«Ama biz, Nuh'u ve gemide bulunanları kurtardık.» (cl-Ankebût.ıs.)

«Ancak onun soyunu sürekli kıldık.» (es-Sflrcat, 77.)

Müsned ve Sünende rivayet edilen bir hadiste anlatıldığına göre Nuh peygamberin Sam, Hanı ve Yafes adında üç oğlu varmış. Sam, Arapların atasıdır. Ham, Sudanlıların atasıdır. Yafes de Türklerin atasıdır. Ye'cûc ve Me'cûc ise, Türklerden bir taifedir. Bunlar Moğollar olup çok güçlü ve bozguncudurlar. Denildiğine göre Türklere Türk denmesinin sebebi şudur: Zülkarneyn meşhur şeddi inşa ettiği zaman Ye'cûc ve Me'cûc, şeddin gerisine sığındılar. Ancak bir kısımları, şeddin bu tarafında kaldılar. Bu kalan kısım, Ye'cûc ve Me'cûc un öte yana geçenleri gibi bozguncu değildiler. Bu yüzden bunlar, şeddin bu tarafinda bırakıldılar. Kendilerine ilişilmedi ve (terk edilmiş anlamına gelen) Türk adı verildi.
 
M Çevrimdışı

MUTEFEKKİR

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
İnsan bir hareketiyle Allahın muhabbetine mazhar olabileceği gibi bir anlık gafleti ile de mahlukların en şerlisi olabilir.

Cennet size, ayakkabınızın bağından daha yakındır. Cehennem de öyledir.
Buhârî, Rikak 29.
 
A Çevrimdışı

Abdulhakim35

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
Buharı nin sahihinde, Abdullah b. Şeddad kanalı ile Ebu Talib oğlu Ali'nin şöyle dediği rivayet edilmiştir:

«Peygamber (s.a.v.)'in Sa'd b. Malik dışında her hangi bir kimseye: «Anam babam sana feda olsun.»dediğini duymadım. Yalnız Uhud gününde Sa'd'a şöyle dediğini duydum: «Ey Sa'd, at.. Anam babam sana feda olsun.»
 
A Çevrimdışı

Abdulhakim35

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
Buharî, Abdan ve Ebu Hamza kanalı ile Osman b. Mevheb'in şöyle dediğini rivayet eder: «Adamın biri Beyt'i haccetmeye geldi. Orada bir topluluğun oturmuş olduğunu gördü ve dedi ki:

- Şu oturanlar kimlerdir?

- Şunlar Kureyşlilerdir.

- Peki âlimleri kimdir?

- Alimleri İbn Ömer'dir, dediler. Adam, İbn Ömer'in yanma gelip şöyle sordu:

- Sana birşey soracağım. Bana cevab verir misin? Şu Beyt İn hürmeti aşkına söyle: Osman b. Affan'uı Uhud gününde firar ettiğini biliyor musun?

-Evet...

Bedir savaşma katılmadığını da biliyor musun?

- Evet...

- Onun Rıdvan bey'atmdan geri kaldığını ve beyate katılmadığını da biliyor musun?

-Evet....

Bunun üzerine adam tekbir getirdi. İbn Ömer, ona şöyle dedi:

- Gel de bana sorduğun ve benim sana verdiğim cevapların teferruatını bildireyim ve gerekli açıklamayı yapayım: Uhud gününden kaçışına gelince, Allah'ın onu affetmiş olduğuna şahadet ederim. Bedir savaşma katılmayışına gelince, Rasûlullah'm kızı onun zevcesi idi. Zevcesi hastalanmıştı. Rasûlullah, ona: «Kızımın has t ab akıcılığını yaparsan, Bedir gazvesine katılan kimse kadar sevab ve ganimet kazanırsın.» demişti.

Rıdvan be/atine katılmamış olması ise, o, Mekke'ye Müslümanların temsilcisi olarak gönderilmişti. Eğer Osman b. Affan'dan Mekke halkı içinde daha fazla itibar görecek bir kimse olsaydı Rasûlullah, Osman'ın yerine onu gönderirdi. Ama böyle bir kimse bulunmadığı için. Osman'ı gönderdi. Osman, Mekke'ye gittikten sonra (Hudeybiye'de) Rıdvan bey'ati yapılmıştı. Be/atleşnıe esnasında Peygamber (s.a.v.) sağ elini göstererek: «Bu Osman'ın elidir.» dedi ve sağ elini sol eline vurarak bey'at yapıyormuş gibi yaptı ve, "Bu da Osman'ın beyatidir." dedi.

İşte sen şimdi bu cevapları almış olarak git.»
 
A Çevrimdışı

Abdulhakim35

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
Ahirette Temenni Etme Meselesi

Buna göre eğer, "İnsanlar Kıyamette, bu halleri temenni edebildiklerine göre, sevabı az olan mü'minin de, sevabı çok olan mü'minin derecesini temenni edebilmesi gerekir.. Ve temenni eden kimse, temenni ettiği şeyi elde edemeyince, bir sıkıntı ve elem, üzüntü içinde kalır. Bu ise, mü'minlerin ekserisinin bir keder ve üzüntü içinde olmasını gerektirir" denilirse biz deriz ki:

Ahretteki insanların halleri, dünyadakilerin hallerine kıyaslanmaz. Allah Teâlâ, her birini, kendisine verdiğiyle hoşnut kılar ve Cenab-ı Hakk'ın, "Göğüslerinde kin adına ne varsa söküp atacağız"(«, 43) ayetinde de buyurduğu gibi, daha fazlasını isteme arzusunu kalblerinden söküp alır. Allah en iyisini bilendir. (Razi Tefsir)
 
A Çevrimdışı

Abdulhakim35

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
Sahr b. Cüveyriye dedi ki: Yüce Allah, Musa'yı Firavun'a gönderince ona: "Firavun'a git... Sana Rabbine giden yolu göstereyim de korkasın?"
demesini istedi; ancak o, bunları yapmayacaktır, diye buyurdu. Bunun üzerine Musa: Rabbim Sen onun bunu yapmayacağını biliyorken nasıl olur da ona gideyim, diye sordu. Yüce Allah ona: Git sana verdiğim emri yap, şüphesiz ki semada kader ilmini öğrenmek isteyen, fakat bir türlü ona ulaşamayıp, onu idrak etme imkanını bulamayan onikibin melek vardır.
 
