Neler yeni
İslami Forum, Dini Forum, islami site, islami sohbet, radyo, islami bilgiler

İslam-tr.org'a hoş geldiniz! Hemen üye olun ve kendi konularınızı, düşüncelerinizi paylaşarak bu platforma katılın. Oturum açtıktan sonra, İslam dini, tarih ve güncel konularla ilgili paylaşımlarda bulunabilirsiniz.

İlmi Konu Ehl-i Sunnetin İtikadi Meselelerini Redden Ahmed Kalkan'ın Hadis Usulune Aykırı Akli Yöntemleri

Abdulmuizz Fida Çevrimdışı

Abdulmuizz Fida

فَاسْتَقِمْ كَمَا أُمِرْتَ
Admin
Pangea Çevrimdışı

Pangea

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Döndüğünü ilan etmedi!!
O zaman Allah hesabını kesecektir. Belki iyiliklerl kötülüklerinden ağır gelecektir. Belki Allah merhamet edecektir rahmet edecektir. Hocam şimdi bir insanın çizgisi tamamen ehli sünnet üzere değil diye rahmet okumamak olur mu? O kadar cimri miyiz. Ölümü hatalarının başkaları tarafından işlenmemesi adına tekrar gündeme gelmesi için vesile olsun. Hatalarını ortaya dökelim inceleyelim başkaları sapıtmasın diye ama iyilikleri de bilinen biri olduğundan rahmet de okuyalım belki Allah affeder diye.

Illa %100 doğru yolda mı olmamız lazım? Twitterda adamın sayesinde dinini öğrendiğini iddia eden o kadar kişi gördüm. Ha yanlış öğrendilerse bu da onların sorunu, alim olmayan birinden din mi öğrenilir. Ama konu o değil.
Misal ben büyük günah işleyenlerin en azından o an müslüman olmadıklarına inanıyorum. Biliyorum bu ehli sünnetin itikatı değil ama napayım sırf sözde asli müslüman bir toplumun ferdi diye cuma vakti kahvehanede kumar oynayıp içki içen birini müslüman göremiyorum. Zahire bakıyorum. Şimdi ben ölünce bir rahmet okumayacak mısınız? Merak ediyorum gerçekten.
 
|FaraH| Çevrimdışı

|FaraH|

°
İslam-TR Üyesi
Illa %100 doğru yolda mı olmamız lazım?
Bununla ne demek istedin? Gerçekten bilmek istediğim için soruyorum..

Müslüman bir insan 100% doğru olmaya çalışması gerekmiyor mu? 2%'de olsa Müslümanın sapması ne kadar korkunç, ALLAH (cc) korusun.

Ahmet kalkanı ben tanımıyorum ama burada yazılana göre inkar ettiği şeyler var.
Haşa kâbir Azabı gibi bir gerçeği inkar eden bir insanın durumu ne olur?
 
Pangea Çevrimdışı

Pangea

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Bununla ne demek istedin? Gerçekten bilmek istediğim için soruyorum..

Müslüman bir insan 100% doğru olmaya çalışması gerekmiyor mu? 2%'de olsa Müslümanın sapması ne kadar korkunç, ALLAH (cc) korusun.

Ahmet kalkanı ben tanımıyorum ama burada yazılana göre inkar ettiği şeyler var.
Haşa kâbir Azabı gibi bir gerçeği inkar eden bir insanın durumu ne olur?
İşte ben de onu soruyorum. Genel olarak doğruya inanıp bir veya birkaç meselede ehli sünnet çizgisinden çıkanların durumu ne olur?

Misal bu hadiste;
Abdullah ibn Mas’ud rivayet etti ki: Peygamber sallAllahualeyhi ve sellem dedi ki “bizi kandıran bizden değildir. Kurgu yapanlar ve kandıranlar cehennem ateşindedir.”

Kaynak: Ṣaḥīḥ Ibn Ḥibbān 5559

Al-Albani sahih olduğunu bildirmiştir.

