Neler yeni
İslami Forum, Dini Forum, islami site, islami sohbet, radyo, islami bilgiler

İslam-tr.org'a hoş geldiniz! Hemen üye olun ve kendi konularınızı, düşüncelerinizi paylaşarak bu platforma katılın. Oturum açtıktan sonra, İslam dini, tarih ve güncel konularla ilgili paylaşımlarda bulunabilirsiniz.

Çözüldü "Ehli Beytim, Aynı Nuh'un Gemisi Gibidir" Hadisi Sahih mi?

Y Çevrimdışı

Yasin Bala Al Hanafi

Yeni Üye
İslam-TR Üyesi
Selamu Aleykum sevgili Kardeslerim

Bu hadis hususunda rafiziler Ehli Sünnete karsi hareket ediyorlar ve diyorlar ki, Kuran ve Ehli Beyte uymayan kisi kafir olarak ölür. Bunun yanina su Hadisi koymakta dir lar:

Allahin Rasulul (sas) dedi ki: ,,Gercekten, benim Ehli Beytim sizin icin ayni Nuhun Gemisi gibi dir. Kim ona binerse, Kurtulmus olur. Kim ama ona binmezse (kurtulmus olmaz ve) altina gider."

Bu Hadisin Kaynaklari sunlar dir: Imam Hakimin Mustedrek-inde 3/151, Imam Zehebinin al Takhlis-inde 30/370, Imam Hcerin Al Sawaiq al Muhriqa-sinda, Imam Suyutinin Tarikh al Khulafa ve al Cami Al Saghir-inde.

Sevgili Kardeslerim. Simdik: Bu Hadis Sahih mi? Eyer Sahih ise, o Zaman bunun altina, Rafiziler billdiyi gibi, biz de mi öyle bilmek üzere olmamiz lazimiz? Sahih deyilse, o Zaman buna Daif diyen Alimlerimizin kaynaklarini bana vere bilecek misiniz?

Cok önemli dir, Barak Allahu feeq.
 
Abu_ibrahim Çevrimdışı

Abu_ibrahim

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
Selamu Aleykum sevgili Kardeslerim

Bu hadis hususunda rafiziler Ehli Sünnete karsi hareket ediyorlar ve diyorlar ki, Kuran ve Ehli Beyte uymayan kisi kafir olarak ölür. Bunun yanina su Hadisi koymakta dir lar:

Allahin Rasulul (sas) dedi ki: ,,Gercekten, benim Ehli Beytim sizin icin ayni Nuhun Gemisi gibi dir. Kim ona binerse, Kurtulmus olur. Kim ama ona binmezse (kurtulmus olmaz ve) altina gider."

Bu Hadisin Kaynaklari sunlar dir: Imam Hakimin Mustedrek-inde 3/151, Imam Zehebinin al Takhlis-inde 30/370, Imam Hcerin Al Sawaiq al Muhriqa-sinda, Imam Suyutinin Tarikh al Khulafa ve al Cami Al Saghir-inde.

Sevgili Kardeslerim. Simdik: Bu Hadis Sahih mi? Eyer Sahih ise, o Zaman bunun altina, Rafiziler billdiyi gibi, biz de mi öyle bilmek üzere olmamiz lazimiz? Sahih deyilse, o Zaman buna Daif diyen Alimlerimizin kaynaklarini bana vere bilecek misiniz?

Cok önemli dir, Barak Allahu feeq.

بسم الله الرحمن الرحيم

Aleykum Selam ve Rahmetullahi ve Berakatuh

Humeyni denen habis Keşfu'l-Esrar - doğrusu Neşru'l-İdrar adı o kitaba daha layıktır - kitabında (s.171) bu rivayetin Ehli sünnete göre mütevatir kabul edildiği, ehli sünnetten on bir isnad ile geldiği iftirasını atmıştır
Bu rivayet sahih değildir:

İbni Zübeyr radıyallahu anh’den; Rasulullah Sallallahu aleyhi ve sellem buyurdu ki; “Ehli Beytimin misali, Nuh aleyhisselamın gemisinin misali gibidir. Ona binen selamet bulur, yüz çeviren boğulur.”

Bu hadis İbni Abbas, Ebu Zerr, Enes ve Ebu Said radıyallahu anhum’den de rivayet edilmiş olup hiçbiri sahih isnad ile gelmemiştir.
- zayıf olmakla beraber en iyi isnadı yukarıda naklettiğim Bezzar’ın İbni Zübeyr’den rivayet ettiğidir. bunun isnadında İbni Lehia – ki leyyin bir ravidir - vardır.

- İbn Abbas radıyallahu anhuma'dan gelen rivayette el-Hasen b. Ebi Cafer metruk, münkeru'l-hadistir. Ebu's-Sahba meçhuldür.

- Ebu Zer radıyallahu anhden gelen rivayetin iki isnadından birinde yine metruk rabi el-Hasen b. Ebi Cafer ile zayıf ravi Ali b. Zeyd b. Cüd'an vardır. diğer tarikinde ise habis bir rafizi olan Abdullah b. Abdulkuddus ile hadis uydurucu Abdullah b. Dahir er-Razi vardır. Hakim'in Ebu zer'den gelen rivayete sahih demesine Zehebi et-Telhiste itiraz etmiştir.

- Ebu Said el-Hudriradıyallahu anh'den gelen rivayetin isnadında Atiyyetu'l-Avfi ve bilinmeyen raviler vardır. Atiyye Ebu Said el-Hudri'den rivayetlerinde tek başına illet olmaya yeter.