A Çevrimdışı

Abdulhakim35

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
İbn Abbas'ın huzurunda köpeğin namazı bozduğu sözkonusu edilince, o: "Güzel söz yalnız O'na yükselir, onu da salih amel yükseltir" âyetini okuyarak cevab vermiştir. Bu, selefin umumi delilleri kabul ettikleri hususuna genel bir istidlaldir. Çünkü (İbn Abbas'ın bu açıklamasından anlaşıldığına göre) bir kimse namaza şartlarına uygun olarak başladığına göre; böyle bir şeyi gerektiren bir husus sabit olmadıkça, herhangi bir şey namazını iptal edemez. Bu da bu hususta sabit olmuş Kur'ân, sünnet veya icma gibi umumi bir delile dayanarak kabul edilebilir.

Bu görüşte olanlar ise Peygamber (sav)'ın şu buyruğunu delil gösterirler: "Kadın, eşek ve siyah köpek namazı bozar." Ben: Siyah köpeğin, beyaz köpekten, kırmızı köpekten farkı nedir ki? diye sordum, şöyle buyurdu: "Siyah köpek bir şeytandır." Bu hadisi Müslim rivayet etmiştir.

Ancak bununla çatışan rivayetler de gelmiştir. Bu rivayetlerden birisi de Buharî'nin, İbn Şihab'ın kardeşinin oğlundan naklettiği rivayettir. Buna göre o amcasına: Herhangi bir şey namazı bozar mı? diye sormuş, o da: Hiçbir şey namazı bozmaz, demiştir. Çünkü Urve b. ez-Zübeyr'in bana bildirdiğine göre Peygamber (sav)'ın hanımı Âişe (r.anha) şöyle demiştir: Rasûlullah (sav) geceleyin kalkar namaz kılardı. Ben ise kendisi ile kıble arasında yatağı üzerinde uzanmış bulunuyordum.
 
E Çevrimdışı

Ebu SILA

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Abdullah ibni Abbas (Radiyallahu Anhuma) şöyle dedi:

“Ben dişi bir merkebe binili olduğum halde geldim. O gün ben yeni buluğ çağına girmiştim. Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem) Mina’da insanlara namaz kıldırıyordu. Safların bazısının önünden geçerek merkepten indim. Yayılması için onu saldım ve safa girdim, bunu hiç kimse bana reddetmedi.”

Malik 1/155/38, Buhari 236, Müslim 504/254, Ebu Avane 2/5455, Ebu Davud 715, Nesei 751, Tirmizi 337, İbni Mace 947, Abdurrezzak 2359, İbni Huzeyme 833, Beyhaki 2/273, Ahmed 1/219, 264.
 
A Çevrimdışı

Abdulhakim35

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
“Kim Allah’ı mahlûkların sıfatları gibi vasfederse, bu kimse kati surette hatalı olur. Tıpkı insanın evin tavanından aşağı inmesi gibi O’nun nüzul edip hareket ettiğini ve yer değiştirdiğini söyleyen kimse gibi. Bunlar batıl şeyler olup Allah’ın bunlardan tenzih edilmesi gerekir.
Mecmuu’l-Fetevâ 5/458-459
 
Berkut Altay Çevrimdışı

Berkut Altay

رَفْرِفِي يَا رَايَةَ التَوْحِيدِ
İslam-TR Üyesi
Assalamu Aleykum

Birkaç gün önce, demokratik seçimler öncesi çalışmalar yapan bir parti standındaki görevli teyzeden bir şey öğrendim, daha doğrusu ondan ibret aldım diyebilirim.
Belki altmışında bir bayandı. Bize de diğer insanlara dağıttığı çanta benzeri şeylerden vermek istedi. O anda beraberimdekilere dönüp "demokratlar! Demokratlardan uzak durun dedim" kadın peki dedi ve döndü. Sonra başka bir mesele yüzünden tekrar muhatap olmak zorunda kaldık birbirimizle, bizden istediği şeyi yapınca çok teşekkür etti, kadının kibarlığından, nazik davranışından utandım, kabalığımdan dolayı özür dilemekten ve konuşup bişeyler anlatmaktan da utandım.

İslami kimliğimizi ızhar edecez derken kabalaşmamalıyız, zira kelimeler çok güçlüdür, uygun bir ses tonuyla kalpleri ısındırabilirsiniz.
 
ez-Zehebî Çevrimdışı

ez-Zehebî

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Adem'in (as) kaldığı Cennet ile ilgili görüş ayrılıkları

İblis, oradan indirildiğinden itibaren bir daha oraya çıkamadı. Bundan dolayı bu husustaki iki görüşten daha sahih olana göre, Adem'in cenneti, bir teklif cennetidir. Semada değildir. (Daha sonra Şeyhülislam delilleri zikrediyor.)

Şeyhülislam İbn Teymiyye, en-Nubuvvat, 70-71 veya İbn Teymiyye Tefsiri, cilt 1, s, 244
 
Üst Ana Sayfa Alt