عَنْ عَبْدِ اللَّهِ بن مسعود قَالَ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ مَنْ غَشَّنَا فَلَيْسَ مِنَّا وَالْمَكْرُ وَالْخِدَاعُ فِي النَّارِ

5559 صحيح ابن حبان

1768 المحدث الألباني خلاصة حكم المحدث حسن صحيح في صحيح الترغيب

Yalancılar bizden değildir deniliyor. Yalan söylemek büyük günah e o zaman yalan söyleyen müslüman değil. Bu durumda birine yalancısın demek kafir olmakla itham etmek tekfir etmek anlamına gelmiyor mu? O zaman büyük günah işleyenler müslüman olmuyor mu? Ehli sünnete göre oluyor ama hadise göre olmuyor. Dolayısıyla bu durumda ehli sünnetin çizgisinden ayrılmak meşru görülmez mi?
 
Abdulmuizz Fida Çevrimdışı

Abdulmuizz Fida

فَاسْتَقِمْ كَمَا أُمِرْتَ
Admin
O zaman Allah hesabını kesecektir. Belki iyiliklerl kötülüklerinden ağır gelecektir. Belki Allah merhamet edecektir rahmet edecektir. Hocam şimdi bir insanın çizgisi tamamen ehli sünnet üzere değil diye rahmet okumamak olur mu? O kadar cimri miyiz. Ölümü hatalarının başkaları tarafından işlenmemesi adına tekrar gündeme gelmesi için vesile olsun. Hatalarını ortaya dökelim inceleyelim başkaları sapıtmasın diye ama iyilikleri de bilinen biri olduğundan rahmet de okuyalım belki Allah affeder diye.

Illa %100 doğru yolda mı olmamız lazım? Twitterda adamın sayesinde dinini öğrendiğini iddia eden o kadar kişi gördüm. Ha yanlış öğrendilerse bu da onların sorunu, alim olmayan birinden din mi öğrenilir. Ama konu o değil.
Misal ben büyük günah işleyenlerin en azından o an müslüman olmadıklarına inanıyorum. Biliyorum bu ehli sünnetin itikatı değil ama napayım sırf sözde asli müslüman bir toplumun ferdi diye cuma vakti kahvehanede kumar oynayıp içki içen birini müslüman göremiyorum. Zahire bakıyorum. Şimdi ben ölünce bir rahmet okumayacak mısınız? Merak ediyorum gerçekten.
Kardeşim, kusura bakmayın ama sizde de sıkıntılar görüyorum. Sizin de acilen ehl-i sunnet akaidi üzerine bir eser okumanızı, hatta bir ilim ehlinden ders almanızı ısrarla tavsiye ederim. Çünkü Ahmed Kalkan hakkında tutarsız, kuralsız ve menhecsiz yazıyorsun.
"
Bu görüşlerinden dönmediyse sıkıntı ama Allah rahmet eylesin"
Bu ne demek Allah aşkına ya? Kumar mı oynuyorsunuz siz? Görüşünden döndüğü hakkında bir delilin yok, ki zaten dönmedi. Bunun kendisi için sıkıntı olacağını söylemene rağmen rahmet okuyabiliyorsun. Bu ne tezat, ne cesaret ya. Meseleyi sizin küçültmeniz, küçük sanmanız sizi bağlar, bu durum akidevi bir mevzudur ki siz daha bunun bile farkına varamamışsınız. Adamın kendisi ben ehl-i sunnet değilim demesine rağmen, ehl-i sunnetin akidesine katılmayan, akidenin (Recm, Mirac, Nasih Mensuh, Nuzul-u İsa, Mehdi, Deccal, Kâbir Âzabı, Cinlerin insana etkisi) mevzularını reddettiği halde, ehl-i sunnetim diyerek kendisine katılıyor ve destek verebiliyorsun.
Üstelik islam-tr de üye olmana, konunun itikâdi tehlikelerini aylar hatta yıllar öncesinden ve elan yazdığımız halde seni hiç sarsmıyor, çekindirmiyor ve dışardaki konulardan habersiz, benzeri kişiler gibi ısrarla bildiğini okuyabiliyorsun. Bu durumda bizler elimizden geleni yaptığımızdan içimiz rahattır. Bu sebeble konu hakkında Rabb'im şahid ol, Rabb'im şahid ol, Rabb'im şahid ol.

Yazındaki bir başka ifade ise şöyle :
"Hocam şimdi bir insanın çizgisi tamamen ehli sünnet üzere değil diye rahmet okumamak olur mu? O kadar cimri miyiz. Ölümü hatalarının başkaları tarafından işlenmemesi adına tekrar gündeme gelmesi için vesile olsun."

Tamamen ehl-i sunnet, yarım ehl-i sunnet diye bir ifade ne demek? Böyle bir usul ve menheci nerden nasıl edindin? Kişi ya ehli sunnettir ya değildir. Yarım yamalak ehl-i sunnet olmak, ehl-i sunnet olmamayı gösterir. Zaten kendisinin ağzından "ben ehl-i sunnet değilim, müslümanım" dediğini duyalı çok oldu. Neden kişiyi kendi menhecine sokmaya çalışıyorsun ki?
Bunun cimrilikle alakası yok, cimrilik kendi inisiyatifin olan mallarda yapılır. Hâla itikadi meseleyi ameli veya şahsi günahlarmış gibi karşılamamızı bekliyorsun. Bu sebeble biz bu konuda kendisinden olduğu gibi sendeki sıkıntılardan dolayı da farklılaşıyoruz.

İtikadi mevzularda sıkıntıları olan, ehl-i sunnetten beri olan bir şahsın bazı konularda olumlu hasletleri var diye rahmet okuyabileceğinizin duygusallıktan/nefs başka deliliniz nedir? Sahi biz şahsi kinimiz veya zalim , gaddar hatta cimri )) olduğumuz için mi rahmet okuyamıyoruz sanıyorsun.


Yine şöyle demişsin:

"Illa %100 doğru yolda mı olmamız lazım? Twitterda adamın sayesinde dinini öğrendiğini iddia eden o kadar kişi gördüm."
Kardeşim, lütfen bu konuda bir daha yazma, çünkü bir tane ilmi veya akilane cümle kuramıyorsun, ifadelerin tamamen fiyasko. Cübbeli'den dinini öğrenenler daha çok ne olacak şimdi? Ben uzun zamandır senin yazılarında ilmi seviyeyi bu kadar düşürdüğünü görmemiştim. Yani alelade bir kimsenin ölçüleriyle yazıyorsun. Bilmiyorum nickine uygun mu olsun diye böyle yapıyorsun.


Son cümleni okuyunca bu kadar da olmaz dedim ama sen bunu da başardın:

"Biliyorum bu ehli sünnetin itikatı değil ama napayım sırf sözde asli müslüman bir toplumun ferdi diye cuma vakti kahvehanede kumar oynayıp içki içen birini müslüman göremiyorum. Zahire bakıyorum. Şimdi ben ölünce bir rahmet okumayacak mısınız? Merak ediyorum gerçekten."
Bu menhece bu yaşımda ilk defa şahid oldum bilmiyorum dünyada senden başka tâbisi var mı? Kumar oynayanı veya İçki içeni tekfir edebilecek kadar haricisin ama Miracı, Nuzûlu inkar edeni müslüman görebilecek kadar da murciesin? Ne oldu içki içene zahiri bakış, ehl-i sunnetin itikadı konularına gelince bâtınileşti? Ehl-i sunnetin akidevi meseleleri reddedildiği için mi senin umurunda olmadı?
Rabb'im ehl-i sunnet itikadından ayırmasın , bilmediğimiz konularda konuşmaktan sakındırsın, ayaklarımızı dini üzere sabit kılsın.
 