- Enes radıyallahu anh'den gelen rivayette Eban b. Ebi Ayyaş yalanla itham edilmiş, metruk bir ravidir.
Bu tarikler şiddetli zayıflıklarından dolayı birbirini takviye edemeyen rivayetlerdir.

Kaynaklar:
Bezzar (2615) Ahmed Bin Hanbel Fadailus Sahabe (2/785) Taberani (3/45, 46, 12/34) Taberani Evsat (5/355, 6/85) Hakim (2/373, 3/163) Zehebi Telhis (3/243) Ebu Nuaym Hilye (4/306) Kudai Müsnedu Şihab(2/273, 274) Mecmauz Zevaid (9/168) Busayri İthaf (7539) Metalibu Aliye (4004) Fesevi Ma’rife (1/538) Dulabi el Kuna (1/76) Ebuş Şeyh Emsal (333) Feyzul Kadir (2/519, 5/517) Mizanul İtidal (2/229,6/498) İbni Adiy el Kamil Fid Duafa(2/306, 6/411) Mizzi Tehzibul Kemal (28/411) Tekmiletul İkmal (3/141) Darekutni İlel (6/236) el Fakihi Ahbaru Mekke (3/134) Elbani ed-Daife (4503) Daiful Cami (5347)
 
Y Çevrimdışı

Yasin Bala Al Hanafi

Yeni Üye
İslam-TR Üyesi
Kaynaklar:
Bezzar (2615) Ahmed Bin Hanbel Fadailus Sahabe (2/785) Taberani (3/45, 46, 12/34) Taberani Evsat (5/355, 6/85) Hakim (2/373, 3/163) Zehebi Telhis (3/243) Ebu Nuaym Hilye (4/306) Kudai Müsnedu Şihab(2/273, 274) Mecmauz Zevaid (9/168) Busayri İthaf (7539) Metalibu Aliye (4004) Fesevi Ma’rife (1/538) Dulabi el Kuna (1/76) Ebuş Şeyh Emsal (333) Feyzul Kadir (2/519, 5/517) Mizanul İtidal (2/229,6/498) İbni Adiy el Kamil Fid Duafa(2/306, 6/411) Mizzi Tehzibul Kemal (28/411) Tekmiletul İkmal (3/141) Darekutni İlel (6/236) el Fakihi Ahbaru Mekke (3/134) Elbani ed-Daife (4503) Daiful Cami (5347)

Selamu Aleykum sevgili Kardesim Abu Ibrahim. Rafiziler bize bu Hususda, yani bu Hadis hakkinda diyorlar ki: Imam Hakim, Müstedrekinde, Ebu Zerr den gelen Rivayeti, Buhari ve Müslimin Sartlarina göre, Sahihdir söylemis.

Simdik benim Sorum: Buharinin ve Müslimin Sartlari ne iydi ki, Imam Hakim bu Hadisi Sahih oldunun söylüyor???? Onlarin Sartlari nedir?

Devamla:

1. Imam Suyuti, Camius Saghir 2/533 Eserinde, Bu Hadisi Hasan olarak kabul ediyor.
2. El Sachawi, Al Baldanyat denen Esrinin 186ci Syfasinda bu Hadisi Hasen olarak kabul ediyor.
3. Hanefi Imami, Mullah Ali Qari "Mirqat Scharh Mishkat 18/48" denen Eserinde, bu Hadisi Sahih olarak Kabul ediyor.

Simdik benim bilmek istedigim Sey; Bu büyük Alimler, bu Hadisi niye Sahih olarak Kabul eddiler? Sartlari ne iydi?

Bunlarin cevabini biliyorsan, bana lütfen söyle canim Kardesim.

Slm
 
Abu_ibrahim Çevrimdışı

Abu_ibrahim

Aktif Üye
İslam-TR Üyesi
Selamu Aleykum sevgili Kardesim Abu Ibrahim. Rafiziler bize bu Hususda, yani bu Hadis hakkinda diyorlar ki: Imam Hakim, Müstedrekinde, Ebu Zerr den gelen Rivayeti, Buhari ve Müslimin Sartlarina göre, Sahihdir söylemis.
Simdik benim Sorum: Buharinin ve Müslimin Sartlari ne iydi ki, Imam Hakim bu Hadisi Sahih oldunun söylüyor???? Onlarin Sartlari nedir?

Devamla:

1. Imam Suyuti, Camius Saghir 2/533 Eserinde, Bu Hadisi Hasan olarak kabul ediyor.
2. El Sachawi, Al Baldanyat denen Esrinin 186ci Syfasinda bu Hadisi Hasen olarak kabul ediyor.
3. Hanefi Imami, Mullah Ali Qari "Mirqat Scharh Mishkat 18/48" denen Eserinde, bu Hadisi Sahih olarak Kabul ediyor.

Simdik benim bilmek istedigim Sey; Bu büyük Alimler, bu Hadisi niye Sahih olarak Kabul eddiler? Sartlari ne iydi?

Bunlarin cevabini biliyorsan, bana lütfen söyle canim Kardesim.

Slm



بسم الله الرحمن الرحيم

hadisin zayıf oluşunun sebeplerini zikrettim. bazı alimlerin bu illetlere vakıf olamamaları normaldir. hadisçiler hadisin sıhhat şartları konusunda ittifak etmişlerdir. Buhari ve Müslim'in şartları ise ittifak edilen şartların da üzerinde sıhhati daha da kuvvetlendiren bazı ayrıntılardır. bunun için hadis usulü kitaplarına müracaat edilmesi gerekir. çünkü izahı uzun sürer.

 
Üst Ana Sayfa Alt