C
Çevrimdışı
Cihadin Farz Oldugunu Belirten Hadisler
PEYGAMBERIMIZ MUSLUMANLARIN SAVASMALARINA IZIN VEREN ILK AYETI ACIKLIYOR:
Ibn Abbas (r.a.)'dan:Nebi (s.a.v.), Mekke'den (musrikler tarafindan cikarilip (Medine'ye hicret edi)nce, Ebu Bekr (r.a.):
"- (Musrikler, kendilerine gonderilen) Nebilerini (Mekke'den) cikardilar. Biz ALLAH'in kullariyiz ve yine ona donecegiz. Ama mutlaka helak olacaklar." dedi. Bunun uzerine su ayet nazil oldu: "Dusmanlarin hucumuna ugrayan mu'minlere, ugradiklari o zulumden dolayi, (mudafaa harbine) izin, verildi." Suphesiz ALLAH onlara yardim etmeye kadirdir.' Ebu Bekr (r.a.) diyor ki:
"- (Bu ayet nazil olunca), artik kafirlerle ileride mutlaka savas olacagini anladim."
Ibn Abbas (r.a.) diyor ki:
"- Savas hakkinda ilk nazil olan ayet budur."
Mekke doneminde savas icin musaade verilmemisti. Hatta, musriklerin cesitli eza ve cefalarina maruz kalan muslumanlar, Resulullah (s.a.v)'a muracaat ederek:
"- Ya ResulALLAH, nedir bu cektigimiz? izin ver de sunlari gizlice oldurelim." demisler, fakat Resulullah (s.a.v):
"- Henuz harb icin musaade verilmedi." buyurmustu. Nihayet Mekke'den Medine'ye hicretten sonra, Hacc suresinin 39. ayetiyle savasa izin verilmistir. Zaten cihada dair ayetler hep bir tertip ve intizam icinde gelmislerdir. Ilk onceleri, Cenab-i Hakka sirk kosanlardan yuz cevirmekle emrolunmustu. (Hicr-94). Sonra guzel mucadele ile emrolundu (Nahl-125). Daha sonra muharebeye izin verildi (Hac-39). Dusmanlarin hucum ve taarruzuna karsilik mukabeleye izin verildi (Bakara-191). Sonralari Haram aylar gecmek sartiyla cihad kabul edildi (Tevbe-5). Nihayette genel manada cihad farz kilindi. (Bakara-44)(Sunen-i Ibn-i Mace, C.l, H.No: 71)
RESULULLAH (S.A.S), KENDISININ HARP ETMEKLE EMREDILDIGINI BILDIRIYOR:
... Ebu Hureyre (RadiyALLAHu anh)'den;Soyle demistir: Resulullah (SallALLAHu Aleyhi ve Sellem) buyurdu ki:
"Suphesiz, ALLAH'tan baska ibadete mustahak ilah olmadigina ve gercekten benim, ALLAH'in Resulu olduguma sahadet (dilleri ile ikrar) edip namazi dosdogru ve zekati gerektigi sekilde ifa edinceye kadar insanlar ile savasmam bana emredildi.(Sunen-i Nesd, C.6, H.No: 3072)
RESULULLAH (S.A.S.)IN CIHAD EMRI:
".... Ibn-i Abbas (RadiyALLAHu anhuma)'dan rivayet edildigine gore: Peygamber (SallALLAHu Aleyhi ve Sellem) soyle buyurmustur:
"(Kafirlerle) cihada cikmaniz cihad emirince istendigi zaman cihada cikiniz."
(Sunen-i tbn-i Mace, C.7, H.No: 2773)
ALLAH'I INKAR EDENLERLE SAVASMAK:
"...Safvan bin Assai (RadiyALLAHu anh)'den; Soyle demistir:
Resulullah (Sallalahu Aleyhi ve Sellem) bizi bir seriyye (askeri mufreze)de savasa gonderdi ve (gonderirken) soyle buyurdu:
-ALLAH'in isminden yardim dileyerek ve ALLAH, yolunda (cihad etmek uzere) yuruyunuz. ALLAH'i inkar edenlerle savasiniz. Fakat dusmanin vucudundan parca kesmeyiniz, (varsa) ahdinizi bozmayiniz, ganimet malinda hiyanet etmeyiniz ve cocuklari oldurmeyiniz."(Sunen-i Ibn-i Mace, C7, H.No: 2857)
"LA ILAHE ILLALAH" DEYINCEYE KADAR MUSRIKLERLE SAVASMAK:
Ebu Hureyre (r.a)'den:Resulullah (s.a.v.) soyle buyurdu:"- La ilahe illALLAH" deyinceye kadar, (musrik) insanlarla savasmakla emrolundum. Kim "La ilahe illALLAH" derse (iman ederse), ser'i hudutlar dahilinde benden, malini ve canini muhafaza etmis olur. (Masiyetinin) hesabi ALLAH'a aittir."(Sunen-i Nesci. C6, H.No: 3076)
HER EMIRLE BIRLIKTE CIHAD:
Ebu Hureyre (r.a.)dan rivayet edildigine gore dedi ki: Resulullah (s.a.v), "Iyi olsun, kotu olsun, her (musluman) emirle birlikte cihad size vacibtir. iyi olsun, kotu olsun, her muslumanin arkasinda namaz kilmak vacibtir. Her ne kadar buyuk gunah islerse de, iyi olsun kotu olsun her musluman uzerine cenaze namazi kilmak vacibtir. Her ne kadar buyuk gunah islese de,"
NOT: EN BÜYÜKTEN KASIT KÜFRÜ VE ŞİRKİ GEREKTİREN ANLAMINDA DEYİLDİR (KÜFÜR ÜZERE OLANA NE NAMAZ NE CİHAT NEDE EMİR FARZ DEYİLDİR)
PEYGAMBERIMIZ MUSLUMANLARIN SAVASMALARINA IZIN VEREN ILK AYETI ACIKLIYOR:
Ibn Abbas (r.a.)'dan:Nebi (s.a.v.), Mekke'den (musrikler tarafindan cikarilip (Medine'ye hicret edi)nce, Ebu Bekr (r.a.):
"- (Musrikler, kendilerine gonderilen) Nebilerini (Mekke'den) cikardilar. Biz ALLAH'in kullariyiz ve yine ona donecegiz. Ama mutlaka helak olacaklar." dedi. Bunun uzerine su ayet nazil oldu: "Dusmanlarin hucumuna ugrayan mu'minlere, ugradiklari o zulumden dolayi, (mudafaa harbine) izin, verildi." Suphesiz ALLAH onlara yardim etmeye kadirdir.' Ebu Bekr (r.a.) diyor ki:
"- (Bu ayet nazil olunca), artik kafirlerle ileride mutlaka savas olacagini anladim."