Abdulmuizz Fida Çevrimdışı

Abdulmuizz Fida

فَاسْتَقِمْ كَمَا أُمِرْتَ
Admin
İşte ben de onu soruyorum. Genel olarak doğruya inanıp bir veya birkaç meselede ehli sünnet çizgisinden çıkanların durumu ne olur?

Misal bu hadiste;
Abdullah ibn Mas’ud rivayet etti ki: Peygamber sallAllahualeyhi ve sellem dedi ki “bizi kandıran bizden değildir. Kurgu yapanlar ve kandıranlar cehennem ateşindedir.”

Kaynak: Ṣaḥīḥ Ibn Ḥibbān 5559

Al-Albani sahih olduğunu bildirmiştir.

عَنْ عَبْدِ اللَّهِ بن مسعود قَالَ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ مَنْ غَشَّنَا فَلَيْسَ مِنَّا وَالْمَكْرُ وَالْخِدَاعُ فِي النَّارِ

5559 صحيح ابن حبان

1768 المحدث الألباني خلاصة حكم المحدث حسن صحيح في صحيح الترغيب

Yalancılar bizden değildir deniliyor. Yalan söylemek büyük günah e o zaman yalan söyleyen müslüman değil. Bu durumda birine yalancısın demek kafir olmakla itham etmek tekfir etmek anlamına gelmiyor mu? O zaman büyük günah işleyenler müslüman olmuyor mu? Ehli sünnete göre oluyor ama hadise göre olmuyor. Dolayısıyla bu durumda ehli sünnetin çizgisinden ayrılmak meşru görülmez mi?
Ne oldu, demin kumar oynayan, içki içene zahirine göre muamele ediyor müsüman görmüyordun. Burada hadisde açıkça bizden değildir dediği halde zahirine göre muamele edememe tutarsızlığına düştün.

Yalan söyleme günahını, itikadı reddetme ile kıyaslayabilmek nasıl bir beceridir? Yalan söyleme günahını, Ehl-i sunnetin itikadi direklerini reddetme küfrü gibi eşit göstermeye çalışarak yalan söyleyeni ehl-i sunnetten ayrılmak olarak görmek demek olduğunu sana öğreten hocan kimdir? Bu akideyi kimden edindin, sahi bu konuda selefin kim?

Konuyu şimdilik kapatıyorum. Cevabların olabilirse özelden yazabilirsin.


TEVHİD - TAĞUT DEYİP HADİS İNKAR EDENLERE REDDİYE
 
Pangea Çevrimdışı

Pangea

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Ben burada büyük bir gaflete düşmüşüm. Bunu anladım. Duygusal davranmışım. Bu ve bunun gibi adamların iyiliklerine yoğunlaşıp ümmete verdikleri zararı görmezden gelmişim. Bunu da gerçek bir hadis inkarcısıyla karşılaşınca idrak ettim. Bugün sahih hadisleri sorgulayanların yarın kuranın da bu sahabeler tarafından derlendiğini toparlandığını mushaf haline getirildiğini anlayınca onu reddedecek zihniyette olduklarını anladım. Bu işin (hadis inkarcılığı) önününün tamamen kesilmesi gerektiğini düşünüyorum. Dolayısıyla bu kişinin ölümü rahmet okumaya değil itikatındaki hataları gündeme getirmek konusunda bir vesile olmalı. Allah sapanları ve bizleri doğru yola iletip bu yolda sabit tutsun.
 
