Şeyh Suleyman el Ulvan: Müslüman Kadının Mahremleri ve Diğer Kadınlar Arasındaki Kıyafeti
"Kadının mahremlerinin yanındaki kıyafeti diğer kadınların yanındaki kıyafetiyle aynıdır. Temel ilke kadının(tamamen)avret olmasıdır. Ve bunun delili Peygamber(s.a.v.)'in "Kadın avrettir."(Tirmizî) hadisidir. Bunun üzerine kadının mahremlerinin ve diğer kadınların önünde,(hadislerle)câiz kılınanlar dışında-yüz, boyun, eller ve ayaklar gibi-örtünmeleri lâzımdır. Bir kadının kollarını, ya da baldırlarını, ya da göğsünün yarısını ya da göğüslerinin bir kısmını gösterebilmesine gelince bunun hiçbir temeli yoktur. Ya da erkek kardeşlerinin yanında olmasına rağmen dar kıyafetler giyebileceği. Sahih Muslim'de; ALLAH'ın Elçisi şöyle dedi:"Cehennem'de azap görecek ve şu ana kadar görmediğim iki tip insan vardır: inek kuyruğu gibi kırbaçları olan ve onlarla insanları döven erkekler ve giyinik ama çıplak görünen, kötülüğe davet eden kadınlar; ve kendileri de buna meyledecekler. Başları, bir tarafa eğimli Baktriya devesinin(çift hörgüçlü deve)hörgüçleri gibi görünecek. Cennet'e girmeyecekler, ve şu, şu mesafeden hissedilen kokusunu da alamayacaklar." Bu genel bir hadistir. Bu hadisin uygulanmasını yabancı erkeklerin etrafındaki kadınlarla sınırlamak doğru değildir. İnsanların elde ettikleri bu durum zayıftır ve onu destekleyecek hiçbir delil yoktur. "Başları çift hörgüçlü devenin hörgüçleri gibi görünecek..." Bu sadece yabancı erkeklerin yanında mı? Bu hatalı, kastedilen başka kadınların ve mahremlerinin yanında olmaktır. Ve bu hadisin mahremlerle (hem erkekler hem de diğer kadınlar) ilgili olduğu daha önce anlaşılmıştı ve bu hadis(el-Kasiyaat el-'Ariyaat)birçok şekilde açıklanmıştı: ilk açıklama, şeffaf/transparan giysiler giyen kadınlardan bahsediyor. Eğer kadın mahremlerinin ya da diğer kadınların yanında şeffaf/transparan elbise giyerse, kollarını ve bacaklarını tamamen gösteren bir şey giyenlerin durumu nedir? Mecburen bu hadise dahildir. "Kasiyaat Ariyaat"'ın ikinci değerlendirmesi; Kaasiyaat görünen giysidir ve Ariyaat, bu giysinin tümüyle(kadının)kollarının(ve bacaklarının), karnının, ve göğüslerinin, kalçalarının vb. şeklinin tanımlandığı ölçüde dar olmasıdır. Bu fitneyi doğurduğu için haramdır/yasaklanmıştır. Ve eğer bir kadın sokaktaysa ve abaya ona yapışmaya başlarsa, vücudunun her bölümünü tasvir eder. Çünkü elbisesi (abayanın altındaki) bol değildi, dar ve teşhir ediciydi(çıplakmış gibi)."
(Lanterns of Tawheed)
"Kadının mahremlerinin yanındaki kıyafeti diğer kadınların yanındaki kıyafetiyle aynıdır. Temel ilke kadının(tamamen)avret olmasıdır. Ve bunun delili Peygamber(s.a.v.)'in "Kadın avrettir."(Tirmizî) hadisidir. Bunun üzerine kadının mahremlerinin ve diğer kadınların önünde,(hadislerle)câiz kılınanlar dışında-yüz, boyun, eller ve ayaklar gibi-örtünmeleri lâzımdır. Bir kadının kollarını, ya da baldırlarını, ya da göğsünün yarısını ya da göğüslerinin bir kısmını gösterebilmesine gelince bunun hiçbir temeli yoktur. Ya da erkek kardeşlerinin yanında olmasına rağmen dar kıyafetler giyebileceği. Sahih Muslim'de; ALLAH'ın Elçisi şöyle dedi:"Cehennem'de azap görecek ve şu ana kadar görmediğim iki tip insan vardır: inek kuyruğu gibi kırbaçları olan ve onlarla insanları döven erkekler ve giyinik ama çıplak görünen, kötülüğe davet eden kadınlar; ve kendileri de buna meyledecekler. Başları, bir tarafa eğimli Baktriya devesinin(çift hörgüçlü deve)hörgüçleri gibi görünecek. Cennet'e girmeyecekler, ve şu, şu mesafeden hissedilen kokusunu da alamayacaklar." Bu genel bir hadistir. Bu hadisin uygulanmasını yabancı erkeklerin etrafındaki kadınlarla sınırlamak doğru değildir. İnsanların elde ettikleri bu durum zayıftır ve onu destekleyecek hiçbir delil yoktur. "Başları çift hörgüçlü devenin hörgüçleri gibi görünecek..." Bu sadece yabancı erkeklerin yanında mı? Bu hatalı, kastedilen başka kadınların ve mahremlerinin yanında olmaktır. Ve bu hadisin mahremlerle (hem erkekler hem de diğer kadınlar) ilgili olduğu daha önce anlaşılmıştı ve bu hadis(el-Kasiyaat el-'Ariyaat)birçok şekilde açıklanmıştı: ilk açıklama, şeffaf/transparan giysiler giyen kadınlardan bahsediyor. Eğer kadın mahremlerinin ya da diğer kadınların yanında şeffaf/transparan elbise giyerse, kollarını ve bacaklarını tamamen gösteren bir şey giyenlerin durumu nedir? Mecburen bu hadise dahildir. "Kasiyaat Ariyaat"'ın ikinci değerlendirmesi; Kaasiyaat görünen giysidir ve Ariyaat, bu giysinin tümüyle(kadının)kollarının(ve bacaklarının), karnının, ve göğüslerinin, kalçalarının vb. şeklinin tanımlandığı ölçüde dar olmasıdır. Bu fitneyi doğurduğu için haramdır/yasaklanmıştır. Ve eğer bir kadın sokaktaysa ve abaya ona yapışmaya başlarsa, vücudunun her bölümünü tasvir eder. Çünkü elbisesi (abayanın altındaki) bol değildi, dar ve teşhir ediciydi(çıplakmış gibi)."
(Lanterns of Tawheed)
Son düzenleme: