Neler yeni
İslami Forum, Dini Forum, islami site, islami sohbet, radyo, islami bilgiler

İslam-tr.org'a hoş geldiniz! Hemen üye olun ve kendi konularınızı, düşüncelerinizi paylaşarak bu platforma katılın. Oturum açtıktan sonra, İslam dini, tarih ve güncel konularla ilgili paylaşımlarda bulunabilirsiniz.

Soru Ev, At ve Kadında Uğursuzluk Var mı?

kanepe21 Çevrimdışı

kanepe21

İyi Bilinen Üye
İslam-TR Üyesi
Ev, At Ve Kadında Uğursuzluk Var Mı?




Soru:



Ben, oturmak için bir ev satın almak istiyorum. Ölmüş ve hiç varisi olmayan birinin evi satılıktır. Merhumun uzaktan akrabalarına miras kalan bu evi satın almaya kalktığım zaman, ailemin itirazıyla karşılaştım. Ailem, bu evin uğursuz olduğuna inanmaktadır. Çünkü bu evde daha önce oturanların neslinin kalmadığı gibi, evin asıl sahibinin de neslinin burada sona erdiği biliniyor. Ailem, ev, at ve kadının uğursuzluğunu ifade eden bazı hadisleri görüşlerine kaynak gösteriyorlar. Ben de, bunlarla ilgili rivayetleri ve açıklamaları hadis kitaplarında okudum, fakat beni ikna edecek kadar belirgin bir açıklamaya rastlamadım. Bu konuyla ilgili görüşleriniz nedir?



Cevap:



Sizin bahsettiğiniz hadisler hadis kitaplarında bulunmaktadır. Ancak, Hz. Aişe'nin (r.a) rivayet ettiği bir hadiste bu konunun bir başka boyutuyla karşılaşıyoruz:

"İmam Ahmed, Ebu Hassan A'rac'dan rivayet etmektedir. Hz. Aişe'ye iki adam gelip Ebu Hureyre'nin "Rasûlullah (s.a) 'uğursuzluk sadece kadın, at ve evde vardır' buyurdu" dediğini bildirdi. Bunun üzerine Hz. Aişe (r.a): "Ben Kur'an'ı Ebu'l-Kasım'a vahyeden Allah'a yemin ederim ki, Hz. Muhammed (s.a) böyle birşey söylememiştir. O, ehl-i cahiliye kadın, at ve evi uğursuz sayarlardı" buyurdu" dedi. Sonra, Hz. Aişe (r.a) şu âyeti okudu:

"Başınıza gelecek olayları önceden bir kitaba yazdık ki, elinizden çıkana üzülmeyesiniz ve (Allah'ın) size verdiğiyle sevinip şımarmayasınız."( Hadid: 57/23.)

Hz. Aişe'nin (r.a) açıklamasından anlaşılacağı üzere Ebu Hureyre (r.a) rivayeti doğru aktarılmamıştır. Eğer bunu doğru kabul etsek bile, bunun makul bir açıklaması olabilir. bir mânâsı da evhamperestliktir (batıl inançtır) ve bunun İslâm'la hiçbir alakası yoktur. Bunun ikinci, bilimsel bir anlamı daha vardır: Bu anlamı, bir şeyin uygunsuz olmasıdır. Bu anlam makuldür ve şeriatta da geçerlidir. Dolayısıyla, hadiste geçen uğursuzluğun anlamı, evde kaderi bozan bir şeyin bulunması değildir. Fakat tecrübe ve inceleme, bu evin oturmaya uygun olmadığım göstermiştir.