Son düzenleme:
İmam Malik Çevrimdışı

İmam Malik

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Ben burada büyük bir gaflete düşmüşüm. Bunu anladım. Duygusal davranmışım. Bu ve bunun gibi adamların iyiliklerine yoğunlaşıp ümmete verdikleri zararı görmezden gelmişim. Bunu da gerçek bir hadis inkarcısıyla karşılaşınca idrak ettim. Bugün sahih hadisleri sorgulayanların yarın kuranın da bu sahabeler tarafından derlendiğini toparlandığını mushaf haline getirildiğini anlayınca onu reddedecek zihniyette olduklarını anladım. Bu işin (hadis inkarcılığı) önününün tamamen kesilmesi gerektiğini düşünüyorum. Dolayısıyla bu kişinin ölümü rahmet okumaya değil itikatındaki hataları gündeme getirmek konusunda bir vesile olmalı. Allah sapanları ve bizleri doğru yola iletip bu yolda sabit tutsun.

Bende benzer düşünüyorum.
Bir insan eğer İslam'a hizmet etmişse ve kendisini küfre götürecek bir kusuru yoksa bu insana rahmet okunabilir o ayrı ama bir insanı bu tarz tezkiye olarak anlaşılacak ifade ile anan kişinin mutlaka hatalarını dillendirmesi lazımdır özelliklede bu kadar büyük dozajda ise...
 
A Çevrimdışı

asliar

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Ben burada büyük bir gaflete düşmüşüm. Bunu anladım. Duygusal davranmışım. Bu ve bunun gibi adamların iyiliklerine yoğunlaşıp ümmete verdikleri zararı görmezden gelmişim. Bunu da gerçek bir hadis inkarcısıyla karşılaşınca idrak ettim. Bugün sahih hadisleri sorgulayanların yarın kuranın da bu sahabeler tarafından derlendiğini toparlandığını mushaf haline getirildiğini anlayınca onu reddedecek zihniyette olduklarını anladım. Bu işin (hadis inkarcılığı) önününün tamamen kesilmesi gerektiğini düşünüyorum. Dolayısıyla bu kişinin ölümü rahmet okumaya değil itikatındaki hataları gündeme getirmek konusunda bir vesile olmalı. Allah sapanları ve bizleri doğru yola iletip bu yolda sabit tutsun.
Konunun, hayir ile sonuclanmasina sevindim. Lakin, netlesmeyen bazi kisimlar var gibi geldigi icin, teyit etmek istiyorum.

Yazdiginiz;

"Yalancılar bizden değildir deniliyor. Yalan söylemek büyük günah e o zaman yalan söyleyen müslüman değil. Bu durumda birine yalancısın demek kafir olmakla itham etmek tekfir etmek anlamına gelmiyor mu?"

"Misal ben büyük günah işleyenlerin en azından o an müslüman olmadıklarına inanıyorum. Biliyorum bu ehli sünnetin itikatı değil ama napayım sırf sözde asli müslüman bir toplumun ferdi diye cuma vakti kahvehanede kumar oynayıp içki içen birini müslüman göremiyorum. Zahire bakıyorum".

Goruslerinizden de beri misiniz artik? Yani beri oldugunuz sey; yalnizca hadis inkarciligi konusunda ehli sunnetin disina cikmak mi yoksa akideniz tamamen ehli sunnet cizgisine gecti mi?

Aslinda Ahmed Kalkan iletisinin konusunu asan bir durum bu. Ama baska yere kaydirildigi icin, mecburen sormak durumundayim.

Zira "bu ve bunun gibi adamların iyiliklerine yoğunlaşıp ümmete verdikleri zararı görmezden gelmişim" derken de; haricilerin, bu ummete verdikleri zararlar da malumunuzdur sanirim..
 
Son düzenleme:
Tevhid yolunda Çevrimdışı

Tevhid yolunda

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Kendisi bu görüşlerinden maalesef dönmedi.
Ben de kendisinin bu görüşlerinin olduğunu geç de olsa ögrenmiştim. Hatta yıllar önce humeyni pisligini anmak icin bir konferansa katıldığını öğrendikten sonra kendisine dair fikirlerim değişmişti. Ölümüne üzülmüştüm, ama yapacak birsey yok. Abdulmuizz fida hocam beni cok önceleri uyarmıştı. Allah kendisinden razı olsun.
 
Üst Ana Sayfa Alt