Ibn Abbas (r.a.) diyor ki:
"- Savas hakkinda ilk nazil olan ayet budur."
Mekke doneminde savas icin musaade verilmemisti. Hatta, musriklerin cesitli eza ve cefalarina maruz kalan muslumanlar, Resulullah (s.a.v)'a muracaat ederek:
"- Ya ResulALLAH, nedir bu cektigimiz? izin ver de sunlari gizlice oldurelim." demisler, fakat Resulullah (s.a.v):
"- Henuz harb icin musaade verilmedi." buyurmustu. Nihayet Mekke'den Medine'ye hicretten sonra, Hacc suresinin 39. ayetiyle savasa izin verilmistir. Zaten cihada dair ayetler hep bir tertip ve intizam icinde gelmislerdir. Ilk onceleri, Cenab-i Hakka sirk kosanlardan yuz cevirmekle emrolunmustu. (Hicr-94). Sonra guzel mucadele ile emrolundu (Nahl-125). Daha sonra muharebeye izin verildi (Hac-39). Dusmanlarin hucum ve taarruzuna karsilik mukabeleye izin verildi (Bakara-191). Sonralari Haram aylar gecmek sartiyla cihad kabul edildi (Tevbe-5). Nihayette genel manada cihad farz kilindi. (Bakara-44)(Sunen-i Ibn-i Mace, C.l, H.No: 71)
RESULULLAH (S.A.S), KENDISININ HARP ETMEKLE EMREDILDIGINI BILDIRIYOR:
... Ebu Hureyre (RadiyALLAHu anh)'den;Soyle demistir: Resulullah (SallALLAHu Aleyhi ve Sellem) buyurdu ki:
"Suphesiz, ALLAH'tan baska ibadete mustahak ilah olmadigina ve gercekten benim, ALLAH'in Resulu olduguma sahadet (dilleri ile ikrar) edip namazi dosdogru ve zekati gerektigi sekilde ifa edinceye kadar insanlar ile savasmam bana emredildi.(Sunen-i Nesd, C.6, H.No: 3072)
RESULULLAH (S.A.S.)IN CIHAD EMRI:
".... Ibn-i Abbas (RadiyALLAHu anhuma)'dan rivayet edildigine gore: Peygamber (SallALLAHu Aleyhi ve Sellem) soyle buyurmustur:
"(Kafirlerle) cihada cikmaniz cihad emirince istendigi zaman cihada cikiniz."
(Sunen-i tbn-i Mace, C.7, H.No: 2773)
ALLAH'I INKAR EDENLERLE SAVASMAK:
"...Safvan bin Assai (RadiyALLAHu anh)'den; Soyle demistir:
Resulullah (Sallalahu Aleyhi ve Sellem) bizi bir seriyye (askeri mufreze)de savasa gonderdi ve (gonderirken) soyle buyurdu:
-ALLAH'in isminden yardim dileyerek ve ALLAH, yolunda (cihad etmek uzere) yuruyunuz. ALLAH'i inkar edenlerle savasiniz. Fakat dusmanin vucudundan parca kesmeyiniz, (varsa) ahdinizi bozmayiniz, ganimet malinda hiyanet etmeyiniz ve cocuklari oldurmeyiniz."(Sunen-i Ibn-i Mace, C7, H.No: 2857)
"LA ILAHE ILLALAH" DEYINCEYE KADAR MUSRIKLERLE SAVASMAK:
Ebu Hureyre (r.a)'den:Resulullah (s.a.v.) soyle buyurdu:"- La ilahe illALLAH" deyinceye kadar, (musrik) insanlarla savasmakla emrolundum. Kim "La ilahe illALLAH" derse (iman ederse), ser'i hudutlar dahilinde benden, malini ve canini muhafaza etmis olur. (Masiyetinin) hesabi ALLAH'a aittir."(Sunen-i Nesci. C6, H.No: 3076)
HER EMIRLE BIRLIKTE CIHAD:
Ebu Hureyre (r.a.)dan rivayet edildigine gore dedi ki: Resulullah (s.a.v), "Iyi olsun, kotu olsun, her (musluman) emirle birlikte cihad size vacibtir. iyi olsun, kotu olsun, her muslumanin arkasinda namaz kilmak vacibtir. Her ne kadar buyuk gunah islerse de, iyi olsun kotu olsun her musluman uzerine cenaze namazi kilmak vacibtir. Her ne kadar buyuk gunah islese de,"
NOT: EN BÜYÜKTEN KASIT KÜFRÜ VE ŞİRKİ GEREKTİREN ANLAMINDA DEYİLDİR (KÜFÜR ÜZERE OLANA NE NAMAZ NE CİHAT NEDE EMİR FARZ DEYİLDİR)