Çoğu zaman peşpeşe aynı evde oturan bir cok kişinin hastalığa yakalandığı ve o hastalığın olumsuz etkilerinin o yerde sürekli artarak yerleştiği tecrübeyle sabit olursa, bu ev oturmaya uygun sayılmaz. Özellikle taun ve dıkk (verem hastalığı) konusunda bu defalarca ispatlanmıştır. Hadişlerde, "Taunun yaygın olduğu yerleden kaçmayın ve bile bile oralara gitmeyin." hükmünün yer aldığı bilinmektedir. Aynı şey kadın ve at için de söz konusudur. Eğer birçok kişi aynı ata bindikten sonra onu uygunsuz bulmuşsa ve birçok erkek aynı kadınla evlenip bir hastalık kapmışsa; bütün bunlar o at veya kadında bilinmeyen bir uğursuzluk olduğunu gösterir.

Şimdi, satın almak istediğiniz evde bâtıl inanç türünden mi, yoksa uygunsuzluk türünden mi bir uğursuzluk olduğunu araştırmak sizin işinizdir.

(Tercüman ul Kur'an, Rabiüssânî, 1372 / Ocak, 1953)(mevdudi fetvalar (1.cilt)
 
Abdulmuizz Fida Çevrimdışı

Abdulmuizz Fida

فَاسْتَقِمْ كَمَا أُمِرْتَ
Admin
UĞURSUZLUK

 
eL_Muhacir Çevrimdışı

eL_Muhacir

İlimsiz Mucâhid, kâtil; Cihâdsız âlim, belâm olur
Frm. Yöneticisi
Neml 47

Onlar ''senden ve seninle beraber olanlardan dolayı uğursuzluğa uğradık'' dediler.
(Salih de) ''Sizin uğursuzluğunuz,ALLAH katında (amelinize karşılık yazlmıştır.) Belki siz,çeşitli olaylarla imtihan edilen bir kavimsiniz'' dedi.

Fizilal tefsiri


"Aslında siz toplum olarak sınavdan geçiriliyorsunuz."

Allah'ın nimetleriyle deneneceksiniz. Başınıza gelen iyilikler ve kötülüklerle sınanacaksınız. Uyanıklık, yasaları düşünmek ve olayları izleyip bunların arka planında yer alan deneme ve sınamanın bilincinde olmak işin sonunda iyiliğin gerçekleşmesinin garantisidir. Bazı hayvanları veya bazı insanları uğursuzluğun ve kötülüğün kaynağı saymak boş bir anlayıştır. Zira bunların hepsi Allah'ın yarattığı varlıklardır.
İşte bu şekilde, sağlıklı bir inanç sistemi işleri değerlendirmede insanları netliğe, doğruluğa ve sağduyuya kavuşturur. Kalpleri sürekli uyanık tutarak meydana gelen olayları düşünmeye iletir. Tüm bu olayların arka planında Allah'ın elinin olduğunu, meydana gelen hiç bir şeyin boşuna veya rastlantı sonucu oluşmadığı bilincini insanlara yerleştirir... Böylece hayatın ve insanın değeri artmış, yükselmiş olur. Bu şekilde insan, bu gezegen üzerindeki yolculuğunu, etrafını kuşatan bütün bir evren ile evrenin yaratıcısı, idarecisi ve düzenleyicisi olan Allah tarafından bu evrene yerleştiren yasalar ile bağını koparmadan hayatı sürdürme olanağına kavuşmaktadır.
Ne var ki, bu sağlıklı mantığa ancak bozulmamış kalbler yönelebilir ve onu kabul edebilirler. Artık dönüşü olmayacak biçimde, sapmış saptırılmış kalpler onu kabul edemezler.


Merhum Seyyid Kutub (r.a) gerekeni izah etmiş,günümüzde bu tür hurafeler hala mevcut ve yakındanda buna şahid olduğumuz durumlar oluyor bazen,İnsalarda tevhid, hayrın ve şerrin ALLAH'tan olmadığına inanmayan bir toplum bu gibi batıl uyduruk adetlerin olması doğal şeylerdir.

Bizleri doğruya ileten Biricik RABBİMİZE sonsuz şükürler olsun ve bu yolda ayaklarımızı sabit kılsın amin ya RABBELALEMİN
 
Üst Ana Sayfa Alt